ann.: performantieproblemen
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
We hebben inderdaad ondervonden dat er de laatste dagen - vooral 's avonds - enkele onvoorziene performantieproblemen optreden in sommige regio's. Het is altijd EDPnets politiek geweest om niet bij de pakken neer te zitten. Daarom is het momenteel onze hoogste prioriteit om deze symptomen te onderzoeken en op te lossen. Die oplossing mag u verwachten rond het laatste weekend van februari. We zullen u op de hoogte houden via de bladzijde <A href="http://www.edpnet.be/default.aspx?LC=nl&S=Helpcentre_%20Networkstatus_Issues" target="_new">Gekende problemen</A> van onze website.
EDPnet dankt u voor uw geduld.
internet, fiber & telephony
Ben blij met deze announcement
Alhoewel ik denk dat het nu wat beter is hier.
net even een tracert terug gedaan, en zit niet boven de 30 ms.
Alhoewel ik denk dat het nu wat beter is hier.
net even een tracert terug gedaan, en zit niet boven de 30 ms.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
EDPnet schreef:We hebben inderdaad ondervonden dat er de laatste dagen - vooral 's avonds - enkele onvoorziene performantieproblemen optreden in sommige regio's. Het is altijd EDPnets politiek geweest om niet bij de pakken neer te zitten. Daarom is het momenteel onze hoogste prioriteit om deze symptomen te onderzoeken en op te lossen. Die oplossing mag u verwachten rond het laatste weekend van februari. We zullen u op de hoogte houden via de bladzijde <A href="http://www.edpnet.be/default.aspx?LC=nl&S=Helpcentre_%20Networkstatus_Issues" target="_new">Gekende problemen</A> van onze website.
Wat ik niet snap is dat er geen voorzorgsmaatregelen genomen worden..
Weet EDPnet dan niet dat dit zal gebeuren als jullie zo een abonnement als max dynn introduceren?
Is dit dan typisch Belgisch?
Er kan toch op zn minst een beetje vooruitgedacht worden zodat deze problemen vermeden kunnen worden.
Vind het ook altijd raar dat klanten deze problemen altijd moeten komen melden terwijl jullie goed genoeg zien/weten wat aan de hand is volgens mij maarjah goed
Dit is misschn wat harde kritiek maar ik denk dat er in andere business ze met zo'n situaties niet kan gelachen worden.
Ik heb gistere nog gebeld naar EDPnet om ook over te stappen maar dit doet mij toch twijfelen..
Ik zie hier dingen die mij bekend voorkomen!
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Je moet wel even beseffen hoeveel kosten een dergelijke "voorzorg" kunnen bedragen, als deze al dan niet nodig zijn. Tevens zijn veronderstellingen niet iets dat je uit kan leggen als er onnodige kosten gedaan worden. Al bij al valt het mee, een dergelijk probleem heeft een lange tijd bij RealDSL aangesleept (maanden) dat zelfs vele malen erger was.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
Deze problemen waren met een hoge waarschijnlijkeid zeker te voorzien. Een populaire formule aankondigen lokt meteen een toeloop van klanten uit. Hierop had EDPnet beter voorbereid moeten zijn. Beter had geweest om vooraf een plan uit te denken om dit te voorkomen.
In elk geval is het ook zo dat nu reeds een groot aantal overstappen gemaakt zijn en dat ze nu meteen een veel betere inschatting kunnen maken van de noodzakelijke upgrades. We moeten ook beseffen dat ze het niet kunnen maken om een netwerkupgrade te doen en dan de stormloop van nieuwe klanten te mislopen omdat een concurrent toch een iets beter bod uitbracht, of dat ze plaats X upgraden en dan vaststellen dat plaats Y het probleem stelt in plaats van X.
Zelf wil ik ook naar EDPnet overstappen maar ik hou voorlopig nog eventjes de boot af tot deze wellicht tijdelijke problemen opgelost zijn. 't is een negatief puntje in hun bestaan maar hopelijk leren ze er iets uit.
In elk geval is het ook zo dat nu reeds een groot aantal overstappen gemaakt zijn en dat ze nu meteen een veel betere inschatting kunnen maken van de noodzakelijke upgrades. We moeten ook beseffen dat ze het niet kunnen maken om een netwerkupgrade te doen en dan de stormloop van nieuwe klanten te mislopen omdat een concurrent toch een iets beter bod uitbracht, of dat ze plaats X upgraden en dan vaststellen dat plaats Y het probleem stelt in plaats van X.
Zelf wil ik ook naar EDPnet overstappen maar ik hou voorlopig nog eventjes de boot af tot deze wellicht tijdelijke problemen opgelost zijn. 't is een negatief puntje in hun bestaan maar hopelijk leren ze er iets uit.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Bijna iedere EDPnetter hier op de site heeft dus al snelheidsproblemen gehad. En daar kwam van EDPnet dan het antwoord op dat er een sterk kwaliteitsverlies op de lijn was vastgesteld.
Terwijl ik voor de lancering van de nieuwe abonnementen nooit ook maar enig snelheids- of connectieprobleem met EDPnet heb gehad.
Ik zit nog altijd op dezelfde lijn met dezelfde apparatuur. Mij maak je niet wijs dat er plots - van de ene dag op de andere - bij zo goed als iedere EDPnetter problemen opduiken.
Van EDPnet zou het een mooie geste zijn om, ter compensatie van de huidige problemen, de activatiekost voor de nieuwe formule alvast te laten vallen.
Dat maakt voor mij persoonlijk dat deze nieuwe formule voor mij het eerste jaar alvast niet duurder dan mijn vorige EDPnet abo zal uitvallen, wat het nu wel doet (ik had een Neutrino 3000-jaarabonnement aan 374,01 Euro).
Terwijl ik voor de lancering van de nieuwe abonnementen nooit ook maar enig snelheids- of connectieprobleem met EDPnet heb gehad.
Ik zit nog altijd op dezelfde lijn met dezelfde apparatuur. Mij maak je niet wijs dat er plots - van de ene dag op de andere - bij zo goed als iedere EDPnetter problemen opduiken.
Van EDPnet zou het een mooie geste zijn om, ter compensatie van de huidige problemen, de activatiekost voor de nieuwe formule alvast te laten vallen.
Dat maakt voor mij persoonlijk dat deze nieuwe formule voor mij het eerste jaar alvast niet duurder dan mijn vorige EDPnet abo zal uitvallen, wat het nu wel doet (ik had een Neutrino 3000-jaarabonnement aan 374,01 Euro).
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Erelid
- Contacteer:
Waarom altijd dit muggeziften, ik zou me als moderator niet in deze discusie moeten moeien maar het is iedere keer hetzelfde.
EDPnet post hier zelf dat er tijdelijk probleempjes zijn en dat er aan gewerkt word, wat je van andere ISP's niet kan zeggen. Ja, ze zijn een sponsor van UB en nee ik als mod heb geen abo bij EDPnet, ik heb nog altijd een Skynet abo(PLUS). Kritiek moet er zijn, als het maar opbouwend is zeker als je weet dat er iets aan gedaan word. De laatste 2 jaar heb ik hier mensen van ISP zien veranderen zoals ze van onderbroek veranderen, altijd was er wel iets wat niet goed was.
Perfect bestaat niet, 100% ook niet als je kijkt van hoeveel factoren een ISP ook afhankelijk is. Nu is er een goed alternatief op de markt en het is ook weer niet goed, je moet niet direkt op alle aanbiedingen ingaan maar ik denk dat EDPnet van bij hun start al bewezen hebben dat ze hun klanten waarderen en ook willen houden door een snelleen goede service te geven en ook een luisterend oor te hebben.
Greetz
Weetgraag
PS: dit moest me nu toch echt van het hart
EDPnet post hier zelf dat er tijdelijk probleempjes zijn en dat er aan gewerkt word, wat je van andere ISP's niet kan zeggen. Ja, ze zijn een sponsor van UB en nee ik als mod heb geen abo bij EDPnet, ik heb nog altijd een Skynet abo(PLUS). Kritiek moet er zijn, als het maar opbouwend is zeker als je weet dat er iets aan gedaan word. De laatste 2 jaar heb ik hier mensen van ISP zien veranderen zoals ze van onderbroek veranderen, altijd was er wel iets wat niet goed was.
Perfect bestaat niet, 100% ook niet als je kijkt van hoeveel factoren een ISP ook afhankelijk is. Nu is er een goed alternatief op de markt en het is ook weer niet goed, je moet niet direkt op alle aanbiedingen ingaan maar ik denk dat EDPnet van bij hun start al bewezen hebben dat ze hun klanten waarderen en ook willen houden door een snelleen goede service te geven en ook een luisterend oor te hebben.
Greetz
Weetgraag
PS: dit moest me nu toch echt van het hart
"Carpe Diem"
Ik wou enkel zeggen dat ik volledig akkoord ben met weetgraag!
Ik wou zelf zoiets in die trend neerschrijven, maar weetgraag was me voor!
Petje af in elk geval voor EDPNet! Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap van telenet naar EDPNet!
Ik wou zelf zoiets in die trend neerschrijven, maar weetgraag was me voor!
Petje af in elk geval voor EDPNet! Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap van telenet naar EDPNet!
Momenteel heb ik geen enkel probleem meer ondervonden deze week, dus voor mijn part zijn de problemen opgelost !
Voila
Your current download speed:
4174kbit/s
or
522kbyte/s
Your current upload speed:
495kbit/s
or
62kbyte/s
Voila
4174kbit/s
or
522kbyte/s
495kbit/s
or
62kbyte/s
- Phuncz
- Elite Poster
Ik ga akkoord met Weetgraag, er wordt hier voor soms 50KB/sec meer of minder (op piekmomenten nog wel) op 400-500KB/sec gemuggenzift, alsof andere ISP's dat probleem niet hebben. Er wordt 100GB limiet aangeboden voor nog geen 50€ de maand en nog durven sommigen te klagen. Een helpdesk waar de meeste ISP's een puntje aan kunnen zuigen qua snelheid, vriendelijkheid en hulpvaardigheid; nog steeds crybabies die janken omdat ze CounterStrike niet kunnen spelen online. Jah manne, waar zijde mee bezig...
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Tae schreef:Momenteel heb ik geen enkel probleem meer ondervonden deze week, dus voor mijn part zijn de problemen opgelost !
Voila
4174kbit/s
or
522kbyte/s
495kbit/s
or
62kbyte/s
Eerlijk vind ik uw snelheden toch nog niet wat ik verwacht van een 6Mbps lijn, hoewel ik op dit moment blij zijn moest ik dat halen, ik haal nooit boven de 3700kbps. Volgens mij moet je toch wel 5000kbps kunnen halen of vergis ik mij?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik speel nu al minstens 4 maanden geen games meer. En ik ben er fier op
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Jos77
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Weetgraag: ditto.
Nog nooit bij een andere provider een of ander probleem gehad? En daar dan zo'n open communicatie over gehad? Ik in ieder geval niet.....
Bij de meesten is het: "het ligt aan uw pc/modem/telefooninstallatie/.... en vervang/herinstalleer die".
Nee, ik vind het heel netjes dat zij dat gewoon toegeven, zeggen waar het probleem zit, en melding maken van de tijd die ze denken nodig te hebben om tot een oplossing te komen.
Dat er problemen zijn, en dat dit voor sommigen lastig is (voor mij zijn de lage pings geen probleem, en de download is ok) begrijp ik, maar om daar nu onmiddellijk zo negatief over te zijn.....
Nog nooit bij een andere provider een of ander probleem gehad? En daar dan zo'n open communicatie over gehad? Ik in ieder geval niet.....
Bij de meesten is het: "het ligt aan uw pc/modem/telefooninstallatie/.... en vervang/herinstalleer die".
Nee, ik vind het heel netjes dat zij dat gewoon toegeven, zeggen waar het probleem zit, en melding maken van de tijd die ze denken nodig te hebben om tot een oplossing te komen.
Dat er problemen zijn, en dat dit voor sommigen lastig is (voor mij zijn de lage pings geen probleem, en de download is ok) begrijp ik, maar om daar nu onmiddellijk zo negatief over te zijn.....
Phuncz schreef:Ik ga akkoord met Weetgraag, er wordt hier voor soms 50KB/sec meer of minder (op piekmomenten nog wel) op 400-500KB/sec gemuggenzift, alsof andere ISP's dat probleem niet hebben. Er wordt 100GB limiet aangeboden voor nog geen 50€ de maand en nog durven sommigen te klagen. Een helpdesk waar de meeste ISP's een puntje aan kunnen zuigen qua snelheid, vriendelijkheid en hulpvaardigheid; nog steeds crybabies die janken omdat ze CounterStrike niet kunnen spelen online. Jah manne, waar zijde mee bezig...
Je doet me denken aan die grapjas die aan het zagen was omdat EDPnet nachtsurfen ingevoerd had, en dat de uren hem niet aanstonden. *lol*
No pleasing some people.
Gisteren stuur ik een ticket in met 4 vragen. Een vraag ivm een oude volumnblokje dat gefactureerd was, een vraag ivm de upgrade, wanneer ze van 3.3mbits naar 4mbits gingen uitvoeren ( Belgacom ). En nog 2 andere.
Vandaag zijn men 4 vragen allemaal beantwoord. En men zei dan nog wel, dat ik zelf naar 6Mbits kon omschakelen omdat ik nu op 1km van de central zit ( blijkbaar heeft men mij verplaatst van de 3.4km central )
Zeg nu zelf, zo een service krijg je nergens anders hoor. Je vragen beantwoord, en dan nog eens 6Mbits terwijl men max 4Mbits upgrade verwachte.
- Phuncz
- Elite Poster
Ik herinner me nog goed dat ik bij Tiscali en Wanadoo eens mails stuurde voor een vraag, in de trend van: "wat is het adres van de webspace FTP ?" na welgeteld 3 maand kreeg ik een antwoord "dat het op de site stond"...
@ 10MB/sec Unlimited
@ 10MB/sec Unlimited
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
ZMD schreef:Tae schreef:Momenteel heb ik geen enkel probleem meer ondervonden deze week, dus voor mijn part zijn de problemen opgelost !
Voila
4174kbit/s
or
522kbyte/s
495kbit/s
or
62kbyte/s
Eerlijk vind ik uw snelheden toch nog niet wat ik verwacht van een 6Mbps lijn, hoewel ik op dit moment blij zijn moest ik dat halen, ik haal nooit boven de 3700kbps. Volgens mij moet je toch wel 5000kbps kunnen halen of vergis ik mij?
Dit hangt af van hoever je van de centrale zit . Ik heb m'n TN abbo ook opgezegd (nochtans werkt het 2 weken na einddatum nog ) , en zou ook overstappen naar edpnet , als ik geen 4.5 km van de centrale zat ( 3,7 volgens edpnet ) . Het ziedt ernaar uit dat ik veroordeelt ben tot levenslang telenetniet .
-
- Elite Poster
dopke schreef:ZMD schreef:Tae schreef:...
Dit hangt af van hoever je van de centrale zit . Ik heb m'n TN abbo ook opgezegd (nochtans werkt het 2 weken na einddatum nog ) , en zou ook overstappen naar edpnet , als ik geen 4.5 km van de centrale zat ( 3,7 volgens edpnet ) . Het ziedt ernaar uit dat ik veroordeelt ben tot levenslang telenetniet .
De afstand is geen probleem aangezien ik maar 1,2Km van de cantrale zit . Ik wacht wel tot in maart om te beginnen klagen
Funfile schreef:Bijna iedere EDPnetter hier op de site heeft dus al snelheidsproblemen gehad. En daar kwam van EDPnet dan het antwoord op dat er een sterk kwaliteitsverlies op de lijn was vastgesteld.
Sorry zr, ik heb op een heel enkele glitch bij het de overstap van A2F naar EDPnet na, nooit een snelheidsprobleem of whatever gehad.
Degene waar het misloopt zullen vlug hier komen klagen, degenen waar het blijft lopen niet he...
Hier ook helemaal geen problemen. 500 a 550 KB/s 's nachts. Of liggen men verwachtingen te laag ofzo?
Wat kan ik verder zeggen... gewoon al het feit dat ze ZELF aangeven dat er een probleem is en een tijdstip geven dat het opgelost gaat zijn (dat ze waarschijnlijk nog halen ook) maakt bij mij dat edpnet een 10/10 krijgt voor klantvriendelijkheid
Wat kan ik verder zeggen... gewoon al het feit dat ze ZELF aangeven dat er een probleem is en een tijdstip geven dat het opgelost gaat zijn (dat ze waarschijnlijk nog halen ook) maakt bij mij dat edpnet een 10/10 krijgt voor klantvriendelijkheid
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Begin deze week had ik ook last van enorm hoge pings (tot +400ms naar edpnet.be), gisterenavond echter waren de pings terug OK, met hier en daar een uitschieter. Uit enkele traceroutes kon ik afleiden dat EDPnet enkele wijzigingen had doorgevoerd, waarschijnlijk net om deze problemen wat op te vangen.
Klagen kan je altijd, maar EDPnet krijgt mijn vertrouwen, en mijn centen uiteraard
Klagen kan je altijd, maar EDPnet krijgt mijn vertrouwen, en mijn centen uiteraard
EDPnet schreef:We hebben inderdaad ondervonden dat er de laatste dagen - vooral 's avonds - enkele onvoorziene performantieproblemen optreden in sommige regio's.
Dit las ik zonet ook (spijtig genoeg) in mijn ticket op my.edpnet.be
Maar over welke regio's gaat het hier? Ik verspil niet graag mijn tijd met iets dat binnen 2 weken toch zowiezo zal opgelost zijn .
Anderzijds is het probleem misschien in een andere regio, en is mijn ticket toch valabel...
-
- Elite Poster
Normaal zou het probleem opgelost moeten zijn, maar hier is het er sinds vandaag zeker niet op verbeterd.
Met mijn vorige abbonement van EDPnet (4Mbps) haalde ik bijna constant 420kB/s, na de overschakkeling naar 6Mbps lag die tussen 375kB/s en 400kB/s. Nu vrijdag, zaterdag en zondag haalde ik snelheden rond 450kB/s en zelf pieken van 550kB/s (één keer zelf 610kB/s). En nu haal ik nauwelijks meer dan 320kB/s
Enkele test van vandaag (22u en 23u)
27/02/2006 22:05
Your result is 313.796 KiloByte per second
27/02/2006 22:06
Your result is 381.022 KiloByte per second
27/02/2006 22:07
Your result is 367.63 KiloByte per second
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1189 kbit/s or 149 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:08:30 UTC+0100
- Download speed : 2843 kbit/s or 355 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:09:24 UTC+0100
- Download speed : 2600 kbit/s or 325 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:09:58 UTC+0100
ISP Monitor Speedtest (27/02/2006 22:09) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 2704 Kbps (338 KB/s)
Upstream: 521 Kbps (65,08 KB/s)
Ping: 46 ms (0% Packet Loss)
ISP Monitor Speedtest (27/02/2006 22:10) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 2745 Kbps (343,17 KB/s)
Upstream: 519 Kbps (64,86 KB/s)
Ping: 45 ms (0% Packet Loss)
Downstream: 2933 Kbps (366,58 KB/s)
Upstream: 515 Kbps (64,43 KB/s)
27/02/2006 22:53
Your result is 292.198 KiloByte per second
- Download speed : 2573 kbit/s or 322 kbyte/s
- Upload speed : 532 kbit/s or 67 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 23:01:33 UTC+0100
ISP Monitor Speedtest (27/02/2006 23:00) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 2700 Kbps (337,55 KB/s)
Upstream: 522 Kbps (65,31 KB/s)
Ping: 44 ms (0% Packet Loss)
Met mijn vorige abbonement van EDPnet (4Mbps) haalde ik bijna constant 420kB/s, na de overschakkeling naar 6Mbps lag die tussen 375kB/s en 400kB/s. Nu vrijdag, zaterdag en zondag haalde ik snelheden rond 450kB/s en zelf pieken van 550kB/s (één keer zelf 610kB/s). En nu haal ik nauwelijks meer dan 320kB/s
Enkele test van vandaag (22u en 23u)
27/02/2006 22:05
Your result is 313.796 KiloByte per second
27/02/2006 22:06
Your result is 381.022 KiloByte per second
27/02/2006 22:07
Your result is 367.63 KiloByte per second
- Download speed : 1189 kbit/s or 149 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:08:30 UTC+0100
- Download speed : 2843 kbit/s or 355 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:09:24 UTC+0100
- Download speed : 2600 kbit/s or 325 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 22:09:58 UTC+0100
ISP Monitor Speedtest (27/02/2006 22:09) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 2704 Kbps (338 KB/s)
Upstream: 521 Kbps (65,08 KB/s)
Downstream: 2745 Kbps (343,17 KB/s)
Upstream: 519 Kbps (64,86 KB/s)
Ping: 45 ms (0% Packet Loss)
Downstream: 2933 Kbps (366,58 KB/s)
Upstream: 515 Kbps (64,43 KB/s)
27/02/2006 22:53
Your result is 292.198 KiloByte per second
- Download speed : 2573 kbit/s or 322 kbyte/s
- Upload speed : 532 kbit/s or 67 kbyte/s
Mon Feb 27 2006 at 23:01:33 UTC+0100
ISP Monitor Speedtest (27/02/2006 23:00) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 2700 Kbps (337,55 KB/s)
Upstream: 522 Kbps (65,31 KB/s)
Ping: 44 ms (0% Packet Loss)
-
- Elite Poster
Nu om 3u nog eens getest (wanneer het volgens mij rustig is op het adsl netwerk) en nu haal ik maximum snelheden van 400-450kB/s wat volgens mij nog wel een stuk te laag is voor een 6Mbps verbinding op 1,2Km van de centrale (de binnenbekabeling en lijn van Belgacom zijn nog maar iets meer dan een jaar oud).
- Phuncz
- Elite Poster
Ik stem er echt voor om een dikke vette rode waarschuwing bij de snelheidsmeter/speedtest te zetten, waar in staat dat de gehaalde waardes niet een reflectie van de werkelijkheid zijn. Mensen staren zich onnoemelijk blind op de waardes die er uit een speedtest komen alsof dát de enige waarheid is. Zelfs al meet je vijf keer, zie je nog vaak totaal verschillende waardes (die makkelijk 100KB/s kunnen schelen).
Speedtests zijn files die van een server gedownload worden maar waar de overdrachtsnelheid gemeten wordt. En evenals elke andere file van een server kan ook die snelheid door vele factoren beïnvloed worden:
- hoeveel mensen de speedtest gebruiken
- hoeveel mensen er gebruik maken van het netwerk van de host
- hoeveel mensen er gebruik maken van het netwerk van de client
- als er over bepaalde nodes druk verkeer of technische problemen zijn
- als je lijn toevallig nog iets anders bezig is (Windows Update in de achtergrond bv.)
- etc etc.
Het is me nog nooit gelukt een waarde uit de speedtest te halen overdag die ook maar op 100KB/s van de werkelijkheid kwamen. Vrij logisch ook als half internettend België op een beperkte structuur.
Speedtests zijn files die van een server gedownload worden maar waar de overdrachtsnelheid gemeten wordt. En evenals elke andere file van een server kan ook die snelheid door vele factoren beïnvloed worden:
- hoeveel mensen de speedtest gebruiken
- hoeveel mensen er gebruik maken van het netwerk van de host
- hoeveel mensen er gebruik maken van het netwerk van de client
- als er over bepaalde nodes druk verkeer of technische problemen zijn
- als je lijn toevallig nog iets anders bezig is (Windows Update in de achtergrond bv.)
- etc etc.
Het is me nog nooit gelukt een waarde uit de speedtest te halen overdag die ook maar op 100KB/s van de werkelijkheid kwamen. Vrij logisch ook als half internettend België op een beperkte structuur.