Server UB traag?
Vandaag 09 maart, al sinds een tijdje merk ik de alles traag opent op het forum.
Heb een test gedaan met edpnet in te geven in de explorerbalk, hun site gaat zeer snel open.
Dus heb ik het vermoeden dat er een probleem is met de Server(s) van UB.
Nog iemand die dat vaststeld?
Greetz,
Heb een test gedaan met edpnet in te geven in de explorerbalk, hun site gaat zeer snel open.
Dus heb ik het vermoeden dat er een probleem is met de Server(s) van UB.
Nog iemand die dat vaststeld?
Greetz,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
google-analytics is volgens mij de shuldige
-
- Elite Poster
Ja hier ook op BGC vliegt het hoor ! Op TN echter sloom !
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Yep, ook hier bij mij is UB supertraag en ook al zit ik op een Skynet-lijnyje, t is google-analytics die de boel verprutst... zie screenshot...
flamenca
flamenca
- Bijlagen
-
- UB 9-3-2006.jpg
- (114.51 KiB) 173 keer gedownload
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Als ik mijn TN turbo inschakel en userbase.be open dan laat het ff op zich wachten (google-analytics ), als ik daarna mijn EDPnet dyn inschakel (en TN uitzet) dan flitst het zoals normaal op userbase.be.
Het is leuk terug een Iprovider te hebben waarmee ik alles op het net kan bereiken zonder een krant te hoeven te gaan kopen om de wachttijden te verdrijven "TN verdubbeld uw snelheden en verminderd de mogelijkheden"
Het is leuk terug een Iprovider te hebben waarmee ik alles op het net kan bereiken zonder een krant te hoeven te gaan kopen om de wachttijden te verdrijven "TN verdubbeld uw snelheden en verminderd de mogelijkheden"
Idd, opnieuw tergend traag, ook Skynet lijn.flamenca schreef:Yep, ook hier bij mij is UB supertraag en ook al zit ik op een Skynet-lijnyje, t is google-analytics die de boel verprutst... zie screenshot...
Wat is dat met die Google zever? hoezo heeft dit met het openen van andere url's iets te maken?
Leg dat eens goed uit meon... (aub eh ) anders gezegd als je er tijd voor hebt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Om statistieken van userbase te kunnen berekenen wordt er (onzichtbaar) een javascriptje mee opgeroepen vanaf www.google-analytics.com .Blue-Sky schreef:Wat is dat met die Google zever? hoezo heeft dit met het openen van andere url's iets te maken?
Leg dat eens goed uit meon... (aub eh ) anders gezegd als je er tijd voor hebt.
Userbase.be terug snel nu... OK
Bedankt meon voor je uitleg.
Was gisteren meerdere uren afwezig, heb gisteren echter geen traag openen vastgesteld.FlashBlue schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10171
topic was er al ....
Bedankt meon voor je uitleg.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je een server in eigen beheer hebt, en dus beschikt over alle logs dan ga je je toch niet bezighouden met Google analyticsmeon schreef:Om statistieken van userbase te kunnen berekenen wordt er (onzichtbaar) een javascriptje mee opgeroepen vanaf www.google-analytics.com .
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ewel, ik heb verschillende soorten loggingsystemen uitgeprobeerd, AWstats, WebTrends, PPHLogger, Analog, ...r2504 schreef:Als je een server in eigen beheer hebt, en dus beschikt over alle logs dan ga je je toch niet bezighouden met Google analyticsmeon schreef:Om statistieken van userbase te kunnen berekenen wordt er (onzichtbaar) een javascriptje mee opgeroepen vanaf www.google-analytics.com .
En Google Analytics is érg uitgebreid. Het mooie daar is dat je kan zien op welke termen in Google gezocht is om op jouw site terecht te komen, je periodes met mekaar kan vergelijken, ...
Maar in het algemeen ben ik eigenlijk het meest tevreden van PPHLogger, maar die is al oud en gaat de mist in bij veel verzamelde statistieken ...
Op basis van de serverlogs kan je trouwens geen sessies afleiden of referrers
-
- Erelid
- Contacteer:
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik kan geen enkele pagina meer openen zonder een "runtime fout".
Heel traag, dan krijg ik een foutmelding
Regel: 251 of 287
Fout: Object wordt verwacht
Dit is zo bij iedere pagina die ik wil openen, op andere sites niks en heel vlug.
Greetz
Weetgraag
Dit is zo bij iedere pagina die ik wil openen, op andere sites niks en heel vlug.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
Er is toch iets aan de hand, maar wat?Weetgraag schreef:Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik kan geen enkele pagina meer openen zonder een "runtime fout".
Het bericht op TEST (groene laadbalkje) had ik beter in deze thread gezet.
En nu is het terug super snel hier
-
- Deel van't meubilair
Fout... sessies worden door de meeste tools als volgt bekeken... ofwel door verschillende requests van hetzelfde IP-adres (selechte methode vanwege proxies) ofwel door het loggen van het sessie cookie (kan je heel eenvoudig doen in Apache), en aangezien jij enkel de naam daarvan weet ben jij in princiepe de enige die kan weten hoe je een sessie kan herkennen. Referers kan je ook perfect laten loggen in Apache, dus ook daar is er geen enkel probleem.meon schreef:Op basis van de serverlogs kan je trouwens geen sessies afleiden of referrers
Ik gebruik Apache 2.0.52 en Webtrends en heb met beide absoluut geen probleem. Ik heb in m'n rapporten trouwens ook de zoektermen (zowel phrases als keywords op zich) die in de verschillende search engines worden gebruikt (niet alléén van Google zelf dus). Verder heb ik nog een hele hoop dingen die je nooit via Google kan bekomen. (failures, bandwith, ...)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb Webtrends ook wel, maar enkel de Windows-versie, en bovendien een vrij oude (toen het nog van NetIQ was). Logs analyseren via Webtrends zou dus enkel gaan door die lokaal te downloadenr2504 schreef:Ik gebruik Apache 2.0.52 en Webtrends en heb met beide absoluut geen probleem.
Hoe zet je die apache-cookie en referrer-logging dan aan in Apache? (ik zou dit ongetwijfeld kunnen opzoeken, maar ik ben eventjes met AJAX aan het experimenteren, geen 2 dingen tegelijk eh )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
referrers worden toch standaard gelogd ins access_log, nee ?
bv als iemand van userbase doorgeklikt heeft naar mijn "website"
83.*.*.* - - [01/Mar/2006:17:26:58 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 6137 "http:/ /www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=105125&sid=956a1ad812985c4408d775962a20c4 42" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)"
bv als iemand van userbase doorgeklikt heeft naar mijn "website"
83.*.*.* - - [01/Mar/2006:17:26:58 +0100] "GET / HTTP/1.1" 200 6137 "http:/ /www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=105125&sid=956a1ad812985c4408d775962a20c4 42" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)"
-
- Deel van't meubilair
Kijk eens op http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/mo ... onfig.html onder Custom log formats. Persoonlijk gebruik ik een combinatie van virtual hosts, met het NCSA extended format en daar dan nog de session tracking cookie bij (waar Webtrends perfect mee overweg kan).meon schreef:Hoe zet je die apache-cookie en referrer-logging dan aan in Apache?
- referrers worden gelogd
- wat r2504 zegt klopt op zich wel, de default tools op de server cumuleren enkel op basis van ip.
- webtrends lijkt me commercieel en ub heeft geen bankrekening om geld af te plukken
- of het zo heel belangrijk is dat we echt al die stats hebben, misschien als er ooit een pr department opgericht wordt maar dat betwijfel ik
- wat r2504 zegt klopt op zich wel, de default tools op de server cumuleren enkel op basis van ip.
- webtrends lijkt me commercieel en ub heeft geen bankrekening om geld af te plukken
- of het zo heel belangrijk is dat we echt al die stats hebben, misschien als er ooit een pr department opgericht wordt maar dat betwijfel ik
-
- Deel van't meubilair
Zeker voor een forum is het moeilijk om iets zinnigs met de data te doen al weet je wel wie vaak terug komt (al heb ej daar genoeg andere mogelijkheden voor). Referers vind ik persoonlijk nog het meest waardevol buiten de algemene statistieken.airzimmy schreef:- of het zo heel belangrijk is dat we echt al die stats hebben, misschien als er ooit een pr department opgericht wordt maar dat betwijfel ik
klopt als een bus ;)r2504 schreef:Zeker voor een forum is het moeilijk om iets zinnigs met de data te doen al weet je wel wie vaak terug komt (al heb ej daar genoeg andere mogelijkheden voor). Referers vind ik persoonlijk nog het meest waardevol buiten de algemene statistieken.airzimmy schreef:- of het zo heel belangrijk is dat we echt al die stats hebben, misschien als er ooit een pr department opgericht wordt maar dat betwijfel ik
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik vind het vooral spijtig dat phpBB niet ingebouwd een statistiekenmodule heeft. Aangezien zo goed als iedereen inlogt zou je quasi perfecte statistieken moeten kunnen berekenen ... Ik heb ook nog geen module gezien dat die onvolkomenheid zou oplossen ...
Maar zoals jullie zeggen: referrers en keywords zijn het meest bruikbaar, naast algemene als bezoekersaantallen en spreiding. Statistieken binnen de site zijn veel minder nuttig
En ik heb hier de doos van Webtrends voor me staan, met cdtje, boekje en een brief met serienummer
Maar zoals jullie zeggen: referrers en keywords zijn het meest bruikbaar, naast algemene als bezoekersaantallen en spreiding. Statistieken binnen de site zijn veel minder nuttig
En ik heb hier de doos van Webtrends voor me staan, met cdtje, boekje en een brief met serienummer
-
- Elite Poster
Hoeveel kost da ?meon schreef: En ik heb hier de doos van Webtrends voor me staan, met cdtje, boekje en een brief met serienummer
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Oké, ik heb gelogen. Webtrends STOND voor mij. De factuur stak ook nog in de doos. Ik heb die namelijk niet langer nodig dan voor de installatie eh
Het is trouwens een oude versie Webtrends analyser series 7.0 met Geotrends database. Software uit 2001
Het is trouwens een oude versie Webtrends analyser series 7.0 met Geotrends database. Software uit 2001
-
- Elite Poster
Hehe ... nuja ik gebruik awstatst met geo:ip plugin op een forum en vind da best ok werken.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
En waarom dan?Statistieken binnen de site zijn veel minder nuttig
Zo weet je tenminste wat populair is en waar je je aandacht op moet vestigen als aanbieder van content.
Op mijn werk wordt dat ook zo gedaan. Zien hoeveel clicks/oproepen bepaalde online toepassingen hebben en dan dus zien waar de meeste moiete (development kracht) naartoe kan gaan.
Zeker niet minder nuttig dus...
greetz,
Nob
- meon
- Administrator
- Contacteer:
We hebben het hier wel over userbase, grotendeels een forum. Meten welke pagina's populair zijn heeft geen zin, dat zie je zelf wel en zijn altijd momentopnames.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Is het dan niet interessant om na te gaan of er veel mensen de speedtest gebruiken/kijken naar onze sponsorpagina/of het nog wel nodig of nuttig is om een irc applet aan te bieden en te onderhouden/welke tutorials er de interesse wekken/....
Meer dan redenen genoeg dus.
greetz,
Nob
Meer dan redenen genoeg dus.
greetz,
Nob