Hoi,
ik zou mijn packard bell moeten vervangen.
Ik heb mijn les echter geleerd: de support die het merk geeft is voortaan mijn belangrijkste criterium in de beslissing welke laptop het zal worden.
Kunnen jullie wat meer vertellen over de support van volgende (grote) merken?
Asus
Acer
Toshiba
Sony
alvast bedankt,
teizman
laptop: support verschillen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb bij mijn nieuwe acer 3 jaar pick up en return garantie voor €25 ! Echter nog geen gebruik van moeten maken.
Bij HP / Compaq wel al gebruik van moeten maken en allesbehalve tevreden.
Bij HP / Compaq wel al gebruik van moeten maken en allesbehalve tevreden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Sony Vaio stuurt een transportfirma om je toestel op te halen bij je thuis en het duurt maximaal 2 weken. Ik moest in mijn geval 1 week wachten. Het was dezelfde chauffeur die ermee terug kwam
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ik heb bij compaq / hp telkens mijn vervangende onderdelen de volgende dag ontvangen (ze vroegen natuurlijk wel eerst of ik het zelf kon vervangen). Mijn pocket pc hebben ze opgehaald dezelfde dag en een week later terug geleverd.
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Idd HP levert zeeeer goede support in vergelijk met andere vendors steekt die er voor mij torenhoog uit.
Ook leuk is dat HP al hun drivers opensource heeft zodat je ook nog eens op andere platformen vooruit geraakt.
Ook leuk is dat HP al hun drivers opensource heeft zodat je ook nog eens op andere platformen vooruit geraakt.
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Van Sony Vaio bij mij op t werk hebben ze toch niet zo'n positieve verhalen, 2x moeten bellen voor te weten hoe het zat met de herstelling en pas naar 5 weken terug... Mijne directeur kon er niet mee lachen ... (en dan nog binnen 1e jaar garantie)
flamenca
flamenca
en niemand die iets weet te zeggen over asus (bouwkwaliteit en support).
Dit lijkt me al jaren de gouden referentie voor componenten maar geldt dit ook voord de laptops?
Ik dacht dat deze lokaal gemonteerd werden: is dit zo? en is dit beter?
(lokaal : bij pc-boer of bij cloetens?)
teizman
Dit lijkt me al jaren de gouden referentie voor componenten maar geldt dit ook voord de laptops?
Ik dacht dat deze lokaal gemonteerd werden: is dit zo? en is dit beter?
(lokaal : bij pc-boer of bij cloetens?)
teizman
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Asus is qua PC-hardware echt niet zó goed hoor Evenals Acer, velen claimen dat het de beste laptops zijn. Echter zijn dat de cheapste (qua looks, bouwkwaliteit, componenten, etc.) van het rijtje. Zowiezo ligt garantie bijna volledig af van het garantieplan. Wil je 3 jaar zekerheid en wil je snel geholpen zijn: next business day warranty extension erbij nemen. Anders kan je bij elk merk "problemen" tegenkomen.
Ik weet uit ervaring dat Packard Bell wel 2 jaar garantie geeft (itt. anderen), maar dat ze niet snel de laptop aanvaarden voor herstelling. Ze zullen je eerst verplichten een firmware upgrade, restore, reset, etc. te doen, vooraleer ze overgaan tot afhaling. Andere merken doen daar minder moeilijk over, maar bieden meestal maar 1 jaar garantie. Persoonlijk raad ik Sony VAIO toestellen aan (zoals bv. de FS415B of FS315S), deze zijn echt topkwaliteit qua bouw, componenten, scherm is fenomenaal. Als je niet wil gaan voor een warranty extension. Maar overweeg het toch maar. Als je Acer koopt, kan ik zeker aanraden een warranty extension te nemen, deze hebben wel vaker kleine prutskes kapot (koeling bv.) binnen de 2 jaar.
Ik weet uit ervaring dat Packard Bell wel 2 jaar garantie geeft (itt. anderen), maar dat ze niet snel de laptop aanvaarden voor herstelling. Ze zullen je eerst verplichten een firmware upgrade, restore, reset, etc. te doen, vooraleer ze overgaan tot afhaling. Andere merken doen daar minder moeilijk over, maar bieden meestal maar 1 jaar garantie. Persoonlijk raad ik Sony VAIO toestellen aan (zoals bv. de FS415B of FS315S), deze zijn echt topkwaliteit qua bouw, componenten, scherm is fenomenaal. Als je niet wil gaan voor een warranty extension. Maar overweeg het toch maar. Als je Acer koopt, kan ik zeker aanraden een warranty extension te nemen, deze hebben wel vaker kleine prutskes kapot (koeling bv.) binnen de 2 jaar.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Administrator
- Contacteer:
Ik heb zelf een Asus en ik ben er heel tevreden over.
3 jaar full warranty en snelle service bij problemen (zelf nog geen stukken gehad maar wel een maat).
Als je garantie nodig hebt sturen ze een koerierdienst de volgende dag dat je belt naar jou thuis (!) om je laptop op te halen op hun kosten.
Hij had die na een paar dagen al terug.
Ook de bouw kwaliteit is goed.
3 jaar full warranty en snelle service bij problemen (zelf nog geen stukken gehad maar wel een maat).
Als je garantie nodig hebt sturen ze een koerierdienst de volgende dag dat je belt naar jou thuis (!) om je laptop op te halen op hun kosten.
Hij had die na een paar dagen al terug.
Ook de bouw kwaliteit is goed.
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Uit verschillende bronnen: Acer support is traag (wegens in buitenland, dacht ik) en onbetrouwbaar (toestellen komen laat terug, en er zijn soms andere defecten na herstelling...)
Uit ervaring op het werk en familie: Dell support is heel goed, op voorwaarde dat het onderdeel in stock is (en dat is overal een belangrijke factor).
Sony zijn eigenlijk geen hardcore laptops: teveel aandacht voor look en design. En ze strippen heel vaak belangrijke onderdelen die een laptop toch minder laptop maken (infrarood, serieel, pcmcia,...) En zoals bij alle Sony producten betaal je minstens 15% teveel voor het Sony labeltje erop.
IBM/Lenovo laptops zijn qua hardware erg degelijk: koperen heatsinks, metalen legering voor de rug van het scherm,... maar ze beginnen hierop nu meer en meer te besparen om mee te kunnen met concurrenten (ter vergelijking: Dell gebruikt alu heatsinks en verharde kunststof voor de rug van het scherm, hetgeen een heel stuk goedkoper is)
Wat Toshiba betreft, dat zijn ook erg solide laptops. Geen idee hoe de service daar is: ik heb die nog nooit nodig gehad.
Uit ervaring op het werk en familie: Dell support is heel goed, op voorwaarde dat het onderdeel in stock is (en dat is overal een belangrijke factor).
Sony zijn eigenlijk geen hardcore laptops: teveel aandacht voor look en design. En ze strippen heel vaak belangrijke onderdelen die een laptop toch minder laptop maken (infrarood, serieel, pcmcia,...) En zoals bij alle Sony producten betaal je minstens 15% teveel voor het Sony labeltje erop.
IBM/Lenovo laptops zijn qua hardware erg degelijk: koperen heatsinks, metalen legering voor de rug van het scherm,... maar ze beginnen hierop nu meer en meer te besparen om mee te kunnen met concurrenten (ter vergelijking: Dell gebruikt alu heatsinks en verharde kunststof voor de rug van het scherm, hetgeen een heel stuk goedkoper is)
Wat Toshiba betreft, dat zijn ook erg solide laptops. Geen idee hoe de service daar is: ik heb die nog nooit nodig gehad.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
niets dan lof voor HP
echt, ze hebben zelfs een online chat support in 't nederlands
als je op hun support site iets niet vind, kun je onmiddellijk chatten met iemand van hp en die geeft je direct de uitleg die je nodig hebt
echt, ze hebben zelfs een online chat support in 't nederlands
als je op hun support site iets niet vind, kun je onmiddellijk chatten met iemand van hp en die geeft je direct de uitleg die je nodig hebt
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik heb een hp die 24/7 aanstaat gedurende 2 jaar.. nog niks aangekomen tot nu toch nog niet hehe 'k zal maar niet te hard roepen zeker dus HP is zeker een aanrader.. Met af en toe een reboot natuurlijk..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Idd, HP Gold support is perfect
Dell ook heel tevreden van. Maar is het voor je persoonlijk of voor het werk? Het lig er nl aan wat voor support je wil he. Nogal logisch dat HP en Dell bij mij op het werk perfect zijn, dat kost ook al snel een paar duizend euro samen (support binnen 4 werkuren on site), dus is het niet echt een referentie naar particulier gebruik toe denk ik.
Dell ook heel tevreden van. Maar is het voor je persoonlijk of voor het werk? Het lig er nl aan wat voor support je wil he. Nogal logisch dat HP en Dell bij mij op het werk perfect zijn, dat kost ook al snel een paar duizend euro samen (support binnen 4 werkuren on site), dus is het niet echt een referentie naar particulier gebruik toe denk ik.
Ben in het bezit van een acer LCD scherm en een acer laptop en ben er zeker tevrede over. Nooit problemen me gehad. Naar het schijnt iets tragere support omdat ze in het buitenland zitten, maar reageren zeer snel op mails met vragen of via telefonische helpdesk. De kwaliteit is echt goed in orde!
Gr No Name
Gr No Name
Iedereen die zich grondig laat inlichten bij de aankoop van een laptop heeft het "Acer verhaal" wellicht één keer gehoord, en net daarom kijk je best goed uit hoe de ondersteuning van de fabrikant is. De ondersteuning bij een defect is zeer traag... indien je daar niet om geeft, kan je natuurlijk wel een Acer aanschaffen.
Zoals reeds gezegd is Asus een vrij goed merk, ook bij Laptops. Een familielid heb ik deze week een Asus aangeraden... Waarom? Wanneer je een defecte laptop hebt mag je bij Asus een week rekenen voor een herstelling, wat nog zeer aanvaardbaar is. Bij verscheidene andere merken zal je de laptop langer moeten missen. Momenteel ben ikzelf in het bezit van een Maxdata laptop. Uit ervaring kan ik zeggen dat je bij Maxdata op 72 uur moet rekenen voor een herstelling tijdens het eerste jaar. Dit merk wordt wel niet overal verkocht, dus wel even zoeken.
Kijk dus goed uit welke laptop je koopt (er zijn nog andere goed merken op de markt), maar let ook op waar je de laptop aanschaft. Bij sommige ketens ben je niet enkel afhankelijk van de fabrikant, maar ook van de goodwill van de keten. Een kleine pc-boer kan u hier dikwijls beter informeren en helpen.
Zoals reeds gezegd is Asus een vrij goed merk, ook bij Laptops. Een familielid heb ik deze week een Asus aangeraden... Waarom? Wanneer je een defecte laptop hebt mag je bij Asus een week rekenen voor een herstelling, wat nog zeer aanvaardbaar is. Bij verscheidene andere merken zal je de laptop langer moeten missen. Momenteel ben ikzelf in het bezit van een Maxdata laptop. Uit ervaring kan ik zeggen dat je bij Maxdata op 72 uur moet rekenen voor een herstelling tijdens het eerste jaar. Dit merk wordt wel niet overal verkocht, dus wel even zoeken.
Kijk dus goed uit welke laptop je koopt (er zijn nog andere goed merken op de markt), maar let ook op waar je de laptop aanschaft. Bij sommige ketens ben je niet enkel afhankelijk van de fabrikant, maar ook van de goodwill van de keten. Een kleine pc-boer kan u hier dikwijls beter informeren en helpen.