Modeminstellingen REALDSL

Plaats reactie
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Hey!

Heeft er iemand de juiste Modem instellingen voor mij van RealDSL?
Mijn lijn schijnt al dagen actief te zijn maar krijg geen duidelijk antwoord van Realdsl support.... ik heb en SMC7204BRA modem Annex A

Deze gegevens heb ik nodig:

Welke Encapsulation moet ik gebruiken?:
- PPPoA VC-Mux
- PPPoA LLC
- PPPoE LLC
- 1483 Routed IP VC-Mux
- 1483 Routed IP LLC
- 1483 Routed IP LLC (1577)
- 1483 Bridged IP VC-Mux
- 1483 Bridged IP LLC

Wat zijn de instellignen voor VCI en VPI?:

VPI: (staat nu op 0)
VCI: (staat nu op 35)

Bridge: Enabled of Disabled
IGMP: Enabled of Disabled

IP Address: (ingevuld)

Subnet Mask: (0.0.0.0)
Use DHCP: Enable of Disable

Default Route: Enabled of Disabled
Gateway IP Address: (0.0.0.0)

*PPP
Username: [email protected]
Password: ********

Use DNS: Enable of Disable

DNS
Primary DNS Server: ?
Secondary DNS Server: ?

Wie kan me een beetje op weg helpen?

alvast heel erg bedankt!

Justin
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Wel als ge de zoek knop zou gebruiken, dan zou ge het meeste wel terugvinden, zoniet alles ...
maar we zullen maar is hulpvaardig zijn zekerst :wink: :P

Doorzoek het UB forum
Status pagina van RealDSL
Wikipedia

DHCP
DNS
IGMP
IP
Modem
QoS
RIP
Router
TCP

--------------------------------------------------------------------
[url=http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_NLD&cid=1&scid=17&pid=996]Productbeschrijving SMC Barricade SMC7204BRA - router
Type apparaat Router + 4-poorts switch
Model Extern
Afmetingen (BxDxH) 19.5 cm x 14.3 cm x 3.9 cm
Routingprotocol RIP-1, RIP-2, statische IP-routing [/url]
--------------------------------------------------------------------

PPPoE Connection Setup :
LOGIN : [email protected]
PASS : uw password
Type : PPOE (LCC)
MTU : 1400
MRU : 1492
VPI : 8
VCI : 35
QoS: UBR

Management IP van de Router :
IP Address : 192.168.1.1 (= meestal de standaard)
NetMask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
Hostname : omtevewat
Domainname : open laten alsge er geen hebt

IGMP: Enabled
Default Route: Enabled (192.168.1.1)
Use DHCP: Enable

( Start IP : 192.168.1.2
End IP : 192.168.1.254
Primary DNS : 192.168.1.1 )

Use DNS: Enable
DNS Relay Selection ==> use auto discovered DNS server only
Preferred DNS Server : 217.22.50.3
Alternate DNS Server : 83.217.75.130

Instelling voor TCP/IP :
IP Adres : 192.168.1.x (x = cijfer van uw keuze, niet hetzelfde als dat van uw gateway : nl 192.168.1.1, en moet in de opgegeven range vallen)
Subnet mask : 255.255.255.0 (vult zich normaal automatisch in)
Default gateway : 192.168.1.1 (of wat jij als standaard hebt ingesteld)
DNS 1 : 83.217.75.130
DNS 2 : 217.22.50.3


prodata legt uit hoe ge uw gateway zijn ip adres kunt vinden; schreef:dit vind je zeer uitgebreid in de handleiding van de modem.

een voorbeeld.

Sluit alles correct aan.
Zoals beschreven staat in de manual.

Nu open je je webbrowser en suft naar:
http://ip-mijn-modem

hoe weet je nu 'ip-mijn-modem' dit hangt af van je modem.
de meest voor de hand liggende zijn.

http://192.168.0.1
http://192.168.1.1
http://10.0.0.138
http://192.168.1.254

je kan dit ook op jou pc nakijken.
- klik hiervoor op strart
- uitvoeren
- type 'cmd'
- je krijgt een zwart scherm. type hier 'ipconfig /all'
- ga nu op zoek naar de tekst 'default gateway'
- hier achter vind je het IP adres terug van jou modem.

verdere configuratie is zeer modem afhankelijk.
manual gebruiken dus.



Hiermee zulde al wel ewa verder geraken zekerst :twisted:
Laatst gewijzigd door Robbe op 19 feb 2006, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Robbe schreef:Wel als ge de zoek knop zou gebruiken, dan zou ge het meeste wel terugvinden, zoniet alles ...
maar we zullen maar is hulpvaardig zijn zekerst :wink: :P

Doorzoek het UB forum
Status pagina van RealDSL
Wikipedia

DHCP
DNS
IGMP
IP
Modem
QoS
RIP
Router
TCP

--------------------------------------------------------------------
Productbeschrijving SMC Barricade SMC7204BRA - router
Type apparaat Router + 4-poorts switch
Model Extern
Afmetingen (BxDxH) 19.5 cm x 14.3 cm x 3.9 cm
Routingprotocol RIP-1, RIP-2, statische IP-routing
--------------------------------------------------------------------

PPPoE Connection Setup :
LOGIN : [email protected]
PASS : uw password
Type : PPOE (LCC)
MTU : 1400
MRU : 1492
VPI : 8
VCI : 35
QoS: UBR

Management IP van de Router :
IP Address : 192.168.1.1 (= meestal de standaard)
NetMask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
Hostname : omtevewat
Domainname : open laten alsge er geen hebt

IGMP: Enabled
Default Route: Enabled (192.168.1.1)
Use DHCP: Enable

( Start IP : 192.168.1.2
End IP : 192.168.1.254
Primary DNS : 192.168.1.1 )

Use DNS: Enable
DNS Relay Selection ==> use auto discovered DNS server only
Preferred DNS Server : 217.22.50.3
Alternate DNS Server : 83.217.75.130

Instelling voor TCP/IP :
IP Adres : 192.168.1.x (x = cijfer van uw keuze, niet hetzelfde als dat van uw gateway : nl 192.168.1.1, en moet in de opgegeven range vallen)
Subnet mask : 255.255.255.0 (vult zich normaal automatisch in)
Default gateway : 192.168.1.1 (of wat jij als standaard hebt ingesteld)
DNS 1 : 83.217.75.130
DNS 2 : 217.22.50.3


prodata legt uit hoe ge uw gateway zijn ip adres kunt vinden; schreef:dit vind je zeer uitgebreid in de handleiding van de modem.

een voorbeeld.

Sluit alles correct aan.
Zoals beschreven staat in de manual.

Nu open je je webbrowser en suft naar:
http://ip-mijn-modem

hoe weet je nu 'ip-mijn-modem' dit hangt af van je modem.
de meest voor de hand liggende zijn.

http://192.168.0.1
http://192.168.1.1
http://10.0.0.138
http://192.168.1.254

je kan dit ook op jou pc nakijken.
- klik hiervoor op strart
- uitvoeren
- type 'cmd'
- je krijgt een zwart scherm. type hier 'ipconfig /all'
- ga nu op zoek naar de tekst 'default gateway'
- hier achter vind je het IP adres terug van jou modem.

verdere configuratie is zeer modem afhankelijk.
manual gebruiken dus.



Hiermee zulde al wel ewa verder geraken zekerst :twisted:


Bedankt Robbe!
Ga het zo eens proberen..
Thnx voor de moeite! waardeer dit enorm :wink:
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Hmmmm nog steeds niks....
Data is er... "Swowtime" alleen geen ip :S vaag :roll:

Error: Can't get wan IP from Etp-0

Maandag maar weer is bellen met realDSL...
Wordt hier echt nie goe van...

Bedankt anyway! :|
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

waarom staat u mtu op 1400 dat zou op 1492 moeten staan als ik het goed voor heb ik weet niet hoeveel MRU moet zijn maar mtu moet wel 1492 zijn..
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Kan ik hier uit afleiden dat ze terug nieuwe klanten aannemen? Op de website staat nochthans van niet.
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

flakey schreef:Kan ik hier uit afleiden dat ze terug nieuwe klanten aannemen? Op de website staat nochthans van niet.


Yup... heb mijn aanvraag nu lopen vanaf januari...
Sinds een paar dagen terug account geactiveerd maar nog nie online :|

Denk er nog maar ff over na lol :evil:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

justinonline schreef:Hmmmm nog steeds niks....
Data is er... "Swowtime" alleen geen ip :S vaag :roll:

Error: Can't get wan IP from Etp-0

Maandag maar weer is bellen met realDSL...
Wordt hier echt nie goe van...

Bedankt anyway! :|


Hebde de data gesaved op uwe router & hem dan herstart ?


& uw leek uw foutmelding op :

Valid Configuration Tree
Firewall NAT service started
starting on port 5555
Bridge Created: br0
Bridge Interface Added: eth0
DSL Carrier is training
Bridge Interface Added: tiwlan0
DSL Carrier is up
Firewall rules flushed
Firewall rules flushed
pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Connecting PPPoE socket: 00:02:3b:02:53:2f 8222 nas0 0x1000d3b8
Connect: ppp0 {--} nas0
CHAP authentication failed
Failed to Authenicate
Connection terminated.
Doing disconnect


Kunde iets aflezen op uwe router ivbm met de DSL Status ?
Iets zoals tees bvb :

Connection Status Connected
Upstream Rate (Kbps) 512
Downstream Rate (Kbps) 3360
US Margin 22
DS Margin 24
Modulation MMODE
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 33
US Line Attenuation 32
Path Mode Fast Path


Het doet mij hieraan denken :?
Laatst gewijzigd door Robbe op 19 feb 2006, 04:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:waarom staat u mtu op 1400 dat zou op 1492 moeten staan als ik het goed voor heb ik weet niet hoeveel MRU moet zijn maar mtu moet wel 1492 zijn..


[url=http://www.ietf.org/internet-drafts/draft-arberg-pppoe-mtu-gt1492-02.txt]MTU - Maximum Transmit Unit
MRU - Maximum Receive Unit[/url]

Meestal worden die 2 waarden gelijk geschakeld, tenzij ge een goeie reden hebt om dat te laten verschillen, bvb. ISP, linux, ...

Da mag, maar da moet dus niet op 1492 staan :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

uw modeminstellingen zullen zoveel niet uitmake; tis toch het merendeel van de tijd onbruikbaar; die realdsl :lol: :lol:
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Tjah....
Ze moeten maar maken dat het morgen werkt....
Dit kan natuurlijk niet he!
Laat ze dan deftig op de site vermelden wat de instellingen zijn, en welke modem er geschikt is voor die mensen die niet veel verstand hebben van modems enzo...
Maarjah.. wie ben ik :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

FlashBlue schreef:uw modeminstellingen zullen zoveel niet uitmake; tis toch het merendeel van de tijd onbruikbaar; die realdsl :lol: :lol:


Graag on topic blijven ja
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Hier een schreenshotje van de instellingen:

http://www.hostingvision.be/Screen01.JPG
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

justinonline schreef:Tjah....
Ze moeten maar maken dat het morgen werkt....
Dit kan natuurlijk niet he!
Laat ze dan deftig op de site vermelden wat de instellingen zijn, en welke modem er geschikt is voor die mensen die niet veel verstand hebben van modems enzo...
Maarjah.. wie ben ik :roll:


Wel ze hebben dat niet gedaan, omdat ze eigenlijk mikken op een bepaalde doelgroep, die al iets beter geïnformeerd is als de modale surfer.
Maar dat is natuurlijk geen reden, om zo schaars te zijn met informatie.

[url=http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.doSearchCriteria&localeCode=EN_NLD&knowsPartNumber=false&productCategory=1&userPartNumber=&modelNumber=996&partNumber=2643&downloadType=8&os=8]SMC7204BRA NE
ADSL Barricade™
handleidingen[/url]

Hebt ge eigenlijk die handleiding der al is bijgenomen ?
In principe zou het toch moeten werken alsge de quick configuration, volledig invult :

Afbeelding

Al zijn de snelheden van uwe printscreen wel nogal aan de lage kant, ge had bij uw vorige ISP toch geen problemen, omdat ge te ver van de centrale zat ofzo ?
Bijlagen
SMC_quick_config.JPG
(44.12 KiB) 49 keer gedownload

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Robbe schreef:
justinonline schreef:Tjah....
Ze moeten maar maken dat het morgen werkt....
Dit kan natuurlijk niet he!
Laat ze dan deftig op de site vermelden wat de instellingen zijn, en welke modem er geschikt is voor die mensen die niet veel verstand hebben van modems enzo...
Maarjah.. wie ben ik :roll:


Wel ze hebben dat niet gedaan, omdat ze eigenlijk mikken op een bepaalde doelgroep, die al iets beter geïnformeerd is als de modale surfer.
Maar dat is natuurlijk geen reden, om zo schaars te zijn met informatie.

[url=http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.doSearchCriteria&localeCode=EN_NLD&knowsPartNumber=false&productCategory=1&userPartNumber=&modelNumber=996&partNumber=2643&downloadType=8&os=8]SMC7204BRA NE
ADSL Barricade™
handleidingen[/url]

Hebt ge eigenlijk die handleiding der al is bijgenomen ?
In principe zou het toch moeten werken alsge de quick configuration, volledig invult :

Afbeelding

Al zijn de snelheden van uwe printscreen wel nogal aan de lage kant, ge had bij uw vorige ISP toch geen problemen, omdat ge te ver van de centrale zat ofzo ?


Heb tot nu toe nog een telenet lijntje liggen... nooit geen probelemen maar da's heel wat anders he...

Heb het ook geprobeert via Quickconfig maar ook hier geen resultaat.
Ik heb toch wel duidelijk data he?
Justin
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

justinonline schreef:Hmmmm nog steeds niks....
Data is er... "Swowtime" alleen geen ip :S vaag :roll:

Error: Can't get wan IP from Etp-0

Maandag maar weer is bellen met realDSL...
Wordt hier echt nie goe van...

Bedankt anyway! :|


Zeker is doen & is vragen dat ze uw lijn testen.
De kans is groot dat ze bij Telenet Solutions een ticket zullen aanmaken.

justinonline schreef:Heb tot nu toe nog een telenet lijntje liggen... nooit geen probelemen maar da's heel wat anders he...

Heb het ook geprobeert via Quickconfig maar ook hier geen resultaat.
Ik heb toch wel duidelijk data he?
Justin


Ge hebt idd data, maar wel veel te weinig, wat wijst datge een probleem hebt met uw lijnprofiel, dat op 3,3/0,5 Mbit zou moeten staan.

Robbe schreef:Juist is heel uw verhaal doorlezen, en er is één ding datge ondertussen toch zou moeten weten, nl. dat alsge van iets zeker wilt zijn bij RealDSL, datge het daar (zeker in het begin), goe moet opvolgen, en regelmatig is bellen, om er u van te verzekeren dat het wel effectief in orde is of (aan het) kom(t/en) is.

Maar swat, ik zou het bovenste gedeelte van uwe mail copy pasten en naar [email protected] versturen.


En vergeet tees ook ni te doen 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

Nou mannen..... heb goe nieuws...
Na even met SMC gebeld te hebben rade ze mij aan om een filmware update uit te voeren... na dit gedaan te hebben was ik binnen 3 seconde online pfffffffffff

Topic dan dus dicht !

Bedankt iedereen voor de fantastische hulp!!!

Justin.

PS! het lag dus NIET aan realDSL! even voor de duidelijkheid
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

welke regio ben je van justonline? (tel zone en geografische regio aub)
justinonline
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 feb 2006, 03:11
Locatie: Eeklo

poohbeer schreef:welke regio ben je van justonline? (tel zone en geografische regio aub)


09238
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

justinonline schreef:Nou mannen..... heb goe nieuws...
Na even met SMC gebeld te hebben rade ze mij aan om een filmware update uit te voeren... na dit gedaan te hebben was ik binnen 3 seconde online pfffffffffff

Topic dan dus dicht !

Bedankt iedereen voor de fantastische hulp!!!

Justin.

PS! het lag dus NIET aan realDSL! even voor de duidelijkheid


Ewel ik was er gisterenavond nog aan aan't denken, maar 'k dacht dat ge hem recent had gekocht, of dat er in elk geval de laatste firmware opstand :?

Mor 't werkt & da's het belangrijkste :-)

Enjoy Justin 8)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”