hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Patje schreef: 1 week geleden Sinds wanneer is er smallband bij Hey ???
Kwam deze avond thuis en deed een speedtest : 18.8 / 1,8 ( 20 / 2 Mbps )
Nu na 24 u is de snelheid terug omhoog naar 144 / 14
Nochtans verbruik momenteel 600 GB vast internet . . .

Afbeelding
Sinds dag 1 dat ze vast internet aanbieden.
Deze snelheden zijn beschikbaar voor een normaal en persoonlijk gebruik, wat overeenstemt met een verbruikt
volume tijdens de piekuren (17 tot 23.59 uur) van 3 TB over een periode van één maand. Bij het overschrijden
worden de snelheden verlaagd tot 20 Mbps downstream en 2 Mbps upstream, tijdens de piekuren en tot aan het
einde van de betreffende periode
https://www.heytelecom.be/sites/default ... t%20NL.pdf
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bedankt voor de info, is wel de eerste keer dat ik dit mee maak, mja ook al een 4 tal keer windows 10/ 11 gedownload ook deze maand. :oops:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1046
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

das nog maar +-12 GB
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

600GB is nog geen 3TB..
Ik vermoed dat het telenet is die de lijn toeknijpt? Ook bij orange/hey klanten?
Teller van hey heeft nooit gewerkt hier.
Nu met een gemiddeld verbruik van +/-400 GB moet ik me niet veel zorgen maken ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik begrijp ook niet, heb het gevraagd via chat en ze antwoorden dat ik niet op smallband zit.
Om 17:00 vanavond zakte de snelheid nu weer terug naar een 20 / 2 . :(
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook hetzelfde probleem. Gisteren vond ik het ook al wat trager en met dit hier te lezen zelf ook even getest
Bijlagen
Screenshot_20250528_212906_Speedtest.jpg
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2637
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Komend weekend ook eens testen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

@gvo7 En hoeveel Heb je al verbruikt (indien je teller werkt ) en heb je ook de liveboxCable modem van orange of een siligence ? . . omdat ik zag in de logs dat er een software update zou geweest zijn paar dagen geleden voor Livebox, zou wel toeval zijn dat net na die update er regelmatig een soort smallband is, terwijl ik al 9 maanden dit nog nooit heb meegemaakt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn teller werkt niet, siligence modem is 4 dagen geleden wel gereboot en sinds reboot heb ik dit verbruikt volgens modem over een periode van 4 dagen(zie bijlage) en normaal zijn deze volumes een constante (upload ip cams) Maar ik zou normaal onder de 3TB moeten blijven op maandbasis.

Edit: net even ingelogd op de fw die hier als gateway staat. Last 30 days geeft die 2.2TB aan.

Toegevoegd na 10 uren 57 minuten 32 seconden:
Enige logica die ik kan bedenken is dat naast de problemen met de maandelijkse reset van het mobiele verbruik ze eenzelfde probleem zouden hebben voor het verbruik van hun internet product. Ik ga proberen de klantendienst hiervoor te contacteren en hopelijk krijg ik daar iemand vast en kan die mij verder helpen 🤞
Bijlagen
Screenshot_20250528_213515_Chrome.jpg
thmj
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Base mobile telemeter is blijven hangen vorige maand.
Base meter 120 GB gsm meter 200 Gb.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen dossier aangemaakt. Ze kunnen geen reden zien waarom ik op "smallband" zou zitten tussen 17u en 24u. Het is nu doorgegeven naar achterliggende dienst die meer tools heeft om het te onderzoeken.
En nu afwachten op reactie. Ik raad iedereen met hetzelfde probleem aan om Orange te bellen. Zodat ze zien dat er een algemeen probleem is bij hun.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Vandaag gebeld ? (op deze feestdag) naar welk nummer bij Orange zelf of hey telefoon nr ? anders bel ik ook eens, dat er een belletje begint te rinkelen in hun systeem
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 2 keer

080085519 optie 1 - 4 - 3. En dan hebben ze me nog 2 keer doorgeschakeld.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3654
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb ook gebeld, de persoon vind het raar dat de snelheid lager wordt, maar ziet geen smallband actief.

Wel zag hij dat mijn signaal waarden niet zo goed zijn en er morgen een technieker komt kijken naar de paddestoel en tap, om eventueel een dossier over te maken aan telenet om de drop kabel wat te verbeteren, want blijkbaar teveel fouten in het signaal.
Los van het feit dat er dus vanaf 17:00 lagere snelheid is, wilde hij toch nog een technieker laten langskomen voor controle in de paddestoel, waar idd 9 maand geleden tijdens installatie de technieker zei dat de kabels in het bakje buiten bedroevend was en geen goeie waarden, die zei toen al moest ik problemen hebben met internet disconnects ofzo ik het moest laten weten aan orange zodat telenet zou komen voor herstelling te doen aan de dropkabel naast het voetpad.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”