Ik heb een technische vraag waar ik graag eens een antwoord op zou willen weten.
Ik lees in de FaQ van IDTV het volgende
Je hebt per TV toestel een Digibox of Digicorder nodig als je op ieder TV-toestel ten volle wenst te genieten van Digital TV. Op televisies waar je geen Digibox op aansluit blijf je natuurlijk de analoge kanalen ontvangen.
1/ Ik ben momenteel klant bij julie en overweeg om de Digicorder aan te schaffen. Op de huidige digibox heb ik momenteel een aantal pakketten lopen zoals Prime, Team pack, net-gemist. Ik zou graag deze diensten ook hebben in mijn slaapkamer op de toekomstige digicorder dus.
Aangezien iedere smartcard gekoppeld is aan een digibox/digicorder moet ik ook activatie kost betalen. Nu lees ik op verschillende Forums dat beide smartcards NIET op 1 factuur gezet kunnen worden en dus beide gefactureerd worden.
Wat ik wil is dus 1x prime aankopen en zowel in mijn living als in de slaapkamer naar prime zien. Dit lijkt me technisch zeer mogelijk door gewoon beide smartcard te laten vallen onder 1 abbonement.
Indien het inderdaad zo is dat ik 2x hetzelfde moet betalen voor hetzelfde voor hetzelfde huis dan vind ik het net iets te grof en vrees ik dat ik geen digicorder zal aankopen.
2/ Verder nog een vraagje, ik vang hier en daar ook op dat in de nabije toekomst de smartcards losgekoppelt worden van het toestel, met andere woorden dat ik een smartcard ga kopen in de winkel en gelijk welke DVB-C decoder met Nagravision op aansluit. Klopt dit gegeven?
3/ En als laatste nog een vraag. Ik merk dat de huidige Prime word uitgezonden in het 4:3 formaat (welliswaar letterbox) zijn er plannen om uit te gaan zenden in full anamorphic? Dit zou het leuke voordeel hebben dat breedbeeld gebruikers ECHT kunnen genieten van hun breedbeeld. Dit zou 33% extra beeldkwaliteits winst hebben tov het huidige letterbox.
Let op dit heeft niets met de instellingen van de digibox te maken noch met instellingen op de TV.
Dit is de manier van uitzenden
Mocht u niet begrijpen wat ik bedoel hieronder vind u een link met het verschil tussen anamorphic (wat elke DVD gebruikt) en tussen letterbox (wat meer gewoon is bij zenders)
http://www.dvdfile.com/news/special_rep ... orphic.htm
4/ Ook merk ik dat de kanalen nog steeds DTS Stereo 2.0 is.
Zijn ook hier plannen om deze te veranderen naar een volwaardige DTS Dolby 5.1 surround?
Hopend op uw antwoord
Met vriendelijk Groet,
Wouter D'Haeseleer
-------------------------------------
Dit was het antwoord:
We hebben uw schrijven goed ontvangen, waarvoor onze dank.
1/ Als antwoord op uw eerste vraag: momenteel werken wij alleen met systemen waarin één digibox gekoppeld is aan één smartcard. Dit wil zeggen als u op de 2 verschillende smartcarten een abonnement wenst, dat dit ook 2x zal gefactureerd worden. U kan uiteraard wel de digibox met bijhorende smartcard verplaatsen van de ene woonkamer naar de andere.
2/ Dit zou uiteraard een oplossing zijn voor uw probleem. Er wordt bij Telenet constant aan verbeteringen en uitbreidingen van de huidige producten gewerkt. Hieromtrent is echter nog geen officiële communicatie geweest, daarover kunnen we u dus nog geen gegevens bezorgen.
3/ Wij zijn ervan op de hoogte dat sommige uitzendingen, (onder andere van de prime kanalen) nog steeds in 4:3 uitgezonden wordt. Steeds meer klanten beschikken over een 16:9 toestel of andere modernere aparatuur waardoor dat er in sommige gevallen ongemakken ontstaan bij het bekijken van deze zenders. We trachten om zo snel mogelijk een oplossing hiervoor te lanceren!
4/ In de loop van dit jaar zullen wij ervoor zorgen dat de digibox/digicorder ook Dolby surround 5.1 zal kunnen uitzenden. Uiteraard hangt dit dan ook af van de opname van de film/programma dat u wenst te bekijken. Hier wordt met hoogste prioriteit aan gewerkt.
Indien u ons een e-mail bericht wil sturen dan vragen wij u dit te doen via de invulformulieren die u vindt op onze website http://www.telenet.be/nl/klantendienst/contact en niet via reply op deze mail. Aangezien reply's niet automatisch worden opgenomen in uw dossier kunnen wij niet instaan voor de laattijdige verwerking ervan.
In de hoop u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijven wij,
Met vriendelijke groeten,
E. Wijns
Telenet Televisie klantendienst
www.telenet.be/nl/klantendienst