fax probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
katoke66
Starter
Starter

Eergisteren schafte ik mij een all-in-one printer(brother 215-c) aan. In dit aparaat zit ook een fax. Probleem is dat, van zodra ik het toestel op de telefoonlijn(adsl) aansluit valt mijn adslverbinding weg. Het hele netwerk werkt via een router. Iemand een idee ???
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gebruik je splitters?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
katoke66
Starter
Starter

ja, ik gebruik splitters. Adsl zit eerst op de telefoonlijn, daarna het faxapparaat. Zoals het voorgeschreven staat dus. Adsl is versatel always more.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Volgens mij was het voor een fax, EERST de fax en dan pas de ADSL splitter,ik kan echter ook verkeerd zijn.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Blue-Sky
Erelid
Erelid

katoke66 schreef:ja, ik gebruik splitters. Adsl zit eerst op de telefoonlijn, daarna het faxapparaat. Zoals het voorgeschreven staat dus. Adsl is versatel always more.
Hallo,
Faxen kan je normaal langs je gewone inbel fax modem.
Voorbeeld zie screenshot - en ook dit.
Bij dit laatste screenshot zie je rechts zo'n all in one faxtoestel.
Maar zo kun je niet printen,... als je de mogelijkheid vind om deze aan te sluiten via een parallelle poort om je drukker en scanner te laten werken.

Die All in One printer, is er geen extra uitgang op dat toestel waar je de faxuitgang kunt invoeren waar je telefoon inzit?
Volgorde aansluitingen volgen zoals te zien in het het laatste screenshot.
Daar kan je lezen: (Aansluiting met fax, antwoordapparaat, en tweede telefoonaansluiting in de aangegeven volgorde)
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/support/solution/pdfs/adslquickguides/Bolivie-guidePSTN-tetra-NL-packsansmodem.pdf
Oplossen kan je dat telefoon, fax, en internet probleem gelijktijdig door gebruik te maken van... een ISDN aansluiting ...
In deze thread vind je hoe dat freq spectrum er uit ziet, helemaal onderaan (na het scrollen) zie je de tekening met die blauwe jumper.
Met de pijlen ADSL ofwel ISDN en POTS.

Proberen en zoeken...

Mvg,
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

hoeveel telefoons staan er in je huis? zou kunnen zijn dat je teveel toestellen aangesloten hebt op je lijn waardoor belspanning (48v dacht ik) naar beneden valt. manier van aansluiten is om het even, zolang je splitter maar eerst zit.

Gimic
katoke66
Starter
Starter

Normaal zit er enkel nog een telefoontoestel op die adsllijn, telefoon werkt perfect. Als ik echter het faxtoestel inschakel, verlies ik mijn adslverbinding, maw heb ik geen sync meer op de lijn(adslsignaal op mijn router valt weg). Ik zal nog es proberen alle instellingen van het toestel te overlopen, misschien foute instelling ??
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”