ik heb van gisteren edpnet adsl max abonnement ,nu was mijn vraag wat jullie van deze gegevens vinden
volgens de configurator zit ik 2743 meter van de centrale en de speedtest :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1741 kbit/s or 218 kbyte/s
- Upload speed : 247 kbit/s or 31 kbyte/s
Tue Feb 21 2006 at 16:07:21 UTC+0100
graag jullie mening
vraagje omtrent snelheid
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Deze snelheid lijkt mij nogal laag, dit kan aan uw huidige binnenbekabeling liggen, MAAR EDPnet heeft op dit moment 'performantieproblemen' die normaal na het komende weekend opgelost zouden moeten zijn!
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Aan welke snelheid is uw modem gesynchroniseerd?master_d schreef:volgens de configurator zit ik 2743 meter van de centrale en de speedtest :
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1741 kbit/s or 218 kbyte/s
- Upload speed : 247 kbit/s or 31 kbyte/s
Tue Feb 21 2006 at 16:07:21 UTC+0100
internet, fiber & telephony
Normaal gezien is dat een 10mbit die modem.
Ik heb ook ooit snelheidsproblemen gehad met die modem ivm verkeerde drivers geinstalleerd te hebben.
Daarna de juiste drivers geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Ik zeg niet dat het probleem daar aan ligt maar misschien is het wel aan te raden alles eens terug te herinstalleren en zien wat het resultaat is (met de juiste recente drivers ).
Kan nooit kwaad he
Ik heb ook ooit snelheidsproblemen gehad met die modem ivm verkeerde drivers geinstalleerd te hebben.
Daarna de juiste drivers geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Ik zeg niet dat het probleem daar aan ligt maar misschien is het wel aan te raden alles eens terug te herinstalleren en zien wat het resultaat is (met de juiste recente drivers ).
Kan nooit kwaad he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
ik dacht dat die groene roggen een maximum van 4mbit hebben, had het vroeger eens op de doos gelezen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Die groene pad op je zolder of in de kelder smijten en een ADSL2+ router kopen. Voor 100 EUR heb je er al één en het is de moeite waard.master_d schreef:de laatste drivers staan erop hoor,nog iemand suggesties
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Idd. Ik kan de Philips ADSL/ADSL2+ ( met firmware upgrade ) aanraden. Deze is die dat Belgacom verkoopt. Voor 99€ heb je een modem met 3 ethernet poorten 10/100Mbits + 1 poort voor BC TV ( of 4 poorten als je de modem flashed naar de orginele fabrieks firmware ). Dan heb je nog WifiG er ook opzitten ( zodus een wifi & ethernet cable modem ). Best wel goed toekomst gericht. De firmware opsie's zelf zijn, tja, wat je terugvind in bedrijfsrouters. Het doet er niet aan onder ( denk zelf dat de firmware gebruikt word voor bedrijfsrouters ). Als je 8 DMZ's kan instellen, dat alleen al is overkill voor gewoon eindgebruikers. Anti DOS, RIP, Filtering, etc etcKen Losfeld schreef:Die groene pad op je zolder of in de kelder smijten en een ADSL2+ router kopen. Voor 100 EUR heb je er al één en het is de moeite waard.
och... Prijs jezelf gelukkig!
Kijk maar eens naar mijn resultaten:
Ik zit op 1200m van de belgacom centrale... De modem synchroniseert op 6mbit/640kbit
Ik heb al een ticket geopend, maar er komt precies niet veel schot in de zaak...
Volgens edpnet zou het de bekabeling zijn, maar de installatie is spiksplinternieuw, en vorige week geinstalleerd door de technieker die zij zelf gestuurd hebben...
Met telenet haal ik trouwens nog gemakkelijk 700 KiB/sec met dezelfde installatie (modem->router->switch)...
Ik zal dus nog een weekske geduld moeten hebben tot die zogenaamde performantieproblemen van de baan zijn voor ik mijn ticket heropen...
PS: ik kan die zyxel modems ook alleen maar afraden... telkens de elektriciteit uitvalt (gebeurt hier regelmatig aangezien we aan het verbouwen zijn), moet ik de modem terug in routing mode zetten, een connectie maken met de laptop, terug in bridged mode zetten en vlug de kabel in de router steken...
Gemakkelijk is anders... Maar het werkt... dat is het voornaamste...
edit: ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik nog nooit goede resultaten gehaald heb met de meter hier op userbase...
Die van edpnet geeft andere (betere) resultaten voor mij
nog steeds geen 6 mbit, maar goed genoeg tot eind februari
Kijk maar eens naar mijn resultaten:
Code: Selecteer alles
For those people I'll put their result here: 2813 kbit/s down and 517 kbit/s up
Ik heb al een ticket geopend, maar er komt precies niet veel schot in de zaak...
Volgens edpnet zou het de bekabeling zijn, maar de installatie is spiksplinternieuw, en vorige week geinstalleerd door de technieker die zij zelf gestuurd hebben...
Met telenet haal ik trouwens nog gemakkelijk 700 KiB/sec met dezelfde installatie (modem->router->switch)...
Ik zal dus nog een weekske geduld moeten hebben tot die zogenaamde performantieproblemen van de baan zijn voor ik mijn ticket heropen...
PS: ik kan die zyxel modems ook alleen maar afraden... telkens de elektriciteit uitvalt (gebeurt hier regelmatig aangezien we aan het verbouwen zijn), moet ik de modem terug in routing mode zetten, een connectie maken met de laptop, terug in bridged mode zetten en vlug de kabel in de router steken...
Gemakkelijk is anders... Maar het werkt... dat is het voornaamste...
edit: ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik nog nooit goede resultaten gehaald heb met de meter hier op userbase...
Die van edpnet geeft andere (betere) resultaten voor mij
Code: Selecteer alles
Your BandWidth Your BandWidth 4065.225 Kbps (508.153 KB/sec) 4065.225 Kbps (508.153 KB/sec
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Geen probleem hier met die ZyXEL, elektriciteit is minstens al 2x uitgevallen in heel de straat op één maand (werken wat verder met waterloopinstallatie)...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Gewoon dubbelklikken op het statusicoontje van de verbinding in de system tray (rechts onderaan op de Windows-taakbalk, naast de klok).master_d schreef:hoe kan ik dat zien danhoe deze geconfigureerd is?
heb een alcatel usb speedtouch (groene ufo )
internet, fiber & telephony
Heb ier dezelfde modem (belgacom kleurige rog)en via dat icoontje zie ik staan:
Ontvangen 6144 , Verzenden 640
Maare mijn snelheid is maar 385Kb en zit op 1944 meter van een centrale volgens mijn aanmeldgegevens.
Heb met deze modem via skynet (4,6Mbit) en een amerikaanse payserver gedurende enkele weken een constante snelheid gehad van 420Kb. Dus moet dat via de 6,1Mbit-lijn van edpnet ook mogelijk zijn.
Een vriend van mij zit zelfs op 2450 meter van een centrale en die zijn snelheid is ongeveer 550Kb
Kan alleen maar hopen dat de snelheidsproblemen na het weekend zijn opgelost !
Verder héél tevreden van de overstap naar edpnet
Ontvangen 6144 , Verzenden 640
Maare mijn snelheid is maar 385Kb en zit op 1944 meter van een centrale volgens mijn aanmeldgegevens.
Heb met deze modem via skynet (4,6Mbit) en een amerikaanse payserver gedurende enkele weken een constante snelheid gehad van 420Kb. Dus moet dat via de 6,1Mbit-lijn van edpnet ook mogelijk zijn.
Een vriend van mij zit zelfs op 2450 meter van een centrale en die zijn snelheid is ongeveer 550Kb
Kan alleen maar hopen dat de snelheidsproblemen na het weekend zijn opgelost !
Verder héél tevreden van de overstap naar edpnet