Commentaar gewenst
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Laat dan nog staan de 800 reconnects dat ik mag maken om verbinding te hebben (maar dit wel in 15 dagen hé)
f***ed up line profielnasgod schreef:En dit zijn mijn download en upload snelheden
Commentaar gewenst
Laat dan nog staan de 800 reconnects dat ik mag maken om verbinding te hebben (maar dit wel in 15 dagen hé)
Tja .... da's een beslissing die je zelf moet maken. Ik kan enkel zeggen dat op basis van die lijnspecificaties er zonder grondige veranderingen niet op gehoopt hoeft te worden dat die connectie echt goed gaat werken.nasgod schreef:Dus zou ik beter mijn abonnement opzeggen ???
Met de modem zelf. Je kan deze info rechtstreeks uit de webbased adsl config halen, maar de dump die je hier ziet komt via een telnet sessie, met als opdracht "adsl info" éénmaal dat je via telnet (modem ip) + login + wachtwoord op je modem inlogt. Heel handige info.ferti schreef:met welke tool zijn al die waardes verkregen ?
kaween schreef:Met de modem zelf. Je kan deze info rechtstreeks uit de webbased adsl config halen, maar de dump die je hier ziet komt via een telnet sessie, met als opdracht "adsl info" éénmaal dat je via telnet (modem ip) + login + wachtwoord op je modem inlogt. Heel handige info.ferti schreef:met welke tool zijn al die waardes verkregen ?
Dus : dosbox, dan "telnet 192.168.1.254", dan login, dan passw. En vanuit daar dan gewoon "adsl info".
Code: Selecteer alles
Bezig met verbinding maken met 192.168.1.1...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt
192.168.1.1 is mijn default gateway (topcom router)kaween schreef:192.168.1.1 ??? (zie je eigen quote box)
Gebeurd dit ook als je rechtstreeks verbinding maakt (dus over utp, niet via wireless)
... je loopt dus via de Tele2 box naar een topcom router of hoe moet ik dat begrijpen ? Of is dat een Topcom Modem/router en heb je de Tele2 716 nog niet ? Ik volg effe niet meer.flt schreef:192.168.1.1 is mijn default gateway (topcom router)kaween schreef:192.168.1.1 ??? (zie je eigen quote box)
Gebeurd dit ook als je rechtstreeks verbinding maakt (dus over utp, niet via wireless)
Jap heb het voorlopig alleen met draad getest zelfs :s
Misschien dat het aan de poort ligt? (topcom is nogal een raar merk)
net gevraagd aan een tele2 helpdesker..had ook geen flauw idée wat de verschillende errors warenkaween schreef:...
Grote attenuation : grote afstand van de centrale. ZEER VEEL CRC errors. (zie ik helemaal niet graag) Snelheid is duidelijk al naar een 3.3mbps afgezakt. Lijnomstandigheden zijn dus zeker niet ideaal te noemen. Best met deze waardes contact opnemen met Tele2, en de eventuele mogelijkheden tot verbetering bespreken.
...
Inloggen via Telnet bedoel je ? Nee, zou met alle modems moeten kunnen die over ethernet lopen. Maar indien je toegang wil krijgen achter een router kan het soms een beetje funky worden als je niet oplet. Hetzelfde aan de hand gehad met de combo Thomson 510 + USR router : inloggen liep ook niet altijd, duurde even voordat ik dat echt goed geconfigureerd had. Rechtstreeks : nooit probleem. Dus in geval van onverwachte situaties : probleem vereenvoudigen naar zijn simpelste component, en da's hier nog altijd "wired, recht naar de Tele2 modem".flt schreef:Werkt dit dan alleen met tele2 dan ofzo?![]()
Mja zal het binnenkort eens checken op mijn USR. Topcom was toch echt wel de slechtste keuze die ik gemaakt heb tbh.kaween schreef:Inloggen via Telnet bedoel je ? Nee, zou met alle modems moeten kunnen die over ethernet lopen. Maar indien je toegang wil krijgen achter een router kan het soms een beetje funky worden als je niet oplet. Hetzelfde aan de hand gehad met de combo Thomson 510 + USR router : inloggen liep ook niet altijd, duurde even voordat ik dat echt goed geconfigureerd had. Rechtstreeks : nooit probleem. Dus in geval van onverwachte situaties : probleem vereenvoudigen naar zijn simpelste component, en da's hier nog altijd "wired, recht naar de Tele2 modem".flt schreef:Werkt dit dan alleen met tele2 dan ofzo?![]()
die mens heeft idd gewoon gezegd 'geen flauw idee!'..zal morgen mss meer geluk hebben en eindelijk een "synchronisatietest" uitvoeren (we zien wel wat we daarmee te weten klomenkaween schreef:..Die Cyclic Redundancy Check, cru gezegd datapakketjes die door de modem als "defect" werden gezien, en gediscard. HOEZO die mannen weten niet wat dat betekend ???? *kaween valt van zijn stoel*
...
men hoeft nie zo drastisch te zakken, normaal eerst naar 3.3Mb of naar 2.2Mb ... maar toch niet meteen naar 1.1Mbnasgod schreef:Ik zit op 4.2 KM van de centrale volgens Tele2 Tech ze gaan nu mijn snelheid veranderen naar 1.1 Mb en kijken of het dan wel werkt.
Dat wordt op niveau DSLAM gedaan (een ander lijnprofiel). In principe doet je modem ook al iets dergelijks, maar die 'handshaked' op 1 moment, terwijl je lijn fluctueert. Als dat op de DSLAM wordt vastgelegd zal je modem nooit kunnen handshaken op een hogere snelheid (en dus minder kans op fluctuatie tijdens de verbinding zélf).ferti schreef:worden deze aanpassingen op niveau van de modem gedaan(dwz dat tele2 erop heeft ingelogd veronderstel ik) of is dit op een of andere tele2 server?
moet de klant hier niet van verwittigd worden?
C:\Users\Dean>telnet 192.168.1.1
'telnet' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
C:\Users\Dean>telnet 192.168.1.1
Connecting To 192.168.1.1...Could not open connection to the host, on port 23: C
onnect failed