Belgacom ADSL Go/Telenet abbo

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik ben van plan van Belgacom ADSL Go naar een Telenet abbonement te gaan. Ik ben hier niet zo tevreden van ADSL, ik heb toch niet echt zo'n downloadsnelheden om over te stoefen. Ook vind ik het dom dat Skynet om de 36u reconnects uitvoert. Dit zorgt er toch wel vrij vaak voor dat m'n router (van Belgacom) vastloopt en geen verbinding meer kan maken. Dan zeggen ze bij Belgacom dat ik hem eens moet resetten. Nu, is het werkelijk zo dat de download en gewoon in het algemeen de snelheid van het internet bij Telenet een pak sneller is? En zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Jaja sneller maar geen trafiek( hoeveel ist het alweer 3.5 GB upload en je zit op smallband) zoals het moet, telenet slechte keuze :!:
btw ook nie normaal dat je modem vastloopt, welke modem heb je? en gebruik je de laatste firmware?
PS: Edpnet bied het eerste kwartaal van 2006 adsl2+ aan (24mbps snelheid) hint :P
Laatst gewijzigd door Patje 14 feb 2006, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Dat is toch veranderd nu? Je hebt 12gb trafiek, waarvan denk ik 2gb aan upload. Nu ja, dus buiten dat zijn er toch zware minpunten als ik zou opteren voor Telenet? Of zijn er ook voorbeelden? Of zeggen jullie "blijf beter bij ADSL"?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Heatryn schreef:Dat is toch veranderd nu? Je hebt 12gb trafiek, waarvan denk ik 2gb aan upload. Nu ja, dus buiten dat zijn er toch zware minpunten als ik zou opteren voor Telenet? Of zijn er ook voorbeelden? Of zeggen jullie "blijf beter bij ADSL"?
De keuze ligt bij jouw, het is te zien of je een grootverbruiker bent of niet en wat je vereisten zijn.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heatryn schreef:Dat is toch veranderd nu? Je hebt 12gb trafiek, waarvan denk ik 2gb aan upload. Nu ja, dus buiten dat zijn er toch zware minpunten als ik zou opteren voor Telenet? Of zijn er ook voorbeelden? Of zeggen jullie "blijf beter bij ADSL"?

10 down// 2 up idd, 1euro/gb bij aankopen extra volume, maar ik zou ni weten waarom zou iemand naar telenet gaan, tenzij je ver van de centrale woont. Dommel, edpnet bieden voor minder meer...
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Het domste wat je kan doen is overstappen naar telenet
telenet sluit je wereld
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb al bijna 6 jaar TN, constant meer dan 5 Mbps, nooit problemen (misschien één keer eruit gelegen wegens een panne op de kabel) wat je van vele ADSL providers niet kan zeggen.

Ik kom ook perfect toe met m'n limiet en apprecieer de snelheid en stabiliteit (moet zelden iets groot downloaden, en als ik het dan wil heb ik het ook graag snel) die wat mij betreft is TN prima.

Alles hangt dus gewoon van je behoeften af... zomaar stellen dat TN slecht is lijkt me absurd (tenzij er 600.000 absurde mensen zijn... en enkel 800 zo slim zijn om een bepaalde ADSL provider te nemen).

Wat is trouwens je huidige sync en weet je hoever je van de centrale woont ?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

De verbrekingen om de 36 uur zijn simpelweg om te zorgen dat je geen vast ip-adres hebt, daarvoor moet je een duurder abonnement nemen.
Het is echter niet normaal dat je modem daardoor vastloopt, dan zou ik eerder die eens nazien of vervangen.
Als de downloadsnelheid niet goed is zou het kunnen dat je een slechte lijn of binneninstallatie hebt, dat valt te verhelpen.
De afstand tot de centrale, tja, tot er vdsl in je buurt beschikbaar is valt daar niets aan te doen.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

M'n vereisten:
- snel internet, dus zowel snelle download en upload
- ben geen grote downloader, enkel muziek, maar geen grote bestanden, muziek durf ik wel eens downloaden, maar dat blijft altijd wel binnen de 10gb
- een stabiele verbinding die zelden tot nooit wegvalt en een internetverbinding, die eens ze draait blijft draaien, waar ik dus niets moet aan doen
- er zullen er nog wel wat zijn, maar kom er niet meteen op

Ik zit hier nu met m'n ADSL lijn met deze gegevens:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3266 kbit/s or 408 kbyte/s
- Upload speed : 228 kbit/s or 29 kbyte/s
Tue Feb 14 2006 at 21:43:14 UTC+0100

Ik weet niet of het goed is, want ik kan niet vergelijken met een Telenet lijn hier.

Ik vind het wel spijtig, dat ik inderdaad m'n router soms moet gaan resetten en m'n access point hier boven om m'n draadloos netwerk terug in orde te krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heatryn schreef:- snel internet, dus zowel snelle download en upload
- ben geen grote downloader, enkel muziek, maar geen grote bestanden, muziek durf ik wel eens downloaden, maar dat blijft altijd wel binnen de 10gb
- een stabiele verbinding die zelden tot nooit wegvalt en een internetverbinding, die eens ze draait blijft draaien, waar ik dus niets moet aan doen

Op basis daarvan denk ik niet dat je je keuze voor TN zal beklagen (al kan de upload snelheid bij TN Expressnet beter)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Volgens mij wacht je best nog tot in maart, wanneer EDPnet met ADSL2+ begint, met hogere snelheden, en waarschijnlijk betere voorwaarden en prijs dan Telenet en andere providers, indien het niet interessant blijkt kan je nog altijd voor Telenet kiezen.
Uw snelheden bij belgacom zijn nogthans niet zo slecht. Waar haal je dan zo'n lage snelheden? P2P, kijk dan eerste een goed naar uw instellingen. Aan die snelheden kan je normaal een muzieknummer downloaden op minder dan 20 seconden.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

r2504 schreef:
Heatryn schreef:- snel internet, dus zowel snelle download en upload

Op basis daarvan denk ik niet dat je je keuze voor TN zal beklagen (al kan de upload snelheid bij TN Expressnet beter)

Mss Turbo overwegen vanwege hogere uploadsnelheid...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

DaNi0 schreef:Mss Turbo overwegen vanwege hogere uploadsnelheid...

Een ExpressNet+ is al voldoende... die heeft al 512 Kbits.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

r2504 schreef:
DaNi0 schreef:Mss Turbo overwegen vanwege hogere uploadsnelheid...

Een ExpressNet+ is al voldoende... die heeft al 512 Kbits.

Ok dan, wist ik niet. :wink:
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Heb een afspraak gemaakt met Telenet om het te komen installeren. Ben wel van plan de Powerline installatie te nemen omdat ik anders in de problemen zit met mijn kabels. De modems en kasten van Telenet moeten in de kruipruimte, kelder onder het huis, worden geinstalleerd en is draadloos dus ook geen oplossing want die geraakt nooit helemaal tot boven, toch niet zoals het zou moeten. In maart wordt de downloadsnelheid hier verdubbeld, dus zo'n 10 mbit. Daar kan Belgacom nooit aan m'n hun abbonement Go.

Dus ik denk dat ik de juiste beslissing heb genomen, ook al omdat bij Telenet een statisch ip kan verkregen worden, dat dan wel zo lang behouden wordt totdat je de modem eens uitschakeld of er een disconnect is wegens werkzaamheden, wat bij Belgacom om de 36u doorgevoerd werd en ik hier enorm lastig van werd. :eek:

Iemand enige ervaring m'n de Powerline installatie van Telenet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heatryn schreef:In maart wordt de downloadsnelheid hier verdubbeld, dus zo'n 10 mbit.

Controleer dan maar eerst of de Powerlines 10 Mbit aankunnen... ik heb er m'n twijfels over (al bestaan er wel dergelijke modellen). Er gaat gewoonweg niets boven een UTP kabel !

Heatryn schreef:omdat bij Telenet een statisch ip kan verkregen worden, dat dan wel zo lang behouden wordt totdat je de modem eens uitschakeld

Statisch is het niet, maar je hebt het wel lang (heb m'n huidige al sinds juni verleden jaar)
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

Als je toch maar alleen muziek download, waarom wil je dan sneller gaan? Een liedje van deftige kwaliteit (7mb) duurt hier welgeteld 25sec (Scarlet).
Als je stabiliteit van je verbinding het belangrijkste punt dan is, blijf je beter bij Belgacom.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Heatryn schreef:Ik ben van plan van Belgacom ADSL Go naar een Telenet abbonement te gaan. Ik ben hier niet zo tevreden van ADSL, ik heb toch niet echt zo'n downloadsnelheden om over te stoefen. Ook vind ik het dom dat Skynet om de 36u reconnects uitvoert. Dit zorgt er toch wel vrij vaak voor dat m'n router (van Belgacom) vastloopt en geen verbinding meer kan maken. Dan zeggen ze bij Belgacom dat ik hem eens moet resetten. Nu, is het werkelijk zo dat de download en gewoon in het algemeen de snelheid van het internet bij Telenet een pak sneller is? En zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen.

edpnet ?? bv dat is iets wat je kan overwege die is op het moment één van de betere providers als ik zo mag zeggen.. Bij telenet zegt men dat je 20mbit hebt maar is dit effectief zo, je hebt natuurlijk niks aan een 20mbit die het niet haalt. En van wat ik in de telenet forums lees is telenet niet echt een aanrader, ze bedreigen hun klanten,.. hun peering is niet 100%.. Dé enige provider die de mensen op dit moment laat gaan is edpnet waar men dus van onbeperkt internet kan spreken in de zin van je mag gaan en staan waar je wil ! Wat je zeker niet kan zeggen van telenet ze hebben allerlei poort blokkeringen en zijn uit op u laatste cent als het aan komt dat je wat meer wil ..
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Heatryn schreef:Heb een afspraak gemaakt met Telenet om het te komen installeren. Ben wel van plan de Powerline installatie te nemen omdat ik anders in de problemen zit met mijn kabels. De modems en kasten van Telenet moeten in de kruipruimte, kelder onder het huis, worden geinstalleerd en is draadloos dus ook geen oplossing want die geraakt nooit helemaal tot boven, toch niet zoals het zou moeten. In maart wordt de downloadsnelheid hier verdubbeld, dus zo'n 10 mbit. Daar kan Belgacom nooit aan m'n hun abbonement Go.

Dus ik denk dat ik de juiste beslissing heb genomen, ook al omdat bij Telenet een statisch ip kan verkregen worden, dat dan wel zo lang behouden wordt totdat je de modem eens uitschakeld of er een disconnect is wegens werkzaamheden, wat bij Belgacom om de 36u doorgevoerd werd en ik hier enorm lastig van werd. :eek:

Tenzij het gewapend beton is dan moet je nog zeker zijn dat het door de muren geraakt (wifi)! Hangt er een beetje vanaf je statisch ip ben je van plan serverke te draaien dan is telenet echt geen aanrader.. < 1024 is geblokkeerd en het mag ook niet, en 'k weet niet of ze daar flexibel over zijn ! Denk erom aan de telefoon zegt men gauw ja ja.. maar op papier..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:edpnet ?? bv dat is iets wat je kan overwege die is op het moment één van de betere providers als ik zo mag zeggen..

Volledig mee akkoort... maar je moet natuurlijk dicht genoeg bij de centrale wonen. Ze lijken ook goed te reageren op de bottlenecks in hun netwerk... prima provider dus.

Ofloo schreef:Bij telenet zegt men dat je 20mbit hebt maar is dit effectief zo, je hebt natuurlijk niks aan een 20mbit die het niet haalt.

Als je eigen installatie goed is blijkt dit ook effectief zo te zijn... echter velen merken nu had hun router het vaak niet aankan (en beschuldigen in eerste instantie TN dan maar). In ieder geval, zelfs als is het maar 10 Mbit NETTO... dan is dat nog veeelllll hoger dan wat ADSL NETTO geeft.

Ofloo schreef: ze bedreigen hun klanten,.. hun peering is niet 100%..

Ik heb het ook gelezen maar ik denk eerder dat het een gefrustreerde helpdesker was... maar het zou absoluut niet mogen gebeuren. Wat die peering betreft... misschien moet je je eens verdiepen in het Eweka verhaal (om te ontdekken dat het probleem bij Eweka zit, en niet bij TN).

Nogmaals... je kent de beperkingen van TN als het over volume gaat, dus het is ieder zijn keuze om te beslissen of hij daar mee kan leven of niet (louter zeggen dat TN daarom slecht is is kortzichtig). Persoonlijk heb ik veel meer aan stabiliteit van het netwerk, dan aan het kunnen downloaden van GB's... voor iemand anders zal het net andersom zijn.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Het enige wat ik kan zeggen is dat EDPnet zo'n 5€/maand goedkoper uitkomt, dat de service/support snel en vriendelijk is en de snelheden zeer goed zijn om muziek te downloaden zoals Heatryn zegt en binnen een maandje zijn er bij EDPnet zelf hogere snelheden beschikbaar dan bij Telenet (wat natuurlijk weer afhankelijk is van de afstand tot centrale, die bij Heatryn nog onbekend is).
Laatst gewijzigd door MRC101 03 maa 2006, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
witte!
Pro Member
Pro Member

Heatryn schreef:Heb een afspraak gemaakt met Telenet om het te komen installeren. Ben wel van plan de Powerline installatie te nemen omdat ik anders in de problemen zit met mijn kabels. De modems en kasten van Telenet moeten in de kruipruimte, kelder onder het huis, worden geinstalleerd en is draadloos dus ook geen oplossing want die geraakt nooit helemaal tot boven, toch niet zoals het zou moeten. In maart wordt de downloadsnelheid hier verdubbeld, dus zo'n 10 mbit. Daar kan Belgacom nooit aan m'n hun abbonement Go.

Ik zou voor zo'n installatie Telenet toch zwaar afraden.
Een vriend van mij is Telenetinstallateur en ik denk dat ik toch wel mag zegge dat die mannen niet echt bekwaam zijn voor zo een installaties.

Als ik die verhalen van hem hoor hoe die hem begaaie en gewoon tijdens een installatie bij iemand thuis het afbollen dat vind ik eigenlijk wel hilarisch.
Ik hoor ook verhalen over andere installateurs die hun hele camionet naar de wiet stinkt etc.
Zo'n mannen wil ik toch persoonlijk thuis niet over de vloer hebben.
Laten we zwijgen over de marginale personeelsfeestjes.

Moet je wete dat hij laatst een inventaris van zijn camionet moest maken en dat de modems gewoon de tuin invlogen.
Er wordt dan ook heel wat tege die dinge gestampt.
En dan hoor je op forums dat mensen klagen over dat ze hun snelheid niet halen of de verbinding niet werkt..

Tjah oorzaak en gevolg zeg ik dan altijd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

witte! schreef:Een vriend van mij is Telenetinstallateur en ik denk dat ik toch wel mag zegge dat die mannen niet echt bekwaam zijn voor zo een installaties.

Kan je vriend dan geen F-connector op een coax knijpen ? (da's het enige, maar dan ook het enige dat een TN installateur moet kennen).

Voor de rest heb je precies veel van horen zeggen...
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
witte! schreef:Een vriend van mij is Telenetinstallateur en ik denk dat ik toch wel mag zegge dat die mannen niet echt bekwaam zijn voor zo een installaties.

Kan je vriend dan geen F-connector op een coax knijpen ? (da's het enige, maar dan ook het enige dat een TN installateur moet kennen).

Voor de rest heb je precies veel van horen zeggen...

Bij de inventaris was ik zelf bij want ik had gezorgd voor het bier :wink:
TN installateurs moeten ook kunnen boren en deftig kabels leggen jij weet er precies ook niet veel van.
Ik heb de ingangsexamens ook gedaan om installateur te worden bij Planhold.
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

r2504 schreef:Nogmaals... je kent de beperkingen van TN als het over volume gaat, dus het is ieder zijn keuze om te beslissen of hij daar mee kan leven of niet (louter zeggen dat TN daarom slecht is is kortzichtig). Persoonlijk heb ik veel meer aan stabiliteit van het netwerk, dan aan het kunnen downloaden van GB's... voor iemand anders zal het net andersom zijn.

Inderdaad, ik heb ook veel meer aan stabiliteit dan aan de overige zaken. Snelheid is uiteraard ook een belangrijk punt. Ik moet hier wel geregeld m'n router gaan resetten en die disconnects. Ik krijg het daar van. Ik wil een verbinding die verbonden blijft zolang ik het zeg (buiten werken en storingen gerekend uiteraard). Maar nu bij ADSL die 36u reconnects vind ik echt niet alles. Waarom is dat nu goed? Voor niets!

En bij Telenet ben ik er toch wel van overtuigd dat de snelheid toch wel een pak beter is dan bij Belgacom en zal het surfen bijgevolg ook wel wat vlotter gaan, niet?

En ja, ik kan hier niet enkel werken met een UTP kabel aangezien die installatie van Telenet in onze kruipruimte onder het huis moet geinstalleerd worden. Is het niet zo dat er op een distributiekabel veel hogere snelheden kunnen verstuurd worden dan op een telefoonkabel? Heb ik toch eens ergens horen zeggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Heatryn schreef:Maar nu bij ADSL die 36u reconnects vind ik echt niet alles. Waarom is dat nu goed? Voor niets!

Voor zover ik begrepen heb, heeft men die nodig om je volume te meten... al ben ik er niet zeker van.

Heatryn schreef:zal het surfen bijgevolg ook wel wat vlotter gaan, niet?

Of je nu kan downloaden tegen 300 KB/s of 600 KB/s... de impact bij surfen zal minimaal zijn.

Heatryn schreef:En ja, ik kan hier niet enkel werken met een UTP kabel aangezien die installatie van Telenet in onze kruipruimte onder het huis moet geinstalleerd worden.

High-tech electronica in een vochtige kleine kruipruimte ? De technieker zal er met veel plezier inkruipen... al vraag ik me af of TN dit wel wil doen.

Heatryn schreef:Is het niet zo dat er op een distributiekabel veel hogere snelheden kunnen verstuurd worden dan op een telefoonkabel?

Dat is inderdaad zo... maar het is dan ook een shared medium (wat trouwens geen probleem hoeft te zijn als de nodes de correcte omvang hebben). Het voordeel is dat kabel zonder problemen snelheden aankan van 20 Mbps en groter... daar waar dit zelfs bij ADSL2+ zo goed als onmogelijk is (tenzij je bijna in de telefooncentrale woont... maar hoeveel kunnen er dat zeggen).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”