Tele2 netwerk een tikkende security risk bom?

Nieuws omtrent telecom
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Identificatie in een dsl netwerk wordt vaak gedaan op basis van het mac address van de router. Dit is in Belgie niet gebruikelijk maar het is mogelijk dat Tele2 dit gebruikt in combinatie met login en password.
Maar ook dit is makkelijk te spoofen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Limburg schreef:Identificatie in een dsl netwerk wordt vaak gedaan op basis van het mac address van de router. Dit is in Belgie niet gebruikelijk maar het is mogelijk dat Tele2 dit gebruikt.
Maar ook dit is te spoofen.


Lijncircuit is meer toepasselijk denk ik. MAC is absoluut geen oplossing.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Deej_1977 schreef:
Siglo schreef:Ben je daar zeker van? Heb je daar meer details over? Het zou de eerste provider met zo een beperking zijn in Belgie...


Denket wel. Als ik alles goed begrepen heb is je SIP login gekoppeld aan je lijnprofiel en blokkeert het systeem als je probeert te bellen vanop een andere lijn. Surfen zou dus wel kunnen met andermans login, bellen niet.


En wat bedoel je met dat lijn profiel?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Siglo schreef:En wat bedoel je met dat lijn profiel?


Awel zover heb ik eigenlijk niet doorgevraagd bij mijn contacten :oops:. Zal mijn licht nog eens opsteken en zien of ik iets meer te weten kom ;).
sparcky
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2006, 00:57

Gewoon absoluut incompetent.... voor een internet provider is dit gewoon zonder excuus het meest incompetente dat ik gehoord heb.

Het getuigt van absoluut zero kennis van deze branche.


Ik daag iedereen uit om een nog grotere miskleun te komen vertellen.
Education is what remains after one has forgotten what one has learned in school.

Albert Einstein
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

sparcky schreef:Ik daag iedereen uit om een nog grotere miskleun te komen vertellen.


A2F
P.

Ik ben sinds begin januari bij tele2 all-in.

Alles ging goed, tot ik exact 1 week geleden geen toegang meer had tot het netwerk. De PPP-led (diegene met de aanmeldingsgegevens) brandde niet meer. Gevolg: geen telefoon of internet meer.

Zaterdag naar de hulplijn gebeld. Daar krijg je te maken met operatoren die zeggen dat ze het zullen doorgeven aan de technische dienst en dat het onderzocht wordt. Ze zullen zelf contact met me opnemen via mijn GSM.

Nu zijn we een week verder en ik zit nog altijd zonder telefoon en internet. Ik heb ondertussen quasi elke dag wel naar hun diensten gebeld om te vragen hoe het zit, maar het enige dat ze daar kunnen vertellen is dat er aan gewerkt wordt (dit gebeurt door een firma in onderaanneming die NIET kan gecontacteerd worden).

Gevolg: als klant kunnen we mooi blijven wachten op een telefoontje van die technische dienst. We hebben ondertussen niets van communicatiemiddelen. Het enige wat blijkbaar op tijd komt is de rekening. Zéééér slechte klantenservice.
jeff

ik heb hetzelfde probleem gehad, maar na 2 weken was het dan toch opgelost en nu werkt het prima.

Wat betreft die helpdesk, die kunnen inderdaad alleen maar doorgeven en zeggen dat eraan gewerkt wordt. Dat is ook vrij normaal voor een callcenter, daar moet u niet van opkijken, zij ontvangen de klachten en geven dat aan de diensten door.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jeff schreef:ik heb hetzelfde probleem gehad, maar na 2 weken was het dan toch opgelost en nu werkt het prima.


Je bent het precies al gewoon en er nog tevreden mee ook ?

Ik vraag me af of je hetzelfde zal reageren als twee weken je verwarming niet werkt ?
P.

Eindelijk terug op internet, maar niet meer via Tele2.

Toen het grapje na 2 weken nog niet opgelost was, contract opgezegd. Een oplossing voor het probleem konden of wilden ze niet geven.
Blijkbaar zijn er zoveel ontevreden klanten dat opzeggen zelfs al kosteloos gebeurt.

Dus mensen: Tele2 en Versatel: NIET DOEN!!!
Mike

Wat wel vreemd is dat het paswoord van de routers de naam van een IT bedrijf is dat eigenlijk niks met deze routers te maken heeft!!! (Telindus!)
Gast

Wij hebben iets van 3-4 weken zonder telefoon en internet gezeten. Omwille van een belgacom persoon die onze draad is komen doorknippen(hij had zelfs geen afspraak gemaakt). En pas na inschakelen van testaankoop verscheidene aangetekende brieven werd actie ondernomen. Er kwam nog iemand langs die het weeral niet kon maken.. Dus nogeens bellen en dan zijden ze dat we op een speciale 'task force' lijst stonden. Toen we de volgende morgen terugbelden bleek die zelfs niet te bestaan. In afschepen zijn ze dus goed. Uiteindelijk komt er iemand die het wel in orde krijgt. Maar niet eens naar de doorgeknipte kabel gaat kijken want die had er niks mee te maken. Ok de tele2box is geinstaleerd. Maar nu kunnen wij alleen nog maar bellen en de anderen niet naar ons. En maximum 2 dagen later lag de rekenig al in de bus, daar zijn ze inderdaad wel snel in. Dat is het zowat. Na 1 maand en een beetje hadden we eindelijk internet da 4 keer zo traag gaat als de beloofde snelheid en een telefoon...
Sh*tSercive, behalve de rekeningen. Die stoppen ze in je brievenbus en in je mailbox. Losers...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”