Zone 02 / Zone 03 - nagenoeg alles plat!

Plaats reactie
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Vandaag 15 maart zijn er serieuze problemen gesignaleerd in heel het gebiede van de zones 02 en 03. Dit heeft ook iemand van de technische dienst van TELE2 vndaag bevestigt.

De problemen bestaan uit:
-totaal falen van DNS-server, meer dan 90% van alle sites is niet bereikbaar
-zeer trage verbinding
-absoluut geen upload bandbreedte meer via HTTP (onmogelijk om iets te posten laat staan uploaden)
-onverstaanbare telefoongesprekken

De bereikbaarheid van het grootste deel van de websites zou tegen vanavond opgelost moeten zijn. Betrouwbare telefoon werking kunnen ze vooralsnog niet garanderen.

Ik roep iedereen op die vandaag geen gebruik kon maken van internet en telefonie door de capaciteitsproblemen van TELE2 om hun hierop attent te maken. Ook moet men erbij zeggen dat als dit regelmatig gebeurt, die dagen in mindering gebracht zullen worden bij de afrekening.

Ze zijn er weer serieus mee aan het aanmodderen bij TELE2 :evil:
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Klopt, ik kon inderdaad ook niet inloggen op hotmail en niks posten of dit forum. Surfen geen enkel probleem.
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Zone 03 (Kruibeke) veel problemen, vooral met telefonie.
Telefoon hapert en hakkelt nu sinds een 2-tal dagen.
Zou tegen eind deze maand opgelost moeten zijn door uitbreiding van servers...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Zo zie je maar dat ze VoIP nog steeds niet serieus nemen...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Phuncz schreef:Zo zie je maar dat ze VoIP nog steeds niet serieus nemen...


Inderdaad, de VoIP technologie is er sinds enkele jaren enorm op vooruit gegaan en zou in principe even betrouwbaar moeten zijn als gewone POTS.
Spijtig genoeg kan dat alleen als alles op een professionele manier gedaan wordt, bij TELE2 hebben ze daar duidelijk geen kaas van gegeten.

Dat ze daar maar serieus beginnen op te letten, zolang er geen ongelukken gebeuren kunnen ze er meestal makkelijk vanaf komen. Maar stel je maar eens voor dat door zo'n TELE2 kutlijn de hulpdiensten niet gewaarschuwd kunnen worden en er gewonden of zelfs doden vallen. Dan zal hun mooie 'algemene voorwaarden' niet veel helpen. Dat ze daar maar een aan denken! :evil:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Correct.

Ik heb dat voorbeeld al eens eerder aangehaald hier op het forum. Ik werd toen lichtjes weggelachen door Tele2tech. Blijkt onterrecht.

Want Ik heb me sindsdien eventjes bevraagd hierover. IEDERE telecommunicatiepartjer, dus ook Tele2, moet zijn abo's ten alle tijde de bereikbaarheid van nationale noodnummers garanderen. Is wettelijk. GSM operatoren hebben aan deze regel ook al eens hun vingertjes verbrand. Hoewel VOIP daar in een grijze zone zit, blijft de verantwoordelijkheid wel degelijk daar.

Bij mijn laatste klacht over de slechte lijnen heb ik ook dit argument gebruikt, samen met het feit dat Tele2 mij op dit moment meer kost, aangezien ik bij niet-werken van hun telefoon mijn (duur) GSM abo dien te gebruiken. Resultaat : 39.90€ eraf van de factuur.

Denk maar niet dat ze niet beseffen wat voor een gevaarlijk spelletje ze spelen hoor ! Het ligt echt wel in hun eigen interesse om dit probleem zo snel mogelijk van de baan te hebben, en dat weten ze best.
nancydb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 maa 2006, 09:52
Locatie: Baal-Tremelo

Je hebt gelijk

Bij ons is er al bijna iets serieus gebeurd. Mijn man doet wachtdienst
Onze telefoon doet al 5 weken niets
Vermits hij door slechte werking internet waar hij interventies moet op uitvoeren en het feit dat er geen telefoon is een oproep gemist had
heeft hij zich series moeten verantwoorden en is er met een C4 boven zijn hoofd gezwaaid
Zo kan tele 2 ons leven wel verwoesten.
Staan zij daar eigenlijk wel bij stil !!! als je voor de zoveelste keer hun standaardzin hoort " Het spijt me maar ........." word ik heel boos
maar wie bij tele2 maalt daarom .
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Idd nancy,

Ik versta zelf niet dat zo een groot bedrijf dergelijke fouten kan maken. Ik vind het echt jammer, het had de potentie om de grootste concurrent van BC/TN te worden...spijtig...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Vandaag dan toch weer betere kwaliteit van de telefoonlijn...
Deze middag meer dan 30' getelefoneerd zonder kwaliteitsverschil tegenover klassieke telefoonlijn. Deze avond (18u30) ander telefoontje gepleegd, dat van iets mindere, maar toch voldoende, kwaliteit was ?!
Zouden ze zo snel iets in orde gebracht hebben ?
In ieder geval moeten we de druk op Tele2 hoog houden zodat we echt waar voor ons geld krijgen...
Deze middag nog een mailtje verstuurd naar dehelpdesk...antwoord wordt zeker gepost.

Groetjes

Janneman
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

nancydb schreef:Mijn man doet wachtdienst


En geen GSM in het bezit ?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Zouden ze zo snel iets in orde gebracht hebben ?


onwaarschijnlijk. Het probleem is niet constant, maar wordt wel altijd erger naar de avondspits toe. Als je rond 20:00 nog steeds een GOEDE lijn hebt zonder enige concessies, DAN pas weet je dat het terug in orde is : en het zou me verwonderen dat dit al deze avond zo zou zijn. Bovendien, 1 vogel maakt de lente niet, dus evaluatie over de volgende dagen is zowiezo nodig.
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Telefoon opnieuw gestest op spitsuur (20u10)...geen enkel probleem, enorm duidelijk, zelfs tijdens up -en dowloaden van e-mail.
Hopelijk blijft het zo en is het niet toevallig eens een goede avond...
janneman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 feb 2006, 15:34

Vandaag reeds antwoord gekregen van Tele2 ivm de telefoonproblemen...

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Deze problemen zijn reeds bekend bij onze technische dienst.

Zij zijn daarom nu op de server werken aan het uitvoeren om dit zo snel
mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

Hebt u nog een vraag? Aarzel dan niet om contact te nemen.

TELE2 dankt u voor uw vertrouwen.


Kathleen
Klantendienst
TELE2 België
nancydb
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 maa 2006, 09:52
Locatie: Baal-Tremelo

natuurlijk hebben we een gsm in bezit ,maar we zijn allemaal maar mensen en wie heeft constant 24 op24 zijn gsm in gedachte ,nooit voorgehad dat ge u afvroeg " waar is mijn gsm gebleve"
groetjes
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Telefoonkwaliteit is hier sinds gisteren ook duidelijk verbeterd. Verschillende telefoontjes gedaan op spitsuur, en gelijktijdig met zware breedband activiteit. Vaststellingen :

1) de snelheid van de ADSL verbinding is nu een stuk lager als tijdens de rest van de week : tussen verleden zondag en tot eergisteren had ik continue snelheden van 320~380 Kbyte/sec. Sinds gisteren tijdens spitsuur : 250~280 Kbyte/s met "interception" uitgeschakeld, en 110~150 Kbyte/s met de default settings van Tele2. Maar de telefoon bleef perfect klaar en zuiver van kwaliteit.
2) vanaf 21:45 begon de ADSL snelheid terug te stijgen naar continue waardes boven 300 Kbyte/s.
3) vandaag 's morgens om 7:30 was dit nog steeds zo : snelheden tussen 300 en 350 Kbyte/s, goede telefoonkwaliteit.

Er wordt inderdaad duidelijk weer gewerkt aan het systeem.

HET BLIJFT OLIEDOM VAN TELE2 om dit soort werken niet aan te geven op hun statuspagina. De "er zijn geen problemen op het netwerk" status blijft ten alle tijde zichtbaar, hoe dan ook.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

dicamillo schreef:Klopt, ik kon inderdaad ook niet inloggen op hotmail en niks posten of dit forum. Surfen geen enkel probleem.


Ook een paar dagen geen Hotmail gehad in zone 02. Ik ging er direct vanuit dat het aan de DNS-server van Tele2 lag.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”