Vraag ivm splitters en fysische bekabeling

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
hardy
Starter
Starter

Vorige week donderdag werd ik aangesloten op het edpnet netwerk, maar ik merkte al heel gauw dat ik problemen had qua speed en packet loss. Ik zit op een 4mbit profiel.

Ik maakte hiervoor een ticket aan bij de helpdesk van edpnet en daar van kreeg ik de volgende lijn resultaten :

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 3136 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 6 dB
UpstreamNoiseMargin 19 dB
DownstreamAttenuation 30 dB
UpstreamAttenuation 12 dB

4TEL measurement result for circuit 100058738584

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 1910 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 4 MOHMS
BA_Insulation 4 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 155 nF
BE_Capacitance 154 nF
AB_Capacitance 213 nF
BA_Capacitance 212 nF
CableCapacitance 85 nF
MutualCapacitance 356 nF

Ze gaven me ook de suggestie dat ik te weinig splitters gebruikte of dat er een probleem was met de fysische bekabeling.
Nu is mijn vraag ofdat het toevoegen van een splitter dit probleem kan oplossen. Momenteel heb ik twee telefoon aansluitingen, waarvan 1 met splitter en men adsl modem en 1 waar men telefoon aansluiting op is.
Ik heb wel hetzelfde probleem wanneer ik men modem mee aansluit op de stekker waar men telefoon aanhangt.
Nu woon ik in een huur appartement en is het dus quasi onmogelijk om de fysische bekabeling te vernieuwen (daar ik dan vloeren en plinten moet openbreken). Ik heb wel gezien dat er vanuit het bgcdoosje in de garage een aantal lijnen vertrekken naar de 2 andere appartementen, maar nu was men vraag of dat bgc op dat doosje een lijn kan splitsen of verleggen zodat ik wel een nieuwe telefoonlijn tot boven kan krijgen.

mvg,

Hardy
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt deze thread eens bekijken. <- (incluis de links daarin)

Dus zeker een filter (splitter genaamd hier) plaatsen waar je nog een telefoon zou aangesloten hebben.
(bvb. in een ander lokaal, als dat waar je PC staat)
Indien je teveel syncverlies hebt, je op een lagere speed laten zetten bij je provider. bvb. 2200 Kbps ipv 3136 Kbps
Met de 6 dB in quote zit je juist op het randje om goede sync te behouden, met sommige modems. (denk ik)
DownstreamBitRate 3136 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 6 dB
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 12 feb 2006, 15:46, in totaal 1 gewijzigd.
hardy
Starter
Starter

Ik heb nu de telefoon gekoppeld waar men splitter hangt.
Maar geen verschil.
Ik zou gewoon op een manier moeten kunnen uitzoeken wat er daadwerkelijk mis is. Als het de bekabeling is, dan heb ik een serieus probleem.

Hardy
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier thuis bij mij is dat zo opgelost.

In sommige telefoon stopcontacten kan je de R-C combinatie verwijderen.
Een R (weerstand) in serie met een C (condensator).
Als daar geen stekker van een telefoon insteekt, dan sluiten in de TF doos contacten, en komt op je lijn R-C combinatie te hangen, wat de hoge frequenties naar beneden haalt.
(eventueel zo'n R-C combinatie gewoon verwijderen, indien zelf niet gewoon zoiets op te lossen, beter een technieker vragen)
Ik heb nu de telefoon gekoppeld waar men splitter hangt.
Die TF zit toch in de openingen van de splitter, (indien dat zo'n vijfpolige is?)
Afbeelding
JT
Starter
Starter

Als ik van jouw was zou ik je modem eens laten syncen op het 1ste contactpunt in de woonst. Waarbij je alles van bekabeling dat naar de binneninstallatie gaat dan ook wel loskoppeld!

Als je modem gesynced is, laat edpnet dan een nieuwe lijntest doen.

Als je waarden dan nog steeds nt in orde zijn, zal edpnet dit toch moeten uitklaren met belgacom.

Dat belgacom doosje is dat afgesloten? Zo ja, dan zou belgacom toch eens moeten kunnen langskomen normaal om de synchro daar te testen (want dat is de werkelijke invoer).

Als blijkt dat de synchronisatie daar wel in orde is (4096/512 met goede DownstreamNoiseMargin), dan weet je waar het probleem zich situeert en kan je mss aan de huisbaas vragen een nieuwe kabel te (laten) trekken van de werkelijke invoer (bgc doos kelder) naar de 1ste contactdoos in je appartement.

Groeten
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”