slechte werking Skynet nieuwsserver

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

Reeds geruime tijd is de nieuws server van Skynet van uiterst slechte kwaliteit, om niet te zeggen onbruikbaar wat de binary nieuwsgroepen betreft.
Als men voorheen vlug was (gezien de kleine retentie) kon men nog iets compleet krijgen, maar nu zijn praktisch alle bestanden van wat dan ook steeds incompleet.
Met zeer veel geluk kan men nog een enkel klein bestand compleet vinden.
Het is zinloos aan de eventuele poster om herstelbestanden te vragen, want die zijn bij Skynet opnieuw incompleet en derhalve onbruikbaar.

Een service aanbieden (die er in werkelijkheid geen meer is) is naar mijn mening alles behalve correct.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

yup -- eind vorige maand was het compleet om zeep: ik kon gewoon niks afhalen en ben dan maar op ftp en torrent overgestapt, wat Skynet ongetwijfeld meer gekost zal hebben omdat dat externe traffiek was.

Dus een degelijk onderhouden nieuwsserver kan hen ook geld opbrengen door de traffiek intern te houden, maar zij rekenen waarschijnlijk in dure volumepacks die er vlotter doorgaan als er meer corrupte data tussen zit :roll:

Zeg dit ook eens op het Belgacom self-care forum zodat het niet steeds dezelfde mensen zijn die erover klagen :wink:
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Ik weet echt niet waar jullie het over hebben hoor...

Net nog een willekeurig bestand geprobeerd en dit was voor 98 % volledig, met herstelbestanden dus zeker te doen ;)
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

Net nog een willekeurig bestand geprobeerd en dit was voor 98 % volledig, met herstelbestanden dus zeker te doen

Hoe groot was dat toevallig willekeurig bestand van u, dat dan zeer toevallig ook al inclompleet was.Overigens hoe kan u vaststellen dat het precies 98% compleet is als u zomaar één willekeurig bestand probeert.
Als u geluk hebt kan u op dit ogenblik misschien een compleet bestand vinden.
Overigens als dat herstelbestand waarmee het volgens u zeker gaat, ook voor 98% comleet is, hoe denk je dat te hestellen?

Als u niet begrijpt waarover het gaat, zou het misschien geen kwaad kunnen om het eerst werkelijk na te gaan.
Dan zou uw mening ook nuttig zijn.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Dat is dus een reden waarom ik die crappy news.skynet.be niet meer gebruik. Vorige maand nog eens een bestand willen afhalen die in 40tal rars was. 2 (!!) waren volledig, de rest onvolledig en de pars onvolledig. De post was van de dag zelf.
blabla
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

marcnew schreef:
Net nog een willekeurig bestand geprobeerd en dit was voor 98 % volledig, met herstelbestanden dus zeker te doen

Hoe groot was dat toevallig willekeurig bestand van u, dat dan zeer toevallig ook al inclompleet was.Overigens hoe kan u vaststellen dat het precies 98% compleet is als u zomaar één willekeurig bestand probeert.
Als u geluk hebt kan u op dit ogenblik misschien een compleet bestand vinden.
Overigens als dat herstelbestand waarmee het volgens u zeker gaat, ook voor 98% comleet is, hoe denk je dat te hestellen?

Als u niet begrijpt waarover het gaat, zou het misschien geen kwaad kunnen om het eerst werkelijk na te gaan.
Dan zou uw mening ook nuttig zijn.


Het was een rarbestand van 15 MB.
In mijn newsreader kan ik zien hoeveel % hij van het bestand binnen haalt, vandaar dus die 98...

Herstelbestanden (PAR2) hoeven overigens zelf niet compleet te zijn om te kunnen herstellen, dus als dat voor 98 % compleet is, zullen er nog altijd een groot aantal blocks beschikbaar zijn om de incomplete rars te herstellen. Dat is juist het voordeel van PAR2- tov PAR(1)-bestanden: hierbij kon een incompleet bestand enkel worden vervangen door een compleet PAR1-bestand, wat met PAR2 dus veel makkelijker is daar incomplete ook kunnen worden benut.

Trouwens, dat incompleet bestand kon ik nog makkelijk completeren door een aanvullende (gratis) server, let wel dat de retentie hiervan dan ook maar een paar dagen is.
Ofwel koop je bij bv astraweb je een aantal GB (blijft onbeperkt geldig) waarbij je eerst alles van de skynetserver afhaalt en de rest dan daarvan. (Zelf nooit gebruik van hoeven te maken trouwens)

Zelf gebruik ik regelmatig de skynetserver en het gebeurt heel zelden dat iets niet haalbaar is (de onlangs afgesloten groepen uitgezonderd dan).

Trouwens, als ik volgens u niet zou weten waarover het gaat, waarom denk je dan dat ik mijn mening kom geven? Ik geef ze u juist omdat ik geen noemenswaardig probleem ondervind met de server, dat mag mss ook wel eens gezegd worden. Misschien ligt het probleem dan wel bij u als het bij anderen wel werkt :roll:

Wel moet ik toegeven dat de compleetheid nog beter is geweest vroeger, aangezien er nu vaak van de herstelbestanden moet gebruik gemaakt worden, in tegenstelling tot vroeger de rars sowieso compleet waren.

Verder denk ik niet dat het nog de moeite is van hier verder op in te gaan, aangezien dit waarschijnlijk toch tot eindeloze discussies leidt... Weet alleen dat het dus bij sommigen blijkbaar wel kan werken :-)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Vorige week heb ik nog een divx-film gedownload via news.skynet.be.
Dat waren 2 volledige cd's die ik zonder te moeten herstellen heb kunnen downloaden.

Toegegeven, dat was toevallig want meestal moet ik wel herstellen.

Trouwens:
Weet iemand hoe dat gebeuren precies werkt?
Iemand post iets bij provider x, hoe geraakt dat bij provider y?
Als provider x niet goed werkt, is het dan niet normaal dat het bij provider y onvolledig is?
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

payserverke kost nog geen 6€ per maand (1.5GB/dag)... laat ze bij $kynet maar groepkes bannen :lol:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb er ook de laatste tijd minder last van en trek regelmatig alles netjes binnen. Natuurlijk zijn er soms uitschieters die gewoon niet te herstellen zijn en daarom gebruik ik de volgende combinatie om alles netjes binnen te krijgen:

- Newsleecher + Supersearch (zijn geld waard!) -> $29.95 voor één jaar
- skynet newsserver
- astraweb volumepack voor de fills -> 90 GB voor $25
- eventueel nog een 3de oude teranews gratis account van 50MB/dag -> $3.95

Met die combinatie heb ik nooit te klagen.
NuKeM
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Zelf gebruik ik EDPnet Flexi Extra (50GB/maand) in combinatie met Eweka (ongelimiteerd). Flexi Extra laat 6Mbit down (en 640Kbit up) toe, wat bij Eweka altijd gehaald wordt met 2 à 3 lijnen actief. EDPnet betaal ik voor 50GB/maand dan 62€/maand en Eweka 7,5€/maand. Ben heel tevreden van deze combinatie.
marcnew
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

    Herstelbestanden (PAR2) hoeven overigens zelf niet compleet te zijn om te kunnen herstellen, dus als dat voor 98 % compleet is, zullen er nog altijd een groot aantal blocks beschikbaar zijn om de incomplete rars te herstellen. Dat is juist het voordeel van PAR2- tov PAR(1)-bestanden: hierbij kon een incompleet bestand enkel worden vervangen door een compleet PAR1-bestand, wat met PAR2 dus veel makkelijker is daar incomplete ook kunnen worden benut.



    Voor zover als mij bekend gebeurt het herstellen met het program quickpar.
    Incomplete par2 bestanden worden naar mijn bescheiden mening door quickpar niet opgenomen,en of daar al of niet bruikbare bloks inzitten is niet waar te nemen.
    Het zou me ten zeerste verheugen te vernemen hoe (of met welk programma) een herstelling met incomplete par2 bestanden wel kan.

    Net zoals u kan ik de bestanden maar halen zoals ze beschikbaar zijn op de nieuwsserver bij Skynet.
    Voorheen was het inderdaad zo dat er hier en daar iets incompleet was en je inderdaad meestal nog kon herstellen.
    Ik zeg zeer duidelijk dat de situatie steeds slechter geworden is en dat het op dit moment onmogelijk geworden is omdat steeds opnieuw bijna alle bestanden incompleet zijn.

    Het zou me ten andere eveneens ten zeerste verheugen te vernemen wat ik er zelf zou aan kunnen doen om te maken dat een bestand dat ik download van de nieuwsserver van Skynet incompleet of compleet zou zijn.
    Gebruikersavatar
    NuKeM
    Content Editor
    Content Editor
    Berichten: 5132
    Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
    Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
    Bedankt: 156 keer
    Contacteer:

    marcnew schreef:Voor zover als mij bekend gebeurt het herstellen met het program quickpar.
    Incomplete par2 bestanden worden naar mijn bescheiden mening door quickpar niet opgenomen,en of daar al of niet bruikbare bloks inzitten is niet waar te nemen.
    Het zou me ten zeerste verheugen te vernemen hoe (of met welk programma) een herstelling met incomplete par2 bestanden wel kan.

    Er zijn programma's zoals Grabit die incomplete bestanden een achtervoegsel geven ( NEN 2078 Eisen voor ind.gasinstallaties.rar.vol07+8.(Incomplete Grab).PAR2 bijvoorbeeld). Indien deze bestanden par bestanden zijn moet u het ".(Incomplete Grab)" bijvoegsel handmatig verwijderen uit de bestandsnaam. Als u dan quickpar opent zal deze de par2 bestanden wel opnemen en meestal nog deels kunnen gebruiken (ook al zijn ze incompleet).
    NuKeM
    marcnew
    Starter
    Starter
    Berichten: 10
    Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

    Bedankt voor de nuttige info, aan Phuncz en in zonder aan NuKeM voor de info i.v.m. gebruiken incomplete par2 bestanden: ik heb het geprobeerd en het werkt inderdaad.

    Voor het nemen van een payserver denk ik me te richten tot één van de Nederlandse, waar je met een bankoverschrijving kan betalen.
    Ik ben nl. niet zo gerust in het doorgeven van kredietkaart gegevens over internet aan een Amerikaans bedrijf.

    Als ik het goed voor heb, denk ik dat de datastroom die je met die payserver maakt, meegeteld wordt met het maandelijks verbruik bij je internet provider?
    Graag eens de bevestiging van iemand die het weet.
    RaPMaN
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 219
    Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
    Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

    Ja, hetgeen ge via die payserver verbruikt wordt bij uw 10GB limiet van skynet gerekend :)
    Gebruikersavatar
    brooklyn
    Elite Poster
    Elite Poster
    Berichten: 1252
    Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
    Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

    NuKeM schreef:Ik heb er ook de laatste tijd minder last van en trek regelmatig alles netjes binnen. Natuurlijk zijn er soms uitschieters die gewoon niet te herstellen zijn en daarom gebruik ik de volgende combinatie om alles netjes binnen te krijgen:

    - Newsleecher + Supersearch (zijn geld waard!) -> $29.95 voor één jaar
    - skynet newsserver
    - astraweb volumepack voor de fills -> 90 GB voor $25
    - eventueel nog een 3de oude teranews gratis account van 50MB/dag -> $3.95

    Met die combinatie heb ik nooit te klagen.


    http://www.binsearch.net/ met deze kun je gratis zoeken
    Afbeelding
    PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
    PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
    Dvico Tvix 6500A user
    Gebruikersavatar
    NuKeM
    Content Editor
    Content Editor
    Berichten: 5132
    Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
    Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
    Bedankt: 156 keer
    Contacteer:

    Klopt, maar het is net iets minder handig dan de supersearch. Bovendien is de supersearch zo goed als realtime en ververst binsearch misschien maar om de paar uren zijn DB.
    NuKeM
    Gebruikersavatar
    Phuncz
    Elite Poster
    Elite Poster
    Berichten: 1357
    Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
    Locatie: Limburg
    Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
    Bedankt: 24 keer

    Op binsearch staat ook bijlange niet alles, heb ik ook al gemerkt :-(
    Azerty
    Starter Plus
    Starter Plus
    Berichten: 40
    Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

    De nieuwsserver van Skynet heeft wel degelijk reeds meerdere maanden en in toennemende mate last van onvolledige binaire bestanden.
    Vroeger was het maar af en toe, dan was bijna ieder weekend en nu is het quasi continu.
    Een ander probleem is het voortdurend verbreken van het contact door de server.
    Een ander aspect is de foute nummering of het schijn-volledig zijn van de bestanden. Als je dan dezelfde bestanden bij een payserver ophaalt, blijken die wel helemaal in orde
    Ook heeft BC in een deal met de muziekindustrie de muziekbevattende groepen blijvend verwijderd.
    Een en ander is op te lossen met een externe nieuwsserver, maar dit is een meerkost die door BC niet gecompenseerd wordt.
    Recent is er ook een nieuwe verantwoordelijke voor usenet gekomen en sindsdien is er geen communicatie meer. Dit kan met hem te maken hebben, maar evenzeer met het beleid van BC en/of met structurele tekorten die je nog moeilijk kunt uitleggen.
    Er is ook nog een ander aspect: als je vraagt om een nieuwe groep toe tevoegen kan dit niet indien deze niet in deze ISC lijst staat:
    ftp://ftp.isc.org/pub/usenet/CONFIG/newsgroups.gz
    maar als je gaat kijken naar de laatste tijd bijgekomen groepen
    dan zijn die bijna allemaal van het type alt.fr.
    en blijken die evenmin in die ISC lijst te staan.
    Overigens verwacht BC dat je zelf het nodige gaat doen om de groep die je erbij wilt effectief op de lijst te krijgen...

    Mijn besluit is duidelijk: indien je een provider in functie van de nieuwsserver kiest (voor binaire bestanden) dan moet je niet meer bij BC zijn. Zelf ben ik voorstander van een abonnement waarbij je enkel betaalt voor hetgeen je effectief gebruikt en in die optiek ben je beter af met een contract zonder nieuwsserver. Dan kun je zelf een externe betaalserver kiezen volgens je behoeften, prijs en duur.
    Azerty
    RaPMaN
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 219
    Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
    Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

    Ik heb de laatste dagen vooral last van connectieproblemen naar de nieuwsserver.
    Ik was daarjuist iets aan het downloaden en ineens stopt hij en komt er altijd als foutmelding "failed to connect to server".

    Gisterenavond had ik dit ook voor en wanneer ik dan een paar uur later nog eens probeerde werkte alles weer normaal :?
    marcnew
    Starter
    Starter
    Berichten: 10
    Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:26

    Ik stel vast dat de nieuwsserver bij mij terug zeer behoorlijk werkt.
    Waarom er enige tijd geleden voortdurend incomplete bestanden waren en waarom dat nu praktisch alles compleet is weet ik niet.
    Een goed einde samen met het jaar?
    Dan21
    Starter
    Starter
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 23 dec 2005, 15:28

    Trouwens, dat incompleet bestand kon ik nog makkelijk completeren door een aanvullende (gratis) server, let wel dat de retentie hiervan dan ook maar een paar dagen is.



    Hoi,

    Mogen we ook weten welke gratis server je gebruikt ?

    Groeten
    Bergie
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 141
    Lid geworden op: 21 jul 2005, 03:02

    Dan21 schreef:
    Hoi,

    Mogen we ook weten welke gratis server je gebruikt ?

    Groeten


    Ik veronderstel www.yottanews.com
    ( voor hun gratis account : http://www.yottanews.com:8080/freeaccount.php )
    Ik heb die ook een tijdje gebruikt voor fills toen ik nog met die Skynet newsserver zat te knoeien.
    Het enige ( kleine ) nadeel is dat hun gratis account gelinkt is aan je IP adres, dus je kan hem alleen maar gebruiken met je lopende verbinding
    ( als je bij een ISP zit die dynamische IP adressen gebruikt, zoals Skynet ).
    Maar op zich is dat geen probleem, je kan gewoon elke keer opnieuw een account aanmaken, ik heb er nooit problemen mee gehad.
    voze
    Starter
    Starter
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 17 dec 2005, 16:37

    freenet.de is ook een mogelijkheid ;)
    Gebruikersavatar
    Kokki
    Pro Member
    Pro Member
    Berichten: 251
    Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
    Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
    Bedankt: 2 keer

    De freeserver van Yottanews is tijdelijk offline (duurt nu toch al effe).
    Freenet is idd ook niet slecht
    freebin.readnews.com en test.news-service.com doen het ook soms, voor beiden geen Username of Password nodig
    voze
    Starter
    Starter
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 17 dec 2005, 16:37

    freebin heeft goede retentie maar gaat maar aan 10 kb
    Gebruikersavatar
    Kokki
    Pro Member
    Pro Member
    Berichten: 251
    Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
    Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
    Bedankt: 2 keer

    ja, dat is waar maar soms is dat net genoeg om die laatste blokjes binnen te halen.
    Als ik echt iets wil, dan neem ik een accountje bij smsusenet; 1,1€ voor 24 uur leechen van een payserver. ( http://www.smsusenet.nl/?page=belgie )
    Azerty
    Starter Plus
    Starter Plus
    Berichten: 40
    Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

    Voor hen die zouden denken dat het nu beter is met de newsserver van Skynet: het kan wel eens enkele dagen wat beter gaan, maar niet langer...
    Azerty
    rottekop
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 212
    Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

    Azerty schreef:Voor hen die zouden denken dat het nu beter is met de newsserver van Skynet: het kan wel eens enkele dagen wat beter gaan, maar niet langer...
    Azerty

    Waarom denk je dat?

    De bestanden die ik download zijn allemaal incompleet. Momenteel zijn dat bestanden die er nog maar 2 dagen op staan. Payserver moet 100% meedraaien :eek:
    voze
    Starter
    Starter
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 17 dec 2005, 16:37

    Ik heb nergens last van hoor... Ik kan zelf met news.skynet.be uit mp3 groepen downloaden en a.b.nl :?

    Ik kan da nu vraag ik mij af, die groepen werden toch uitgesloten uit de skynet server ?
    Kartouch
    Pro Member
    Pro Member
    Berichten: 415
    Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
    Bedankt: 1 keer

    voze schreef:Ik heb nergens last van hoor... Ik kan zelf met news.skynet.be uit mp3 groepen downloaden en a.b.nl :?

    Ik kan da nu vraag ik mij af, die groepen werden toch uitgesloten uit de skynet server ?


    ff verder denken dan de neus van Skynet lang is en je kan vlotjes downloaden uit alle newsgroepen. Ook de hele lijst die uitgesloten werd.

    Over de hoeveelheid compleets op de binaries-servers valt zwaar te discuciëren. Ze mogen van mijn part stilaan eens 10 euro korting geven per maand zodat ik voor die prijs een goede newsserver kan kiezen.
    RaPMaN
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 219
    Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
    Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

    Kokki schreef:ja, dat is waar maar soms is dat net genoeg om die laatste blokjes binnen te halen.
    Als ik echt iets wil, dan neem ik een accountje bij smsusenet; 1,1€ voor 24 uur leechen van een payserver. ( http://www.smsusenet.nl/?page=belgie )


    Wat is de retentie daarvan ? Vind het niet direct terug op hun website ...
    voze
    Starter
    Starter
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 17 dec 2005, 16:37

    Toegang tot alle informatie uit nieuwsgroepen;

    Meer dan 140.000+ nieuwsgroepen
    Hoge downloadsnelheid tot 10Mbit/s
    Zelf schakelen van downloadsnelheid
    Vakantie? Pauzeer uw account
    Anonieme upload
    Geen opzegtermijn
    Geen datalimiet
    8+ dagen retentie
    Dag toegang al vanaf €0,99
    Maand toegang vanaf €4,95



    aub :wink:
    Azerty
    Starter Plus
    Starter Plus
    Berichten: 40
    Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

    Ter informatie: newsserver Skynet nog altijd onvolledige binaries troef.
    Azerty
    bf62
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 213
    Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
    Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
    Bedankt: 3 keer

    Het is gewoon een schande dat ze hun binaries zo verwaarlozen. Het was al een schande dat de retentie maar 2 dagen was, en sinds maanden zijn zelfs die bestanden allemaal incompleet. Mijn broer is ondertussen naar dommel gegaan, daar hebben ze giganews als server, een retentie van 60 dagen met bestanden die voor 99 procent compleet zijn.
    Gebruikersavatar
    brooklyn
    Elite Poster
    Elite Poster
    Berichten: 1252
    Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
    Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

    giganews is ook wel de ferrari van de newsgroups.
    Maar voor veel goedkoper heb je toch ook al een degelijke
    Afbeelding
    PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
    PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
    Dvico Tvix 6500A user
    Gebruikersavatar
    Block
    Erelid
    Erelid
    Berichten: 1740
    Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
    Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
    Bedankt: 76 keer

    hij zal het wel op de gratis 1MB/s variant hebben, niet op de pay-account van giganews.
    select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
    bf62
    Plus Member
    Plus Member
    Berichten: 213
    Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
    Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
    Bedankt: 3 keer

    Je download inderdaad tegen 125kB/s ipv 400 kB/s. Wat heb je aan een hoge snelheid als de bestanden toch allemaal slecht zijn. Liever iets trager en ze toch allemaal binnen krijgen tegen een goede prijs.

    skynet: 39,95 euro, elke maand 10 GB slechte bestanden downloaden van hun slechte newsserver tegen 400 kb/s en daarna op smallband of bij betalen voor nog wa slechte bestanden

    of

    dommel:32,95 euro, elke maand 50 GB goede bestanden downloaden van Giganews tegen een snelheid van 125 kB/s, boven de 50 GB mag je rustig verder downloaden tegen 125 kB/s (gratis)
    Romario73
    Starter
    Starter
    Berichten: 1
    Lid geworden op: 01 maa 2006, 13:33

    Kartouch schreef:
    voze schreef:Ik heb nergens last van hoor... Ik kan zelf met news.skynet.be uit mp3 groepen downloaden en a.b.nl :?

    Ik kan da nu vraag ik mij af, die groepen werden toch uitgesloten uit de skynet server ?


    ff verder denken dan de neus van Skynet lang is en je kan vlotjes downloaden uit alle newsgroepen. Ook de hele lijst die uitgesloten werd.

    Over de hoeveelheid compleets op de binaries-servers valt zwaar te discuciëren. Ze mogen van mijn part stilaan eens 10 euro korting geven per maand zodat ik voor die prijs een goede newsserver kan kiezen.


    En hoe doe je dat dan?
    Azerty
    Starter Plus
    Starter Plus
    Berichten: 40
    Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

    newsserver van Skynet BC: nog altijd dezelfde ramp.
    Azerty
    flyerken
    Starter Plus
    Starter Plus
    Berichten: 31
    Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
    Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

    tja, belgacom newsserver is echt zeer slecht.
    Is een van de hoofdreden waarom ik ben weggegaan bij belgacom en naar dommel gevlucht ben.
    Die gebruiken namelijk een gecapte giganews server. zoals al eerder vermeld is dit de ferrari onder de newsgroupservers. En met een retentie van 70 dagen mag dat wel wat langer duren.
    Plaats reactie

    Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”