Telenet: 'disconnect' iedere +-15min

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Yo de mannen,

Een kameraad heeft een vreemd probleem: hij heeft een nieuwe pc en sindsdien moet hij - naar zijn zeggen - om het kwartier zijn modem resetten omdat de verbinding wegvalt.

Eerst had hij helemaal geen connectie omdat zijn pc geen ip-adres kreeg.
Door het media-type van de netwerkkaart manueel in te stellen ipv automatisch, was dat probleem wel opgelost.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Tnx!
P'ken
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Een iets te strenge software firewall misschien?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Kheb vroeger ook zoiets aan de hand gehad, het had toen iets te maken met mijn netwerkkaart, maar ik weet niet meer wat het precies was :(
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

slechte utp kabel, of slechte rj45 fichen op de kabel, probeer eens van de netwerkkaart op 10mbit vast te zetten ipv op automatisch.

of nijp andere fishen op kabel ;-)

Gimic
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

@Avenger 2.0: enkel de WinXp sp2 firewall is actief met standaard instellingen.

@AnD: heb je dan een andere kaart gebruikt of kunnen oplossen met de bestaande?

@gimic: de kabel was goed - hetgeen natuurlijk geen garantie is - en het probleem is ontstaan met te switchen naar die nieuwe pc.
De netwerkkaart staat al op manueel omdat het helemaal niet werkte op automatisch. Weet niet op wat hij nu staat.

Zelf heb ik een ADSL/speedtouch 510 configuratie en door verbinding te maken met de webinterface van de modem kan ik zien of dat stuk tenminste in orde is.
Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?

Tnx!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Peterken schreef:Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?


Nee, denk niet dat je je modem op zich kan bereiken (bridged volgens mij gewoon), al herinner ik me wel vaag iets van SNMP uitlezen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Peterken schreef:Kan dat bij telenet ook op een of andere manier; zo hebben we tenminste een idee of het op dat stuk zit, niet?

Tnx!


Als je naar 015666666 belt met het tel nummer van de abonnee gebeurd er automagisch een modem test ( dwz en test of de modem geregistreerd staat op het TN netwerk). Wil je een uitgebreide test ( ping, signaalniveau, ...) dien je de 070696969 te bellen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Peterken schreef:@AnD: heb je dan een andere kaart gebruikt of kunnen oplossen met de bestaande?

Ik heb toen vanalles gedaan, ik heb een nieuwe netwerkkaart gestoken, kabel gecontroleerd (dat was het niet want die gebruik ik nu nog altijd), nieuwe drivers,...

Het is al een hele tijd geleden, maar ik dacht dat het de netwerkkaart was, toen er een andere instak was het probleem weg.
Spek
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2006, 03:55

Heb hetzelfde voorgehad met een netwerkkaart (3Com) die op het mobo zat(asus).
Heb toen een losse gekocht, probleem opgelost, maar ik heb maanden later na een format die 3Com terug geprobeert en ze zonder problemen kunnen gebruiken...
Misschien een driver combinatie maar ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, tkan goe andere kabel geweest zijn, andere router, enz...
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Het was opgelost door de netwerkkaart niet op 'auto negotiation' en wel op 10Mbit te zetten en ik ben nog niet zo zeker dat het aan de netwerkkaart zelf ligt.

Iemand ervaring hiermee?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

volgens mij ligt het nog steeds aan je netwerk kabel... heb dit meerdere malen tegen gekomen bij klanten... probeer eens met een gewone patch kabel van aan de modem tot aan de pc en zie of het dan wel lukt, dan weet je direct of het de kabel is of niet.

Gimic
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”