Aansluiting voor (ex) telenet

Plaats reactie
frankteddy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 maa 2006, 15:19

Ik zag dat er een tech van tele2 op dit forum zit.
Kan die me soms vertellen (of iemand anders) hoe het zit met de aansluiting? (In geval van telenet). Er komen hier nog wat draadjes uit de muur van Belgacom, maar daar blijft het bij. Is dat een probleem of zet men daar gewoon een stopkontakt op of doe ik dat zelf? Of komt Belgadinges dat doen? Het zijn vier draadjes, eventueel iemand die de aansluitingskleuren kent?


Alvast bedankt, ondanks de eventuele inloopproblemen zoek ik toch over te stappen, Telenet is me echt te duur aan het worden.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Welkom op dit forum.
Als er ooit een Belgacom lijn gelegen heeft is het geen probleem om aan te sluiten.
Snap heel goed dat Telenet te duur is, maar er zijn nog andere opties :
- discovery line + dommel of Edpnet.
- bellen met voipbuster.

Bekijk eerst alles nog eens rustig alvorens over te stappen naar TELE2.
ALs ik het forum doorneem zie ik weinig klachten over Dommel en/of Edpnet.
Weet uiteraard niet waar je prioriteiten liggen : hoge downloadlimiet ? veel bellen ? snelle lijn ?
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Van onze Tele2tech hebben we een tijd niets meer gehoord. Anyway, je antwoord staat op de Versatelsite
http://www.versateladsl.be/voip/index.p ... 900748EC02

Wat als ik klant ben bij Telenet?
Je dient eerst na te gaan of je woning uitgerust is voor een 'gewone' telefoonaansluiting (NIET via TV-kabel). Indien je voordien nog telefonie via Belgacom had, zal er reeds bedrading aanwezig zijn. In dat geval kan je gewoon een registratie, als nieuwe klant, voor Tele2 All In starten. Je kan bovendien je bestaande nummer behouden.

Let op: Om te vermijden dat de diensten worden onderbroken, vragen wij u om niets op eigen houtje op te zeggen. Pas na het bezoek van onze installateur zal TELE2 uw abonnementen en eventuele opties bij de andere operator opzeggen.
3s
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22

Als er terug een signaal door de belgacom lijn gaat komen gaat dit over 1 paar gaan bijvoorbeeld grijs/wit oranje/blauw dit paar wordt aangesloten op de A en B aansluiting van je telefooncontact (de 2 linkse).
je gaat weten welk paar exact met behulp van de klassieke voltmeter, wees gerust, ge kunt die draaden gewoon vastpakken met de blote vinger, 53v is normale waarde (tele2 geeft dan via de modem 48v door).
voila
cheers
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Komt BGC niet steeds terug een officiele contactdoos plaatsen (of goedkeuren) wanneer er geen overdracht is van een vorige gebruiker ?
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Komt BGC niet steeds terug een officiele contactdoos plaatsen (of goedkeuren) wanneer er geen overdracht is van een vorige gebruiker ?


neen
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Ze plakken er wel een sticker met nummers op (ik had de telefonpries er zelf al aangekoppelt)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

r2504 schreef:Komt BGC niet steeds terug een officiele contactdoos plaatsen (of goedkeuren) wanneer er geen overdracht is van een vorige gebruiker ?

Mja als je zelf niet weet hoe het moet worden aangesloten, laat je beter een Belgacom technieker komen om die draadjes aan te sluiten... of kijk je mss bij de buren welke kleuren er aan hangen ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”