hey
ik vroeg me net iets af
ik maak gebruik van een externe harde schijf deze heeft een aparte voeding van de netstroom. maar ik vind het vervelend als ik men computer uitschakel dat de externe harde schijf altijd aan blijft staan. tenzij ik telkens de stekker uittrek. ik vroeg me af of er geen oplossing is om de harde schijf bij het in en uitschakelen van de computer automatisch uit en in te schakelen? weten jullie hier een oplossing voor of bestaat die niet?
bedankt
externe harde schijf automatisch uitschakelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Normaal heeft een externe hd toch altijd een aan/uit knop ?
-
- Plus Member
nee de mijne niet gek he heb dit pas ontdekt na de aankoop ik dacht ook dat dit standaard was 

Beste
Bij mij ook niet, maar alle stekkers van mijn pc zitten in een apparte stekkerblok met knipper aan/uit. Dus als ik de pc afzet en de knipper verzet zijn de externe harde schijven ook meteen uit geschakeld.
Mvg,
Kikker46
Bij mij ook niet, maar alle stekkers van mijn pc zitten in een apparte stekkerblok met knipper aan/uit. Dus als ik de pc afzet en de knipper verzet zijn de externe harde schijven ook meteen uit geschakeld.
Mvg,
Kikker46
-
- Plus Member
daar had ik ook al aan gedacht en zal dit dan maar toepassen maar ik dacht het eens rond te vragen je wist maar nooit dat iemand een andere oplossing had
bedankt voor de tip 

- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Er bestaan master/slave stekkerblokken. De pc komt dan op de master te zitten en wanneer de belasting van de 'master' wegvalt, dan worden de 'slaves' dus uitgeschakeld. En andersom, wanneer de 'master' voldoende belast wordt, dan worden de 'slaves' ook aangezet.
Ik vind niet meteen een Nederlandstalige site waar je deze kan kopen, maar een voorbeeld vind je hier
Ik vermoed wel dat je ze in computerwinkels kan krijgen
Ik vind niet meteen een Nederlandstalige site waar je deze kan kopen, maar een voorbeeld vind je hier
Ik vermoed wel dat je ze in computerwinkels kan krijgen
Is het een firewire of USB disk? Ik heb een Lacie Firewire HD en die schakelt zichzelf aan/uit wanneer je een 6/6 firewirekabel gebruikt (=firewire met stroompaden).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."