Klachten bij de ombudsdienst Telecom

Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Heeft er nog iemand anders klachten lopen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie ivm TELE2 All In. Zo ja, hebben jullie succes met de klacht?

Ik heb een klacht ingediend wegens het niet krijgen van het paswoord van de Tele2 box. Gisteren kreeg ik van de ombudsdienst de melding van het standpunt van Tele2:

Standpunt van Tele2 Belgium:

Om technische redenen en om een optimale kwaliteit te waarborgen mag de TELE2 BOX enkel door technici van TELE2 geconfigureerd worden, via de klantendienst of ter plaatse.

Wij hopen hiermee het verzoek van de heer xxxxxx te hebben beantwoord.


De ombudsdienst vraagt mij hierop te reageren. De ombudsdienst neemt zelf nog geen standpunt in in deze zaak.
Uiteraard zal ik een antwoord sturen dat ik niet akkoord ben met de visie van Tele2 en zal ik al mijn argumenten op een rijtje zetten, met om te beginnen de veiligheid van hun WLAN configuratie.

Op deze website vind je de nodige info om zelf klachten in te dienen: http://www.ombudsmantelecom.be/
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Ik denk dat ik mijn klachten ook naar de ombudsdienst voor telecommunicatie ga sturen, want het begint hier serieus mijn voeten uit te hangen. Zowat alle bekende klachten heb ik ook voor. Het enigste waar ik niet kon over klagen is dat de installatie in korte termijn was gebeurd ... helaas :cry: :cry:

Voor diegene die zijn klachten naar Test Aankoop verstuurd hebben: geeft TA meer info (aantal klachten ivm Tele2, enz) en volgt TA de zaak dan goed op?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

als je klacht indient, kan je dat met verschillende instanties doen.

naast de ombudsdienst, test aankoop, heb je ook nog ministerie van economische zaken in brussel in WTC III

[email protected]
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ook klacht ingedien bij de ombudsdienst.
Op 10 jan. lieten ze me weten dat mijn klacht ontvankelijk was en dat Tele2 tot 10 feb. tijd had om te reageren.
Tot op heden niets vernomen.
Heb hen vanmorgen een reminderke gestuurd.
Joep
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 maa 2006, 19:46
Locatie: België

ik heb eerder een klacht neergelegd bij Scarlet,
ik heb toen in dezelfde klachtenbrief gemeld dat ik de klacht bij de ombudsman, de minister van consumentenzaken, van den Bosche, Test-aankoop en de de ombudsman voor telecomminicatie zou melden.

Ik heb van alle instanties reactie gehad, de minister heeft Scarlet ook aangeschreven ivm de klacht.

Hoe meer klachten er op de ministeries komen hoe beter, zij kunnen veel voor ons doen, maar zij moeten wel weten dat er veel problemen zijn.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kreeg vandaag volgende mail van Ombudsdienst :

Standpunt TELE2
Na nazicht van het dossier stellen wij vast dat de heer xxxxxr de TELE2 All In dienst op 18 november 2005 heeft besteld. Na de installatie door onze technicus van de TELE2 Box ter plaatse op 24 december 2005 moest nog een technisch probleem geregeld worden. De heer xxxxx wenste de oplossing hiervan niet af te wachten en heeft het contract op 8 maart 2006 opgezegd. Als uitzonderlijke commerciële geste heeft TELE2 besloten geen annulatiekosten in rekening te brengen.



Heb dan ook de ombudsdienst laten weten dat ik hen een voorstel gemaakt had en :

Zij hebben hier echter nooit op gereageerd. Dus was ik er zelfs niet van de op hoogte dat ik niet meer bij hen zat (alles werkt trouwens nog).
WIl van hen alles op papier (hoe ik hen de TELE2 box kan terug bezorgen, op welke datum mijn contract afgelopen is). Zodra ik dit krijg zal ik het nodige doen en een Belgacom aansluiting vragen.
Nogmaals bedankt voor uw hulp.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Vandaag een antwoord gekregen van de ombudsdienst:

Betreft: Verlenging behandelingstermijn

Geachte mijnheer xxxxxxx,

Uw klacht van 24/01/2006, genoteerd op de Ombudsdienst voor Telecommunicatie onder cliëntnummer xxxxxx en klachtnummer xxxxxxxxx en handelende over Principiële aangelegenheden is tot op heden niet afgehandeld. Ik beschik nog over onvoldoende gegevens om een standpunt in te nemen. In Uw belang zet ik het onderzoek verder en verleng ik de behandelingstermijn van Uw klacht met twee maanden tot 20/05/2006.

Zo gauw ik over meer inlichtingen beschik zal ik U terug contacteren.


Het zal nog effe duren vrees ik...
nancydb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 maa 2006, 09:52
Locatie: Baal-Tremelo

Eventjes op een rij

ik vraag tele2 all-in aan,ook tante van mij en mijn moeder.
Zij krijgen hun aansluiting veel eerder en hebben niks anders dan problemen.
Ik denk :was dat voor geklungel en stuur een mail of ik nog kosteloos kan annuleren.Terwijl blijven ze maar bellen om te komen installeren.
Ver mits ik niets van een eventuele annulatie hoor en bang ben om het verschuldigde bedrag van een jaar abonnement te moeten betalen ,laat ik ze toch binnen en word alles geiinstalleerd.
een week daarna geen telefoon meer !!! Ik bel hun op met gsm(duur)en krijg te horen dat ze mijn aanvraag nadat hun installatie gebeurd is toch hebben uitgevoerd,zonder een nota of me een bevestiging van ontvangst of het blijft zelfde wat toe te sturen. . Me aansluiten lukt niet meer ,want na tal van telefoontjes(met een grote kost van voor mij)krijg ik de meest onzinnige dingen te horen.
Ze geven me zelfs de raad om terug naar belgacom te gaan .Dit laatste heb ik dan ook gedaan maar wat blijkt Belgacom wil me niet terug aansluiten want tele2 heeft het contract overgenomen en ze willen geen dubbele contracten en volgens tele2 ben ik geen klant bij hun.
Dit straatje zonder eind duurt nu al bijna 2 maanden.
Klachten bij de ombudsman en verder levert niets op.
De consument staat hier volledig machteloos en krijgt nergens gehoor. Ik weet niet of ik dit jaar nog aan telefonie ga geraken met mijn schijnabonnement bij tele2
groetjes en sterkte aan iedereen die zich onbeholpen voelt
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

heb je een document gekregen van Belgacom om met uw nummer terug te keren. Als je dat hebt ingevuld, kan je normaal gezien zonder problemen terugkeren naar Belgacom. Als je wenst, kan ik je dit via mail bezorgen. Je mag een privébericht sturen met je mailadres en ik doe dan het nodige.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb gisteren naar Belgacom gebeld, direct nadat ik vernomen had dat ik van Tele2 verlost was.
Kreeg onmiddellijk een referentie en mocht vandaag terug bellen (telkens op 0800-nummers).
Morgen komt al een technieker langs om alles terug te zetten en ik krijg 2 maanden abonnement gratis.
Chapeau voor die service.
Jammer dat ze zo'n lage downloadlimiet hebben, anders had ik bij hen ook ADSL genomen.
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

IK heb in het verleden problemen gehad met tele2, maar als abbonee van testaankoop gebruik ik het 0800 nummer en daar helpen ze je beduidend vriendelijker en sneller; het is op zich schandalig dat TELE2 zo een onderscheid maakt in zijn klanten. Na mijn jaar bij TELE2 zien ze mij er ook niet meer, heb het zekere voor onzekere genomen, en hun nu er al attent op gemaakt, wanneer ze me mogen afsluiten, heb hier schriftelijke bevestiging reeds van gehad.

Mijn telefonie werkt perfect, maar mijn internet is gewoon een ramp :cry:

Nog even melden, heb nog geen reactie gehad van ombudsdienst telecomunicatie
dpans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 maa 2006, 21:28
Locatie: Diepenbeek

Heb 10 maart klacht ingediend bij de Ombudsdienst en op
13 maart had ik reeds een antwoord van hun.

Klacht handelt over de veelvuldige serverproblemen en een
enorm slechte klantendienst bij Versatel-Tele2.

Heb aan Versatel/Tele2 gevraagd voor minstens één maand gratis
surfen en de procedure die ik moet volgen om mijn abonnement
op te zeggen...
Wat blijkt op mijn factuur van vandaag... ze zeggen gewoon mijn
abonnement op... zonder mij iets te laten weten.
Dus kan ik ervoor gaan zorgen dat EDPnet.be mij zo snel mogelijk
connectie biedt.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”