Uptime project: team userbase !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Iedereen inschrijven
http://userbase.league.uptime-project.net/ ( pwd: userbase )
voor een account: http://www.uptime-project.net
GO TEAM
http://userbase.league.uptime-project.net/ ( pwd: userbase )
voor een account: http://www.uptime-project.net
GO TEAM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
show off
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
FST schreef:meon, staat die bij u thuis ofwa?
Ja, hier naast me op de grond
Zoals ik op de infopage heb gezet:
Pentium II 400 MHz, 256 MB RAM
8 + 45 GB HDD
Windows Server 2003 Enterprise Edition
SharePoint Services
Firewall
Router
Domain Controller
MSDE 2000
DHCP
DNS
Fileserver
Printserver
IRC-Bot
Is dat nu zo vreemd, een pc die gewoon aan blijft?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
bij mij zitten uiteraard alle servers op UPS en toch moeten die rebooten na de nodige updates!
/edit: het serverke waarmee ik meedoe aan uptime project hangt NIET aan ups Is maar onze speelserver, dezelfde als folding server trouwes
/edit: het serverke waarmee ik meedoe aan uptime project hangt NIET aan ups Is maar onze speelserver, dezelfde als folding server trouwes
Laatst gewijzigd door NickG 02 maa 2006, 18:54, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
FST schreef:Je hebt prolly een UPS of iets dergelijks Ik moet dat ook eens aanschaffen...
Nee, toch niet. De reden dat ie down is gegaan 127 dagen geleden is trouwens dat ze hier nieuwe vloer hebben gelegd
De PC steekt wel in op de meest stabiele stroomkring in huis.
Laatst gewijzigd door meon 02 maa 2006, 18:55, in totaal 1 gewijzigd.
Mja ik gebruik dan ook geen windows als server voor zover ik weet kun je met linux updaten zonder reboot
Mja, soms als het hard bliksemd hier springt de differentiele zekering van 30mA die het hele huis plat legt dan :/ een andere oorzaak van uitval is er nog bijna niet geweest in zoveel jaar, oh ja, wel niet zo lang geleden bij die zware storm, heel de straat of zelfs meer was uit, ook de kabel (toen nog internet en telefoon buiten kabeltv met telenet)
Mja, soms als het hard bliksemd hier springt de differentiele zekering van 30mA die het hele huis plat legt dan :/ een andere oorzaak van uitval is er nog bijna niet geweest in zoveel jaar, oh ja, wel niet zo lang geleden bij die zware storm, heel de straat of zelfs meer was uit, ook de kabel (toen nog internet en telefoon buiten kabeltv met telenet)
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
ruben schreef:kunnen / mogen embedded systemen ook meedoen ? ben vanplan om een soekris board aan te schaffen met m0n0wall op , en die gaat dus 24/7 draaien , dan zou ik kunnen meedoen...
Tuurlijk mogen die ook meedoen hoor
prodata schreef:ruben schreef:kunnen / mogen embedded systemen ook meedoen ? ben vanplan om een soekris board aan te schaffen met m0n0wall op , en die gaat dus 24/7 draaien , dan zou ik kunnen meedoen...
Tuurlijk mogen die ook meedoen hoor
hmm , ik ben net op de site aant zien , de uptime client voor bsd (m0n0wall is feebsd based) is
Yasuc [BSD x86]
Consoleclient for BSD using C. Features: Proxy-Support
hebben soekris boards wel een x86 processor ?
The net4801 is a compact, low-power, low-cost, advanced communication computer, based on a 266 Mhz 586 class Geode single chip processor
Geode...aka de cpu's die amd uitgebracht heeft gekent om hun laag stroomverbruik..dus x86 ?
Dan moet ik ook nog eens zien of die client wel naast m0n0wall kan draaien op dat systeem , en indien ja : hoe
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
ruben schreef:kunnen / mogen embedded systemen ook meedoen ? ben vanplan om een soekris board aan te schaffen met m0n0wall op , en die gaat dus 24/7 draaien , dan zou ik kunnen meedoen...
Ik heb hier ook m0n0wall en pfSense draaien, maar ik denk niet dat ge daar software bij kunt zetten.
Op pfSense kon je vroeger extra pakages installeren, maar die hebben da een tijdje geleden uit geschakeld.
pfSense uptime: 24dagen 2u
m0n0wall uptime: 18dagen 23u
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Mss een algemee vraag.
Dit project is de syteem uptime.
Is er ook iets waarbij je de network uptime kan monitoren (bijvb een server die om de 10min mijn http server probeert te bereieken)
Dit project is de syteem uptime.
Is er ook iets waarbij je de network uptime kan monitoren (bijvb een server die om de 10min mijn http server probeert te bereieken)
-
- Elite Poster
prodata schreef:Is er ook iets waarbij je de network uptime kan monitoren (bijvb een server die om de 10min mijn http server probeert te bereieken)
smokeping
http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/smokeping/
-
- Elite Poster
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
prodata schreef:Is er ook iets waarbij je de network uptime kan monitoren (bijvb een server die om de 10min mijn http server probeert te bereieken)
http://hobbitmon.sourceforge.net/
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
Der is trouwens een nieuwe algemene leider, 6 jaar, 49 dagen :-s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Mijne linux router heeft hier een uptime gehad van in de 200 dagen. Spijtig genoeg heb ik toen een security update moeten doen...
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
crapiecorn schreef:Der is trouwens een nieuwe algemene leider, 6 jaar, 49 dagen :-s
Ja is wel nice.
Maarja als de 'echte' clusters meedoen dan kom je der wel aan maar 6 jaar is natuurlijk
Wel grappig nog ne 2.2 kernel
Btw wij hebben op het werk VAX servers staan, deze hebben ondertussen ook al een uptime van 4 jaar en...
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
i'm in
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Mss een algemene vraag:
indien je security het toe laat zet dan wat meer info over de machnine zelf. Dit geeft een goed beeld.
Bijvb een citrix server met een uptime van meer dan 30 dagen is super !
maar indien ik een windows xp neem en er niets mee doe gewoon in men kast steek dan haal ik ook makkelijk met UPS een grote uptime.
Dus mss eens een beschrijving van wat die server is, hoeveel users er naar connecten en welke services actief zijn.
Tis ook leuk voor te weten wat julie zo allemaal doen.
indien je security het toe laat zet dan wat meer info over de machnine zelf. Dit geeft een goed beeld.
Bijvb een citrix server met een uptime van meer dan 30 dagen is super !
maar indien ik een windows xp neem en er niets mee doe gewoon in men kast steek dan haal ik ook makkelijk met UPS een grote uptime.
Dus mss eens een beschrijving van wat die server is, hoeveel users er naar connecten en welke services actief zijn.
Tis ook leuk voor te weten wat julie zo allemaal doen.
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
prodata schreef:Bijvb een citrix server met een uptime van meer dan 30 dagen is super ! ;)
Woei, die van mij doet het al meer dan 90 .... maar die gaat wss pas tellen vanaf je je inschrijft zeker ?
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
Nee, pakt huidige uptime
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
idd is gewoon de systeem uptime.
Ik haade citrix maar aan omdat daar vaak een scheduled reboot word gebruikt. (meestal via cluster systeemen zodat het systeem toch niet down gaat)
citrix is namgelijk gekend een systeem te zijn dat zorgt dat je een minder stabiel systeem krijgt...
Ik haade citrix maar aan omdat daar vaak een scheduled reboot word gebruikt. (meestal via cluster systeemen zodat het systeem toch niet down gaat)
citrix is namgelijk gekend een systeem te zijn dat zorgt dat je een minder stabiel systeem krijgt...
-
- Elite Poster
prodata schreef:maar indien ik een windows xp neem en er niets mee doe gewoon in men kast steek dan haal ik ook makkelijk met UPS een grote uptime.
Behalve als je automatische updates hebt aanstaan dan gaat die vanzelf rebooten :-s
Laatst gewijzigd door crapiecorn 04 maa 2006, 15:24, in totaal 1 gewijzigd.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
crapiecorn schreef:prodata schreef:maar indien ik een windows xp neem en er niets mee doe gewoon in men kast steek dan haal ik ook makkelijk met UPS een grote uptime.
Behalve als je automatisch updates hebt aanstaan dan gaat die vanzelf rebooten :-s
Ok you got me
Edit: trouwens ik vind dat je maar echt kan vergelijken als je 2 dezelde systemen hebt...
Een groot verschil tussen windows en linux is hoe het systeem met toewijzing van zen geheugen om gaat (en ook CPU power)
een veel belaste linux gaat het dus per defenitie iets langer uithouden dan met een windows XP (windows 2k3 is daarintegen wel een goede stap)
- brooklyn
- Elite Poster
Gebruikers: w2kdudes Uptime: 4y 151d 13h 00m 54s
jawadde een uptime van meer dan 4 jaar
jawadde een uptime van meer dan 4 jaar
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
Eind deze week komt er weer een geplande herstart aan, zo gaat het niet vooruit gaan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Mijn server is unpingable. En volgens de mensen ter plaatse "branden er geen lichtjes meer". En op de powerknop duwen geeft geen resultaat...
De uptime is dus onderbroken, maar men server is blijkbaar ook nog dood
/edit: tis trouwens een domaincontroller/DHCP/DNS waar dagelijks zo'n 35-tal gebruikers op connecten (staat in basisschooltje). Gelukkig had ik dat voorzien en een secondary gezet
De uptime is dus onderbroken, maar men server is blijkbaar ook nog dood
/edit: tis trouwens een domaincontroller/DHCP/DNS waar dagelijks zo'n 35-tal gebruikers op connecten (staat in basisschooltje). Gelukkig had ik dat voorzien en een secondary gezet
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Wel een stom programma, doordat de hibernate functie nog aan stond kon ik enkel methode 1 kiezen voor mijn uptime en heeft die nu gereset op 49dagen en 16u. Daarom heb ik de hibernate functie gedeactiveerd en methode 2 gekozen en nu zegt die "Illegal uptime has been submited. This problem appears when one account is used with more than one computer. Please reboot your system or contact our support at [email protected].
Du moet ik nu een nieuwe account maken om de juiste statistieken te hebben.
Du moet ik nu een nieuwe account maken om de juiste statistieken te hebben.
-
- Administrator
- Contacteer:
Dat is niet helemaal juist, als je hibernate, dan is je uptime eigenlijk weg, want je PC is niet 'up' gebleven, dus zo is het perfect te begrijpen
Stoeffen met je uptime als je je pc regelmatig hibernate is trouwens cheaten, het is het exploiten van Windows bugs
Stoeffen met je uptime als je je pc regelmatig hibernate is trouwens cheaten, het is het exploiten van Windows bugs