Welke producten en diensten op het Pro-forma factuur?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Hallo,

Ik vraag mij af of ik bij het inschrijven op Dommel.com 2 weken lang betaal voor een dienst die nog niet geleverd wordt, of lees ik het verkeerd? Op hun site onder het verhuizen van ADSL-provider vind ik het volgende punt:

( http://www.dommel.com/nl/adsl/index.php?cust=home )

"4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.

u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!"

Wil dat zeggen dat er 2 weken vantevoren betaald moet worden voor een internetconnectiviteit die nog niet geleverd wordt? Of voor welke producten of diensten betaal ik middels dat factuur?

edit: ik heb [email protected] hierover ook al gemailed, vond het echter de moeite om dit even onder de aandacht te brengen
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

PeterVi schreef:Wil dat zeggen dat er 2 weken vantevoren betaald moet worden voor een internetconnectiviteit die nog niet geleverd wordt? Of voor welke producten of diensten betaal ik middels dat factuur?


Kijk, je betaald het bedrag van je eerste maand bij Dommel al op voorhand zonder dat je surft via hun. Wanneer je aangesloten bent (bij mij 2 weken na betaling), DAN pas begint je maand te lopen (en dus ook het betaalde bedrag)

Je betaald niet voor iets wat je niet hebt.
Gast

Ah! Dankjewel, dat helpt ja. Ik was er even niet zeker van. Zo dat is dan de wereld uit. Nog voor de helpdesk kon antwoorden ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dommel heeft altijd met Pro-forma-facturen gewerkt. Het is een beetje vreemd als je het niet gewoon bent, maar vanuit Dommel gezien is het wel handige administratie, aangezien je niks op te leveren hebt als dat nog niet in orde is.
PeterVi
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2005, 16:26

Ik was niet ingelogd. Meteen even melden dat de helpdesk mij om kwart voor elf geantwoord heeft, dat is wel een snelle respons. Het ging dan wel over een potentieel nieuwe klant (ik), maar toch mooi hoor.

edit: Wat ze antwoordden was wel minder duidelijk dan wat Svekke mij wist te vertellen. "Op het ogenblik van activatie gebeurt
dan de rechtzetting van de vervaldatum van uw contract conform de
betaling(en) die u ondertussen uitvoerde." Maar kom, ik weet genoeg.

Groetjes, Peter.
Laatst gewijzigd door PeterVi 13 feb 2006, 11:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Die helpdesk van Dommel is inderdaad snel en als je ze opbeld, zijn de wachttijden heel aanvaardbaar!
Ze zullen in de toekomst waarschijnlijk wel meer personeel moeten aannemen, want ik denk dat velen de stap zullen zetten om over te schakelen :twisted:
Gast

Hier wat extra info over Dommel en de ingang van de facturatie:

De vragen waren:

1. Wanneer begin ik daadwerkelijk te betalen
2. Kan ik bepalen wanneer ik mijn account geactiveerd wil hebben i.p.v. de standaard 2 weken (dus later bv).
3. Blokkeert uw internetdienst poorten op TCP of UDP-niveau en mag ik een server draaien?

Met periode bedoelen ze de "billing period", dus vanaf wanneer je daadwerkelijk begint te betalen. Dus dat lijkt 1 week eerder te zijn dan je werkelijk op internet zit via Dommel, beetje raar.

1/ Uw periode begint standaard te lopen 1 week na de betaling van de
eerste factuur. Deze week nemen wj als periode tot implementatie van de
lijn. 2/ U kan een specifieke installtermijn aanvragen. Hiertoe doet u
eerst de bestelling en betaling en stuurt u ons ook het contract toe. Bij
het contract voegt u een korte brief waarin u de specifieke datum van
install aan ons meedeelt. Wij zorgen er dan voor dat uw account dan pas
ingaat. 3/ Wij blokkeren geen enkele poort, zowel inkomend als uitgaand.

Groetjes, Peter.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”