Onderwerp zegt alles neem ik aan. Ik had gewoon graag ter referentie de waardes van mensen gezien die een goede All-in verbinding hebben; kwestie van zeker te zijn dat mijn problemen niet hiermee te maken hebben. "Goed" noem ik mensen die vanaf 250 Kbyte/sec zitten. (je ziet, mijn eisen zijn zeker niet overdreven)
Alvast bedankt aan iedereen die dit doet.
Gunst Gevraagd : goede snelheid ? Post je S/N en Att. waarde
hierzie de mijn; ik haal meestal rond de 350-400, s'avonds 200-350. (gemiddelde)
Code: Selecteer alles
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : fast
Number of resets : 5
Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : TMMB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01
Downstream Upstream
Margin [dB] : 21.0 27.0
Attenuation [dB] : 37.5 17.0
OutputPower [dBm] : 19.5 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 34
Downstream : 50
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 69753
Received HEC : 13662
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 0
Transmitted HEC : 0
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 19011 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 45 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 17786 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 416 seconds
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Merci, ik weet al genoeg denk ik. Of beter gezegd, ik weet vrij zeker waar het NIET aan ligt. Maar andere mensen : post maar raak hoor ! Hoe meer voorbeelden, hoe beter.
Met waardes die heel vergelijkbaar zijn met de jouwe (hier : S/N 20.00 / 27.00 en Att 34.00 / 17.00 en een output van 19.5 / 11.5) moet ik er toch van uit kunnen gaan dat mijn snelheidsproblemen niet gekoppeld zijn aan de intrinsieke lijnkwaliteit, of mis ik iets ?
Ik heb daarnet wederom een paar telefoontjes naar Tele2 gepleegd, en (jammer voor mij) was ook de behandelende technicus hier vrij zeker van, en gaf hij ook aan dat de standaard dooddoener van "verlaag snelheid" niet zou helpen in mijn geval. Wat dan wel de oorzaak is, blijkt (eens te meer jammer voor mij) tot nu toe iedereen te ontgaan.
Toch met er iets grondig veranderd zijn vandaag. De laatste twee weken haalde ik hier gemiddelde snelheden van 50 Kbyte/sec, en sinds enkele dagen nog een stuk minder (4,6 Kbyte/sec, Asjeblieft). Na opnieuw een klachtentelefoon naar "Mikael" (denk ik) opnieuw moeten horen van "ik vind het heel erg, ik zal proberen er nogmaals op te drukken" springt de snelheid hier van 16Kbytes/sec naar 200Kbyte/sec binnen de 20 minuten na het beëindigen van ons gesprek, en voor de eerste keer in 2 weken tijd kom ik nog eens hoger uit als een Versatel Always abo.
Nog steeds heel mager in vergelijking met jouw lijn, FST, maar ik weet nu tenminste zeker dat de oorzaak NIET ligt aan mijn lijn tussen huis en centrale, ik weet ook dat het niet ligt aan de pc, en ook niet aan de modem. Het probleem MOET zich dus normalerwijze situeren in Wemmel.
Ah propos, hoe maak je die dump ? Via een telnet sessie ?
Met waardes die heel vergelijkbaar zijn met de jouwe (hier : S/N 20.00 / 27.00 en Att 34.00 / 17.00 en een output van 19.5 / 11.5) moet ik er toch van uit kunnen gaan dat mijn snelheidsproblemen niet gekoppeld zijn aan de intrinsieke lijnkwaliteit, of mis ik iets ?
Ik heb daarnet wederom een paar telefoontjes naar Tele2 gepleegd, en (jammer voor mij) was ook de behandelende technicus hier vrij zeker van, en gaf hij ook aan dat de standaard dooddoener van "verlaag snelheid" niet zou helpen in mijn geval. Wat dan wel de oorzaak is, blijkt (eens te meer jammer voor mij) tot nu toe iedereen te ontgaan.
Toch met er iets grondig veranderd zijn vandaag. De laatste twee weken haalde ik hier gemiddelde snelheden van 50 Kbyte/sec, en sinds enkele dagen nog een stuk minder (4,6 Kbyte/sec, Asjeblieft). Na opnieuw een klachtentelefoon naar "Mikael" (denk ik) opnieuw moeten horen van "ik vind het heel erg, ik zal proberen er nogmaals op te drukken" springt de snelheid hier van 16Kbytes/sec naar 200Kbyte/sec binnen de 20 minuten na het beëindigen van ons gesprek, en voor de eerste keer in 2 weken tijd kom ik nog eens hoger uit als een Versatel Always abo.
Nog steeds heel mager in vergelijking met jouw lijn, FST, maar ik weet nu tenminste zeker dat de oorzaak NIET ligt aan mijn lijn tussen huis en centrale, ik weet ook dat het niet ligt aan de pc, en ook niet aan de modem. Het probleem MOET zich dus normalerwijze situeren in Wemmel.
Ah propos, hoe maak je die dump ? Via een telnet sessie ?
Hoe bekom ik de gegevens die je wil uit een speedtouch home (Pro)?
Dan post ik het wel eens hier.
Your current download speed:
2292kbit/s or 287kbyte/s
Your current upload speed:
278kbit/s or 35kbyte/s
Dan post ik het wel eens hier.
Your current download speed:
2292kbit/s or 287kbyte/s
Your current upload speed:
278kbit/s or 35kbyte/s
Laatst gewijzigd door Torpens op 18 feb 2006, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat het probleem meer ligt aan de overbelasting van het netwerk I(niet de local loops). Stel je eens voor; er worden elke dag 800 klanten aangesloten (heeft de techy die bij mij kwam installen eens gezegd, is wel al van begin january maar zal nu ook niet min zijn) en dan te denken dat de aansluitingen voorlopen op het uitbreiden van kanalen, en dan brengt overbelasting teweeg... Ik denk wel dat ze er me bezig zijn, alleen zal dat dan toch maar stilletjes regio per regio zijn....
Ik ben nog niet zo lang met ADSL bezig maar ik denk dat jou waardes ook niet zo slecht zijn hoor...
<EDIT> ik heb het eens opgezocht
Ik heb behoorlijk wat signaal verlies zie ik! kzal eens modem bij het ingangspunt moeten plaatsen en dan 's kijke want nu ligt er 20M kabel tussen...
Ik woon 3.38 KM van DSLAM.
Als je in telnet inlogged, en dan dit ingeeft: adsl info
dan krijg je die lijst tezien.
grtz
Ik ben nog niet zo lang met ADSL bezig maar ik denk dat jou waardes ook niet zo slecht zijn hoor...
<EDIT> ik heb het eens opgezocht
Ik heb behoorlijk wat signaal verlies zie ik! kzal eens modem bij het ingangspunt moeten plaatsen en dan 's kijke want nu ligt er 20M kabel tussen...
Ik woon 3.38 KM van DSLAM.
Als je in telnet inlogged, en dan dit ingeeft: adsl info
dan krijg je die lijst tezien.
grtz
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... ik wist vrij zeker dat die waardes niet slecht genoeg zouden zijn om mijn snelheidsproblemen te verklaren. Ik help soms zo af en toe eens een collega of familielid uit de nood, en de meeste adsl line waardes komen vrij goed overeen met wat ik hier thuis heb.
Plus natuurlijk, de eerste 2 maanden van de omschakeling had ik mijn Tele2 box nog niet, en ik had toen continue waardes tussen 300 en 400 Kbyte/sec, met diezelfde linewaardes. Maar na een maandje sukkelen begin je op het laatste een beejte aan alles te twijfelen, weet je.
Plus natuurlijk, de eerste 2 maanden van de omschakeling had ik mijn Tele2 box nog niet, en ik had toen continue waardes tussen 300 en 400 Kbyte/sec, met diezelfde linewaardes. Maar na een maandje sukkelen begin je op het laatste een beejte aan alles te twijfelen, weet je.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
@Torpens :
Speedtouches zitten meestal op een ip van 10.0.0.138 als ik me niet vergis. Dus ofwel daarbinnen springen en naar de line characteristics kijken, ofwel telnet : Thomson is vrij uniform in dit soort dingen, dus het "adsl info" commando vanuit een telnet is hoogstwaarschijnlijk ook mogelijk.
Bedankt voor de moeite.
Trouwens off topic voor alle mensen die er toch zo hard vanaf willen raken.
Vandaag heb ik dus eens te meer mijn beklag zitten maken over de totale onwerkbaarheid van mijn Tele2 die nu al een week of 2 aansleept. Ik bel gewoon de dienst facturatie, leg hun opnieuw mijn probleem uit, verwijs naar mijn klachten en het feit dat de technische dienst met de handen in het haar zitten. De jongeman bood mij onmiddelijk de mogelijkheid om zonder enige straf het lopende abo met wederzijdse instemming op te zeggen. Niks lastig gepraat of gedreig met wat dan ook : gewoon een simpel en beschaafd gesprek, en de argumentatie dat de serviceverlening sinds 2 weken echt niet meer door de beugel kon.
Ik ben daar, waarschijnlijk onbegrijpelijk voor velen, niet op ingegaan. Ik wil gewoon dat dit ding terug even goed werkt als de eerste 2 maanden. Ik stelde hem voor mij een bevestiging te sturen van dit voorstel, en indien ik binnen de maand geen verbetering had ik me op deze afspraak zou kunnen beroepen. Geen probleem : nota werd gemaakt, naam en toenaam van de persoon genoteerd, en indien het fout blijft lopen kan ik me daar alsnog op beroepen.
.... en 10 minuten daarna ging mijn lijn van 17Kbyte/sec naar 220Kbyte/sec na 14 dagen less-then-40Kbyte/sec. Het blijft een rare zaak.
Speedtouches zitten meestal op een ip van 10.0.0.138 als ik me niet vergis. Dus ofwel daarbinnen springen en naar de line characteristics kijken, ofwel telnet : Thomson is vrij uniform in dit soort dingen, dus het "adsl info" commando vanuit een telnet is hoogstwaarschijnlijk ook mogelijk.
Bedankt voor de moeite.
Trouwens off topic voor alle mensen die er toch zo hard vanaf willen raken.
Vandaag heb ik dus eens te meer mijn beklag zitten maken over de totale onwerkbaarheid van mijn Tele2 die nu al een week of 2 aansleept. Ik bel gewoon de dienst facturatie, leg hun opnieuw mijn probleem uit, verwijs naar mijn klachten en het feit dat de technische dienst met de handen in het haar zitten. De jongeman bood mij onmiddelijk de mogelijkheid om zonder enige straf het lopende abo met wederzijdse instemming op te zeggen. Niks lastig gepraat of gedreig met wat dan ook : gewoon een simpel en beschaafd gesprek, en de argumentatie dat de serviceverlening sinds 2 weken echt niet meer door de beugel kon.
Ik ben daar, waarschijnlijk onbegrijpelijk voor velen, niet op ingegaan. Ik wil gewoon dat dit ding terug even goed werkt als de eerste 2 maanden. Ik stelde hem voor mij een bevestiging te sturen van dit voorstel, en indien ik binnen de maand geen verbetering had ik me op deze afspraak zou kunnen beroepen. Geen probleem : nota werd gemaakt, naam en toenaam van de persoon genoteerd, en indien het fout blijft lopen kan ik me daar alsnog op beroepen.
.... en 10 minuten daarna ging mijn lijn van 17Kbyte/sec naar 220Kbyte/sec na 14 dagen less-then-40Kbyte/sec. Het blijft een rare zaak.
Your current download speed:
1955kbit/s or 244kbyte/s
Your current upload speed:
266kbit/s or 33kbyte/s
Dit deed ik om de gegevens onderaan te bekomen:
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 6924 kbit/sec
Attainable Atm rate : 6432 kbit/sec
Used line rate : 4560 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4096 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 66
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 40 dB
Output Power : 19 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 960 kbit/sec
Attainable Atm rate : 864 kbit/sec
Used line rate : 480 kbit/sec
Fast used Atm rate : 384 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 50
Noise Margin : 20 dB
Line attenuation : 18 dB
Output Power : 12 dBm
1955kbit/s or 244kbyte/s
Your current upload speed:
266kbit/s or 33kbyte/s
Dit deed ik om de gegevens onderaan te bekomen:
Code: Selecteer alles
EXPERT
TD prompt
tdsl golden on
golden operational_data
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 6924 kbit/sec
Attainable Atm rate : 6432 kbit/sec
Used line rate : 4560 kbit/sec
Fast used Atm rate : 4096 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 66
Noise Margin : 14 dB
Line attenuation : 40 dB
Output Power : 19 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
Attainable line rate : 960 kbit/sec
Attainable Atm rate : 864 kbit/sec
Used line rate : 480 kbit/sec
Fast used Atm rate : 384 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 50
Noise Margin : 20 dB
Line attenuation : 18 dB
Output Power : 12 dBm
Dit zijn mijn resultaten, ik heb er echter geen flauw idee van of ze goed zijn of niet.
Code: Selecteer alles
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 9
Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : ALCB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 01 01
Downstream Upstream
Margin [dB] : 9.0 7.0
Attenuation [dB] : 54.0 27.0
OutputPower [dBm] : 18.5 4.5
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 1207 512
Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 15773648 6687752
Upstream : 2050104 869244
Current Connection
Downstream : 3593153 1523496
Upstream : 498662 211432
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 1745
Received HEC : 1627
Transmitted FEC : 4
Transmitted CRC : 3
Transmitted HEC : 0
Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of frame: 1 failures
Loss of signal: 2 failures
Loss of power: 0 failures
Loss of link: 8 failures
Errored seconds: 456 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Loss of link: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures current day
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures previous day
Errored seconds: 7 seconds
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 8 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 4339 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 6 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 192 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 280 seconds
FST schreef:Torpens, dit is dan toch niet met de 716, want daarbij (mij) lukt het niet met die commands...
Speedtouch home(Pro). Tele2box gaan ze deze week installeren.
Orcie schreef:Dit zijn mijn resultaten, ik heb er echter geen flauw idee van of ze goed zijn of niet.
Ditto
Kan iemand wat uitleg geven? Zou fijn zijn iets te leren
Code: Selecteer alles
Modemstate : up
Operation Mode : G.992.1 Annex A
Channel Mode : fast
Number of resets : 1
Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : TMMB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 01
Downstream Upstream
Margin [dB] : 23.0 26.0
Attenuation [dB] : 38.0 19.0
OutputPower [dBm] : 19.5 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 35
Downstream : 47
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 905 384
Transfer statistics
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 114
Received HEC : 71
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 0
Transmitted HEC : 0
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 109 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 31 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 78 seconds
Graag zou ik ook wel willen weten wat dit allemaal zeggen wil
Edit:
Bij orcie zie ik:
Upstream : 1207 512
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Ik heb ook wat zittne zoeken
check dit ook best precies eens http://usertools.plus.net/tutorials/id/12
check dit ook best precies eens http://usertools.plus.net/tutorials/id/12
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
FST schreef:die had ik hier boven al gepost
blijkt dat niet iedereen alle posts leest...
...Torpy had zich waarschijnlijk al verwonderd over een zeker deja-vu effect.