Hallo,
Op kantoor moeten we dringend onze internetverbinding upgraden.
Mijn oog is gevallen op een Telenet Office Access Plus abonnement (€ 140 excl btw/maand).
60 GB download / 18 GB upload
20 mbit / 512 kbit
Fixed ip
Nu staat er de vermelding:
VPN server: nee
VPN client: ja
Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt ?
Zelfs op een simpel expressnet is het mogelijk een PPTP vpn server op te zetten en van gelijk waar naartoe te connecteren.
Ik veronderstel dat ze poorten blokkeren voor andere types vpn servers, maar ik kan geen concrete info loskrijgen.
Verder veronderstel ik dat toch alle poorten geopend zijn zodat het zelf afhandelen van mail, opzetten ftp server etc geen probleem vormt ?
Zijn er nog goede alternatieven die niet echt duurder zijn dan deze 140 / maand ?
Ik had m'n oog laten vallen op edpnet maar daarvoor zou ik op andere dslam moeten dan de huidige skynet adsl verbinding en aangezien de afstand te groot wordt kunnen ze geen snelheden > 2 mbit / 256 kbit geven.
Een must is allesinds:
min 40 GB maandelijks verkeer
512 kbit upload MINIMAAL
alle poorten open.
fixed ip is van ondergeschikt belang.
VPN server bij Telenet Office Access Plus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
het abonnement dat jij aan geeft is waarschijnlijk een kabel abbo? Telenet heeft ook adsl - sdsl abonnementen indien je niet bij bgc wil gaan. deze bieden wel vpn aan. denk dat het abbo dat jij aan duid wil zeggen dat de poorten wel geblokkeerd zijn, net zoals op een thuis abbo van telenet. bij dsl abbo's van telenet zijn die niet geblokkeerd, weet geen prijs van deze abbo's, zou eens moeten vragen aan een verkoper bij ons.
Gimic
Gimic
ik heb ook de prijzen van adsl/sdsl bij telenet.
Blijkbaar werken ze voor de afhandeling ervan met een externe partner, het was "All Professional Services NV" uit Lokeren van wie ik de commerciele informatie toegestuurd heb gekregen:
Maandtarieven :
ADSL Xpert Start € 80 /mnd
ADSL Xpert Plus € 140/mnd
ADSL Xpert Ultra € 225/mnd
Eenmalige kost : € 120
Leuke bij deze abo's is:
- 8 fixed ip's
- onbeperkt verkeer
nadeel:
- "maar" 3 mbit down
start: 384 kbit up
plus/ultra: 512 kbit up (ultra heeft 64 up guaranteed (waw))
ik vrees gewoon dat 3 mbit wat te traag zal zijn om met 15 mensen vlot mee te werken
Blijkbaar werken ze voor de afhandeling ervan met een externe partner, het was "All Professional Services NV" uit Lokeren van wie ik de commerciele informatie toegestuurd heb gekregen:
Maandtarieven :
ADSL Xpert Start € 80 /mnd
ADSL Xpert Plus € 140/mnd
ADSL Xpert Ultra € 225/mnd
Eenmalige kost : € 120
Leuke bij deze abo's is:
- 8 fixed ip's
- onbeperkt verkeer
nadeel:
- "maar" 3 mbit down
start: 384 kbit up
plus/ultra: 512 kbit up (ultra heeft 64 up guaranteed (waw))
ik vrees gewoon dat 3 mbit wat te traag zal zijn om met 15 mensen vlot mee te werken
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
iBob,
Om met 15 man aangenaam te kunnen werken is zelfs 2Mbit meer dan voldoende (ik spreek uit ervaring). Als je die 140€ niet te veel vind, kan ik je anders wel een Easynet Broba ADSL abbo aanraden. Deze kost iets van een 130€ / maand voor een 2mbit/512kbit ADSL verbinding waarbij je ongelimiteerde traffiek en geen poortblokkering hebt. Indien je voor 2 jaar tekent krijg je een Cisco router gratis in bruikleen gedurende het contract. Deze word gratis geconfigureerd en ondersteund, of mag je zelf beheren.
Easynet kan ook 4Mbit/512kbit leveren, maar dat is iets duurder uiteraard. Easynet zelf zit op het BROBA II netwerk en levert een perfecte service én snelheid bij alle klanten waar ik reeds Easynet heb geimplementeerd.
Grtz,
X
Om met 15 man aangenaam te kunnen werken is zelfs 2Mbit meer dan voldoende (ik spreek uit ervaring). Als je die 140€ niet te veel vind, kan ik je anders wel een Easynet Broba ADSL abbo aanraden. Deze kost iets van een 130€ / maand voor een 2mbit/512kbit ADSL verbinding waarbij je ongelimiteerde traffiek en geen poortblokkering hebt. Indien je voor 2 jaar tekent krijg je een Cisco router gratis in bruikleen gedurende het contract. Deze word gratis geconfigureerd en ondersteund, of mag je zelf beheren.
Easynet kan ook 4Mbit/512kbit leveren, maar dat is iets duurder uiteraard. Easynet zelf zit op het BROBA II netwerk en levert een perfecte service én snelheid bij alle klanten waar ik reeds Easynet heb geimplementeerd.
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Hallo,
alvast bedankt voor de interessante reacties.
Ik heb informatie van telenet gekregen ivm de poorten die open/geblokeerd zijn:
php
http://www.telenetsolutions.be/content/producten/officeline/pages/contact.php
ze blokkeren dus wel degelijk ook pptp en o.a. ook poort 22.
Nu ben ik weer aan de babbel gegaan met EDPnet, zij kunnen me stabiel een 2 mbit / 512 kbit profiel aanbieden.
heel misschien een 4 mbit / 512 kbit
640 zit er niet in, maar misschien worden er centrales bijgeplaatst.
Ik contacteer nog even easynet en anders denk ik dat ik voor EDPnet fix ding ga.
alvast bedankt voor de interessante reacties.
Ik heb informatie van telenet gekregen ivm de poorten die open/geblokeerd zijn:
php
http://www.telenetsolutions.be/content/producten/officeline/pages/contact.php
ze blokkeren dus wel degelijk ook pptp en o.a. ook poort 22.
Nu ben ik weer aan de babbel gegaan met EDPnet, zij kunnen me stabiel een 2 mbit / 512 kbit profiel aanbieden.
heel misschien een 4 mbit / 512 kbit
640 zit er niet in, maar misschien worden er centrales bijgeplaatst.
Ik contacteer nog even easynet en anders denk ik dat ik voor EDPnet fix ding ga.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
iBob schreef:Ik heb informatie van telenet gekregen ivm de poorten die open/geblokeerd zijn:
Kan je die duidelijk vermelden want je link is louter naar het contact formulier.