[Rondvraag] Welke draadloze telefoon gebruik jij met tele2?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Hoi,

Momenteel heb ik een Twist 505 van Belgacom, helaas werkt deze niet met Tele2Allin.
Dit is het soort dat ik zoek ... zo een draadloze telefoon met een basisstation

Wie heeft een draadloze telefoon en gebruikt deze met tele2Allin?
Dit had ik graag geweten:
- Welk merk/type.
- Wat is zijn reikwijdte in en buitenshuis.
- Is een 2de handset mogelijk.



Resultaat: Deze zouden het zeker moeten doen
- Topcom Zeno 100 (FST)
- Siemens Gigaset 3100 (FST)
- TOPCOM cocoon 95 (dietervanb)
- Siemens gigaset SL100 / 50 meter (Computerleek)
- Topcom Butler 2500 (poekie68)
Laatst gewijzigd door Torpens op 07 mar 2006, 09:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Waarom zou deze niet werken ? Bij mijn weten werkt elke telefoon op Tele2allin? Tenzij deze telefoon ISDN is bv, maar wss niet.

Op de site zie ik alleszins toch ook geen melding dat Tele2 maar met een bepaald aantal telefoons zou werken?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spacekiek schreef:Waarom zou deze niet werken ? Bij mijn weten werkt elke telefoon op Tele2allin? Tenzij deze telefoon ISDN is bv, maar wss niet.

Op de site zie ik alleszins toch ook geen melding dat Tele2 maar met een bepaald aantal telefoons zou werken?


Yup. Zelfs de oudere Tiptel/Belgacom 4-uit-1 en 8-uit-1 telefooncentrales werken perfect op de Tel poort van de 716. Geen enkel probleem daarmee, dus ik zie ook niet in waarom die draadloze het niet zou doen ?
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

spacekiek schreef:Waarom zou deze niet werken ? Bij mijn weten werkt elke telefoon op Tele2allin?

Omdat hij het niet doet !!!
De technieker die langs kwam voor de tele2blackbox wist me op voorhand te zeggen dat het niet ging gaan.
En zowas het ook.
Ik heb dan maar een normale zwarte genomen en met dienen werkt het wel direct. Alleen is deze niet draadloos.
De hele oude van belgacom,die zwarte met kleine witte druk toetsen doet het ook niet.

Voila, feedback ivm onderwerp van deze topic is steeds welkom zodat ik enen kan aanschaffen zonder het risico te lopen dat hij niet zal werken.
Laatst gewijzigd door Torpens op 28 feb 2006, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Merci kaween en spackiek voor de snelle feedback. Helaas ben ik met jullie feedback niks. Stay on topic.

Thx
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Hier werken alle telefoons:

- Topcom Zeno 100, draadloos
- Siemens Gigaset 3100, draadloos
- de rest van mijn gewone telefoons, waaronder zelfs nog oude met pulsedialing (kun je niet mee me bellen, alleen oppakken)

De Siemens had het wel moeiljik(maar niet de andere) toen de settings van m'n speedtouch 716G (tele2box) op UK stond en niet Belgium, het belgeluid is dan met te lange pauzes, antw-app springt niet op enz...


Kon die techy dan geen uitleg geven ofzo; WAAROM die niet zou gaan en wat je er aan kunt doen enzo?
Wat doet de telefoon als je die aansluit en opneemt/probeert te bellen?

PS: save de user.ini file en kijk wat er staat achter "country config country=" staat, dat moet liefst "belgium" zijn, voluit: "country config country=belgium".
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Is alles goed ingesteld? Misschien helpt dit je verder. (dank aan "Koyan")

:wink:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb als draadloze de goedkoopste TOPCOM (cocoon 95), en die werkt perfect. Het is zelfs geen DECT.
Er staat duidelijk in de promotie van TELE2 dat je je toestel kan blijven gebruiken. Zelf had ik de technieker wandelen gestuurd indien dit niet het geval was.
3s
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22

alle DECT phones werken op TELE2, jouwe dus ook normaal gezien.
zit er nog een origenele RJ11 op? (soort suikerklontje)
heeft de tech de stekker intern misschien veranderd? C&D ipv A&B
het telefoontoestel dat nu is aangesloten, kan je enkel de kabel eruithalen en dan je draagbare er is op aansluiten?
werken de telefoons ook bij de buren (dan weet je het zeker)
als de vaste bijvoorbeeld nu wel werkt maar de draagbare niet
en je gaan naar de buren en daar werkt de draagbare maar de vaste niet. dan heeft de tech de stekker intern veranderd en laten afwijken van alle belgische "normen" ivm telecom.
mvg
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Blue-Sky schreef:Is alles goed ingesteld? Misschien helpt dit je verder. (dank aan "Koyan")
:wink:


Alles is perfect in orde.

Die tel2tech zei het uit ervaring. En alles werkte perfect voor tele2 en die Twist heb
ik aangesloten terwijl hij erbij stond, no foefelare. Dus zou dat nu ook zo moeten zijn.
Maar geen probleem, heb die Twist 505 verpast aan mijn ouders.
Ik zie hier 2 meldingen over Topcom (van harte dank hiervoor !!).
Ik ga dus zo enen zoeken in de reklameblaadjes die ze in de bus steeds dumpen.

En ja, alles werkt perfect en is goed ingesteld.

Muchos gratia voor de hulp ;-)
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Hoi Torpens

Mijn draadloze set(2 stuks) is van Siemens gigaset SL100,ondersteunt nummer herkenning, er kunnen een stuk of 100 nummers in geprogrammeerd worden en ik neem de telefoon soms mee naar de buren 50 meter verder en dan doet hij nog steeds goed.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Topcom Butler 2500 doet het ook.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”