RDSL of EDPNet?

Plaats reactie
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Hallo,
ik ben nu wel echt aan het twijfelen :D, namelijk tussen RealDSL Basic en EDPNet Max 6 Dyn.

Bij RDSL Basic heb je:

RealDSL - Basic **
- 3.3Mbit downstream
- 512kbit upstream
- Dynamic ip
- 1 pop3 account
- 5 aliasses
- eigen .be domein
- 20 meg webspace
- € 47
- ongelimiteerd volume (100 - 200gb)
- activatie (121€)
- 6,50€ voor BGC lijntje


Bij EDPNet heb je:

- max. 6144 kbps download - max. 640 kbps upload*
- 20 GB trafiek per maand inbegrepen

- Automatische facturatie van extra trafiek:
€0,25GB per begonnen GB tot 60 GB**

- Trafiek verbruikt tussen 0.00u middernacht en 07.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee

- 6 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 65MB
- antivirus en antispam inbegrepen
- 100 MB webspace
- dynamisch ip-adres
- onbeperkt aantal computers aan te sluiten
- Activatiekost: €25 incl. BTW
- De 60 GB limiet is de 'standaard limiet' (op die manier tracht EDPnet te vermijden dat klanten onverwachte hoge facturen zouden ontvangen). Via email kan u aanvragen om deze standaard-limiet te laten verhogen naar 100 GB (met automatische facturatie van €0,25 per begonnen GB).



Dus als ik 100gb wil bij EDPNet, betaal ik 29,95€ + (80 x 0,25€) + 6,50€ = 56,45€ - ik heb dan ook 6MB speed.
En als ik FUP wil - met 3,3MB speed - betaal ik 47€ + 6,50€ = 53,50€.
Er is wel een lagere activatiekost bij EDPNet dan bij RDSL..

Zijn er mensen die EDPNet / RDSL Basic hebben en kunnen evt. ervaringen kunnen zeggen? Ik twijfel te hard :D.
Ik woon in regio Kortrijk - Avelgem.

- Rapt0r
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

maar je mag bij realdsl meer dan 100 gig downloaden dacht ik.. ik dacht dat i hun faq stond honderde gigs

9. Weten jullie zeker dat het ongelimiteerde volume blijft in de toekomst of is dit maar een trukje om mensen te lokken om dan over te schak elen op gelimiteerd volume (zoals de grote providers hebben gedaan)?
Wij hebben ENKEL maar zware gebruikers die ontzettend veel 'leechen', tot meer dan honderde gigs per maand... als we plotseling een limiet zouden durven inbouwen zijn we al onze klanten kwijt. Dat zou een zeer onverstandige beslissing zijn en heel onze investering zou dan waardeloos worden.


Als je besluit om op realdsl over te stappen kan ik je de raad geven een beetje te wachten om te zien hoe de upgrade naar hun nieuw netwerk verloopt.. misschien is dat doorslaggevend
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Ja, weet ik, 100 tot 200gb.
Weet je soms toevallig hoe lang het nog kan duren tot er upgrades zijn? Want dat Telenet volumelimiet hangt me echt de voeten uit. Als je een paar dingen download en daar nog een beetje online games bij speelt, schiet er van je 10gb al gauw niet veel meer over.

- Rapt0r
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

EDPnet kan altijd terug geschroeft worden tot 60GB voor netwerk stabiliteit.
De 60 GB limiet is de 'standaard limiet' (op die manier tracht EDPnet te vermijden dat klanten onverwachte hoge facturen zouden ontvangen). Via email kan u aanvragen om deze standaard-limiet te laten verhogen naar 100 GB (met automatische facturatie van €0,25 per begonnen GB). EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.


Dus het hangt er een beetje vanaf of je met 60 (of 100) GB per maand toekomt... RealDSL heeft wel nog het voordeel een vast IP adres te hebben en je mag er je eigen servers draaien.
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Wel, nu moet ik mij dus extreem inhouden. Natuurlijk, dat servertje draaien etc is wel superaantrekkelijk :). Ik zou PC dag en nacht laten downloaden denk ik, moest ik FUP hebben. Moeilijke keuze :roll: !

- Rapt0r
Afbeelding
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Een eigen server mag niet bij edpnet ? lijkt me straf ...

Vergeet ook niet dat met nachtsurfen je bij edpnet slechts 0,125 euro ongeveer betaald/GB. + de lagere activatiekost en waarschijnlijk zal je bij edpnet sneller je connectie hebben als bij realdsl. hangt van je zone af uiteraard.

Ik zou toch sterker neigen om edpnet te nemen .. gewoon voor de stabiele snelheid. Ik zit bij realdsl en neem het van mij aan ... snel downloaden is niet overrated :). Maar goed ... als het beloofde netwerk er komt dan is het uiteraard goed te doen bij realdsl.
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Ja, dat is het grote probleem. Wanneer komt het er :D!?

- Rapt0r
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bij EDPnet mag je wel je eigen server laten draaien en zoveel computers je wilt. Met die 6mbit kan je moeilijk 150 computers gebruiken éh. Dat is ook de bedoeling niet.

Verder is die 6mbit in Avelgem wel volledig te halen. Bij mijn oom toch (Fotografie L.).

En met nachtsurfen is het de helft van het bedrag die je bijbetaald. Stel dat je nu een hele maand 's nachts van 0u00 tot 7u00 download in totaal aan 50GB dan betaal je maar 6,25 EUR + je abonnement. Dus 29,95 + 6,25 = 36,2 EUR en je hebt in theorie dan maar 25 GB gedownload. Correct me if I'm wrong. Zo heb ik het toch verstaan volgens hun website.
Laatst gewijzigd door Ken 21 mei 2006, 23:24, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Alleen spijtig dat fixed ip zoveel meer kost bij EDPnet. 79€ ipv 29€ bij dynamic.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Voor kwaliteit betaal je, na de verschillende realdsl topics zou iedereen dat ondertussen mogen weten :wink:.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Ken schreef:Verder is die 6mbit in Avelgem wel volledig te halen. Bij mijn oom toch (Fotografie L.).


Okay, weet ik zijn. Goed om te weten dat ze toch hun beloften nakomen :).

- Rapt0r
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben vorige week van RDSL naar EDPNET gegaan.
Als ik gebruik maak van nachtsurfen(en dat doe ik) komt met mijn verbruik EDPnet zelfs goedkoper uit.
En ik heb 6Mbit ipv 3.3Mbit(waarvan ik max 1Mbit eff haalde)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Rapt0r schreef:Ja, weet ik, 100 tot 200gb.
Weet je soms toevallig hoe lang het nog kan duren tot er upgrades zijn? Want dat Telenet volumelimiet hangt me echt de voeten uit. Als je een paar dingen download en daar nog een beetje online games bij speelt, schiet er van je 10gb al gauw niet veel meer over.

- Rapt0r


Vraag het een keer op hun support, maak desnoods een ticket of iets dergelijk en stel vragen.. ik weet het ook niet.. ik weet dat ze der mee bezig zijn en dat is al.. ik kan alleen zeggen eens je van telenet af bent en denkt van volume limieten af te zijn, zegt van bwa 60gig dat is genoeg voor mij. Enkele maanden verder ga je merken dat je daar niet meer mee toekomt. Zeker als je je eigen een beetje laat gaan. Als ik niet te gek doe heb ik 80gig.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”