VOIP met TELE2 trekt op niks!

Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb al een week diene Tele2 box en nog nooit die telefoon gebruikt, tot vandaag ... amai :eek: Dat hakkelt, stottert, vervormt alsof ge in outer space zit :evil: Een intergalatisch gesprek tijdens ne supernova klinkt nog beter !!!!!!

Dus ik bel nr de helpdesk, via Voip of wat had je gedacht, zodat die persoon zélf eens kon horen hoe slecht het wel is... Idd hij & ik verstonden mekaar bijna niet, zodat hij voorstelde om op de GSM te bellen ... om dan via gsm te zeggen dat hij niet meteen iets verkeerd ziet ! :| :roll:

Pot op met die helpdeskmannen, ongeloofelijk ....
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Ik heb ook TELE2, en nu is de telefonie goed, na het ondernemen van mijn stappen,

groeten
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Troost u. Ik worstel al weken met die Voip-telefoon. Heb Tele2 daarvoor ook in gebreke gesteld, want telefonie zou toch altijd beschikbaar moeten zijn; dat internet afentoe langzamer is is nog aanvaardbaar.

Massaal opzeggen die handel, en Tele2 in gebreke stellen voor niet naleving van contract, dat moeten we allemaal doen.

Ben vandaag ook eens gaan lezen op de franstalige forums. 't Is daar niet beter :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

En wat nu als er iets gebeurd ? gene 100 of 101 ! Schandalig is het gewoon !!! En komt niet af met er is toch gsm.. ik vind niet dat men er zo mag overdenken, want dan is er altijd een excuus dat ding moet werken !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:En wat nu als er iets gebeurd ? gene 100 of 101 ! Schandalig is het gewoon !!! En komt niet af met er is toch gsm.. ik vind niet dat men er zo mag overdenken, want dan is er altijd een excuus dat ding moet werken !



Normaal gezien mogen er geen noodoproepen over VoIP gaan. Dit zou ook in de overeenkomst moeten staan dat er geen gegarandeerde lijnen zijn naar noodnummers. (en nee das nie iets van België, maar wel europees)

Verder vind ik het vreemd, kan iemand nakijken of de voice niet in een andere VLAN draait. Het zou me sterk verwonderen dat beide in dezelfde VLAN zitten want das problemen vragen....
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag kreeg ik ne mail binnen dat ik me ingeschreven had voor onbeperkt nationaal te bellen? Ik heb dat nooit gevraagd ??
Kost mij wel 10€ per maand méér ...

allee wéér ne keer nr die klote helpdesk bellen , fun fun fun !
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Verder vind ik het vreemd, kan iemand nakijken of de voice niet in een andere VLAN draait. Het zou me sterk verwonderen dat beide in dezelfde VLAN zitten want das problemen vragen....


Je hebt maar 1 ATM connectie (PVC), dus 1 VLAN, dus voice en data gaan over hetzelfde VLAN.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spacekiek schreef:Vandaag kreeg ik ne mail binnen dat ik me ingeschreven had voor onbeperkt nationaal te bellen? Ik heb dat nooit gevraagd ??
Kost mij wel 10€ per maand méér ...

allee wéér ne keer nr die klote helpdesk bellen , fun fun fun !


Ha, verwonderd mij helaas niks. Toen ik verleden jaar mijn omzetting naar All-in regelde, heb ik een discussie van 10 minuten gehad hierover : de jongens daar vonden het vreemd dat ik NIET koos voor onbeperkt bellen "want dat zat toch al in die 39.90 Euro". Heeft dus effectief 10 minuten geduurd voordat ze hun eigen condities begrepen.

.... waarop die jongen in kwestie nog wist te zeggen "dat hij het leuk vond (jongen had een oer-hollands accent) dat ik hem hierop wees, en dat hij de klanten die hij de dag ervoor gehad had moest gaan bellen over het feit dat hij hun verkeerde info had gegeven"...


Vandaag trouwens ook gebeld naar de helpdesk over het feit dat mijn internet snelheid nu onbestaande is "50 k/sec om 10.30 in de morgen !", en telefoongesprekken onmogelijk zijn geworden. De aangeboden "oplossing" *beperken tot 1.1 mbs* heb ik geweigerd want dit is volgens mij naast de kwestie : 2 maand geleden had ik op dezelfde lijn een transfer van 400k/sec, en mijn centrale is inmiddles niet op wielletjes van mijn huis weggereden. "ja mijnheer da's erg, hoezo er is nog niets bij U gebeurd na uw klachten, nee mijnheer wij weten ook niet wanneer het beter wordt .... " en tijdens het gesprek viel gewoon de lijn uit. Speedtest op dat moment : 12 k/sec.

Triestig. Opnieuw aangetekend schrijven aan het maken, maar net zomin als de klachten bij de ombudsman of testaankoop zal dit ook waarschijnlijk geen enkel effect hebben.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

poekie68 schreef:
Verder vind ik het vreemd, kan iemand nakijken of de voice niet in een andere VLAN draait. Het zou me sterk verwonderen dat beide in dezelfde VLAN zitten want das problemen vragen....


Je hebt maar 1 ATM connectie (PVC), dus 1 VLAN, dus voice en data gaan over hetzelfde VLAN.


Dat HOEFT geen probleem te zijn, voorwaarde is dat je een stabiele minimumverbinding hebt. En DIE kan Tele2 dus duidelijk NIET garanderen.
Ah propos, als ik het goed begrijp werkt Scarlet WEL apart op dat gebied : helpt ook geen zier. Van de 4 mensen die ik persoonlijk ken en die op Scarlet One zitten, is er maar 1 die een betrouwbare telefoonverbinding heeft. De 3 andere zitten al een jaar lang met connectieproblemen, lijnuitval, crashende modems en meer van dat soort fraais.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Mij hebben ze dat ook gelapt !

- "Kijk uw bedrading na meneer"
- We zullen u anders op een lager profiel zetten, ook al heb ik zéér goeie line att. en zit ik op 600m vd centrale :roll:
- Heeft u msn of kazaa op uw pc ?

Terwijl ze zélf nr mijn gsm moesten bellen omdat het tel. gesprek over VOIP niet verstaanbaar was! gewoon te neig voor woorden pfff
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

tja, soms blijf je beter waar je bent hé :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

spacekiek schreef:Mij hebben ze dat ook gelapt !

- "Kijk uw bedrading na meneer"
- We zullen u anders op een lager profiel zetten, ook al heb ik zéér goeie line att. en zit ik op 600m vd centrale :roll:
- Heeft u msn of kazaa op uw pc ?

Terwijl ze zélf nr mijn gsm moesten bellen omdat het tel. gesprek over VOIP niet verstaanbaar was! gewoon te neig voor woorden pfff


Kan je me bij tijd en stond eens je waardes posten van je S/N en Att. ?
En heel dom, maar kan iemand me een WERKENDE link/locatie geven voor het bepalen van de afstand ? Via de inschrijving van EDPnet lukte het me allersinds niet.

Alvast bedankt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

hollebollegijs schreef:tja, soms blijf je beter waar je bent hé :-D


.. dat lijkt maar zo. Op het einde van iedere maand weet ik nog steeds waarom ik ben omgeschakeld, ondanks de huidige situatie. Want aan DEZE situatie kan nog gewerkt worden, en da's niet het geval bij "het huis van 17 Euro". En aangezien mijn telefoons naar de klachtendienst gratis zijn ..... :twisted: .... straks nog eens bellen. :twisted: :twisted: :twisted:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

kaween schreef:
hollebollegijs schreef:tja, soms blijf je beter waar je bent hé :-D


.. dat lijkt maar zo. Op het einde van iedere maand weet ik nog steeds waarom ik ben omgeschakeld, ondanks de huidige situatie. Want aan DEZE situatie kan nog gewerkt worden, en da's niet het geval bij "het huis van 17 Euro". En aangezien mijn telefoons naar de klachtendienst gratis zijn ..... :twisted: .... straks nog eens bellen. :twisted: :twisted: :twisted:


discovery line 6,5 €, natuurlijk niet veel bellen wat dat is duurder.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

kaween schreef:En heel dom, maar kan iemand me een WERKENDE link/locatie geven voor het bepalen van de afstand ? Via de inschrijving van EDPnet lukte het me allersinds niet.

Doe gewoon een mailtje naar EDPnet waar je de afstand wilt weten omdat je geinteresseerd bent in adsl2+
kaween schreef:Alvast bedankt.

Graag gedaan
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

hollebollegijs schreef:
kaween schreef:
hollebollegijs schreef:tja, soms blijf je beter waar je bent hé :-D


.. dat lijkt maar zo. Op het einde van iedere maand weet ik nog steeds waarom ik ben omgeschakeld, ondanks de huidige situatie. Want aan DEZE situatie kan nog gewerkt worden, en da's niet het geval bij "het huis van 17 Euro". En aangezien mijn telefoons naar de klachtendienst gratis zijn ..... :twisted: .... straks nog eens bellen. :twisted: :twisted: :twisted:


discovery line 6,5 €, natuurlijk niet veel bellen wat dat is duurder.


Inderdaad, maar aangezien ik bijna geen gebruik maak van een GSM, wordt de vaste telefoon hier zeer veel gebruikt. En dan zit je met 17 Euro erbij.

Indien dit niet het geval was, had ik de overgang naar "discovery + EDP" al zeker gedaan. Maar da's echt geen optie hier.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

kaween schreef:
Inderdaad, maar aangezien ik bijna geen gebruik maak van een GSM, wordt de vaste telefoon hier zeer veel gebruikt. En dan zit je met 17 Euro erbij.
Indien dit niet het geval was, had ik de overgang naar "discovery + EDP" al zeker gedaan. Maar da's echt geen optie hier.


Da's ook de reden dat ik graag zou willen dat het gewoon werkt...

Ergens heb ik al de vraag gesteld of het niet mogelijk is om IN de speedtouch modem de Voip-settings van bvb skype of voipbuster in te brengen. Dan moet die PC niet persé aan staan om te kunnen bellen (ik zou niet graag hebben dat vrouwke dringend moet bellen tijdens een goed online spel :wink: )
Als dat kan, dan gooi ik Tele2 buiten en wordt het Discovery + EDPnet +voipbuster
Iemand met ervaringen daarover?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

google is your friend

http://www.tijdhof.com/technotes/techn_ ... buster.pdf

meer info op

http://www.adslgebruikers.nl/modules.ph ... ic&p=14710

Ik heb geen knijt ervaring met VOIP eigenlijk, dus daarom de vraag : ik zie wel in dat je op deze manier kan bellen, maar hoe ben je dan zelf bereikbaar ? Over de discovery lijn neem ik aan.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Voip-settings van bvb skype of voipbuster

Skype gebruikt hun eigen protocol, geen SIP. Dus Skype kan je niet instellen op je Speedtouch. Dat moet via je PC, of binnenkort via een WiFi Telefoon: http://tools.netgear.com/skype.
Op de speedtouch kan je maar 1 SIP registrar configureren: dus óf tele2 óf voipbuster. De 2 samen gaat niet.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Yep.

Ik neem aan dat je voor zulk een oplossing zoiets krijgt van :
1) adsl splitted signaal naar de DSL-plug
2) analoge telefoonlijn naar de pstn-plug
En dat de 716 dan zelf de naadloze mix maakt van uitgaande per voip en inkomende per PSTN ? Of tenminste, zo begrijp ik de techsheets van de 716 die ik tot nu toe doorneem.

En is Voipstunt geen beter alternatief tov Voipbuster ? Ik lees er hier en daar wel iets over, maar als ik naar de sites ga kijken lijken de twee gewoon blauwdrukken van elkaar. Wat is daarvan ?

Nog een woord van waarschuwing : hoewel ik hopeloos problemen heb met de snelheid van de ADSL verbinding, en daarom ook in problemen kom met de telofonie, is mij toch opgevallen dat die nieuwere firmware (5.40.xx) bij mij duidelijk veel slechter presteren bij slechte lijnen. De orginele firmware hield veel langer een stabiele en bruikbare verbinding bij slechte snelheden.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

kaween schreef:En is Voipstunt geen beter alternatief tov Voipbuster ? Ik lees er hier en daar wel iets over, maar als ik naar de sites ga kijken lijken de twee gewoon blauwdrukken van elkaar. Wat is daarvan ?


Voipbuster = voipstunt = netappel = sipdiscount = ...

sommige gebruiken zelfs dezelfde SIP/IAX servers.
Is van dezelfde firma
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

kaween schreef:Yep.

Ik neem aan dat je voor zulk een oplossing zoiets krijgt van :
1) adsl splitted signaal naar de DSL-plug
2) analoge telefoonlijn naar de pstn-plug
En dat de 716 dan zelf de naadloze mix maakt van uitgaande per voip en inkomende per PSTN ? Of tenminste, zo begrijp ik de techsheets van de 716 die ik tot nu toe doorneem.


Ja, zo vind ik het ook terug op http://www.speedtouch.com/documentation/ST716v5WL/R540/UserGuide/HTML/SIP/wwhelp/wwhimpl/js/html/wwhelp.htm?single=false&context=ug&topic=init
Dat wil dan ook zeggen dat ik mijne oude analoge telefoon kan behouden :P

Probleem is dat enkel iemand met BGC abo dat kan testen aangezien Tele2 zelf de Sip provider is en ik die Settings dus niet kan aanpassen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Je kan voor een groot deel toch al wat testjes doen.

Als je eerst een backup maakt van je settings, kan jij inderdaad toch wel je complete modem reconfigureren zonder gevaar om de boel te verzieken. Weet je tenminste zeker dat die VOIP over voicebuster normaal loopt.

Ten tweede : de dubbele aansluiting. De eerste dagen dat ik hier met de Tele2 box draaide, had de tech het op die manier gerigged, met andere woorden, pstn plug rechtstreeks, dsl plug op de splitter. Op die manier zei hij zou ik niets gaan merken van de Belgacom deactivatie, en zouden ze thuis ook niet plots zonder telefoon vallen tijdens de effectieve omschakeling. Was ook zo.

En ah propos : ook de normale oudere telefooncentrale's van Belgacom (2 draads, Maestro type, orgineel gebouwd door Tiptel) werken perfect op de telefoonaansluting van de 716. Ik meen indertijd gelezen te hebben dat Tele2 geen enkele ondersteuning gaf op telefooncentrales op de Tele2 box, maar zolang het een 2draadsoplossing is werkt dit probleemloos.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Nog iets, ik heb gelezen dat er verschillende codecs bestaan waarvan de hoogste én beste kwaliteit aan 64Mbps loopt. Weet iemand op welke Tele2 zijn Voip laat draaien (G.711,G.729, G.729a, G.723).
Zou dat dan iets uit maken als ik dat nu verander, aangezien ik 's avonds meestal niet kan bellen aangezien mijn speedtests bevestigen dat ik ocharme nog geen 60Mbps haal.
Stel dat ik dat nu eens op de laagste codec zet (G.723 @ 8Kbps), dan is de kwaliteit misschien povertjes, maar kan ik wellicht wel een deftig gesprek voeren?
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Sinvraal schreef:aangezien ik 's avonds meestal niet kan bellen aangezien mijn speedtests bevestigen dat ik ocharme nog geen 60Mbps haal.


:eek: Ocharme jij ja... :wink:

Nu weet ik nie zoveel van VOIP maar ik gok dat hier 60Kbps bedoeld word.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Sinvraal schreef:Nog iets, ik heb gelezen dat er verschillende codecs bestaan waarvan de hoogste én beste kwaliteit aan 64Mbps loopt.


Je bedoeld 64Kbps

mss even het lijstje: (zijn theoretische waarden)

G.711 64 Kbps
G.729 8 Kbps
G.723.1 6.4 Kbps
G.723.1 5.3 Kbps
G.726 32 Kbps
G.726 24 Kbps
G.728 16 Kbps
iLBC 15 Kbps

dit zijn de waarden die de codec opsnoept
echter het ethernet verbruik ligt wat anders.
(is afhankelijk van de compress van de codec)
en ook enkel in een richting, ben je dus full duplex bezig
en praat je die vol mag je tot het dubbele rekenen...

G.711 87.2 Kbps
G.729 31.2 Kbps
G.723.1 21.9 Kbps
G.723.1 20.8 Kbps
G.726 55.2 Kbps
G.726 47.2 Kbps
G.728 31.5 Kbps
iLBC 27.7 Kbps


Welke codec tele2 gebruikt is me onbekend.
Dit veranderen heeft niet veel zin omdat de SIP server van Tele2 die codec ook moet aanvaarden.

Professionele centrales werken met decompresie servers en werken meestal maar voor 1 codec. ik geef je weinig kans op slagen
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Bij mij zijn deze enabled:

Code: Selecteer alles

{Administrator}[voice]=>codec list
Codec Type   Packet Delay   Voice Act. Detection   Priority   Status
----------------------------------------------------------------------
     g711u            30                enabled          1    enabled
     g711a            30                enabled          1    enabled
   g726_40            30                enabled          4   disabled
   g726_32            30                enabled          5   disabled
   g726_24            30                enabled          6   disabled
   g726_16            30                enabled          7   disabled
      g729            30                enabled          2    enabled
{Administrator}[voice]=>
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

FST schreef:Bij mij zijn deze enabled:

Code: Selecteer alles

{Administrator}[voice]=>codec list
Codec Type   Packet Delay   Voice Act. Detection   Priority   Status
----------------------------------------------------------------------
     g711u            30                enabled          1    enabled
     g711a            30                enabled          1    enabled
   g726_40            30                enabled          4   disabled
   g726_32            30                enabled          5   disabled
   g726_24            30                enabled          6   disabled
   g726_16            30                enabled          7   disabled
      g729            30                enabled          2    enabled
{Administrator}[voice]=>


Geen slechte keuze de Ulaw en de Alaw codec

Het haperen en het stotteren wijst mij naar 2 richtingen.

Ofwel kan de DSL verbinding dit niet aan en is er geen QoS acitief maar dat zou ik zeer vreemd vinden eigenlijk.

Of de compresie servers kunnen niet volgen met het decompressen van de streams.

NB: moest je je afvragen waarom men compressors gebruikt:
de reden vind je terug omdat tele2 hun calls waarschijnlijk routeerd over een PRI ISDN lijn. Hiervoor moet je de VoIP codec omzetten naar ISDN dit loopt over die compressie servers.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kaween schreef:
spacekiek schreef:Mij hebben ze dat ook gelapt !

- "Kijk uw bedrading na meneer"
- We zullen u anders op een lager profiel zetten, ook al heb ik zéér goeie line att. en zit ik op 600m vd centrale :roll:
- Heeft u msn of kazaa op uw pc ?

Terwijl ze zélf nr mijn gsm moesten bellen omdat het tel. gesprek over VOIP niet verstaanbaar was! gewoon te neig voor woorden pfff


Kan je me bij tijd en stond eens je waardes posten van je S/N en Att. ?
En heel dom, maar kan iemand me een WERKENDE link/locatie geven voor het bepalen van de afstand ? Via de inschrijving van EDPnet lukte het me allersinds niet.

Alvast bedankt.


DSL Connection

Link Information

Uptime: 5 days, 0:45:34
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 0,57 / 2,35
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 15,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 14,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 30,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 14,5


Mooie waarde is dat. Dicht bij de centrale zeker ? :)

--


De laatste tijd heb ik het ook voor :(
Als ik aan het bellen ben, 9 op de 10 kansen valt het geluid weg, soms kunnen ze mijn nog horen of andersom, geluid dat hakkelt, stemmen die ff vervormd wegvallen, en dan terug komen, maar de laatste tijd is het nix anders dan uitval ! (zonder dat het internet uitvalt he, behalve die 24uur disconnect) Vandaag al een paar keer geprobeert naar hun helpdesk te bellen, valt ook uit...

Ik skype ook soms en ik moet zeggen, de (barre) kwaliteit is gewoon hetzelfde, zelfs slechter de laatste tijd, en dat noemen ze dan tele2 allin telefonie :evil:

Met de GSM bellen lukte ook niet echt, mijn kaart is op (door hun wachttijd), zal het later nog wel eens proberen...
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

FST schreef:De laatste tijd heb ik het ook voor :(
Als ik aan het bellen ben, 9 op de 10 kansen valt het geluid weg, soms kunnen ze mijn nog horen of andersom, geluid dat hakkelt, stemmen die ff vervormd wegvallen, en dan terug komen, maar de laatste tijd is het nix anders dan uitval ! (zonder dat het internet uitvalt he, behalve die 24uur disconnect) Vandaag al een paar keer geprobeert naar hun helpdesk te bellen, valt ook uit...
Ik skype ook soms en ik moet zeggen, de (barre) kwaliteit is gewoon hetzelfde, zelfs slechter de laatste tijd, en dat noemen ze dan tele2 allin telefonie :evil:


Heb je dat dan altijd voor, of enkel op het spitsuur (vanaf 18:00)? En wat geeft een speedtest dan als down/up-waarden?
Bij ons is het zowat altijd slecht, kan eigenlijk nooit meer bellen sinds +1maand. Mijn down/up-load komt zelden nog boven de 25KB/10KB uit, zelfs 's morgens om 07:00 :evil:
Ik vermoed dat mijn connectie zelfs te slecht is om ooit een degelijke voip verbinding te hebben?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Ik heb het altijd; daarstrax tussen 10 en 11 liggen proberen, rond de middag ook... (histeren rond die tijd ook), nu juist om 5:10uur ook...

[wanneer het wel ging vandaag: rond 2:30 belde iemand mij op en dat ging goed... (2min call)]

Daarjuist toen ik probeerde was ik tegelijk aan het downloaden, dat gaat (met tele2 helpdesk, die uitviel als die iets zei van "voor telefonie druk....." en dan was het weer weg...) tegen 200-225-250-280-290-300-350-376 piek en dal dus, maar niet zo snel varierend, 15 sec in de 200, dan weer 15sec in de 300 enz

ik wouw ook speedtesten maar die result van userbase test is veel te laag en die van hierzo.net is down (dno welke goeie er nog zijn in belgie)

Ik heb wel veel verlies op m'n lijn:

Attenuation [dB] : 37.5

strax is ff men modem rechtstreeks aan bgckabel hangen en dan ff kijken...
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

heb hier net hetzelfde probleem voor
al vanalles geprobeerd , reset volgens tele2 zou moeten helpen, maar hielp echter niks
telefoon valt gewoon uit na 20 sec bellen

nu hebben we 't paswoord en dan krijgen we dit ...
what's next ??? :evil:
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

KL schreef:what's next ??? :evil:


Wel, dat weten we al hè, een opzeg brief :twisted: :twisted:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

De situatie heeft bij mij een dikke maand geduurd : slechte/onbruikbare telefoonlijnen tussen eergisteren en eind Januari.

Eergisteren serieuze speedboost gehad.

Nu klinkt het ding absoluut acceptabel, en ik merk geen enkel verschil tussen de Tele2 lijn en een Telenet lijn meer.

.... 't is te hopen dat het nu ook zo blijft.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Mijn telefoon werkt terug naar behoren sinds enkele dagen.
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

kaween schreef:De situatie heeft bij mij een dikke maand geduurd : slechte/onbruikbare telefoonlijnen tussen eergisteren en eind Januari.
Eergisteren serieuze speedboost gehad.
Nu klinkt het ding absoluut acceptabel, en ik merk geen enkel verschil tussen de Tele2 lijn en een Telenet lijn meer.
.... 't is te hopen dat het nu ook zo blijft.


Van welke regio ben je dan? Hier (Grimbergen) is het nog steeds geen zier verbeterd. Nog mensen uit de streek???
Raar dat dat zo lokaal kan zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Regio Genk.

Ik vond het ook heel raar dat verbeteringen op zo'n lokale basis lopen, maar het is inderdaad zo. Een tijdje geleden meldden een groep andere mensen grote verbeteringen, en ik zat op dat moment met 30 Kbyte/sec (als ik geluk had). Ik ben pas een maand daarna aan de beurt gekomen. De verbeteringen worden dus duidelijk per regio doorgevoerd. Het domme is dat Tele2 hier niks over zegt. Ik bedoel, als Tele2 mij gezegd had "kijk, het is nu klote, we weten het, maar in die en die week gaan we jouw regio kunnen upgraden" had ik daar geen enkel probleem mee gehad, zelfs niet als dat een maand zou duren of zo.

Maar bij Tele2 is het dus *boem*, onaangekondigd, snelheid keihard de hoogte in. Heeft nu nog regelmatig zijn inzinkingen, maar daar waar ik anders naar 4 tot 6 kbytes/sec viel, zit ik nu bij "spitsuur" toch nog makkelijk aan de 150 Kbyte/sec, en voor de rest van de dag eigenlijk minimaal aan 250 Kbyte. Downloaden van zoiets als Belnet gebeurd meestal tussen 300 en 400 Kbyte op de "normale" uren. Helemaal niet slecht.

Maar het blijft zo'n rot gevoel he. Voor hetzelfde geld heb ik morgen weer "het spek aan mijn been" : de totale zwijgzaamheid van Tele2 werkt dit soort onzekerheid echt wel in de hand. En eerlijk is eerlijk, indien het "unlimited" niet aan mijn abo zat, was mijn opzegbrief waarschijnlijk ook al een hele tijd geleden vertrokken. Maar ik heb zoiets van "als het uiteindelijk werkt, is dit een ongelooflijk goedkoop abo", dus wacht ik af. Succesvol, tot nu toe.
3s
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22

als het per regio is wilt het zeggen per centrale, ze zijn dus volop bezig hun centrales aan te passen. geef het nog 4 weken en heel België zal klaar zijn...
Sinvraal
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2006, 12:55
Locatie: Grimbergen

Voor mij hoeft het niet meer, mijn opzegbrief is vertrokken. Ik heb 2 maanden gewacht en mijn geduld is echt wel op. Tenzij het in de loop van de week nog goed komt!
Trouwens, voor de prijs moet je het echt niet laten want VOIP-bellen kan ook wel via andere sip-providers. Uiteindelijk kom je dan even duur uit of zelfs goedkoper dan Tele2 (Discoverylijn+ander ISP abo.)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”