Ik wil u niet ontmoedigen maar ik houd mijn verwachtingen op een laag pitje: hier (Aalst, ring - richting Lede)
- maart 2023: aanleg multi-duct kabel voor Wyre en PX
- september 2023: verwijdering van de aangelegde kabels in onze straat na werken door Fluvius omwille van een enorme waterlek onder het wegdek
- september 2024: nieuwe aanleg multi-duct voor Wyre en PX
Resultaat na 2 jaar: nihil. Stadsbestuur weigert plaatsing van een wijk POP en je bent de hort op voor ... jaren?
Hier problemen met het Telenet-netwerk, op bepaalde momenten resulteren in meerdere disconnects per week (sommige weken zelfs dagelijks) van de modem met het netwerk en andere problemen met alle services. Na 2 jaar, ettelijke klachten bij de Ombudsdienst van meerdere buurtbewoners, is nu een SWAT team in actie geschoten. Het gaat de goede richting uit maar hier in de buurt nog geen normale TN-services. Wekelijks toch nog altijd eens één of ander probleem. Oorzaak van coax-storingen zijn ook niet altijd zo makkelijk te vinden.
Alternatief VDSL: nope. Er is een gekende storing onder een gewestweg waarvan de herstelling niet opweegt tegen kost wegens in de buurt amper nog een 3-tal VDSL- klanten.
Rest ... de hoop op fiber ooit ...
En als je naar TN belt voor info over hun FTTH- project dat ze promoten, krijg je als antwoord: u beschikt al over een zeer performant fiber netwerk bij ons met een coax terminal
Vive la Belgique zeker met hun hoogstaande technologie in de 21° eeuw

Ik heb stabiele services ook nodig gezien mijn tewerkstelling in een ziekenhuis met permanentie-opdrachten. Zelfs daar hoef je niet op te hopen blijkbaar.