Nieuwe firmware TELE2 box opladen!!

deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

De firmware die er bij mij standaard opstond was v5.3.3.3
op http://www.speedtouch.nl/ staat de laatste versie, nl. versie 5.4.0.11
Je kan deze hier downloaden: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Inmiddels heb ik al mijn modem geüpgradet, heb nog geen echt merkbare veranderingen gezien.

Let wel op dat wanneer je je modem wil upgraden deze rechtstreeks met je PC verbonden moet zijn, dus geen router of switch ertussen!!

Als je niet echt weet hoe en wat, dan laat je het beter zo....

:lol:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Als er geen merkbare verbeteringen zijn zou ik sowieso niet upgraden... Tenzij in de changelog duidelijk wordt aangegeven dat er critical bugs of holes worden gefixt...
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

NickG schreef:Als er geen merkbare verbeteringen zijn zou ik sowieso niet upgraden... Tenzij in de changelog duidelijk wordt aangegeven dat er critical bugs of holes worden gefixt...


Ik net wel. Ik kan me voorstellen dat de huidige firmware (waarvan we redelijk zeker zijn dat deze door Tele2 aangepast is) bij een reset van de modem zijn configuratie van een server bij Tele2 gaat ophalen. Zelfs als je dan het paswoord aangepast hebt, zouden ze op die manier je modem terug kunnen cracken. (Want aangezien die modem ons eigendom is, zijn *zij* de crackers.)

Zo snel mogelijk een standaard firmware erop zetten, zou ik zeggen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Bwa, als je alles goed nakijkt kan je wss wel zorgen dat de config niet van TELE2 gehaald wordt...

After all, je bent nu toch admin op het ding?
Kan zijn dat het een custom firmware is dat erop draait, maar dan "hercustomiseer" je hem even naar eigen wensen he :lol:
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

NickG schreef:Bwa, als je alles goed nakijkt kan je wss wel zorgen dat de config niet van TELE2 gehaald wordt...

After all, je bent nu toch admin op het ding?
Kan zijn dat het een custom firmware is dat erop draait, maar dan "hercustomiseer" je hem even naar eigen wensen he :lol:


Een firmware kan je niet zomaar customisen, hé. En nu ben je wel admin, maar de volgende keer dat je de modem reset (of misschien zelfs na een stroompanne, wie weet?) laadt hij weer zijn originele settings, en ondertussen misschien met een nieuw paswoord van Tele2.

Overigens, ben ik echt paranoïde als ik wachtwoorden zoals zJ4ls91B gebruik, en zeker geen eigennamen achterstevoren? Het amateurisme van de Tele2 technische staff blijft me verbazen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb geen TELE2 (hoera) maar het moet toch mogelijk zijn om de config zo aan te passen dat na een reboot hij geen contact meer maakt met TELE2 om settings op te halen?

Niet via webinterface, maar via telnetsessie ofzo moet het toch lukken...
En van die paswoorden was me nog niet opgevallen dat het achterstevoren was ;-) (k had niet heel die thread gelezen)

Anyway hier op het werk heb ik ook vaker te maken met consultants van Telindus, en daar heb ik soms mijn twijfels ook bij. Het feit dat ze voor zo'n paswoord gewoon hun naam achterstevoren gebruiken... :oops:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

als het in de custom firmware is ingebouwd om op een tele2 server te checken voor een nieuwe update dan zou ik toch ook wel de standaard firmware van speedtouch nemen. die firmware is een image van alle software dat op die router staat, inclusief de accounts en paswoorden. als die dus zelf een update doet en een custom firmware van tele2 upload waarin het paswoord veranderd is dan sta je weer nergens. als er een op opslag geilende werknemer hier wat leest zal het niet lang meer duren.
sommerville
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:29

Als je er die nieuwe firmware opduwt moet je dan veel instellingen terug aanpassen?

Deze upgrade vereist herconfiguratie van de SpeedTouch 716. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden. Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

sommerville schreef:Als je er die nieuwe firmware opduwt moet je dan veel instellingen terug aanpassen?

Deze upgrade vereist herconfiguratie van de SpeedTouch 716. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden. Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.


Nope, niets aangepast. Wizard maakt zelf een reservekopie aan van instellingen en zet deze er weer op na de upgrade. Volledig automatisch dus...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Koyan schreef:Overigens, ben ik echt paranoïde als ik wachtwoorden zoals zJ4ls91B gebruik, en zeker geen eigennamen achterstevoren? Het amateurisme van de Tele2 technische staff blijft me verbazen.


Het zou me ook niet verbazen dat dit NIET gekozen werd door iemand van de technische staff, net zomin als het hun idee was om 1 vast log/pass te gebruiken, net zomin als het hun idee was om alle requests voor verandering over aanvraag te moeten doen van de klant. Als je die jongens af en toe eens belt, en de juiste vragen stelt, hoor je heel makkelijk dat diegenen die er wel iets van af weten zoiets hebben van "don't blame me, the lunatics have taken over the assilum".
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

kaween schreef:Als je die jongens af en toe eens belt, en de juiste vragen stelt, hoor je heel makkelijk dat diegenen die er wel iets van af weten zoiets hebben van "don't blame me, the lunatics have taken over the assilum".


Je zult inderdaad wel gelijk hebben. Excuses aan de technische staf dan. En awoert aan 't management.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

LoL, wat ben ik dom geweest...

ben er nu pas op uitgekomen dat als je de modem in kernel mode zet
(op reset duwen voor aantal seconden geeft rood power lampje, nog een tijdje langer duwen geeft een oranje, da's kernel mode)
dat je die kunt flashen tijdens die mode met de thomson recovery/upgrade tool (staat op de CD die bij je modem zat, ja, die rode met tele2 op) zonder een password in te geven, maar als je flashed ben je wel alle settings kwijt. (tenzij je die flashed met de op de CD aanwezige firmware maar meer daarover vanonder)

Nu we de VoIP-settings weten kunnen we gerust zijn, ook als tele2 het admin pass gaat veranderen (voor toekomstige klanten of mensen die hun modem-pass zo laten) ... alleen hopen dat ze de voip niet mee veranderen maar dat zou een te grote onderneming zijn denk ik zo

Ik ben al bezig geweest met het flashen van die firmware.

Heb er al een UK versie op gesmeten maar die gaat niet (belnummer is verkeerd, is 0.38 ipv 8.35 en je kunt het niet veranderen, toch via webconfig al niet...)
Dus maar ff terug de versie die op m'n CD staat voorlopig tot ik een betere vind ... en wat kreeg ik? terug de default settings, zelfs het tele2 pass en m'n login/telnummer gegevens staan in die firmware gebakken op een gedrukte CD :eek: (mede daarom dat het zo lang duurt elke klant aan te sluiten ?)

Dus van dat verhaaltje dat de modem zelf een nieuwe firmware downloadt van tele2 geloof ik niet veel meer van...

Ik kan natuurlijk ook mis zijn he :)

En nu.... voort "prutsen" met mijn modem :D

grtz
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Versie 5.4 bevat wel veel meer opties
echter zal je die bijna niet merken onder de webinterface
wel via de telnet.

Zo heeft versie 5.4 een andere manier van config voor de firewall wat maakt dat hij beter te beheren is.
Ook zitten er beter NAPT rules in.
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Dan hoop ik dat de stabiliteit van de napt tabel ook beter is geworden. Ik heb hier zelf nogal eens meegemaakt dat deze na een tijdje verdwijnt (mogelijk na een stroomstorinkje). Kan ook zijn dat dit al in eerdere firmwares is opgelost.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

FST schreef:LoL, wat ben ik dom geweest...

ben er nu pas op uitgekomen dat als je de modem in kernel mode zet
(op reset duwen voor aantal seconden geeft rood power lampje, nog een tijdje langer duwen geeft een oranje, da's kernel mode)
dat je die kunt flashen tijdens die mode met de thomson recovery/upgrade tool (staat op de CD die bij je modem zat, ja, die rode met tele2 op) zonder een password in te geven, maar als je flashed ben je wel alle settings kwijt. (tenzij je die flashed met de op de CD aanwezige firmware maar meer daarover vanonder)

Nu we de VoIP-settings weten kunnen we gerust zijn, ook als tele2 het admin pass gaat veranderen (voor toekomstige klanten of mensen die hun modem-pass zo laten) ... alleen hopen dat ze de voip niet mee veranderen maar dat zou een te grote onderneming zijn denk ik zo

Ik ben al bezig geweest met het flashen van die firmware.

Heb er al een UK versie op gesmeten maar die gaat niet (belnummer is verkeerd, is 0.38 ipv 8.35 en je kunt het niet veranderen, toch via webconfig al niet...)
Dus maar ff terug de versie die op m'n CD staat voorlopig tot ik een betere vind ... en wat kreeg ik? terug de default settings, zelfs het tele2 pass en m'n login/telnummer gegevens staan in die firmware gebakken op een gedrukte CD :eek: (mede daarom dat het zo lang duurt elke klant aan te sluiten ?)

Dus van dat verhaaltje dat de modem zelf een nieuwe firmware downloadt van tele2 geloof ik niet veel meer van...

Ik kan natuurlijk ook mis zijn he :)

En nu.... voort "prutsen" met mijn modem :D

grtz


Misschien een tip om op een redelijk makkelijke manier toch de VPN/VCI nummer te veranderen naar de correcte waarde 8.35 is door het volgende te doen.

Maak gewoon een backup van de configuratie door de webinterface te gebruiken (met de nieuwe UK firmware er al op). Open dan het user.ini bestand gewoon in kladblok. Druk op CTR+F en tik 0.38 in, verander het in 8.35. Sla het bestand op en laadt het weer in je modem door de webinterface te gebruiken. Moet zeker lukken.

Ik heb er al de nieuwste firmware v5.4.0.11 op gezwierd. Er zijn wat extra invoervelden bij de VoIP configuratie bijgekomen maar voor de rest niet echt belangrijke wijzigingen t.o.v. V5.3.3.0 tegengekomen tot op heden.

Men ging er niet van uit dat de TELE2-box zelf firmware afhaalde van de TELE2-servers, dit zou veel te riskant zijn en er zouden elke dag dode modems opduiken. Men ging er wel vanuit de de configuratie (het user.ini bestand als je wil) telkens van de server afgeladen werd bij een hard reset. Maar zelfs deze laatste hypothese blijkt nu niet meer te kloppen aangezien de modems gewoon op standaard firmware draaien.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de modem niet vanop afstand beheerd kan worden, zelfs als 'Remote Management' uitgeschakeld is. Als iemand van TELE2 zelf de modem benaderd (vanuit een computer in het netwerk van de centrale) dan wordt dat gewoon als een lokale aanvraag aangezien door de modem, net hetzelfde als iemand van het LAN-netwerk de modem benaderd dus.

Hiervoor hebben ze natuurlijk wel een werkend paswoord voor nodig! :twisted:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

in die user.ini file zit daar trouwens je paswoord niet als clear text in?

Dit was vroeger wel het geval (zoal SIP paswoord als PPPoA/E paswoord)
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

prodata schreef:in die user.ini file zit daar trouwens je paswoord niet als clear text in?

Dit was vroeger wel het geval (zoal SIP paswoord als PPPoA/E paswoord)


Ja en neen! Het paswoord van je ADSL verbinding staat er zowel in clear text op als encoded in een hash string (maar dit paswoord ken je sowieso).
Het VoIP paswoord daarentegen staat er alleen encoded in. Maar maakt niet zoveel uit, je kan gewoon de hash rechtstreeks gebruiken (moet wel zelfde type modem zijn) of gewoon het user.ini bestand opladen. Of in het geval van verandering van firmware de hash kopieren en plakken in het nieuwe user.ini bestand.

:-)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Ziezo, heb upgraded naar die UK 5.4 versie via upgrade tool met config preserving (niet in kernel mode dus), werkt prima.

Alleen vind ik dat die web interface wat beter mag... veel te simpel en gebrekkig... bv. waar pas ik aan welk intern IP de modem heeft enz? daar zou ik voor naar telnet moeten gaan ? leuk hoor voor zo'n dure modem
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

FST schreef:LoL, wat ben ik dom geweest...

ben er nu pas op uitgekomen dat als je de modem in kernel mode zet
(op reset duwen voor aantal seconden geeft rood power lampje, nog een tijdje langer duwen geeft een oranje, da's kernel mode)
dat je die kunt flashen


Hey FST, dit is interessant, maar ik wil zeker zijn dat ik je niet verkeerd begrijp.

Wil je zeggen dat, zelfs al ken je het passwd niet (bv omdat in de nabije toekomst en voor de nieuwe installs er wellicht een ander passwd komt), je ten allen tijde die box kunt flashen door in die kernel mode te gaan... en dan hopelijk flashen naar een standaard firmware?

zelfs al ben je settings kwijt, dan kan je die wellicht hier wel weer van een forum buddy krijgen ;-)

Zelf heb ik nog geen T2 box. Heb die geweigerd wegens niet configureerbaar. Denk zelfs dat ik een jaar zal uitzitten zonder box, en dan opstap (tenzij er echte verbetering is)... maar bon, als ik die T2 box ooit aanvaard, wil ik wel weten dat ik er een standaard firmware op kan zetten, bv. voor achteraf bij andere provider nog te gebruiken.

thx and cheers!
-f
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Je hebt me goed begrepen, dat gaat zeker ! Gewoon lang genoeg duwen op reset tot het power ledje oranje wordt. Dan direct met de Speedtouch firmware upgrade tool op next clicken en zo flashen.

Enige waar ik over zitten twijfelen heb is of ze in de toekomst de VoIP settingsa gaan veranderen of niet, en dan zitten we (diegenen die het password veranderd hebben) weer met een probleem... (maar daar zullen ook wel oplossingen voor zijn, ik weet er al een paar:))

grtz
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Update:

Vandaag nog eens de UK versie erop gezet (vanaf kernel mode, alles van ervoor weg) Ik heb een paar dingetjes veranderd in de .ini file en het werkt prima nu, zoals bv.

- 0.38 naar 8.35 gezet
- paar tweakjes van de firewall enzo
- services aangepast, heb FTP,HTTP afgezet, HTTPS alleen op LAN beschikbaar
- en nog wat andere kleinigheidjes

Wat is er veranderd en waar ben ik op uitgekomen:

1)
Your current download speed: 3344kbit/s or 418kbyte/s
Your current upload speed: 203kbit/s or 25kbyte/s

Meestal stabiel, soms zakt het wel eens tot 350 of 250
Let wel op de posting time, same as testing time...

Heb het samen getest me ne maat die speed test met z'n speedtouch 510, hij heeft ongeveer zelfde speeds als mij.

2) ander kiestoon geluid (UK achtig ofzo): ipv "tuuuu" doet het "prrrrr" maar jah, ik kan bellen en das eens iets anders he :) kan natuurlijk ook veranderd worden in de ini file...

3) Als je de port van http veranderd of http service afzet (in de ini file) kun je 80 forwarden naar intern en het werkt :) heb ff getest met een webservertje... (alsook met andere modemservices zoals telnet,ftp,https,...)

4) De firmware van de gewone 716 (niet de 716G) werkt prima op de G versie, wifi staat er ook in.

en da is het zowa zeker ...


grtz
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

*high eyebrow look*

Dus TOCH ? (speedquestion ??) MAW, de topics over "nieuwe firmware = hogere snelheden" op de 716 zijn dus toch waar ? Hmmmmm.... 8)

Kan je eens een screenshot posten van een AdslBox test ? Aan het verloop van de grafiek zie ik meer als genoeg.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Ik kan nog niet presies zeggen of dat echt aan die firmware/config ligt, maar jah, als het nu stabiel is waarom zou die modem dan op een andere tijd zich anders gedragen, zal meer de lijn zijn dan...

Ik ga morgen eens op verschillende tijdstippen nog eens testen...

hierzie:

Afbeelding

ale, stabiel... em komt toch tenminste nimer onder de 250 :)
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

FST schreef:2) ander kiestoon geluid (UK achtig ofzo): ipv "tuuuu" doet het "prrrrr" maar jah, ik kan bellen en das eens iets anders he :) kan natuurlijk ook veranderd worden in de ini file...


Zou dat niet gewoon "pulse" ipv "tone" zijn?
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Ik wacht met veel spanning op de lijnresultaten van FST :-D
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Nee, geen pulsetone. Mijn nieuwe telefoon met tonedialing kan bellen maar mijn oude met pulse niet. Hier is een audiosample :)

EDIT: cool, als er iemand belt is het nu "ring ring ...ring ring" ipv "riiiing ....riiiing" :D

Nieuwe speedtest, 2:18 PM
Afbeelding
Laatst gewijzigd door FST 07 feb 2006, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb gisterenavond nog een paar testjes doorlopen, gebruik makende van dezelfde firmware. De telefoon had ik even buiten beschouwing gelaten, ik weet zelfs niet of die nog werkte. De VOIP led bleef allersinds uit, maar dat wil niks zeggen : die led is bij mij al zeker 2 weken geleden uitgegaan, maar toch kan ik nog bellen. Raar.

Helaas helpt het bij mij dus geen zier op gebied van snelheid : met SNA blijft doodgewoon minstens 50% sneller als de 716, ook na complete clean flash.

Maar ik ben oprecht blij voor FST dat hij deze resultaten haalt. 't is niet dat ik het de andere niet gun dat het zonnetje schijnt. :-)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

tnx kaween :) maar...

Nu op deze moment haal ik wel een pak minder:
Afbeelding
en al een stuk minder stabiel !

ligt het nu aan die modem of niet ? weet ik niet want heb geen andere hier om te testen...

Kan mischien iemand met een custom modem eens een speedtest doen?

Downloaden van FTP geeft 200-233-250-300

Zal wel eens een keer andere tests doen met MTU ofzo van die dingen maar voor mij speelt de speed niet zo'n rol eigenlijk dus heb geen haast voor dit...
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

Ik heb ook de UK firmware
En heb nu opeens ook betere speeds (410KBps getest op adslbox.be)
Dus ligt precies wel aan modem ook
Want daarvoor kan ik mij van nog maar 1 keer iets herinneren da ik boven de 300 ging.
Nu nog die VOIP configgen...
Laatst gewijzigd door skindred 09 feb 2006, 16:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Het enige dat ik gewijzigd heb is 1/ Wireless uit 2/ Poortje Fw ... maar zover als de firmware upgraden durf ik niet te gaan, zie dat je dan geen support meer krijgt :?
Trouwens voorlopig zie ik ook het voordeel er niet van in...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Kijk eens in deze postings. Daar vind je een link naar firmware 5.4.0.14. Geen UK versie.
Tinkl2000
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005, 17:31

Welke support bedoel je?

Sind ik mijn poorten heb kunnen open zetten hoor je mij niet meer klagen.
Heb goede tot zeer goede snelheden (toch voor Tele2) zojuist getest:
down: 2436kbit/s or 305kbyte/s
up: 124kbit/s or 16kbyte/s

Groetjes :twisted:
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Ik heb de nieuwe firmware proberen der op te zetten en ik krijg telkens zelfde fout .Heb ook al eens gereset maar helpt niet iemand een oplossing voor dit probleem . Wat ook leuk is dat ik geen cr-rom bij mijn speedtouch heb gekregen dus ik kan die niet installeren via Usb .Kann iemand mij de bestanden zenden en al wat ik nodig heb zou het eens verkeerd moeten aflopen en ik in Kernel mode opnieuw moet flashen :)

[email protected]
Bijlagen
error.JPG
(33.8 KiB) 2245 keer gedownload
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

kijk, ik heb lang moeten wachten maar eindelijk heb ik tele2 met tele2box en alles.

Eerst heb ik een oude adsl modem gebruikt en daar haalde ik 400KB/s mee maar soms daalde de snelheid in een piek naar 300 en dan terug naar de 400.

Nu die tele2box geinstalleerd is draait het hier stabiel en constant rond de 400KB/s dus je hoort me zeker niet klagen.

ik ben in alle geval al 14 dagen tevreden. Zeker met die unlimited !!!!
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

geen cr-rom bij mijn speedtouch heb gekregen dus ik kan die niet installeren via Usb


Cd-rom is niet nodig. Windows XP herkent de speedtouch automatisch.
Als je de Tele2 recovery disc hebt, heb je alles om hem in originele staat terug te brengen. Wel eerst even de originele configuratie opslaan.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Automatisch ? nee hoor... ik denk dat deze driver wel zal gaan
nasgod
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2006, 12:38

Dat gaat nog altijd niet steeds de zelfde fout zijn er nog andere oplossingen ?

Dacht zal eens nieuwe firmware opzetten omdat we hier nu nog altijd geen signaal hebben de modem connecteerd en na 5 min verbreekt het signaal terug gelukkig is mijn telenet acount nog lopende en kan ik zo op internet dus kan zijn binnen een paar dagen da ik geen internet meer heb .Tot nu toe nog niks anders gehad dan problemen met Tele2 was vroeger Versatel klant en daar waren geen problemen we hebben weer geluk dat het over genomen is geweest .En waarom pakt er een hollander op als je naar de klanten dienst belt ? pfffffffff
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar

Op de homepage van SpeedTouch is nieuwe firmware verschenen voor de 716v5-, 716iv5-, 716v5WL- en 716iv5WL-routers. De firmware heeft versienummer R5.4.0.14 meegekregen en is vanaf deze locatie als setupbestand te downloaden. Wat de veranderingen zijn in deze versie is niet bekend, maar volgens Gieltje zou er in R5.4.0.14 onder meer een telefoonboek zitten en diverse bugs met betrekking tot de VoIP-afhandeling verbeterd zijn. Op de site zijn de volgende release notes te vinden:
Na uitvoering van de upgrade is herconfiguratie van de SpeedTouch 716 noodzakelijk. Onderstaande Configuratie wizard kan hiervoor gebruikt worden. Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.


Bron: tweakers.net
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Goed om dit te laten weten, wie weet lost dat onze belproblemen een beetje op...

Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.


Je kunt ook upgraden (niet in kernelmode) en dan herconfigureert de wizard de modem volgens de oude config als ik het goed heb.
Krusty
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 dec 2005, 00:24
Locatie: Genk

Wat is kernelmode? En is het et proberen waard om te upgraden?

Grtz
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”