Info over wachtbuis VDSL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mxds02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik ben onlangs verhuisd naar Ronse in een nieuwbouw en dacht eerst Telenet te nemen, maar ik moet dan een kabel tot buiten herleiden en blijkbaar kan het tot 2 maanden duren voor er ooit iemand langskomt van Telenet. Bovendien heb ik dan een kost voor een elektricien, het bouwverlof loopt dan...dat gaat niet werken. Telenet gaat wel een plan opmaken hoe ze de aansluiting zouden doen.

Vandaar mijn keuze voor VDSL van Proximus. De medewerker van de klantendienst zag dat er een wachtbuis liep en er is een lasser ingepland voor volgende week. Alles zou op dezelfde dag gebeuren. Helaas heb ik verder geen enkele info over die wachtbuis en heb ik geen toegang meer tot de kruipkelder omdat daar nu op de ingang een wasmachine en droogkast op elkaar staan boven de ingang.

Doet men een onderboring en haalt men die kabel dan bovengronds om via een doorboring in de geval de kabel naar binnen te leiden en daar aan te sluiten? De gevel staat op de rooilijn.

Er wordt blijkbaar geen ruimte voorzien voor een fiberkabel mocht die daar ooit komen, maar dan neem ik aan dat ze de raw copper kabel verwijderen en fiber in de plaats doorblazen?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Als het een neuwbouw is zit er een energiebocht met wachtbuizen tot op de rooilijn.
Dus buiten een gat graven en binnen de kabel opvangen aan de energiebocht.
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

De ingang van de kruipkelder vrijmaken is het beste wat je kan doen denk ik.

Eigenlijk vind je alle voorwaarden en vereisten op de website van Proximus https://www.proximus.be/nl/id_cr_buildi ... ouwen.html
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Kijk eens waar je elektriciteits teller hangt.
Als daar buizen uit de vloer komen, met de elektriciteitskabel, waterleiding, eventueel gas, dan zal er nog wel een buis vrij zijn waar de kabel in kan.

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”