Nieuw worm virus !

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Is gecamoufleerd als Microsoft Post (Support mail van MS)! Is genaamd W32.HLLW.Mankx (werd eerst verleden zondag ontdekt)
Info ontdekt op volgende website:Klik hier

NB: Heb gezocht bij Symantec = daar nog niet te vinden.
Zie ook nog in het kleine screen rechts (4 posities)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 22 mei 2003, 07:05, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Hallo Blue Sky

Hier toch een link op Symantec
http://securityresponse.symantec.com/av ... .tool.html

Het virus is een cloon van een ander, je moet de uitleg maar eens lezen.
Wel heel recent 18/05

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo Weetgraag,
Ik had een check gedaan via Symantec Nl, daar niet gevonden.
Beter bij Symantec.com dus. (weten we nu ook dat Mankx een cloon is van> W32.Sobig.B@mm <)
Heb gelezen opgelet voor mails die eindigen op (.wab, .bx, .htm, .html, eml. en .txt )Goed dat je snel gereageerd hebt :wink:
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

www.symantec.nl is enkel een nederlandstalige welkomepage. De ganse website en resources die achter de links schuilen is de symantec.com site.

Kleine nuance: het zijn niet emails die eindigen op ..... maar wel de attachements die aan de emails hangen! Dit is een groot verschil in een aantal zaken! (btw *.pif is ook zo een--> de laatste dagen al 2x binnen gekregen.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid

Voor een opzoeking naar een virus ben je atijd beter op Symantec worldwide (.com) en wat het opletten bij mails betreft, bij mij worden geen mails met een .exe bestand geopend, de rest moet je zelf uitmaken wat je er mee doet. Het enig wat ik kan aanraden is je virusscanner up to date houden en alleen bijlagen openen van bekenden en dan is het nog te hopen dat die bekenden ook een virusscanner hebben die up to date is.

Greetz
"Carpe Diem"
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tenzij dat ze weer iets nieuws uitgevonden hebben, is txt volkomen veilig. Htm of html zijn op zich ook niet gevaarlijk tenzij er een link staat naar een bestand ergens op het net dat gedownload en uitgevoerd wordt.

Vooral opletten dus zoals gezegd voor de exe's, maar ook voor bat, com, scr, pif en vbs.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Kijk ook in deze topic; daar hebben we het ook al over dit virus, plus hoe ge het wegkrijgt:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=9052#9052
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon heeft moderator-ambities bij de SUB zeker? :P
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pr², html daar kan een activeX in zitten die wel schadelijk kan zijn maar met txt zit je idd nog veilig
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ik ambieer voorlopig toch nog niet naar moderator-schap, PiR² ;-)

Nee, ik herkende de symptomen een beetje, waren dezelfde als in een discussietje van deze middag (vers in het geheugen weet je ;-)). En aangezien Internet vol van hyperlinks staat, dacht ik dat het geen kwaad kon even hier op te wijzen.

(Misschien was het tóch de moderator in me die bezig was, als adminnetje van een ander forum ;-))

Wat die .txt betreft: pas op dat er eigenlijk niet "filename.txt_____________________.exe" staat of zo eh! (de _ zijn spaties, maar phpBB stript die)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Oditty en Weetgraag, weet wel dat het zich om attachements handelt, 'k let weer niet op wat ik intik.
E-mails van onbekenden gaan bij mij direct in de map verwijderde items, ofwel plaats ik ze even in de map "Fraudeurs". In 't vervolg zoek ik bij symantec.com, (elke tip is leerzaam) tot nog eens.
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@sensei zeon: Ja, maar in elke html-site kan iets staan he. Eigenlijk moet ge alles eens scannen dat mogelijk verdacht is.

@al de rest op meon zijn opmering:
het is een goed idee om alle verborgen bestanden en alle extenties te laten zien. Bij win 98 doe je dit als je een map opent, beeld > mapopties > tabblad beeld > UITVINKEN : bestandsextenties verbergen voor bekende bestandstypen.
Zo kan je altijd met zekerheid controleren over welk bestandstype het gaat

add : blue sky, we begrijpen allemaal waarover het gaat ze. Maar just is just :-D
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

we weten idd wat je bedoelt, we proberen alleen volledig te zijn, zodat minder computertechnisch aangelegde internetgebruikers niet té snel in paniek geraken en niet het verkeerde denken. Want zoals Weetgraag zei: een mail openen waar een exe aanhangt is volkomen onschadelijk. Tenzij je de exe zelf opent..

PiR²,
Ik denk niet dat dat met ambities op moderatorschap te maken heeft zenne. Wat ik denk (meon, verbeter me als ik mis ben :p) is dat meon een héél active user is op ons forum en de meeste topics wel volgt. Dus weet hij ook dat er over bepaalde zaken meerdere topics openstaan...
Natuurlijk heb je die reflex meer, als je ook mod of admin op andere fora bent.

Meon,
kleine nuance in ivm je uitleg, reactie ivm *.txt. Wat jij zegt is perfect juist, er zijn zo van die files die doorgestuurd worden met dubbele extensies om mensen te misleiden.
Maar om volledig te zijn dit eventjes toevoegen:
Deze reeks extensies (.wab, .bx, .htm, .html, eml. en .txt ) waar Blue-Sky het over heeft, betreft niet de extensies van de attachements die worden doorgestuurd, maar wel de extensies van de files waarin het virus gaat snuffelen naar emailadressen, om zich erna naar al die adressen te forwarden. De attachements die meekomen bij dit virus zijn voor zover ik alle info gelezen heb, van het type *.pif.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

een mail openen alleen kan al schadelijk zijn, als je html in mailberichten en de email preview niet hebt uitgezet!
deze virussen komen niet zoveel voor maar ze bestaan (spijtig genoeg :( ) wel
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

The Oddity schreef:Meon,
kleine nuance in ivm je uitleg, reactie ivm *.txt. Wat jij zegt is perfect juist, er zijn zo van die files die doorgestuurd worden met dubbele
Ik had het nu ook niet over dit virus specifiek, maar eerder als een waarschuwing voor in het algemeen. Ik spreek hier uit ondervinding: m'n zus kreeg zo iets door via messenger, en wegens extensiee die blijkbaar .txt was had ze dat maar geaccepteerd. Niet doen dus, heb me daarna een uur kunnen amuseren met het er vanaf te krijgen...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, dat is ook wat ik zei eh....
Wat jij zegt is perfect juist, er zijn zo van die files die doorgestuurd worden met dubbele
Ik wou enkel nog ff de onduidelijkheid ivm die reeks files die Blue-Sky hier gepost had opgelderen...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb ik hier geplaatst voor het van de pagina verdwijnt, waar is dit begonnen, nog erger, waar gaat dit eindigen :???:
Ondertussen zijn wij wel op de hoogte van Bugbear, toch opmerken dat zelfs banken met gesofistikeerde beveiliging er het slachtoffer van zijn.

Volgende melding op datum van: 11/06/2003 - 01:46
FBI opent jacht op nieuw computervirus

WASHINGTON 10/06 (AFP) = De Amerikaanse federale politie (FBI) is een onderzoek gestart naar een nieuw computervirus met de naam Bugbear, dat op het Internet circuleert en softwarepiraten de kans geeft het elektronische domein van banken en financiële instellingen binnen te dringen. Volgens de FBI zijn reeds 200.000 informaticasystemen besmet door het nieuwe virus. Onder hen zou zich een duizendtal banken en financiële instellingen bevinden. Het virus is in staat te bepalen of een geïnfecteerd systeem aan een financiële instelling toebehoort. Als dat het geval is, installeert het een "geheime poort", aldus de woordvoerder, om het voor piraten gemakkelijker te maken het systeem binnen te dringen.
De FBI weet niet of vertrouwelijke financiële informatie is vrijgegeven
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Zwijg mij van BugBear, verleden week al begon het, mails van onbekenden die besmet waren en Norton maar aan de alarmbel hangen.
Gisteren terug, en wat ik ineens ondervond, ik kon mijn quarentaine
niet meer openen/gebruiken. Een foutmelding van NIS dat ik de boel opnieuw moest installeren. Niet gewacht en direkt een reinstall, blijkt dat de installer niet meer werkt, dus registry opgekuist en dan ging het wel.
Ik heb wel gezien dat er bepaalde files aangetast waren van Norton,
zou het dan toch waar zijn dat een variant van BugBear je norton kan uitschakelen??

Greetz
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Iedereen weet nu wel wat FBI is, wou toch de volledige benaming kennen, heb dus eens gegoochelt :wink:

Federal Bureau of Investigation
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Meer details over het nieuwe virus : W32.Bugbear.B@mm
Zie > http://selfcare.belgacom.net/index.html ... rt&a=hot36

Als dat geen criminaliteit is :???: Eens bewezen is wie de daders zijn, wel dat men ze 20 jaar opsluit :!:
En zoals ik al schreef op 20 mei 10:07 pm >Dit schijnt effectief goed te werken. (zie ik in het prévieuw venster)
E-mails van onbekenden gaan bij mij direct in de map verwijderde items, ofwel plaats ik ze even in de map "Fraudeurs"
vóór ze te verwijderen.
De opmerkingen van Weetgraag ivm met Bugbear zeggen wel genoeg zeker :???:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 11 jun 2003, 18:13, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Blue-Sky schreef:...ofwel plaats ik ze even in de map "Fraudeurs" voor ze te verwijderen.
En dan Blue-Sky ?
Persoonlijk kan ik er mij niet druk om maken... verdachte mails worden onmiddellijk verwijderd, en daarnaast hoop ik ook dat NAV zijn werk doet...
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo CueBoy,
Ik vind dat men de verklaring van Weetgraag de nodige aandacht mag schenken, zelfs norton zou kunnen aangetast worden.
Als je inderdaad uw e-mails zonder pardon verwijdert ben je in de goede richting bezig, ik hoop met u dat NIS zijn werk blijft doen. :wink:
Bekijk toch noch maar eens deze link > http://selfcare.belgacom.net/index.html ... t36#danger
Weetgraag schreef:Zwijg mij van BugBear, verleden week al begon het, mails van onbekenden die besmet waren en Norton maar aan de alarmbel hangen.
Gisteren terug, en wat ik ineens ondervond, ik kon mijn quarentaine niet meer openen/gebruiken. Een foutmelding van NIS dat ik de boel opnieuw moest installeren. Niet gewacht en direkt een reinstall, blijkt dat de installer niet meer werkt, dus registry opgekuist en dan ging het wel.
Ik heb wel gezien dat er bepaalde files aangetast waren van Norton, zou het dan toch waar zijn dat een variant van BugBear je norton kan uitschakelen?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 23 jun 2003, 21:09, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Tegenwoordig doen wel meerdere virussen dat: virusscanners uitschakelen. Vroeger probeerd het virus zich nog onherkenbaar te maken voor een scanner (polymorfe virussen), tegenwoordig nemen ze gewoon de scanner zelf aan. Vandaar dat het soms geen slecht idee is periodiek eens een online scanner zoals Housecall te laten lopen, weinig virussen houden daar tegenwoordig rekening mee.
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

bugbear B schakelt norton uit, en zal dat blijven doen zolang je geïnfecteerd bent. agressief beestje, trust me.

ik blijf er wel bij, gebruik geen outlook en je bent safe. ik gebruik *geen* virusscanner, (scan af en toe eens met AVG maar hij staat niet resident op)heb bugbear al 3 keer binnen gekregen en dat doet niks :) gewoon dankzij netscape messenger :) (2 grote voordelen: minder timeout gevoelig dan outlook en safe voor virussen)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
meon
Administrator
Administrator
Provider

Nog een betere tip om geen virussen te krijgen is.. geen computer te gebruiken ;-)

Outlook 6 en 2002 zijn al heel wat minder gevoelig voor die beestjes en Outlook 2003 Enterprise Edition zou nog wat meer tegenhouden, maar ja, virussen storten zich altijd op het platform waar het het grootste kans heeft op verspreiding...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

meon schreef:Nog een betere tip om geen virussen te krijgen is.. geen computer te gebruiken ;-)
Outlook 6 en 2002 zijn al heel wat minder gevoelig voor die beestjes en Outlook 2003 Enterprise Edition zou nog wat meer tegenhouden, maar ja, virussen storten zich altijd op het platform waar het het grootste kans heeft op verspreiding...
Of gaat men in de toekomst terugkeren naar het kleine Franse model (Terminal) met dat kleine screen (15 cm diagonaal) van in de jaren??? hoe noemde dat ding ook weer?
Pure hardware, waarmee men alles kan binnenhalen wat de host ter beschikking heeft, aan teksten en alle mogelijke info.
Echter zonder gevaar voor een virus, hardware kan men niet infecteren, zo ver zal het wel niet komen, toch uitkijken geblazen :!:
Heeft Big Bill, himself niet eens gesproken over een dergelijk systeem waar men enkel nog een monitor (Terminal ) nodig zou hebben?
Dan zou je enkel moeten betalen voor elke dienst welke je wenst te gebruiken.
Heb je Word nodig, of Excel of Powerpoint enz... je betaald ervoor, je zou dan wel geen software meer moeten aankopen, virus problemen kan je koud laten daar het dan enkel nog een probleem voor de leverancier is.
Hoe zou dat kunnen in zijn werk gaan? zoals een terminal waar je Eurobiljetten uit de muur haalt, je kunt kiezen voor 50 € of voor 100 €, zo zou je kunnen kiezen op een PC terminal voor 2 uur gebruik van Word, vervolgens 1 uur Powerpoint.
Zoals ik al schreef (Hardware kan men niet infecteren) :P (Ook niet alles, als men een document wenst te schrijven en de verbinding valt uit.......)
Nee, dat zou ook kunnen betekenen, Bad time voor de informaticus !
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

TheSurvivor schreef:bugbear B schakelt norton uit, en zal dat blijven doen zolang je geïnfecteerd bent. agressief beestje, trust me.

Het bericht van The Survivor kan je ook best voor belangrijk houden.
> zie ook http://selfcare.belgacom.net/index.html ... t36#danger
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Hallo Blue-Sky,
Bedankt voor de tips, maar om even terug te keren over die terminal van onzen Bill, waar blijft onze vrijheid dan om te computeren. Denk maar eens aan de talloze computerfreaks die zelf hun machientje in elkaar steken(zoals ik) en die er plezier aan beleven om dat machientje te
tunen en bij te sturen zodat het optimaal draait(soms ook niet).
Big Brother is nu al in de buurt wat zou het dan zijn, nee ik denk dat we daar nog ver vanaf zijn, misschien voor bedrijven en computerleken,
maar voor ons de echte liefhebbers moet die vrijheid blijven.
Om ook even op BugBear terug te keren, vanmorgen werden de virudefenities terug bijgewerkt van Norton dus er is wel degelijk iets mis met dat virus, ik heb Symantec nog nooit zoveel updates weten verwerken in zo'n korte tijd dan nu dus blijf voorzichtig met onbekende mail.

Greetz
"Carpe Diem"
meon
Administrator
Administrator
Provider

Blue-Sky schreef:Of gaat men in de toekomst terugkeren naar het kleine Franse model (Terminal) met dat kleine screen (15 cm diagonaal) van in de jaren??? hoe noemde dat ding ook weer?
Veus-tu parfois dire "minitel" ? :-P
De minitel in Frankrijk is de reden geweest waarom Internet daar eigenlijk pas een paar jaar later doorgebroken is, er was geen nood aan iets anders, de minitel deed al alles (ipv www.je-veux-gagner.fr werd er op tv reclame gemaakt voor 3615, code TF1)
Ik dacht dat de minitel in België ook bestaan heeft, maar dan enkel voor doven en slechthorenden, niet?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm toch eventjes opmerken dat virussen zichzelf niet activeren, dus vanzelf geraakt je pc vaak nooit infected. Wel door curieusiteit van de mensen die zeggen: "hey, nen attach, gaan eens bezien..."

Alweer daar opmerken de opmerking die ook in een andere topic staat ivm dubbele extensies.

En wat betreft BugBear.B die disabled idd NAV en NIS en ZA.
De dienst van mijn zus was protected met NIS en NAV en de 'dokter' had een word file geopend :) (...doc.com) lol maw zijnen pc infected en de pc's lagen allemaal in netwerk en de pc van mijn zus ea ook infected maw gans de dienst heeft 4u plat gelegen. Oorzaak dat NAV hem niet ontdekt heeft: last update: 18/05/03 (en zijn abo was vervallen :))

Ik ook virus binnengekregen, en NAV heeft dat keurig tegengehouden Nav is quite up-to-date.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Weetgraag schreef:Maar voor ons de echte liefhebbers moet die vrijheid blijven.:wink:
Blue-Sky schreef:Nee, dat zou ook kunnen betekenen,Bad time voor de informaticus !
Ben het volkomen met je eens, zie mijn tekst uit een vorig bericht!
Wat zouden wij beginnen als men ons stokpaardje wou wegnemen :???:
meon schreef:Veus-tu parfois dire "minitel" ? :-P
De minitel in Frankrijk is de reden geweest waarom Internet daar eigenlijk pas een paar jaar later doorgebroken is, er was geen nood aan iets anders, de minitel deed al alles (ipv www.je-veux-gagner.fr werd er op tv reclame gemaakt voor 3615, code TF1)
Ik dacht dat de minitel in België ook bestaan heeft, maar dan enkel voor doven en slechthorenden, niet?
Juist Meon, de Minitel dat was het. :-P
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Hmm toch eventjes opmerken dat virussen zichzelf niet activeren, dus vanzelf geraakt je pc vaak nooit infected. Wel door curieusiteit van de mensen die zeggen: "hey, nen attach, gaan eens bezien..."

Alweer daar opmerken de opmerking die ook in een andere topic staat ivm dubbele extensies.

En wat betreft BugBear.B die disabled idd NAV en NIS en ZA.
De dienst van mijn zus was protected met NIS en NAV en de 'dokter' had een word file geopend :) (...doc.com) lol maw zijnen pc infected en de pc's lagen allemaal in netwerk en de pc van mijn zus ea ook infected maw gans de dienst heeft 4u plat gelegen. Oorzaak dat NAV hem niet ontdekt heeft: last update: 18/05/03 (en zijn abo was vervallen :))

Ik ook virus binnengekregen, en NAV heeft dat keurig tegengehouden Nav is quite up-to-date.
Men spreekt altijd over het binnenkrijgen van berichten, misschien toch ook eens benadrukken dat NEWS ook bij het gevarenpotentiaal hoort, men kan het lezen (dus) :!: en beantwoorden > bij geïnfecteerd bestand ook verder kan doorsturen. (deze opmerking is enkel voor beginners gedacht)
(Of zie ik dat verkeerd) :???: (slagzin van oud collega) :lol:
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

op deze pagina kan je zo een spel testen dat op een ander werkt: http://www.citrix.com/jumpPage.asp?pageID=6958#top (klik ergens op citrix meta frame XP, vroeger kon ge daar gewoon op, nu moet ge blijkbaar registreren)

Het systeem zit zo: ergens in de wereld staat er een server waarop office draait, met een (gelimiteerd) aantal mensen kunt ge daar tegelijkertijd op werken.

Als ge dus op een icoontje ofzo klikt, dan gaat er naar diene server een bevel om het menutje eruit te laten rollen, op die server gebeurt dat in het echt, en gij krijgt alleen de verandering op het scherm doorgestuurd. Als ge u muis dus verplaatst, krijgt ge een opvulling voor de plaats waar u muis eerst stond, en de nieuwe positie van u muis. Een 28 K modem volstaat.

Alle wiskundige berekeningen, of alle teksten worden dus op een hoofdserver opgeslagen en zelfs uitgevoerd.

In bedrijven werken ze er ook mee: er is een krachtige server, daaraan hangen dan kleine terminalekes zo groot als een brooddoos, en daarin zit een schermuitgang, een muisingang en een usb-poort. CPU, diskettestadion en alles zit er niet in. Ge verzet u in het gebouw? Gewoon inloggen in een ander profiel. (desnoods pakt ge gans diene terminal en dat scherm mee, normaal gezien zijn in zo een gebouw overal van die telefoonstekkertjes voorzien die aan het netwerk hangen). Voor ieder profiel is een een virtuele schijf voorzien op de server.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Citrix kan in bepaalde omstandigheden handig zijn ja, het doet me een beetje denken aan Virtual Network Computing ( www.realvnc.com ), maar daar neem je complete controle over van een systeem, niet enkel van een applicatie.
Al moet ik zeggen dat Microsoft Terminal Serivces tegenwoordig ook best interessant is: bijna zoals Citrix eigenlijk, maar ook daar neem je complete controle over over een pc. (MTS heet in Windows XP Pro trouwens "verbinding met extern bureaublad").
MTS werkt opvallen snel (beter dan VNC waar enkel de output van de grafische kaart wordt doorgestuurd).
Nog andere van die remote access-tools zijn DameWare Minicontrol en natuurlijk Symantec pcAnywhere.

Maar wat jij nu zegt is eigenlijk wat Larry Elisson van Oracle een aantal jaren geleden verkondigde: geen pc's meer, maar NC's: network computer. Toen werd dat weggelachen, maar ge ziet wat er van gekomen is uiteindelijk...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Even Meon en Pi R² hun posts verduidelijken met wat info over de genoemde systemen.
VNC en pcAnywhere kan je eigenlijk absoluut niet vergelijken met Microsoft Terminal Services of (het betere) Citrix meta frame XP, het enige punt waarin ze gelijken zijn is dat ze je vanop afstand een applicatie kan starten op een remote pc.
Microsoft Terminal Services en Citrix gaan hierin veel verder, ze bieden bvb support voor meerdere gebruikers tegelijkertijd (!) + beheer van deze gebruikers en erg geavanceerde instelmogelijkheden (sound etc kunnen ook doorgegeven worden bvb). Het doel van deze 2 is bvb om één zware server te zetten op een kantoor en dan bvb ervoor zorgen dat iedereen office en andere zaken draait vanop die server op zijn relatief 'zwakkere' client (op deze manier moet je bvb maar één office pakket updaten en niet op elke pc een update doen etc etc... centraal beheer dus).
Een VNC client stelt je alleen maar in staat om vanop afstand een pc te bedienen... als jij met je muis beweegt in je vnc client zal die muis ook op de desktop van de VNC server bewegen, als jij IE opent zal die ook op de server geopend worden etc... (bij de vorige 2 gebeurt dit dus niet het geval!).
Dit even ter verduidelijking en aanvulling ;)
NuKeM
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Pi R² schreef:op deze pagina kan je zo een spel testen dat op een ander werkt: http://www.citrix.com/jumpPage.asp?pageID=6958#top (klik ergens op citrix meta frame XP, vroeger kon ge daar gewoon op, nu moet ge blijkbaar registreren)

Het systeem zit zo: ergens in de wereld staat er een server waarop office draait, met een (gelimiteerd) aantal mensen kunt ge daar tegelijkertijd op werken.
Hmm...'t zal toch niet Bigg Bill's testopstelling zijn, waar hij het eens over had? :unsure:
TheSurvivor schreef:bugbear B schakelt norton uit, en zal dat blijven doen zolang je geïnfecteerd bent. agressief beestje, trust me.

ik blijf er wel bij, gebruik geen outlook en je bent safe. ik gebruik *geen* virusscanner, (scan af en toe eens met AVG maar hij staat niet resident op)heb bugbear al 3 keer binnen gekregen en dat doet niks :) gewoon dankzij netscape messenger :) (2 grote voordelen: minder timeout gevoelig dan outlook en safe voor virussen)
Zie blauwe tekst: users welke netscape gebruiken zijn dus in het voordeel, maar niet iedereen beschikt over netscape!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”