Eerder in de paasvakantie naar NL geweest met 3 DIGI-sims (alle android-toestellen). 2 hadden geen problemen, de 3de moesten we even in vliegtuigmodus zetten of herstarten, weet het niet zo goed meer, om het werkend te krijgen, maar daarna geen enkel probleem. Dus dat was nog aanvaardbaar, hoewel minder handig als je smartphone ook als gps gebruikt.
Bij terugkomst naar BE is alles vlot verlopen.
Oudste dochter is nu voor 2 dagen naar FR en ze had geen mobiele data, ook niet na meerdere malen haar toestel te herstarten. Ze kon wel sms/tel, dus was wel verbonden met een netwerk, maar geen mobiele data. Na de APN manueel aan te passen naar web, kon ze wel mobiel surfen.
Hopelijk bijft het nu werken, maar het geeft inderdaad niet zoveel vertrouwen en zou volledig automatisch moeten gebeuren anno 2025!! DIGI is toch ook niet aan zijn proefstuk toe, dus zouden hun ervaring van elders toch ook kunnen meenemen om hun roaming in orde te brengen.
Anders geen klagen over DIGI, maar die roaming dienen ze toch dringend in orde te krijgen. Niet iedereen is zo handig om in de instellingen van zijn gsm de nodige zaken aan te passen om het werkende te krijgen.