Instellingen internet

Plaats reactie
Svenvh
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006, 23:50

Hallo,

inds ik van Versatel naar tele2 ben overgeschakeld heb ik de personen van de helpdesk al goed leren kennen. Van veel nut zijn ze echter nog niet geweest.

Na aansluiting had ik geen telefoon meer (settings niet ingevuld in speedtouch modem), en mijn snelheid is nog altijd dezelfde als bij mijn versatel abbonement (512 kb). :x

Dankzij dit forum zijn mijn telefonie problemen van de baan, ik vroeg me af of de snelheid ook langst mijn kant geregeld kan worden?
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Hoi svenvh

Ben reeds 1,5 maand naar tele2allin over gestapt, vroeger ook versatel,
heb hetzelfde probleem als jouw,mijn snelheid is ook nog steeds 512/256 kbits/s. In mijn modem gekeken, blijkt dat syncronisatie snelheid in centrale nog niet is omgezet. Reeds diverse malen met tele2 helpdeks gebeld en gemailt maar nog steeds niets veranderd. Hoe lang ben jij al van versatel naar tele2allin over geschakeld?
Svenvh
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006, 23:50

Hallo computerleek,

Ik ben nog maar 3 weken overgeschakeld, blijkbaar kan het nog lang duren eer alles in orde is :-(

Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Prachtig! Zo hoor ik het graag :twisted:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Svenvh
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006, 23:50

Ik heb daarstraks nog een gesprekje gehad met iemand van de helpdesk, het kan blijkbaar tot 2 maanden :eek: duren eer de snelheid in orde is gebracht.

De laatste tijd gaat het naar het schijnt wel vlugger :roll:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Zo laten tot het in orde is... Ze wel op de hoogte brengen met een aangetekende brief éh!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ken Losfeld schreef:
Svenvh schreef:Gelukkig heb ik mijn domiciliatie op tijd stopgezet :twisted: , eerst alles in orde dan krijgen ze pas hun eurokes.
Zo laten tot het in orde is... Ze wel op de hoogte brengen met een aangetekende brief éh!


Heb ik ook gedaan, aangetekend protest van de factuur + reden van protest. Ook nog eens verwezen naar de klacht bij de ombudsdienst waar ze ook nog niet op gereageerd hebben ... Enfin, ik denk toch wel stevig in mijn schoenen te staan ... we'll see!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Svenvh schreef:Ik heb daarstraks nog een gesprekje gehad met iemand van de helpdesk, het kan blijkbaar tot 2 maanden :eek: duren eer de snelheid in orde is gebracht.

De laatste tijd gaat het naar het schijnt wel vlugger :roll:


... dat zeiden ze vorige MAAND ook al. :P

Maar eerlijk is eerlijk : ik heb nu een stabiele, traag werkende ADSL (ik bedoel daarmee, vergeleken met de 4mbs sync is het eindresultaat mager, maar ik heb nu tenminste terug een datasnelheid die op ieder moment van de dag duidelijk hoger is als bij Always More, tot een paar dagen geleden was het dobberen tegen 30Kbyte/sec). Dus ja, als je genoeg klaagt zal uiteindelijk wel IEMAND (met dank wie het ook is bij Tele2) je klacht echt ERNSTIG bekijken en begrijpen dat een surfsnelheid van 6Kbyte/sec meer problemen betekent dan een "gewoon" capaciteitstekort.

We komen er wel hoor, maar wanneer is een andere zaak. Tenminste, dat hoop ik. Because "The Lord Giveth, The Lord Taketh Away" is ook waar voor die smurfen in Wemmel.
Svenvh
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006, 23:50

Het gaat van kwaad naar erger, sinds gisteren (16/03) heb ik geen internet verbinding meer.

Via check connectivity op mijn speedtouch zie ik dat de eerste test (dsl) nog wel lukt, de twee volgende ATM of zoiets en ppp niet meer.

In de eventlog is te zien dat iemand met IP 212.53.4.253 (opgezocht via WHOIS Versatel Nederland) een Telnet sessie heeft geopend (of toch minstens heeft geprobeerd).

Nu had ik de user Administrator verwijderd, ik ben niet zeker of ze nog een andere user hebben (vermoed van wel).

Een minuutje later in de eventlog staat het volgende :

GRP Default destination is not routed anymore via gateway 82.174.0.182. Deze IP behoort toe aan
inetnum: 82.174.0.0 - 82.174.63.255
netname: VERSATEL-BE-CONSUMER-1
descr: Versatel ADSL (DHCP scoop Antwerpen) Belgium
country: BE

Mijn vermoeden is dus dat iemand van de technische dienst van tele2 een wijziging heeft aangebracht in mijn modem, met als logisch :roll: gevolg dat mijn verbinding nu plat ligt.

Zal sebiet eens kontakt opnemen met Technische dienst (er is toch al een dossier geopend op mijn naam)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”