Activatie nieuw abo's blijven uit ...

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Phuncz schreef:Beschouw best de user "EDPnet" als een onofficiële vertegenwoordiger van het bedrijf. De persoon vertelt ons vaak op voorhand belangrijke informatie en houdt ook de gebruikers up to date. Hij helpt ook vele foute veronderstellingen uit de wereld door een inzicht te geven wat gaande is.
EDPnet (user op userbase) == EDPnet-helpdesk
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

meon schreef:
Phuncz schreef:Beschouw best de user "EDPnet" als een onofficiële vertegenwoordiger van het bedrijf. De persoon vertelt ons vaak op voorhand belangrijke informatie en houdt ook de gebruikers up to date. Hij helpt ook vele foute veronderstellingen uit de wereld door een inzicht te geven wat gaande is.
Ik denk dat EDPnet ( user op userbase ) een zeker "Tom" van de helpdesk is. Een gokje van mij, maar een email die ik kreeg van hem kwam bijna exact samen met een gelijkaardig topic. Zodus 1 + 1 = 3 :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Arqentus schreef:
meon schreef:
Ik denk dat EDPnet ( user op userbase ) een zeker "Tom" van de helpdesk is. Een gokje van mij, maar een email die ik kreeg van hem kwam bijna exact samen met een gelijkaardig topic. Zodus 1 + 1 = 3 :)
Nee nee, 1 + 1 = 10
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mja, laat de persoon in zijn waarde en respecteer zijn privacy. Hij doet iets dat geen enkele andere ISP doet: in rechtstreeks contact staan met de veeleisende gebruikers online. Maak hier dan ook geen misbruik van.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Phuncz schreef:Mja, laat de persoon in zijn waarde en respecteer zijn privacy. Hij doet iets dat geen enkele andere ISP doet: in rechtstreeks contact staan met de veeleisende gebruikers online. Maak hier dan ook geen misbruik van.
Doen we ook niet. Maar het zou idd beetje handiger zijn dat we hem bij zijn voornaam kunnen noemen ipv "EDPnet". Onpersoonlijk, verwarrend, en lastig om eraan uit te geraken.

En de woorden Privacy & Internet gaan niet echt samen ;) Je moet goed je best doen om geheim te blijven op het net. Maar das een offtopic discussie, en zal ik maar beter niet verder op ingaan ;)

PS: Er zijn ander gevallen waar dat wel gebeurt met ISP's die in direct contact staan. Op be.providers waren er een aantal mensen die dat deden, alsook SurfAdsl vroeger antwoord in de topics. Het is niet alsof EDPnet kokend water heeft uitgevonden he ;) Over het algemeen zijn het de "kleindere" ISP's die dat doen ( en niet zo BC, Scarlet, TN ). Of je moet geluk hebben dat er ene wilt antwoorden van de "grote" ;)
WhiteDog
Member
Member

03/02 aangevraagd, gisteren had ik sync aan 6 Mbit en sinds vanavond kan ik inloggen :) Belgacom had de switch van Versatel naar edpnet lichtjes vern**kt maar ze hebben er blijkbaar wel achtergezeten bij edpnet om het in orde te maken :)

Snelheid schommelt tussen 400 en 650 KB/s :)

ISP Monitor Speedtest (10/02/2006 18:28) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 3683 Kbps (460,39 KB/s)
Upstream: 198 Kbps (24,74 KB/s)
Ping: 81 ms (0% Packet Loss)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Zit ook sinds vandaag op mijn nieuwe account (had al juiste profiel), 60GB en maar direct mailke gestuurd voor aanvraag naar 100GB :)
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Om eenmalig in te gaan op wie precies achter de nick 'EDPnet' zit: dat zijn verschillende EDPnet-werknemers, al naar gelang het onderwerp. Onder dit pseudoniem posten dus zowel mensen van de technische helpdesk, als van de commerciële dienst, als van de marketingafdeling. Idem trouwens op adsl-bc.org.
Voor wie er zich echt in wil verdiepen (fwiw), elk heeft zo zo'n eigen schrijfstijl ...
internet, fiber & telephony
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

EDPnet schreef:Om eenmalig in te gaan op wie precies achter de nick 'EDPnet' zit: dat zijn verschillende EDPnet-werknemers, al naar gelang het onderwerp. Onder dit pseudoniem posten dus zowel mensen van de technische helpdesk, als van de commerciële dienst, als van de marketingafdeling. Idem trouwens op adsl-bc.org.
Voor wie er zich echt in wil verdiepen (fwiw), elk heeft zo zo'n eigen schrijfstijl ...
Fijn dat er om 20:28 nog gepost wordt hier door EDPnet. Ik heb daarnet van 19:30 tot 20:00 aan de lijn gehangen (als eerste in queue), toen rond 20:01 de lijn gewoonweg verbroken werd. Ik heb hiervoor reeds een ticket gelogd, misschien kan er iemand van de boekhouding hier iets posten ivm een eventuele compensatie ?

Soit - hopelijk dien ik niet te veel te bellen, anders wordt EDPnet een dure aangelegenheid aan 0.745€ per minuut...
WhiteDog
Member
Member

MacE501 schreef:
EDPnet schreef:Om eenmalig in te gaan op wie precies achter de nick 'EDPnet' zit: dat zijn verschillende EDPnet-werknemers, al naar gelang het onderwerp. Onder dit pseudoniem posten dus zowel mensen van de technische helpdesk, als van de commerciële dienst, als van de marketingafdeling. Idem trouwens op adsl-bc.org.
Fijn dat er om 20:28 nog gepost wordt hier door EDPnet. Ik heb daarnet van 19:30 tot 20:00 aan de lijn gehangen (als eerste in queue), toen rond 20:01 de lijn gewoonweg verbroken werd. Ik heb hiervoor reeds een ticket gelogd, misschien kan er iemand van de boekhouding hier iets posten ivm een eventuele compensatie ?

Soit - hopelijk dien ik niet te veel te bellen, anders wordt EDPnet een dure aangelegenheid aan 0.745€ per minuut...
Die mensen gaan natuurlijk ook op graag naar huis op ne vrijdagavond... maar ik vind het niet echt netjes dat je in wacht gezet word op een betaalnummer. Geef dan gewoon een bezettoon.

Langs de andere kant, die mensen weten tenminste waar ze mee bezig zijn. Heb de laatste 2 maand uuuuren naar Versatel mogen bellen en da tikt ook goe aan al is het een 02 nummer. En dan was men probleem ni eens opgelost :)
MacE501
Pro Member
Pro Member

WhiteDog schreef:Die mensen gaan natuurlijk ook op graag naar huis op ne vrijdagavond... maar ik vind het niet echt netjes dat je in wacht gezet word op een betaalnummer. Geef dan gewoon een bezettoon.
Natuurlijk wel - heb ik ook in m'n ticket gezet. Ben zelf 'helpdesker' geweest, ik weet hoe het voelt als je om 21:59 nog een call binnenkrijgt. Maar ik nam 'm wèl!
Langs de andere kant, die mensen weten tenminste waar ze mee bezig zijn. Heb de laatste 2 maand uuuuren naar Versatel mogen bellen en da tikt ook goe aan al is het een 02 nummer. En dan was men probleem ni eens opgelost :)
Ik heb alle vertrouwen in EDPnet, écht wel, maar ik heb net voor 23€ gebeld met als resultaat nog steeds niets... op een betaallijn zet je niemand een half uur in de zeik! EDPnet of geen EDPnet.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

MacE501 schreef:Ik heb daarnet van 19:30 tot 20:00 aan de lijn gehangen (als eerste in queue), toen rond 20:01 de lijn gewoonweg verbroken werd. Ik heb hiervoor reeds een ticket gelogd, ...
Ik heb uw ticket gezien, inderdaad. En in de logbestanden van onze telefooncentrale gekeken, en vastgesteld dat uw oproep verbroken werd door een externe oorzaak. Niets meer, niets minder. Van iemand uit de wachtrij gooien kan er nooit sprake zijn bij EDPnet. Dat is, zoals u het zelf schreef in uw ticket, inderdaad not done.
MacE501 schreef:... misschien kan er iemand van de boekhouding hier iets posten ivm een eventuele compensatie ?

Laten we duidelijk zijn: niemand verplicht u naar ons 0902-nummer te bellen, dat doet u vooralsnog helemaal vrijwillig. Van enige hoogdringendheid lijkt me hier namelijk geen sprake te zijn, aangezien u kennelijk wel degelijk online kan. Het staat u volkomen vrij ons te bellen van maandag tot vrijdag van 9u. tot 17u., aan lokaal tarief.
Op zaterdag kunt u ons bereiken van 9u. tot 13u., op dezelfde 0902 44444 (€ 0,745/min).
internet, fiber & telephony
MacE501
Pro Member
Pro Member

EDPnet schreef:Ik heb uw ticket gezien, inderdaad. En in de logbestanden van onze telefooncentrale gekeken, en vastgesteld dat uw oproep verbroken werd door een externe oorzaak. Niets meer, niets minder. Van iemand uit de wachtrij gooien kan er nooit sprake zijn bij EDPnet. Dat is, zoals u het zelf schreef in uw ticket, inderdaad not done.
Wel, het kwam alvast zo over... louter toeval dat het net na 20:00 was, maar een "externe oorzaak" kan het inderdaad ook wel zijn.
Laten we duidelijk zijn: niemand verplicht u naar ons 0902-nummer te bellen, dat doet u vooralsnog helemaal vrijwillig. Van enige hoogdringendheid lijkt me hier namelijk geen sprake te zijn, aangezien u kennelijk wel degelijk online kan. Het staat u volkomen vrij ons te bellen van maandag tot vrijdag van 9u. tot 17u., aan lokaal tarief.
Op zaterdag kunt u ons bereiken van 9u. tot 13u., op dezelfde 0902 44444 (€ 0,745/min).
Inderdaad, niemand verplicht me naar dat nummer te bellen, en ja, de oorzaak lag bij mijzelf, daarvan niet, maar *als* je dan toch moet bellen is het wel naar dat (dure) nummer. Nu, ik begrijp wel dat een ISP geen 24/24 support (en dan liefst nog gratis) kan leveren, dat verwacht ik ook niet.

Alleen, ik was gisteren volgens het (af en toe haperende bandje by the way, dringend de VSU eens nakijken :-D), was ik de eerste in queue. Als dan na een half uur, ineens, "klik, niets meer" voorvalt... dan kook je even. Vooral omdat de rekening oploopt hé...

In ieder geval, buiten nog één ticket ivm snelheid, is alles tot hiertoe zéér vlotjes verlopen, dat wil ik toch wel even benadrukken...

* aansluiting in orde binnen de 10 dagen
* eerste contact met de helpdesk zeer goed verlopen
* facturatie correct
* zeer snelle reactie op e-mails en tickets
* goede, stabiele verbinding

Al bij al, ben ik blij de "overstap" gewaagd te hebben. Misschien toch even mijn excuses aanbieden aan EDPnet voor mijn bericht van gisterenavond, laat ik dat toeschrijven aan mijn bij momenten "onstuimig" temperament :-D

Men heeft mij zelfs vanochtend opgebeld om uitleg te verschaffen ivm die call van gisteren... chapeau en een pluim aan de helpdesk!
WhiteDog
Member
Member

MacE501 schreef:
EDPnet schreef:Ik heb uw ticket gezien, inderdaad. En in de logbestanden van onze telefooncentrale gekeken, en vastgesteld dat uw oproep verbroken werd door een externe oorzaak. Niets meer, niets minder. Van iemand uit de wachtrij gooien kan er nooit sprake zijn bij EDPnet. Dat is, zoals u het zelf schreef in uw ticket, inderdaad not done.
Wel, het kwam alvast zo over... louter toeval dat het net na 20:00 was, maar een "externe oorzaak" kan het inderdaad ook wel zijn.
Inderdaad, niemand verplicht me naar dat nummer te bellen, en ja, de oorzaak lag bij mijzelf, daarvan niet, maar *als* je dan toch moet bellen is het wel naar dat (dure) nummer. Nu, ik begrijp wel dat een ISP geen 24/24 support (en dan liefst nog gratis) kan leveren, dat verwacht ik ook niet.

Alleen, ik was gisteren volgens het (af en toe haperende bandje by the way, dringend de VSU eens nakijken :-D), was ik de eerste in queue. Als dan na een half uur, ineens, "klik, niets meer" voorvalt... dan kook je even. Vooral omdat de rekening oploopt hé...

In ieder geval, buiten nog één ticket ivm snelheid, is alles tot hiertoe zéér vlotjes verlopen, dat wil ik toch wel even benadrukken...

* aansluiting in orde binnen de 10 dagen
* eerste contact met de helpdesk zeer goed verlopen
* facturatie correct
* zeer snelle reactie op e-mails en tickets
* goede, stabiele verbinding

Al bij al, ben ik blij de "overstap" gewaagd te hebben. Misschien toch even mijn excuses aanbieden aan EDPnet voor mijn bericht van gisterenavond, laat ik dat toeschrijven aan mijn bij momenten "onstuimig" temperament :-D

Men heeft mij zelfs vanochtend opgebeld om uitleg te verschaffen ivm die call van gisteren... chapeau en een pluim aan de helpdesk!
Iq het eigenlijk niet zo dat na X aantal minuten gewoon de verbinding automatisch verbroken wordt? Bij Base is het ook zo dat na 1 uur en 1 minuut de verbinding automatisch verbroken word. Dit om het "per ongeluk" bellen op te vangen. Misschien kan je hierover eens informeren bij je telecom aanbieder :)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

MacE501 schreef:(af en toe haperende bandje by the way, dringend de VSU eens nakijken :-D)
even off topic :

Ik heb dit al meermaals gemerkt bij edpnet; en ook zelf al voorgehad bij voip installaties.

Het geen ik vermoed :

-dat edpnet intern volledig op voip werkt
-dat een bepaalde (ik ben er nog nie uit welke) voip codec geen rekening houdt met wachtmuziek en alleen met echte gesprekken.

Het is namelijk zo; dat op het moment dat het aan jouw kant volledig stil is (bvb je zet de mic op mute), of je zit in een stille ruimte; dat dan de muziek wegvalt; is er geluid op de achtergrond blijft de muziek wel spelen.

en dat heb ik al meermaals voorgehad, ook bij eigen voip installaties met asterisk, dus het is niet alleen bij edpnet dat het voorkomt .
Jos77
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Jos77 schreef:Ik heb ook een aanvraag ingediend op 24/1 ('s morgens) en ik had ook nog altijd niks gehoord.
Vanmiddag even gebeld met EDPNet's helpdesk en zij zeiden dat ik volgende week zeker bericht ging krijgen.
De uiteindelijke activatie zou dan nog iets daarna in orde moeten zijn.

Nog even geduld dus....

(geen probleem: m'n Scarlet-account was toch met 1 maand opzeg, dus dat loopt nog heel de maand februari)
En bericht gekregen op 10/2/06 : activatie voorzien op 9/2/06. 's Avonds getest, en mijn nieuwe abo was actief. Mersie EDPNet!

En als die Scarletters nu niet lastig doen over m'n opzeg, gaat dat hier allemaal nog vlotter dan verwacht :-D
tonyblixa
Starter
Starter

ik ben al 2 jaar tevreden klant van edpnet (wel lang moeten wachten op initiele activatie)

Nu op dit eigenste moment ben heb ik de aanvraag gedaan voor het max6 dyn abo

laat ons hopen dat het zo vlug mogelijk wordt uitgevoerd
schotelken
Starter
Starter

Ik ben abonee bij surf adsl en ik heb naar scarlet getelefoneerd dat ik geen scarlet internet wil , ze hebben mij gezegt dat ik per aan getekend schrijven mijn opzeg moest doen naar Medialaan 50 te vilvoorde , dat heb ik gedaan op 23-01-2006 tot op heden geen reaktie , heb daarna gebeld daar kenden ze mij niet , maar ik kreeg wel vijf dagen nadien de gegevens om in te loggen bij scarlet iets wat ik zeker niet zal doen. Als het om op te zeggen gaat dan kennen ze niemand maar om hun abo op te dringen dan kennen ze u wel . Ik heb mijn opzeg gedaan en ze kunnen hun plan trekken ik ga zeker niet naar scarlet ; ik heb ingetekend bij edpnet maar spijtig genoeg ook nog geen bericht gekregen , heb ingetekend op 24-01-2006 . :oops:
vmr
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

11/02/2006 discovery line aangevraagd bij BC
15/02/2006 discovery line geactiveerd :-D
16/02/2006 EDPnet Dyn aangevraagd via webform
nu in "blijde" afwachting :lol: (/me hoopt dat ze het voorbeeld van BC kunnen volgen) :lol:

Ben momenteel nog in het "bezit" van een telenet turbo account en omdat ik nog maar 2 maanden bij telenet klant ben zal dit nog wel 10 maanden zo "moeten" blijven, de enige domme zet van me was om na meer dan 14 jaar klant van BC/skynet (de laatste jaren een go-plus) geweest te zijn naar telenet te zijn overgestapt.
Na wat ik gelezen heb over EDPnet lijkt het me een leuke provider te zijn.

Greetz
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ZMD schreef:
Nee nee, 1 + 1 = 10
Yeah and there are only 10 kind of people in the world, those who understand binary ....
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xedion schreef:11/02/2006 discovery line aangevraagd bij BC
15/02/2006 discovery line geactiveerd :-D
16/02/2006 EDPnet Dyn aangevraagd via webform
nu in "blijde" afwachting :lol: (/me hoopt dat ze het voorbeeld van BC kunnen volgen) :lol:

Ben momenteel nog in het "bezit" van een telenet turbo account en omdat ik nog maar 2 maanden bij telenet klant ben zal dit nog wel 10 maanden zo "moeten" blijven, de enige domme zet van me was om na meer dan 14 jaar klant van BC/skynet (de laatste jaren een go-plus) geweest te zijn naar telenet te zijn overgestapt.
Na wat ik gelezen heb over EDPnet lijkt het me een leuke provider te zijn.

Greetz
ga je 10 maanden voor telenet EN edpnet betalen??
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

een beter idee :???:
Het is niet omdat ik geld teveel heb maar met een up die er reeds de eerste 10 dagen van maand erdoor is en dan nog 16 Gig aan download tegoed hebben en 1€ voor 200 MB Up die ze rekenen, kan ik beter nu een nieuwe isp bijnemen dat is eigenlijk goedkoper en ik kan meteen ook weer ALLE poorten en usenetproviders gebruiken.
Ik ben 24/24 thuis (invalide) en de enige lijn met de buitenwereld is mijn Inet.
Sinds ik klant ben van Telenet (2 maanden) hebben ze:
1. eweka geblokt
2. de GB tarieven "aangepast"(lees duurder gemaakt)
3. een prutmeter erop gezet

Als je ook maar een beetje met je webcam, skypeen torrent bezig bent dan kan je het de eerste helft van de maand reeds schudden want dan is de Up erdoor.

Dus 2 prov's 10 maanden beetje harder op de kin meppen financieel, maar ze kunnen de pot op.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ach ja, zo kan je 2 abo's gebruiken he :)