verbinding internet/telefoon wie helpt mij

Plaats reactie
mevo
Starter
Starter

22/02/2006 is de modem van tele2allin geplaatst,de monteur zij dat hij geen verbinding kon maken vanwege werken aan de server.Maar in de middag zou het weer in orde zijn en dan hoefde ik alleen mijn pc met een vaste verbinding naar de modem maar op te starten voor autom.conf.
Maar helaas tot vandaag niets tel. ingesprek toon en pc start op met Speedtouch scherm met tekst "Welcome as a different user "als ik dat aanklik moet ik een paswoord en username ingeven.
Kan iemand mij helpen hoe het nu verder moet,de help desk verteld mij dat het zo snel mogelijk opgelost wordt maar heb daar niet veel vertrouwen in.
mevo
Starter
Starter

Ik heb de modem al wel een paar keer gereset maar zonder resultaat
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Misschien kan dit je helpen?

:wink:
mevo
Starter
Starter

volgens mij moet je dan eerst een internet verbinding hebben.
het is toch zo dat als je een vaste verbinding naar je pc hebt en je start de eerste keer op dat je dan je wep (hex) code in moet voeren?
Zo heeft die tele tech dat verteld en die code staat achter op het boekje "dsl gateways and routers" van Speedtouch wat er bij zat.
Ik heb nu de Telenet modem weer in gebruik.
WIE HELPT MIJ
tele2tje
Starter
Starter

Die wep key is alleen voor je Wifi verbinding. Als je de pc via kabel aansluit op de modem, dan hoef je geen codes in te geven
3s
Starter
Starter

welke lampjes branden op de modem, DSL en PPP???
als je geen dsl hebt ga je ook geen PPP hebben (het script waar al je instellingen zitten) geen PPP = GEEN VOIP....
Geen dsl = Absoluut niks
dsl maar geen PPP, geen internet en wep key niet actief....
voor meer info, PM mij maar.
cheers
3s
mevo
Starter
Starter

PWR,DSL en WLAN branden.
Kan ik daar iets mee?
3s
Starter
Starter

bitter weinig, bel naar technische dienst op de 02/608 0 100 en vertel hen dat PPP niet brandt. doe ook even een reset om te kijken wat hij exact doet ik vermoed dat hij het volgende bij je doet:
dsl pinkt eerst dan vindt hij zijn signaal.
PPP pinkt ook even, daarna gaat pwr lichtje oranje flikkeren dan komt even voip op en daarna valt PPP en voip weg en gedaan met spelen.
waarschijnlijk een foutje in je config file (ik denk dan aan psw reset) had je ervoor versatel ofzo? dan kan het ook een fout in je profiel zijn (2 profielen aanwezig, config file weet niet welk profiel te kiezen).
hopelijk heb ik je daarmee geholpen. (dit is wel een probleem dat ze op afstand kunnen oplossen, als de modem niet defect is....).
grtz
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Blue-Sky schreef:Misschien kan dit je helpen?

:wink:
Dat heb je misschien overzien? (met dank aan Koyan en deepBlue voor de screenshots)
Afbeelding
mevo
Starter
Starter

Ik heb de modem nog eens gereset en na 1minuut branden de letjes pwr-dsl en wlan weer.
Vanavond weer gebeld met een vriendelijke medewerker,hij kon niet vertellen wanneer het in orde zou komen.
Lang leve Telenet anders had ik al een week niets meer.
Ik heb de man verteld dat de stekker van de modem er uit gaat tot dat ik een telefoontje krijg dat alles in orde is en dat eventuele fakturen in de vuilbak gaan.
Laat je niet overtuigen door een monteur dat als hij weg gaat s'middags de zaak in orde komt.
Geen verbinding bij installatie mee terug geven dat ding,anders vreet hij alleen maar stroom.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”