Ik had me eind november aangemeld en in januari bericht ontvangen dat de aansluiting pas in april zou gaan plaatsvinden.
Maar nu gisteren onverwacht heeft een Belgacom tech. de lijn getest.
Vandaag heeft de Tele2 tech. gebeld en komt morgen voormiddag aansluiten.
Nu heb ik alles nog via Telenet,wie heeft er goede tips voor mij?
Om het hele forum door te worstelen is de tijd te kort en mijn kennis op dat gebied schiet ook te kort.
Ik heb dus de modem van Telenet verbonden met een Linksys router met één vaste verbinding naar pc en één draadloze verbinding naar pc boven.
Die router heb ik waarschijnlijk niets meer aan?
Waar moet ik verder op letten voor ik teken?
Als het goed is heeft Tele2 mijn abo bij Telenet opgezegt?
Al vast bedankt voor goede tips.
Goede tips voor nieuwe aansluiting
Heb zelf geen Allin maar kzou zeggen
- doe een deftige beltest, dus bel iemand op van je vrienden of familie en laat die dan terug bellen -> mankeert er iets of is de kwaliteit van het geluid niet goed -> niet tekenen
- doe een download test van ftp.belnet.be en kijk je downloadsnelheid na.. als het van belnet komt zou je de maximum snelheid moeten kunnen halen -> als je niet op zn minst aan 2 megabit zit teken je niet (wel rekening houden met je afstand tot de centrale)
- die modem koop je volgens de specs en daar zit dus geen uitsluitsel van toegang tot configuratie -> of je eist de login gegevens of niet... je tekent niet of wel :)
- doe een deftige beltest, dus bel iemand op van je vrienden of familie en laat die dan terug bellen -> mankeert er iets of is de kwaliteit van het geluid niet goed -> niet tekenen
- doe een download test van ftp.belnet.be en kijk je downloadsnelheid na.. als het van belnet komt zou je de maximum snelheid moeten kunnen halen -> als je niet op zn minst aan 2 megabit zit teken je niet (wel rekening houden met je afstand tot de centrale)
- die modem koop je volgens de specs en daar zit dus geen uitsluitsel van toegang tot configuratie -> of je eist de login gegevens of niet... je tekent niet of wel :)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Eis de login gegevens maar van de technieker. Als hij zegt dat dit niet kan vraag hem dan het contract of de voorwaarden zwart op wit waar dit staat. Je ziet wel... Als je het zelf nuttig vindt om deze te hebben...