ZyXEL routers en full rate splitters

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Is er een speciale reden waarom EDPnet zoveel ZyXEL routers aanbied? Zijn deze bijvoorbeel uit ervaring beter gebleken dan dan andere merken qua prijs/kwaliteit. Om welke reden zou ik deze moete verkiezen boven deze routers die je ook in de carrefour kan krijgen voor een prikje.

Wat is het verschil tussen een full-rate splitter een een gewone. (zou wil handig zijn dat ook deze in stekker vorm waren)

Ik heb gisteren avond mijn resellershap aangevraagd aangezien ik zelfstandige ben en regelmatig de vraag naar advies op het vlak van internetverbindingen krijg. Gebaseerd op dit forum is EDPnet de eerste en enige die ik vol vertrouwen zou durver aanraden aan mijn klanten en hoop er hiervan dan ook zoveel mogelijk van te overtuigen. Nu vraag ik mij af welke argumenten ik zou kunnen gebruiken voor deze routers en andere hardware aan te raden.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

ZyXEL routers aanbied? dat is de keuze van die Provider, als men een keuze moet maken dan beter een goeie.
De juiste keuze zal edp net wel gemaakt hebben.

Zie hier wat
dejean schreef:De splitter is voorzien van 3X RJ11 aansluitingen. De telefoon uitgang en de belgacom ingang kan je ook direct aansluiten ( schroefloze, automatische klemmetjes )
In 't oog houden dus wat hij morgen antwoord.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 16 feb 2006, 18:35, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Wat is het verschil tussen een full-rate splitter een een gewone. (zou wil handig zijn dat ook deze in stekker vorm waren)


Full rate spitter plaats je waar je phonedraad binnenkomt, en splits je direct je ADSL af van je Phone signiaal. De gewoon splitters plaats je bij al je Phone contact punten. Het eerste geeft een beter signiaal omdat je ADSL lijn infeiten dedicated is/word. Maar dan moet je je modem ook voorzien bij je contact punt, en van daar uit met Cat5 ( ethernet ) draad naar je pc's of routers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen GEWONE splitters en FULL RATE splitters want volgens mij is er gewoon GEEN verschil.

Voor zover ik weet is de ADSL zoals wij die kennen gewoonweg full rate ADSL in tegenstelling tot G.Lite (wat in Belgie trouwens nooit gebruikt is, en waar zelfs geen splitters voor nodig waren). De plaats waar je die spliiter zet... in het begin (wat best is) of bij ieder toestel maakt het volgens mij geen "andere" splitter.

Het is dus onze ADSL welke "full rate" is... niet de splitter.

Correct me if I'm wrong...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Zyxel is zover ik weet een merk dat niet aan budgetbrol doet. In ieder geval al veel beter dan Topcom, Sweex, Trust en D-Link.

Ze bieden voor VPN en dergelijke "geavanceerde" technieken wel aardig wat.
Laatst gewijzigd door Phuncz 16 feb 2006, 18:53, in totaal 1 gewijzigd.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Ah ok, das dus gewoon aan fancy naamke voor iets da ik hier al jaren heb liggen :P

btw: Heb even de handleidingen van die ZyXEL routers opgezocht en deze zien er wel zeer belovend uit. Zover ik op het eerste gezicht kan zien kun je daar zogoed als alles mee instellen hoe je wilt.

Persoonlijk heb ik interesse in deze:
ZyXEL 2602HW ADSL2/2+ router 4p. switch, wireless, VoIP - PSTN
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Phuncz schreef:Zyxel is zover ik weet een merk die niet aan budgetbrol doet. In ieder geval al veel beter dan Topcom, Sweex, Trust en D-Link.

Heb zelf op het moment een SMC7404BRA. Zeer braaf beestje maar die Zyxel moet precies nie onderdoen als ik handleiding bekijk.
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Media Bandwidth Management
The P-661HW series enables network administrators to allocate network resources and to guarantee Quality of Service (QoS). The MBM (Media Bandwidth Management) function prioritizes media services, and increases productivity and efficiency in daily operations by tailoring a system to specific demands such as VoIP, video streaming, video-conferencing or MP3 applications.


Ook wel iets zeer positief. Dit kan volgens mij de snelheid zeer van internet en online games zeer goed bevorderen wanneer je vollebak aan het downloaden bent ;)
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Mr.Alien schreef:Heb zelf op het moment een SMC7404BRA. Zeer braaf beestje maar die Zyxel moet precies nie onderdoen als ik handleiding bekijk.


Ik heb smc7204BRA maar ik ben niet echt tevreden. Als ik meer dan 100 connecties maak dan gaat router crashen. Alle verbindingen worden verbroken en ik moet 2-3 minutten wachten voordat alles terug in orde is.
Heb je zelfde probleem met 7404?

btw, mr.alien van joskeonline.com ?
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

ph4t schreef:
Mr.Alien schreef:Heb zelf op het moment een SMC7404BRA. Zeer braaf beestje maar die Zyxel moet precies nie onderdoen als ik handleiding bekijk.


Ik heb smc7204BRA maar ik ben niet echt tevreden. Als ik meer dan 100 connecties maak dan gaat router crashen. Alle verbindingen worden verbroken en ik moet 2-3 minutten wachten voordat alles terug in orde is.
Heb je zelfde probleem met 7404?


Heel af en toe crach die hier wel maar dit is echt niet de moeite om voor firmware update. Bij jou zou dit wel kunnen helpen. Het komt wel eens vaker voor dat de eerste firmware versie nog enkele fouten bevat. Dat overkomt wel eens de beste merken.

ph4t schreef:btw, mr.alien van joskeonline.com ?


Inderdaad, zeer binnenkort gaan wij dus ook EDPnet adsl/adsl2+ abonnementen kunnen leveren in Belge en Nederland met extra voordelen.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mr.Alien schreef:Persoonlijk heb ik interesse in deze:
ZyXEL 2602HW ADSL2/2+ router 4p. switch, wireless, VoIP - PSTN
Ik heb er eentje :) VoIP werkt uitstekend met een normale analoge telefoon :p Ik heb die gewoon besteld bij EDPnet, ze hebben die verstuurd met ABX dacht ik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Seal schreef:Dat moet je me nu eens uitleggen.
Wel, ik sluit een analoge telefoon aan op één van de RJ11 op die ZyXEL :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Ken schreef:
Seal schreef:Dat moet je me nu eens uitleggen.
Wel, ik sluit een analoge telefoon aan op één van de RJ11 op die ZyXEL :)


Haha, ik was gewoon een beetje te snel.
En jij precies ook :wink:
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Ken schreef:
Mr.Alien schreef:Persoonlijk heb ik interesse in deze:
ZyXEL 2602HW ADSL2/2+ router 4p. switch, wireless, VoIP - PSTN
Ik heb er eentje :) VoIP werkt uitstekend met een normale analoge telefoon :p Ik heb die gewoon besteld bij EDPnet, ze hebben die verstuurd met ABX dacht ik.


En welke vip provider gebruik je? En heb je ook eigen voip nummer waarop andere u kunnen bellen?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Mr.Alien schreef:En welke vip provider gebruik je? En heb je ook eigen voip nummer waarop andere u kunnen bellen?
Voipbuster, ik heb nog geen nummer. Ik gebruik die telefoon enkel voor uitgaande gesprekken naar vaste lijnen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen GEWONE splitters en FULL RATE splitters want volgens mij is er gewoon GEEN verschil.

Voor zover ik weet is de ADSL zoals wij die kennen gewoonweg full rate ADSL in tegenstelling tot G.Lite (wat in Belgie trouwens nooit gebruikt is, en waar zelfs geen splitters voor nodig waren). De plaats waar je die spliiter zet... in het begin (wat best is) of bij ieder toestel maakt het volgens mij geen "andere" splitter.

Het is dus onze ADSL welke "full rate" is... niet de splitter.

Correct me if I'm wrong...


Het is inderdaad zo dat de Internet providers de benaming "full rate splitter" gebruiken voor splitters die meteen bij het binnenkomen van de telefoonlijn geplaatst worden (bijna uitsluitend voor mensen die een alarminstallatie hebben; en deze worden ook door een Belgacom technieker geplaatst). De "normale" splitters worden op de telefoonwandcontactdozen geplaatst, overal in het huis.

Volgens mij zijn beide inderdaad technisch indentiek. Voor de fullrate splitter wordt echter meestal een bekend merk gebruikt (Alcatel, bvb) waardoor deze toch iets beter van kwaliteit zijn (misschien wel een filter van een hogere orde). Ook het feit dat het signaal zo snel mogelijk (bij het binnenkomen in het huis, nog voor het Belgacom aftakpunt) gesplitst wordt, zal zeker bijdragen tot een kwalitatief beter ADSL signaal (bij een "normale" installatie gaat het ADSL signaal nog gans het huis rond, tot aan de splitters in alle contactdozen).

Ik had oorspronkelijk ook een vermoeden dat die "full" te maken had met de ADSL standaard (in tegenstelling tot G.Lite), maar ik heb daar helaas nergens iets over teruggevonden. Dus als iemand hier weet waar die naam vandaan komt?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Edward Valckx schreef:Ook het feit dat het signaal zo snel mogelijk (bij het binnenkomen in het huis, nog voor het Belgacom aftakpunt) gesplitst wordt, zal zeker bijdragen tot een kwalitatief beter ADSL signaal (bij een "normale" installatie gaat het ADSL signaal nog gans het huis rond, tot aan de splitters in alle contactdozen
Klopt volledig.

Als de binnenkomende lijn van Belgacom (aansluitpunt) direct op de ingang Lijn van het filter geplaatst wordt gaat het signaal ADSL ofwel ISDN direct terug DSLAM.
Zo zijn er geen verliezen van de hoge frequenties in je inwendige bedrading.
Lees eens deze thread. Daar kon je ook al lezen: (scoll even naar onder tot voorbij de 2 rode leds)
In het screenshot zie je de blauwe stekker, hangt er dus vanaf in welke positie deze geplaatst is.

Indien je dat scrollt tot helemaal onderaan zie je ook de tekening zoals in het hieronder geplaatste sceenshot:
Vind je onderaan ook nog een verklarende tekst.
Bijlagen
pstn_dslam.jpg
(49.22 KiB) 192 keer gedownload
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Ken schreef:
Mr.Alien schreef:En welke vip provider gebruik je? En heb je ook eigen voip nummer waarop andere u kunnen bellen?
Voipbuster, ik heb nog geen nummer. Ik gebruik die telefoon enkel voor uitgaande gesprekken naar vaste lijnen.


Ik dacht dat voipbuster enkel via het gelijknamige programma ging. sipdiscount is de sip server variant hiervan maar daar bel je niet gratis naar vaste lijnen maar aan 0.005. Klopt dit of kan je wel met gewone analoge telefoon aan voip rating bellen m.a.w. gratis naar vaste lijnen?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Je kan gewoon de SIP server van voipbuster e.a. in die zyxel een daarop een gewone analoge telefoon aansluiten en gratis bellen :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”