ADSL2

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
zirou
Member
Member

Ik kan me echt niet voorstellen dat er een ADSL2+ komt met 20gb/40gb limiet. Dan heb je dit binnen een paar uren op. En ik neem aan dat als adsl2+ er is ook andere opties erbij komen zoals telefonie en tv zoals ze het al in frankrijk hebben bij 9telecom of Free.

En als ge alleen surft heeft het toch geen zin om 24mb te hebben voor meer geld dan is 6mb toch al genoeg.

Edp kan met een goeie limiet van 150/200gb of FUP heel veel klanten binnen halen. We zullen wel zien.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zirou schreef:Ik kan me echt niet voorstellen dat er een ADSL2+ komt met 20gb/40gb limiet. Dan heb je dit binnen een paar uren op. En ik neem aan dat als adsl2+ er is ook andere opties erbij komen zoals telefonie en tv zoals ze het al in frankrijk hebben bij 9telecom of Free.

En als ge alleen surft heeft het toch geen zin om 24mb te hebben voor meer geld dan is 6mb toch al genoeg.

Edp kan met een goeie limiet van 150/200gb of FUP heel veel klanten binnen halen. We zullen wel zien.
erm.. expressnetTURBO rings a bell? :)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

zirou schreef: Edp kan met een goeie limiet van 150/200gb of FUP heel veel klanten binnen halen. We zullen wel zien.
En dan aankomen zoals A2F of realdsl...

Het probleem in België is dat alle grote downloaders op een FUP afvliegen en deze provider stuk maken. Moesten er tientallen providers met FUP zijn zoals in nederland, zijn alle grote downloaders beter verdeeld.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

inderdaad, bij latribu is het ook unlimited en zie wat daarmee gebeurd is
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Vind het allemaal een beetje zever, ISP's moeten dit gemakkelijk aan kunnen. Een fup van 100gig althans, als ze dit niet aan kunnen, vind ik dat ze de naam isp niet waardig zijn ! Jullie doen precies of 100gig het eind van de wereld is ! WAKEUP 100gig is niks !!!
Tae
Premium Member
Premium Member

Zolang er maar genoeg geld op de tafel word gegooid dan gaat alles wel zonder problemen :roll:

Dus het moet zker kunnen maar zoals gezegd één provider kan niet alles opvangen, maar toch wel goed dat Edpnet probeert op de vraag in te gaan van zijn klanten, dat is bij andere ISP wel anders en die zker aan de vraag kunnen voldoen maar liever het geld uit de zakken van de mensen probeert te halen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Tae schreef:Zolang er maar genoeg geld op de tafel word gegooid dan gaat alles wel zonder problemen :roll:

Dus het moet zker kunnen maar zoals gezegd één provider kan niet alles opvangen, maar toch wel goed dat Edpnet probeert op de vraag in te gaan van zijn klanten, dat is bij andere ISP wel anders en die zker aan de vraag kunnen voldoen maar liever het geld uit de zakken van de mensen probeert te halen.
nog een beetje geduld, een andere grote provider zal spoedig ook adsl2+ abonnementen aanbieden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

hollebollegijs schreef:
Tae schreef:Zolang er maar genoeg geld op de tafel word gegooid dan gaat alles wel zonder problemen :roll:

nog een beetje geduld, een andere grote provider zal spoedig ook adsl2+ abonnementen aanbieden.
Skynet???
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hollebollegijs schreef:

Eerlijk gezegd als die provider zijn kaarten niet laat zien wacht ik op niks.. Hier in belgie moeten we op alles wachten ! dat ze eens voort maken ipv altijd maar te zeggen wacht wacht wacht..
zirou
Member
Member

In Belgie is er nog te weinig concurrentie en dat zorgt ervoor dat de prijzen en opties nog zo duur zijn.

Onze buurlanden zijn wat dat betreft toch wat verder. Het zal hier dus ook nog komen alleen het duurt veel te lang.

Ik hoop dat EDP met ADSL2+ iets kan beginnen.... :idea:
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

MJ schreef:
hollebollegijs schreef:

Skynet???
Ik denk eerder scarlet ... heb daar ooit toch bepaalde berichten over gelezen. Meende ook te hebben gelezen dat scarlet ook op de digitale-tv trein wilde springen ...
Fr3aK
Member
Member

Belgacom is ook bezig met ADSL2+, voor de aansluiting van hun digitale TV aanbod gebruiken ze vanaf een bepaalde tijd (ergens in December) de ADSL2+ standaard zodat er genoeg bandbreedte is om te surfen en TV te kijken...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Fr3aK schreef:Belgacom is ook bezig met ADSL2+, voor de aansluiting van hun digitale TV aanbod gebruiken ze vanaf een bepaalde tijd (ergens in December) de ADSL2+ standaard zodat er genoeg bandbreedte is om te surfen en TV te kijken...
Ja idd BC is eerst bezig BTV klanten te voorzien van adsl2+ zodat ze genoeg bandbreedte hebben, iets later komen de andere surfers dan aan bod (maar de datum is alsnog onbekend) ... :P
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik hoop dat er meer en meer VoIP providers op de Belgische markt komen opdagen :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Fr3aK schreef:Belgacom is ook bezig met ADSL2+, voor de aansluiting van hun digitale TV aanbod gebruiken ze vanaf een bepaalde tijd (ergens in December) de ADSL2+ standaard zodat er genoeg bandbreedte is om te surfen en TV te kijken...
Ja, echter de sync is dan 6 Mbps, maar met een maximum snelheid van 4 (zoals bij de "standaard" go's)

Enige nut is dus dat de mensen met BTV bij het tv kijken niet 600 kbps over houden voor internet maar 2 mbps.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

qless schreef:Ja, echter de sync is dan 6 Mbps, maar met een maximum snelheid van 4 (zoals bij de "standaard" go's)

Enige nut is dus dat de mensen met BTV bij het tv kijken niet 600 kbps over houden voor internet maar 2 mbps.
Bij ADSL2+ gaat het om een snelheid van ongeveer 24Mbps, niet 6Mbps. Dus er zal wel meer bandbreedte overblijven voor het internet. Daarvoor is het trouwens dat Belgacom die ADSL2+ wil lanceren, en natuurlijk om het digitale tv kwaliteit te verbeteren (veronderstel ik) :wink:

Die 6Mbps waar jij het over hebt is het Max Dyn abonnement van Edpnet, heeft dus niks met Belgacom TV te maken
Fr3aK
Member
Member

Braindamage schreef:
qless schreef:Ja, echter de sync is dan 6 Mbps, maar met een maximum snelheid van 4 (zoals bij de "standaard" go's)

Bij ADSL2+ gaat het om een snelheid van ongeveer 24Mbps, niet 6Mbps. Dus er zal wel meer bandbreedte overblijven voor het internet. Daarvoor is het trouwens dat Belgacom die ADSL2+ wil lanceren, en natuurlijk om het digitale tv kwaliteit te verbeteren (veronderstel ik) :wink:

Die 6Mbps waar jij het over hebt is het Max Dyn abonnement van Edpnet, heeft dus niks met Belgacom TV te maken
Nee nee, hij heeft gelijk ze ;)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Fr3aK schreef:
Braindamage schreef:

Nee nee, hij heeft gelijk ze ;)
Helaas, Belgacom blijft voorlopig maar 4 mbps voor TV gebruiken (in mpeg 2)... En hun eigen ADSL2+ (waar dus niet mee geadverteerd wordt) moet trager blijven dan het (zeer beperkte) VDSL abo.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”