system32 bestand beschadigd

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

hallo

ik heb een probleem en ik weet totaal niet hoe ik dit moet oplossen als ik windows opstart krijg ik volgende melden (voordat ik men wachtwoord moet intikken)

\windows\system32\kbdne.dll is beschadigd en onleesbaar voer hulpprogramma chdsk uit

ik ken niks van die toestanden en heb schrik iets te mispeuteren weten jullie wat hier aan de hand is hoe dit veroorzaakt is en hoe ik dit kan oplosssen? bedankt :-)

jurgen
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

doe is een scandisk en eventueel de dll copieren van uw gebuur. eer zo een bestand beschadigd raakt is er meestal iets met uw hd
Sloppy Joe
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Je kan eventueel eens de Windows File checker er op los laten, in de CMD-prompt sfc /scannow uitvoeren. Zorg dat je de Windows cd bij de hand hebt....

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
  • Citeer
  • Citeer

Sloppy Joe schreef:Je kan eventueel eens de Windows File checker er op los laten, in de CMD-prompt sfc /scannow uitvoeren. Zorg dat je de Windows cd bij de hand hebt....

Joe
Dit loopt enkel als windows al opgestart is...
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

hey ik heb de scan dus uitgevoerd zoals je mij verteld hebt en idd nog voor ik op de helft van het scannen was vroeg de comp de win XP cd in te leggen. dit heb ik gedaan en vervolgens scande de comp rustig verder tot het einde. maar als ik opnieuw opstart krijg ik nog steeds die errors te zien (net voor ik men wachtwoord moet intypen)

moest dit normaal met die scan opgelost zijn?
zijn die errors schadelijk? en zullen die er door mijn schuld gekomen zijn?

bedankt hé :-) voor de hulp
kikker46
Pro Member
Pro Member
  • Citeer
  • Citeer

Beste

Probeer dit eens:

1: maak backup van die kbne.dll die er staat.

2: download http://www.afreedll.com/dll/info/kbdne_dll.html

en zet die erover.

Mvg,

Kikker46
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

hey thx kikker 46

ik ben er nog niet volledig uit ... dus ik heb het bestand gedownload en dit probeer ik nu is system32\ toe te voegen maar dan krijg ik volgende melding: kan kbdne niet kopieren . bestand of map is beschadigd en onleesbaar ... doe ik misschien iets verkeerd door dit te "plakken" in de system 32 map?
kikker46
Pro Member
Pro Member
  • Citeer
  • Citeer

Beste

Een wilde gok....

windows probeert slim te doen :'(

Waarschijnlijk als je die file delete plaatst windows die zelf terug, en is deze ook beschadigd. Zoek eens je pc af voor dat bestand en delete alle files die zo noemen (mss kan ook hernoemen hetzelfde effect hebben) (noteer mss wel het pad enzo waar dat die staan) en probeer alsnog die file daar te krijgen.

Mvg,

Kikker46
memyselfandi
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

oke bedankt ik probeer nog eens
ik ben er ondertussen achtergekomen dat deze bestanden "iets" te maken hebben met het defragmenteren van men harde schijf want dit lukt niet meer. ik krijg volgende melding als ik probeer te defragmenteren:

shijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uivoeren van Chdisk is gepland op het volume (C:) voer chdsk/f uit

dit heb ik bij opdrachtenprompt ingevoerd en deze vroeg me of ik bij het opnieuw opstarten van de comp het volume wil controleren (dit heb ik dus ingschakeld)

hopelijk geraakt het opgelost want dit is echt vervelend dat de schijfdefragementatie niet meer lukt

heel erg bedankt voor de hulp
kikker46
Pro Member
Pro Member

Die boodschap heeft niks te zien met die dll hoor mijn insziens. Die boodschap heb ik ook al gekregen dus (zonder dat er daar iets fout aan is, trouwens die site vanwaar je die file gedownload hebt, zegt dat het een keyboard file is).
ik bij het opnieuw opstarten van de comp het volume wil controleren (dit heb ik dus ingschakeld)
Herstart dan eens en kijk of dat die boodschap die je net vermelt nog voorkomt dus eh.

Om terug op jouw "echte" probleem van deze thread te komen, verwijder (/hernoem) eerst al die dlls die niet op die plaats in de system32 staan...

Mvg,

Kikker46
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”