IRC DCC problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds enige tijd kan ik via IRC geen DCC file transfers meer ontvangen. Het heeft altijd goed gewerkt, maar toch heb alle settings nog eens na gekeken.
De IRC DCC settings staan goed, mijn firewall ook (heb ik ook al uitgezet) en mijn Tomson 510 heeft ook nooit problemen gegeven.

Om zeker te zijn heb ik een oude pc geformat, mijn PCI adsl kaart erin, en dan mIRC erop gezet. En ook dan lukt het niet. Ik krijg het accept venster, maar als ik accept 'failed' de connectie na x seconden.

Daarna ben ik bij mijn buurman gaan proberen (EdpNet) en ook daar hetzelfde probleem (daar ging het tot voor enkele maanden ook probleemloos).

Is dit een gekent probleem? Blokt Skynet die tranfers sinds kort? (ik heb dus een Skynet Go abbo voor alle duidelijkheid)
Shnoob
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2004, 02:20

Is da zo bij elke bot en chan da gij probeert of bij bepaalde? Ik heb da ook soms voor, bij somige bots lukt da nooit. Geef de gegevens door dan kan ik ook proberen.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb het bij echt elke bot die ik getest heb. Ondertss meer dan 25. Als iemand me via irc een file wil sturen heb ik het ook, het is niet alleen bij bots.
Shnoob
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2004, 02:20

DCC is juist bezig dus geen problemen hier. kheb telenet, misshien een tijdelijk skyent probleem dan :?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

staan je DCC opties wel ok in je mirc settings?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

brooklyn schreef:staan je DCC opties wel ok in je mirc settings?


Ja, die staan normaal echt wel goed. Het heeft altijd gewerkt trouwens. Na heel wat testen heb ik dan een nieuwe mIRC geprobeerd, alle settings ingesteld volgens de FAQ en ook dat helpt niet. Altijd opnieuw diezelfde fout, wat ik ook probeer.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

gisteren avond nog een dcc pack binnen gehaald, ik heb geen problemen ondervonden
provider skynet, regio Roeselare

Gimic
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

En nu werkt het na enkele maanden hier opeens ook weer. Ik heb niets meer veranderd, alleen op c: opgeslagen ipv d: . Op mijn d: heb ik nogthans ook alle ntfsrechten etc.
Zelfs op die oude P166 ging het niet op de c:, dus dat op zich zal het wel niet zijn geweest.

Anyway, het werkt terug. Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”