Ik zit op ongv 4.6km van de centrale en gebruik een 1024/256 profiel.
Ik heb zitten rondkijken naar wat andere gebruikers hier posten en denk dat ik toch naar een 2048/512 profiel kan gaan.
Ik gebruikte eerst een Alcatel Speedtouch Home maar ben nu naar een Dlink DSL-300T moeten overschakelen. (De Speedtouch is kapot gegaan)
Opeens zijn mijn line statistics veel beter:
Mijn upstream margin is 27 en downstream 19.
Wat bij mij precies wel veel hoger is dan bij anderen is het volgende:
Upstream line attenuation: 51
Downstream line attenuation: 58
Wat voor invloed heeft line attenuation op mijn verbinding?
En zou het wel verstandig zijn om naar een hoger profiel te vragen?
BTW: Ik ben overgeschakeld naar Max6 Dyn en vrijdag hebben ze het actief gemaakt. Dank U EDPnet.
Vraagje over Noise margin + Line attenuation
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik weet niet hoe dat bij EDPnet zit, maar bij Belgacom schakelen ze je gratis om. Probeer even op een hogere snelheid, en als dat niet meevalt, dan vraag je gewoon om je terug op je vorige snelheid te zetten.
iddAhaa, das waarom ze bij Scarlet mijn DSL niet kunnen upgraden na een downgrade. (Het kost hun centen ) Smile Smile
Het klinkt grappig maar dit zijn geen geringe kosten hoor. Eigenlijk moet telkens een nieuwe lijn bij Gelgacom besteld worden en de oude worden opgezegd. Dus je raad het al...... opzegvergoedingen.
Dat ze niet kunnen aanrekenen aan de desbetreffende klant !!
Dus zoals in mij geval zeiden ze:
Scarlet zegt : (Helpdesk ) Het is technisch niet mogelijk u lijn na een
downgrade terug up te graden.
Ik zeg : Waarom niet
Scarlet zegt : Zie 2 regels hierboven
Ik zeg :Wat is de technische uitleg dan ?
Scarlet zegt : Ga dan naar andere provider !!!
Dus zoals in mij geval zeiden ze:
Scarlet zegt : (Helpdesk ) Het is technisch niet mogelijk u lijn na een
downgrade terug up te graden.
Ik zeg : Waarom niet
Scarlet zegt : Zie 2 regels hierboven
Ik zeg :Wat is de technische uitleg dan ?
Scarlet zegt : Ga dan naar andere provider !!!
Tja, ervaring van de helpdesk agent in questie zeker? Van mij hoor je zoiets niet. Als ik het niet weet, zeg ik dit gewoon. Technisch kan alles maar aan een technische hangt ook een administratieve kant en daar hangen ook rekeningen aan. Dat is eigenlijk het enige feit.
Belangrijkste feit : Klant wordt afgewimpeld en in de bosjes gestuurd
Ik kan tegen een "Neen, dat is niet mogelijk" aan telefoon, maar geef tenminste een aanvaardbare uitleg waarom niet
Laten we ook niet vergeten dat het wij (de klanten ) zijn die uiteindelijk het personeel betaald, en we nog altijd met respect moeten behandeld worden !!!
Of zijn we echt melkkoeien aan het worden
Ik kan tegen een "Neen, dat is niet mogelijk" aan telefoon, maar geef tenminste een aanvaardbare uitleg waarom niet
Laten we ook niet vergeten dat het wij (de klanten ) zijn die uiteindelijk het personeel betaald, en we nog altijd met respect moeten behandeld worden !!!
Ik ben daar volledig mee eens. Daarom dat ik dergelijke zaken ook nooit doe. Af en toe gaan klanten ook eens uit de bocht. Zo'n telefonische helpdesk is en blijft nog altijd het eerste aanspreekpunt van de klant maar kunnen aan het probleem zelf bijna niks doen. Als er op andere diensten iemand iets om zeep helpt, krijgt de helpdesk wel de volle laag. Dit gaat bij sommige personen na een tijd stresseren, met als gevolg dergelijke reacties. Toegegeven. Dit is zeker geen excuus. Ik word ook graag correct geholpen als ik een probleem heb met mijn connectie dus ik kan bovenstaande opmerkingen alleen maar steunen. Weliswaar met de nodige ervaring aan de andere kant.FeesLess schreef:Belangrijkste feit : Klant wordt afgewimpeld en in de bosjes gestuurd
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
In die context kan EDPnet u de helpdesktest in de Clickx van december 2005 warm aanbevelen.
Het doet ons plezier dat ook op dit forum onze helpdesk hoog wordt ingeschat, zoals onlangs nog door MacE501:
Het doet ons plezier dat ook op dit forum onze helpdesk hoog wordt ingeschat, zoals onlangs nog door MacE501:
MacE501 schreef:Men heeft mij zelfs vanochtend opgebeld om uitleg te verschaffen ivm die call van gisteren... chapeau en een pluim aan de helpdesk!
internet, fiber & telephony
Ere wie ere toekomt. Jullie service kan zeker tellen. Vorige week zelf nog aan de lijve ondervonden. Vorige week per vergissing mijn lijn geceased en na een week opnieuw actief. Ging om een nieuwe aanvraag op BROBA. Het gebeurde zelfs samen met mij aan de telefoon. Kon door werkomstandigheden zelf die aanvraag wat opvolgen en als jullie zeggen direkt dan is het ook direkt. Ik had nog maar de telefoon neergelegd en ik kon mijn lijn al ingeschoten zien worden. Dit is misschien iets te veel inside info maar ik wilde gewoon even illustreren dat jullie niet vies zijn van een minimum aan service. Dit bewijst ook jullie aanbond aan abos.EDPnet schreef:In die context kan EDPnet u de helpdesktest in de Clickx van december 2005 warm aanbevelen.
Het doet ons plezier dat ook op dit forum onze helpdesk hoog wordt ingeschat, zoals onlangs nog door MacE501:MacE501 schreef:Men heeft mij zelfs vanochtend opgebeld om uitleg te verschaffen ivm die call van gisteren... chapeau en een pluim aan de helpdesk!
Keep up the good work.
Volgens die pagina mag de downstream attenuation maximum 60 zijn.FeesLess schreef:http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=tut&cat=hardw&sub=lijntest
Hierboven vind je wel nuttige info terug....
Ik zit op 58. Ik kan dus beter tevreden zijn met wat ik heb...
Nog liever ADSL tegen 1024/256 dan terug naar Telenet.
(Ben TN'er geweest vanaf het begin tot ze de 15% limiet invoerden.)
VTOLfreak schreef:Volgens die pagina mag de downstream attenuation maximum 60 zijn.FeesLess schreef:http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=tut&cat=hardw&sub=lijntest
Hierboven vind je wel nuttige info terug....
Ik zit op 58. Ik kan dus beter tevreden zijn met wat ik heb...---------> helemaal juist !!, ik vind een stabiele lijn het allerbelangerijkste !!
Nog liever ADSL tegen 1024/256 dan terug naar Telenet.
(Ben TN'er geweest vanaf het begin tot ze de 15% limiet invoerden.)
Een nieuwe modem kan ook een groot verschil geven.
Momenteel zit ik nog op 3.4km van de central ( blijkbaar nog niet verzet naar de 1km punt ). Ik had een attenuation van 48 a 49 met men oude Topcom webracer 881 modem.
Eergisteren een Philips ( die dat BC gebruikt met ADSL2+ support ) gekocht. Plop, attenuation naar 42dB ( dat is een 2.5* verbetering. Per 3dB is het een verdubbeling ). Nog vreemder: men downstream margin was rond de 15dB met de oude modem, en nu met de nieuw modem tussen de 10dB.
Vreemd he, Attenuation ( hoe lager hoe beter ) is beter, maar de margin is gezakt ( hoe hoger hoe beter ). Andersom, de hoeveelheid Fast Path CRC Error die voorkomen zijn nu lager dan ervoor. Alsook is het disconect van de DNS server probleem nu weg ( gebeurde vaak, tot 10 keer op een dag tussen de 5 a 15min ).
Nog grappiger, bij een tracert van website's, gaf de Topcom 881 altijd tussen de 8 a 10ms voor het pingen van de 192.168.1.1 ( de modem zelf ). 8 a 10!! ms. Totaal nuts. Normaal moet dat 1< ms zijn ( kleiner dan 1 ms ).
Blijkbaar gaf die Topcom 881 geen goede informatsie, want er is een duidelijk verbetering van alles, ondanks de lagere margin die de Philips weergeeft. Ps: die Topcom 881 is wat ze verkopen bij Scarlet voor hun ADSL instap model. U bent gewaarschuwt.
Momenteel zit ik nog op 3.4km van de central ( blijkbaar nog niet verzet naar de 1km punt ). Ik had een attenuation van 48 a 49 met men oude Topcom webracer 881 modem.
Eergisteren een Philips ( die dat BC gebruikt met ADSL2+ support ) gekocht. Plop, attenuation naar 42dB ( dat is een 2.5* verbetering. Per 3dB is het een verdubbeling ). Nog vreemder: men downstream margin was rond de 15dB met de oude modem, en nu met de nieuw modem tussen de 10dB.
Vreemd he, Attenuation ( hoe lager hoe beter ) is beter, maar de margin is gezakt ( hoe hoger hoe beter ). Andersom, de hoeveelheid Fast Path CRC Error die voorkomen zijn nu lager dan ervoor. Alsook is het disconect van de DNS server probleem nu weg ( gebeurde vaak, tot 10 keer op een dag tussen de 5 a 15min ).
Nog grappiger, bij een tracert van website's, gaf de Topcom 881 altijd tussen de 8 a 10ms voor het pingen van de 192.168.1.1 ( de modem zelf ). 8 a 10!! ms. Totaal nuts. Normaal moet dat 1< ms zijn ( kleiner dan 1 ms ).
Blijkbaar gaf die Topcom 881 geen goede informatsie, want er is een duidelijk verbetering van alles, ondanks de lagere margin die de Philips weergeeft. Ps: die Topcom 881 is wat ze verkopen bij Scarlet voor hun ADSL instap model. U bent gewaarschuwt.
Ik zit nu al aan mijn 2de modem en goedkoop zijn die dingen ook niet echt.
Dus ik wacht met een nieuwe modem kopen totdat ADSL2 beschikbaar wordt in mijn gebied.
De Dlink DSL-300T gedraagt zich gelukkig normaal behalve die hoge attenuation.
Dus ik wacht met een nieuwe modem kopen totdat ADSL2 beschikbaar wordt in mijn gebied.
De Dlink DSL-300T gedraagt zich gelukkig normaal behalve die hoge attenuation.