hallo
ongeveer een jaar geleden kocht ik een draadloze router deze blijk echter niet krachtig genoeg te zijn om het signaal tot de "verste" comp in huis te zenden ik kan het signaal wel zien op die comp maar het is zo zwak dat een internet verbinding niet lukt het gaat hier op een topcom webracer nu was men vraag bestaan er al routers die een krachtiger zendbereik hebben? ik heb eens gelezen dat er al versterks bestaan om het signaal van je router verder te sturen maar ik vraag me af of het niet eenvoudiger is (al die al bestaan) om een nieuwe router aan te schaffen die heel het huis dekt.
weten jullie hier iets meer over?
bedankt
zendbereik draadloze router niet sterk genoeg
Ik ben voor de moment bezig met een draadloos project omtrend de Linksys WRT54G(S). Ik heb het nog niet nodig gehad, maar het bereik zou met andere firmware te boosten moeten zijn. (qua mW)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Boosten heeft totaal geen nut, integendeel zelfs, het zorgt voor een grotere S/N Rate. Plus de pc zend maar evenveel uit dus de ontangst op de AP zelft is even sterk.The_Borg schreef:Ik ben voor de moment bezig met een draadloos project omtrend de Linksys WRT54G(S). Ik heb het nog niet nodig gehad, maar het bereik zou met andere firmware te boosten moeten zijn. (qua mW)
Veel beter is een Directronele paneel antenne plaatsen:
http://wirelessantwerpen.be/antennes.htm
Die helpen wel goed ikzelf gebruik gebruik 2 paneel antennes op men Linksys router.
mss ter info met een gewoon AP en de zeer juiste antennes kan je een wireless link opbouwen van over de 100 KM (jaja Kilometer)
EDIT: Ik bedenk me net, is het Horizontaal dat het probleem zicht stelt of vertikaal? (dus is de verste PC enkele verdiepingen hoger dan het AP zelf?
Want die rubber antennes zijn eigenlijk schijven die je bekijkt hoe die uitstraalt dus mss kan je gewoon de antenne eens 90 graden draaien
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Waarom veel geld gaan geven aan het kopen van antennes met een hogere dbi waarde of dure antenne boosters, als je met een beetje knutselwerk er zelf voor kan zorgen dat je router een groter bereik heeft.

Uitleg vind je hier
Het ziet er mss niet aanlokkelijk uit, maar het werkt, en je hebt enkel wat karton, zilverpapier en tape nodig
Moest je sceptisch zijn, het kan nooit kwaad eerst deze mogelijkheid even te proberen alvorens voor de 'dure' oplossingen te kiezen
Hoe je een usbwifi dongle kan boosten, vind je hier
Uitleg vind je hier
Het ziet er mss niet aanlokkelijk uit, maar het werkt, en je hebt enkel wat karton, zilverpapier en tape nodig

Moest je sceptisch zijn, het kan nooit kwaad eerst deze mogelijkheid even te proberen alvorens voor de 'dure' oplossingen te kiezen

Hoe je een usbwifi dongle kan boosten, vind je hier