Nee, dat begrijp ik. Als ik mijn tv in 'real'-mode zet (dus zonder schaling), dan heb ik het nog altijd voor Sad
De EDID bug is enkel bij nVidia kaarten (en zit als ik het goed lees niet meer in de laatste versies van de forceware). Ik heb mijn tv al meerdere PC's met verschillende grafische kaarten (nVidia en Ati) aangesloten, maar dat hielp niets.
Nuken, na dit nog eens goed bekeken te hebben denk ik dat je hier toch ergens verkeerd zit.
Het is niet de EDID bug van de NVidea kaart die je belet de native resolutie van je TV te benaderen maar de EDID van je TV zelf.
De meeste HD compatibele LCD toestellen kunnen WEL in hun native resolutie aangestuurt worden over RGB en Component dus zolang de overdracht ANALOOG gebeurt.
Kijk eens in je handleiding, dan zul je zien dat je analoog een ganse reeks resoluties, waaronder de native, hebt en dat je digitaal maximimum 1280X1024 beschikbaar hebt.
Wanneer je echter digitaal wil gaan is die native resolutie 1366X768 niet meer beschikbaar hoogstwaarschijnlijk onder druk van de mediajongens.
Het is dus in de EDID van je TV (een dom tekst-filetje) dat de resolutie 1366X768 niet meer opgenomen is.
Wanneer je vanaf de videokaart van je PC een resolutie 1366X768 naar de TV doorstuurt zegt de EDID van je TV tegen je Videokaart dat hij die resolutie niet aankan, HIJ LIEGT DUS !!!!!
Met Powerstrip of een EDID spoofer belet je dus enkel dat het bericht "Ik kan dat niet" van de TV uw Videokaart bereikt.
Een tweede puntje, je zegt "ik zet mijn TV in real mode"
Je moet niets instellen, je moet gewoon op de afstandsbediening één van de 8 AV toetsen induwen (bij mij AV6).
Wanneer je DVI doorstuurt zit je automatisch in een ander menu op de TV dat enkel geldig is voor DVI (soms ook PC genoemd)
Wanneer het je niet lukt om 1366X768 in te stellen op je videokaart kun je altijd proberen met 1360X768 of 1368X768.
Dit is maar een paar pixels te veel of te weinig in de breedte en je kunt het echt niet zien op de TV.
Niet opgeven zou ik zeggen, het is echt de moeite waard !!!!
Groetjes, Mahi