Problemen tijdens de avond

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bisebaer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2004, 10:59
Locatie: Zingem

We zijn sinds een week of vier verhuisd, en sindsdien doet zich het volgende probleem voor: van tijd tot tijd valt mijn verbinding weg, d.w.z.: ik kan niet meer surfen (mailen lukt soms wel nog), en in IE verschijnt onderaan "Bezig met verbinden met 195.238.10.9". De statuslampjes van mijn modem (Speedtouch 510) en router (USR 8054) zijn allemaal groen ...

Ik heb niks aan mijn configuratie veranderd; ze hebben bij Belgacom mijn lijn al eens naar 3 en 2Mbit verlaagd, maar dat hielp niks ...

De verbinding herstelt zich wel vrij vlug, maar soms duurt het ook een half uurtje.
Als ik in het logboek van mijn router kijk, dan staat daar geregeld "Server timeout", maar soms staat er niks zelfs als de verbinding wegvalt.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Op het Skynet-forum hebben ze voorgesteld om een technieker te bellen en de centrale te laten nakijken ...

Alvast bedankt!

Addition: m'n login is bk222018, voor het geval een Skynet-medewerker hier zou passeren ...
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Op het forum van Skynet helpen ze (Belgacom medewerkers) je meteen.
GuRu
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 nov 2003, 16:19

Op het Skynet-forum hebben ze voorgesteld om een technieker te bellen en de centrale te laten nakijken ...

Dus gewoon even bellen :wink:
Regnum
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2006, 09:33

Heb hetzelfde aan de hand. Enigste wat die gasten kunnen is de lijn testen en uw snelheid terugschroeven. Voor de rest spelden ze er altijd een ander verhaal aan vast.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

bisebaer schreef:Addition: m'n login is bk222018, voor het geval een Skynet-medewerker hier zou passeren ...
Een BK nr? is dat niet een inbelnummer waarmee men vroeger ook met een conventionele fax/ modem kon inbellen?
Zoals bvb deze hier. (een Z modem)
Met een modem zoals jij aangeeft in je post, (Speedtouch 510) en router (USR 8054) kan men toch evengoed ADSL Go aanschaffen met een Login Nr. dat met fa begint ipv met BK.
15 jaar geleden had ik ook zo'n een verbinding met BK Nr.

Soms viel de rekening wel tegen. (gespreks impulsen)
:?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

het kan perfect dat het een bk login is.
is gewoon behoud van login geweest met de upgrade naar adsl.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ja, nu je het hier schrijft... dat hadden ze toen ook beloofd dat ik die BK nr. zou kunnen behouden.
Toen is blijkbaar iets mislopen, maar geen probleem ik ken nu ondertussen al enige jaren mijn huidige Login en paswoord uitwendig
(hoef ik reeds lang niet meer op te zoeken)

Greetz,

:-)
bisebaer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2004, 10:59
Locatie: Zingem

Tja, maar snelheid terugschroeven heb ik geen zin in ... Zo groot is het probleem nu ook weer niet, maar je zal zien: altijd als je het net niet nodig hebt, gebeurt het :-(
bisebaer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2004, 10:59
Locatie: Zingem

't Valt mij op dat het bij het surfen even duurt eer de pagina's verschijnen: 't is altijd van "Bezig met zoeken naar" en na een second of vijf verschijnt de pagina dan effectief ... Ik ben benieuwd wat de tussenkomst van de technieker aan het licht gaat brengen ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”