Hoi,
Ik ben nu 2 weken aangesloten op tele2allin en moet zeggen dat alles voorlopig zonder problemen werkt, buiten de snelheid die af en toe toch wat tegenvalt...
Ik heb mijn abo. gecombineerd met tele2 free time zodat ik 's avonds gratis bel...overdag bel ik via het internet, meestal met voipbuster (www.voipbuster.com).
Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om te bellen via mijn internetaansluiting/router ZONDER dat ik mijn pc nodig heb ?!
Ik ben dus op zoek naar een voip-telefoon die ik rechtstreeks op mijn router kan aansluiten, zodat ik de keuze heb tussen bellen via tele2 of bellen via een alternatieve voip-operator (voipbuster, skype....)
Alle ideen zijn welkom !!
Groetjes
Een tot nog toe tevreden Tele2allinner...
Download: +- 250 Kbyte/s
Bellen via voipbuster/skype
Met een SIP-telefoon zal dat wel werken, dan moet je gewoon de settings van de sip-provider inbrengen in die telefoon denk ik. Pas op, die zijn wel nog duur dacht ik.
vb settings bij Sipdiscount (Voipbuster geeft deze settings nergens...)
Username: Your SIP Discount username
Password: Your password
SIP/Proxy registrar: sip1.sipdiscount.com
Domain/Realm (optional): sipdiscount.com
STUN server: stun.sipdiscount.com
Probleem is dat je die settings ook in die speedtouchrouter kunt inbrengen en dan plug je je gewone PSTN telefoon in de voip uitgangplug.
MAARRRR je bent niet geacht dat te doen want er staat in je contract met Tele2 dat we daar niet aan mogen komen. Ik vermoed dat ze het ook zullen zien als je die tel.settings verandert, en dit zullen blokkeren.
Ik ben van plan Tele2 buiten te gooien want mijn snelheid is erbarmelijk slecht (kan nooit bellen)
Du terug BGC, discovery (6€) nemen, EDPnet (30€) en dan Sipdiscount als Sip-provider te nemen voor alle nationale oproepen (0.0058€/m)
(Of voipbuster als ze die settings wilen geven, 0€/m).
Met andere woorden, dan betaald ge slechts 36€/m ipv 39.90€ + uw telefoonkosten
Enige wat ik niet zeker weet is welk telefoonnummer inkomende gesprekken moeten vormen: die zullen dan wel analoog binnenkomen via de discoverylijn (over de router dan)
vb settings bij Sipdiscount (Voipbuster geeft deze settings nergens...)
Username: Your SIP Discount username
Password: Your password
SIP/Proxy registrar: sip1.sipdiscount.com
Domain/Realm (optional): sipdiscount.com
STUN server: stun.sipdiscount.com
Probleem is dat je die settings ook in die speedtouchrouter kunt inbrengen en dan plug je je gewone PSTN telefoon in de voip uitgangplug.
MAARRRR je bent niet geacht dat te doen want er staat in je contract met Tele2 dat we daar niet aan mogen komen. Ik vermoed dat ze het ook zullen zien als je die tel.settings verandert, en dit zullen blokkeren.
Ik ben van plan Tele2 buiten te gooien want mijn snelheid is erbarmelijk slecht (kan nooit bellen)
Du terug BGC, discovery (6€) nemen, EDPnet (30€) en dan Sipdiscount als Sip-provider te nemen voor alle nationale oproepen (0.0058€/m)
(Of voipbuster als ze die settings wilen geven, 0€/m).
Met andere woorden, dan betaald ge slechts 36€/m ipv 39.90€ + uw telefoonkosten
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Enige wat ik niet zeker weet is welk telefoonnummer inkomende gesprekken moeten vormen: die zullen dan wel analoog binnenkomen via de discoverylijn (over de router dan)
In een van mijn gesprekken met de helpdesk van T2, waar ik vroeg dat er een mogelijkheid is om de telefoniedienst te schrappen (met dan de nodige abbonement-prijs vermindering) zei de helpdesker mij dat dat niet mogelijk is, ze zei wel: "het is aan u de keuze of u belt met tele2 of niet"MAARRRR je bent niet geacht dat te doen want er staat in je contract met Tele2 dat we daar niet aan mogen komen. Ik vermoed dat ze het ook zullen zien als je die tel.settings verandert, en dit zullen blokkeren.
zegt toch genoeg, niet ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Binnenkort komt Skype met een WiFi telefoon op de markt, gemaakt door Netgear: http://tools.netgear.com/skype/.Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om te bellen via mijn internetaansluiting/router ZONDER dat ik mijn pc nodig heb ?!