Sinds gisteren hebben we de logingegevens van Dommel.com gekregen.
Maar wanneer we deze in de router ingeven + de technische gegevens zegt de router (USR 9108) "ADSL operationeel, maar niet verbonden" met daarbij een opmerking dat er een fout kunnen zijn met de logingegevens of de andere instellingen.
De gegevens van Dommel zijn toch als volgt (met de andere opties tussen haakjes) :
Protocol : RFC 2516 PPPoverEthernet Embedded (RFC 2364 PPPoverATM)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : VCMUX (LLC, SNAP)
Verificatie : CHAP (PAP)
Gebruikersnaam : is toch in de vorm van dsl*****@schedom?
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters?
Of zijn er nog andere dingen die veranderd of gedaan moeten worden (op hun site ofzo?).
't Is dat hun helpdesk nu niet bereikbaar is hè.
Kom van Telenet, dus geen ADSL-ervaring.
Alvast bedankt.
Dommel Router Instellingen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ghostboy schreef:Sinds gisteren hebben we de logingegevens van Dommel.com gekregen.
Maar wanneer we deze in de router ingeven + de technische gegevens zegt de router (USR 9108) "ADSL operationeel, maar niet verbonden" met daarbij een opmerking dat er een fout kunnen zijn met de logingegevens of de andere instellingen.
De gegevens van Dommel zijn toch als volgt (met de andere opties tussen haakjes) :
Protocol : RFC 2516 PPPoverEthernet Embedded (RFC 2364 PPPoverATM)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : VCMUX (LLC, SNAP)
Verificatie : CHAP (PAP)
Gebruikersnaam : is toch in de vorm van dsl*****@dommel?
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters?
Of zijn er nog andere dingen die veranderd of gedaan moeten worden (op hun site ofzo?).
't Is dat hun helpdesk nu niet bereikbaar is hè.
Kom van Telenet, dus geen ADSL-ervaring.
Alvast bedankt.
zeker van dat u @dommel moet gebruiken ? Bij sommige providers moet dit namelijk niet ... probeer anders eens @DOMMEL of @DOMMEL.COM
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Kan je al inloggen op https://crm.schedom-europe.net ?
Daar kan je jezelf een mail laten toesturen met alle gegevens in.
Daar kan je jezelf een mail laten toesturen met alle gegevens in.
Iemand nu ideetje wat de juiste settings zijn?
Ik heb hier zo'n SiteCom modem en moet volgende instellingen invullen:
- Encapsulation (vele mogelijkheden, heb nu PPPoA VC-Mux)
- PP Authentication (auto/pap/chap)
- VPI (nummerkes invullen)
- VCI (nummerkes invullen)
Iemand ideetje of dit juist is?
Op SiteCom staat volgende te lezen:
Wat zijn de instellingen voor Belgacom?
A U behoort de volgende instellingen te gebruiken om onze modems te configureren voor Belgacom.
VPI: 8
VCI: 35
Encapsulation: PPPoA VC-Mux
Verder vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in
Met deze instellingen moet u verbinding kunnen krijgen.
Ik heb hier zo'n SiteCom modem en moet volgende instellingen invullen:
- Encapsulation (vele mogelijkheden, heb nu PPPoA VC-Mux)
- PP Authentication (auto/pap/chap)
- VPI (nummerkes invullen)
- VCI (nummerkes invullen)
Iemand ideetje of dit juist is?
Op SiteCom staat volgende te lezen:
Wat zijn de instellingen voor Belgacom?
A U behoort de volgende instellingen te gebruiken om onze modems te configureren voor Belgacom.
VPI: 8
VCI: 35
Encapsulation: PPPoA VC-Mux
Verder vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in
Met deze instellingen moet u verbinding kunnen krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ghostboy schreef:Sinds gisteren hebben we de logingegevens van Dommel.com gekregen.
Maar wanneer we deze in de router ingeven + de technische gegevens zegt de router (USR 9108) "ADSL operationeel, maar niet verbonden" met daarbij een opmerking dat er een fout kunnen zijn met de logingegevens of de andere instellingen.
De gegevens van Dommel zijn toch als volgt (met de andere opties tussen haakjes) :
Protocol : RFC 2516 PPPoverEthernet Embedded (RFC 2364 PPPoverATM)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : VCMUX (LLC, SNAP)
Verificatie : CHAP (PAP)
Gebruikersnaam : is toch in de vorm van dsl*****@schedom?
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters?
Of zijn er nog andere dingen die veranderd of gedaan moeten worden (op hun site ofzo?).
't Is dat hun helpdesk nu niet bereikbaar is hè.
Kom van Telenet, dus geen ADSL-ervaring.
Alvast bedankt.
Ja het is wel degelijk dsl*****@schedom
De andere gegeven lijken me ook goed te staan.
Kijk is of je firewal nie te hoog ingesteld staat.
En de helpdesk is 24/24 uur bereikbaar.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Protocol : PPPoverEthernet Embedded (PPPOE)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : LLC
QoS Class: UBR
Gebruikersnaam : dsl*****@schedom
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters
Dit zijn de correcte instellingen...
Waarschijnlijk werkt het bij Ghostboy niet omdat zijn Isolatie op VCMUX staat ipv LLC.
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : LLC
QoS Class: UBR
Gebruikersnaam : dsl*****@schedom
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters
Dit zijn de correcte instellingen...
Waarschijnlijk werkt het bij Ghostboy niet omdat zijn Isolatie op VCMUX staat ipv LLC.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Svekke schreef:Protocol : PPPoverEthernet Embedded (PPPOE)
VPI : 8
VCI : 35
Modulatie : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolatie : LLC
QoS Class: UBR
Gebruikersnaam : dsl*****@schedom
Wachtwoord : 8 letters met afwisselend hoofd- en kleine letters
Dit zijn de correcte instellingen...
Waarschijnlijk werkt het bij Ghostboy niet omdat zijn Isolatie op VCMUX staat ipv LLC.
Tnx, maar waarom zijn die routergegevens nergens te vinden alsook niet meegegeven in de adsl account details mail die ik zojuist ontvangen heb ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
kaise1 je begrijpt toch dat dit totaal onbegonnen werk is om die gegevens mee te sturen.
Bij de provider kunnen ze toch niet weten welke modem of router jij gaat gebruiken.
En denk eraan dat er wel 100den mischien wel 1000den verschillende modems en routers zijn.
Je kan de mensen van dommel altyd bellen en ik weet zeker dat ze je meteen helpen met je instellingen.
Bij de provider kunnen ze toch niet weten welke modem of router jij gaat gebruiken.
En denk eraan dat er wel 100den mischien wel 1000den verschillende modems en routers zijn.
Je kan de mensen van dommel altyd bellen en ik weet zeker dat ze je meteen helpen met je instellingen.
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Mijn router geeft de volgende error:
Is mijn aansluiting nog niet geactiveerd? Ik heb de gegevens maandag gekregen, en gisteren werkte het nog niet.
Code: Selecteer alles
Mar 7 21:31:11 k1tana pppd[14376]: script /usr/sbin/pppoe -p /var/run/pppoe.p
id -I eth1 -T 80 -U -m 1412 -S Netconnect, pid 14378
Mar 7 21:31:11 k1tana pppoe[14378]: read (asyncReadFromPPP): Session 16409: Inp
ut/output error
Mar 7 21:31:11 k1tana pppoe[14378]: Sent PADT
Mar 7 21:31:11 k1tana pppd[14376]: Script /usr/sbin/pppoe -p /var/run/pppoe.pid
-I eth1 -T 80 -U -m 1412 -S Netconnect finished (pid 14378), status = 0x1
Mar 7 21:31:11 k1tana pppd[14376]: Exit.
Mar 7 21:31:16 k1tana red: Connectioncheck: RED fail to connect
Mar 7 21:31:49 k1tana red: Connectioncheck: Restarting 3/5
Mar 7 21:31:52 k1tana ipcop: Starting RED device eth1.
Mar 7 21:31:52 k1tana ipcop: Dialling Dommel.
Mar 7 21:31:52 k1tana pppd[14418]: pppd 2.4.2 started by root, uid 0
Mar 7 21:31:52 k1tana pppd[14418]: using channel 268
Mar 7 21:31:52 k1tana pppd[14418]: Using interface ppp0
Mar 7 21:31:52 k1tana pppd[14418]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Mar 7 21:31:52 k1tana pppoe[14419]: PADS: Service-Name: 'Netconnect'
Mar 7 21:31:52 k1tana pppoe[14419]: PPP session is 8466
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1492> <magic 0
xc33742a1>]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [LCP ConfReq id=0x96 <mru 1492> <auth c
hap MD5> <magic 0x6cfa2824>]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [LCP ConfAck id=0x96 <mru 1492> <auth c
hap MD5> <magic 0x6cfa2824>]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <mru 1492> <magic 0
xc33742a1>]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0xc33742a1]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [CHAP Challenge id=0x1 <f72000a790128c6
01b067857e725b0bc>, name = "hsr-rb01.mpl"]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [CHAP Response id=0x1 <afde10f8f3e2e2a5
0a9189585b0f8093>, name = "dsl<DELETED>@SCHEDOM"]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [CHAP Failure id=0x1 "CHAP authenticati
on failure, unit 1403"]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: CHAP authentication failed: CHAP authenticat
ion failure, unit 1403
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [LCP TermReq id=0x2 "Failed to authenti
cate ourselves to peer"]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [LCP TermReq id=0x97]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: sent [LCP TermAck id=0x97]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: rcvd [LCP TermAck id=0x2]
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: Connection terminated.
Mar 7 21:31:53 k1tana pppd[14418]: Waiting for 1 child processes...
Mar 7 21:31:53 k1tana pppoe[14419]: read (asyncReadFromPPP): Session 8466: Inpu
t/output error
Is mijn aansluiting nog niet geactiveerd? Ik heb de gegevens maandag gekregen, en gisteren werkte het nog niet.
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Sinds gisteren brandt het synchronisatielampje op mijn modem oranje. Dommel heeft ondertussen ook geantwoord: de omschakeling naar het Turboline-netwerk wordt pas aangevraagd na ontvangst van de eerste betaling.
Spijtig maar begrijpelijk. Ik zal nog wat geduld moeten hebben.
Spijtig maar begrijpelijk. Ik zal nog wat geduld moeten hebben.
Gelukkig voor mij dat alles van een leien dakje is gegaan.
Heb niks moeten instellen op mijn modem/router.
Enkel login en paswoord werd me in een dialog box gevraagd en ik was vertrokken! Ik meen het. Ik ben nog niet eens naar de settings pagina van de modem/router gesurft.
Ik had het ook anders gevreesd, want heb geen ervaring met ADSL en ik weet er eerlijk gezegd niks van.
Heb niks moeten instellen op mijn modem/router.
Enkel login en paswoord werd me in een dialog box gevraagd en ik was vertrokken! Ik meen het. Ik ben nog niet eens naar de settings pagina van de modem/router gesurft.
Ik had het ook anders gevreesd, want heb geen ervaring met ADSL en ik weet er eerlijk gezegd niks van.
slaven zullen we altijd blijven