RDSL: Cap op upload?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Het drama van de lage RDSL snelheden in het Noord-Limburgse heeft een vervolg.
Nadat de downloadsnelheid hier vaak zakt tot onder de 50 kB/s terwijl de upload
snelheid stabiel op 50kB/s bleef, is ook deze sinds gisteravond 23:00 plotseling
gezakt naar een stabiele 20kB/s.
Hebben hier meer mensen last van?
We horen de laatste weken niets meer van Realdsl over de verbeteringen (eigen ATM netwerk)
die in december en januari zouden worden ingevoerd, hoe staat het daarmee?
Nadat de downloadsnelheid hier vaak zakt tot onder de 50 kB/s terwijl de upload
snelheid stabiel op 50kB/s bleef, is ook deze sinds gisteravond 23:00 plotseling
gezakt naar een stabiele 20kB/s.
Hebben hier meer mensen last van?
We horen de laatste weken niets meer van Realdsl over de verbeteringen (eigen ATM netwerk)
die in december en januari zouden worden ingevoerd, hoe staat het daarmee?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Limburg schreef:We horen de laatste weken niets meer van Realdsl over de verbeteringen (eigen ATM netwerk) die in december en januari zouden worden ingevoerd, hoe staat het daarmee?
Waarschijnlijk zoals een wortel voor een ezel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
r2504 schreef:Waarschijnlijk zoals een wortel voor een ezel.
Weer een zeer nuttige bijdrage van uwen twege !
[OT]
Best eens even contact opnemen met RealDSL ?
[/OT]
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
r2504 schreef:Limburg schreef:We horen de laatste weken niets meer van Realdsl over de verbeteringen (eigen ATM netwerk) die in december en januari zouden worden ingevoerd, hoe staat het daarmee?
Waarschijnlijk zoals een wortel voor een ezel.
Dat je critisch zijt is ok, maar ik heb nog nooit in een topic iets positief van je gelezen over eender welke provider:
Tele2
RealDSL
EDPnet
Belgacom
Telenet
Die posts staan vol negatieve comments.
Ik neem dan aan dat jij een veeleisende klant zijt...
Laatst gewijzigd door netdata 10 feb 2006, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Ik neem dan aan dat jij een veeleisende klant zijt...
Klant is koning... niet ? En nu nogmaals (als je dit trouwens veeleisend wil noemen)... van RealDSL heb ik tot op heden enkel nog maar vage beloftes gelezen, niets meer, niets minder. Net zoals bij A2F ging het opgelost raken en werkte men eraan... en de maanden gingen voorbij en de naieve klanten bleven als een ezel achter de unlimited wortel aanlopen tot het boeltje uiteindelijk failliet was.
Is het met RealDSL ook zo... wel dat men BEWIJST dat het niet zo is en iedereen is gelukkig.
- EDPnet
- ISP Official
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Gelieve EDPnet niet op dezelfde hoop te gooien. Naar onze mening is dat volkomen onterecht. Dat wil niet zeggen dat er af en toe bij elke internet provider wel eens snelheidsproblematieken zijn maar bij EDPnet (en zoals bij andere kwaliteitsvolle providers) worden deze door PVC-upgrades steeds opgelost.
internet, fiber & telephony
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
r2504 schreef:Is het met RealDSL ook zo... wel dat men BEWIJST dat het niet zo is en iedereen is gelukkig.
En vooral ... we zijn van u gemelk af !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
r2504 schreef:Is het met RealDSL ook zo... wel dat men BEWIJST dat het niet zo is en iedereen is gelukkig.
Er zijn nochtans ook mensen die netjes aan 300kb/s downloaden en die totaal geen problemen hebben.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
EDPnet schreef:Gelieve EDPnet niet op dezelfde hoop te gooien. Naar onze mening is dat volkomen onterecht. Dat wil niet zeggen dat er af en toe bij elke internet provider wel eens snelheidsproblematieken zijn maar bij EDPnet (en zoals bij andere kwaliteitsvolle providers) worden deze door PVC-upgrades steeds opgelost.
Mijn excuus, ik was een paar woordjes vergeten
Ik had het over r2504 die nog niet teveel positief heeft verteld over andere providers.
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Buster schreef:Er zijn nochtans ook mensen die netjes aan 300kb/s downloaden en die totaal geen problemen hebben.
Waaronder ikzelf !
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik ga hiermee akkoord. Tot voor kort (tot Max abo's) was er praktisch geen enkel negatief iets. Nu met de overgang zijn er wat problemen qua snelheid die opgelost geraken binnenkort. Dus AUB EDPnet in dezelfde rij als Tele2 en RealDSL plaatsen, waar de respectivelijke fora over hun praktisch vol staan met negatieve comments.
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:EDPnet schreef:Gelieve EDPnet niet op dezelfde hoop te gooien. Naar onze mening is dat volkomen onterecht. Dat wil niet zeggen dat er af en toe bij elke internet provider wel eens snelheidsproblematieken zijn maar bij EDPnet (en zoals bij andere kwaliteitsvolle providers) worden deze door PVC-upgrades steeds opgelost.
Ik had het over r2504 die nog niet teveel positief heeft verteld over andere providers.
Ik heb mij nochtans globaal gezien tot hiertoe zeer positief uitgesproken over EDPnet, met uitzondering van één opmerking waarin ik schrijf dat ik hoop dat men de performance van hun netwerk pro-actief opvolgt om de huidige kwaliteit te behouden.
Da's iets heel anders dan RealDSL die de naam provider niet waard is, waar je amper kan spreken van een netwerk, en die tot op heden absoluut geen kwaliteit heeft
Verwar mijn opmerkingen (ook al noem jij dat negatief) over providers die reeds iets bewezen hebben niet met de feiten over providers die nog niets bewezen hebben behalve het verkopen van gebakken lucht.
De waarheid kwetst blijkbaar...
-
- Elite Poster
prodata schreef:Buster schreef:Er zijn nochtans ook mensen die netjes aan 300kb/s downloaden en die totaal geen problemen hebben.
Waaronder ikzelf !
Ja, die capaciteit moet toch ergens blijven
Van april tot augustus liep het als een zonnetje. Vanaf Midden augustus is het bergafwaards gegaan.
Dit geldt voor alle gebruikers aangesloten op de centrale Neerpelt.
Verwar mijn opmerkingen (ook al noem jij dat negatief) over providers die reeds iets bewezen hebben niet met de feiten over providers die nog niets bewezen hebben
Ja, want we weten allemaal hoe de "bekende" providers hun klanten niet belazeren waar ze bijstaan! (Zal maar geen namen noemen zeker, ze zien al genoeg af)
En verwar "feiten" zoals jij dat noemt niet met jouw hersenspinsels.
-
- Elite Poster
Vanaf gisteravond 23:00 een lage upload, rond 20 kB/s, nooit hoger:
- Download speed : 1615 kbit/s or 202 kbyte/s
- Upload speed : 152 kbit/s or 19 kbyte/s
Fri Feb 10 2006 at 17:59:57 UTC+0100
En daar is plotseling weer de oude upload:
- Download speed : 1641 kbit/s or 205 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Feb 10 2006 at 18:44:30 UTC+0100
Ook de download is beter dan anders, hopelijk blijft dat vanavond!
- Download speed : 1615 kbit/s or 202 kbyte/s
- Upload speed : 152 kbit/s or 19 kbyte/s
Fri Feb 10 2006 at 17:59:57 UTC+0100
En daar is plotseling weer de oude upload:
- Download speed : 1641 kbit/s or 205 kbyte/s
- Upload speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
Fri Feb 10 2006 at 18:44:30 UTC+0100
Ook de download is beter dan anders, hopelijk blijft dat vanavond!
- poohbeer
- Pro Member
Buster schreef:r2504 schreef:Is het met RealDSL ook zo... wel dat men BEWIJST dat het niet zo is en iedereen is gelukkig.
Er zijn nochtans ook mensen die netjes aan 300kb/s downloaden en die totaal geen problemen hebben.
kwaliteit herken je niet aan diegene die geen problemen hebben, maar aan hoe de problemen van hen die ze hebben worden opgelost.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
poohbeer schreef:Buster schreef:r2504 schreef:Is het met RealDSL ook zo... wel dat men BEWIJST dat het niet zo is en iedereen is gelukkig.
kwaliteit herken je niet aan diegene die geen problemen hebben, maar aan hoe de problemen van hen die ze hebben worden opgelost.
dat is een feit dat juist is..
- netdata
- Elite Poster
- Contacteer:
Och ik lees er al overheen.
Over mijn extra lange post over het nieuwe netwerk daar vind je hem niet terug he. Wel als het gaat over negatieve commetaar geven op anderen.
Over mijn extra lange post over het nieuwe netwerk daar vind je hem niet terug he. Wel als het gaat over negatieve commetaar geven op anderen.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
wh4t3v3r schreef:r2504 heb jij in een ander topic hier in het realdsl subforum niet gezegd dat je ging zwijgen ? ik en waarschijnlijk vele andere wachten nog steeds.
tot begin februari of tot het nieuwe RealDSL netwerk in gebruik werd genomen dacht ik mij te herinneren
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Deel van't meubilair
prodata schreef:Over mijn extra lange post over het nieuwe netwerk daar vind je hem niet terug he.
Welk nieuw netwerk, waar nieuw netwerk, wanneer nieuw netwerk... jaja, ze werken eraan
Oh, het was November, nee December, alle Januari, of eigenlijk Februari... allé, het hangt af van TN Solutions, daar hebben ze een jaarcontract... dus misschien is het wel November... 2006 dan ?
Als er hier iemand aan het zeveren is is het toch wel RealDSL zelf. Geen enkele van mijn statements kan je tegenspreken (je bent er niet gelukkig mee, maar da's een ander verhaal)... die van RealDSL kan je allemaal tegenspreken.
-
- Deel van't meubilair
Tracer07 schreef:as gij blij zijt waar ge zit.. good for you.. laat ons dan zitte waar wij zijn ^^
Dat jij er blijft zitten laat me koud... maar maak dan andere mensen niet wijs dat het oh zo fantastisch is bij RealDSL, en men drie maanden geleden alles ging oplossen met een eigen netwerk dat er nog steeds niet is.
De bedoeling van een forum is hier objectieve informatie te geven aan andere gebruikers, niet om wat leugens de wereld in te sturen.
r2504 schreef:Tracer07 schreef:as gij blij zijt waar ge zit.. good for you.. laat ons dan zitte waar wij zijn ^^
De bedoeling van een forum is hier objectieve informatie te geven aan andere gebruikers, niet om wat leugens de wereld in te sturen.
Laat mij de objectiviteit van iemand die op zijn eentje - om welke reden dan ook - er een persoonlijke kruistocht van zit te maken, ook even in twijfel trekken.
Daarintegen ik dacht dat de registratie van nieuwe klanten eigenlijk on hold werden gezet, je mag mij corrigeren als dat niet zo is want volgen doe ik het eigenlijk niet meer zo direct. Het doet mij een beetje denken aan het verhaal van don quichot die tegen de windmolens staat te vechten. Te enige die beinvloed kan worden door "desinformatie" zijn hun klanten zelf die eigenlijk ook wel 1+1 kunnen optellen ,die ook wel zullen merken in hoeverre er iets zal komen van dat "eigen" netwerk en die ook wel zullen zien of de "hoera" berichten wel kloppen. Nieuwe klanten zijn er vet mee mits ze, naar wat ik dacht, niet meer kunnen intekenen zolang de problemen zijn opgelost.
Het is grappig te zien hoe je mensen die niet klagen en zeggen dat hun verbinding voor hun wel goed werkt voor leugenaars uitmaakt terwijl je
1> zelf geen realdsl klant is en ik eigenlijk niet weet hoe je het wel of niet goed kunt werken persoonlijk dan kunt staven. Ma bon dat neemt niet weg dat je er geen mening over mag hebben.
2> je eigenlijk de wetenschap naast je legt dat mensen enkel maar zich laten horen wanneer het slecht is. En die zijn meestal het massaalst en ook het luidst.En hoe je het draait of keert dat is gewoon waar. Ik werk o.a voor ecommerce sites als we duizend transacties doen en we krijgen 10 klachten op ons forum wil dat zeggen dat wij "slecht" zijn of dat ons producten niet deugen ? En toch is het zo.
En nog een opmerking die ik wil maken men sprak eerst over januari en nu februari. In real life nog nooit verschuivingen in uw planning meegemaakt, nog nooit meegemaakt dat er logistieke problemen zijn, dat derden hun end of the... niet naleven ? Toch mbt dergelijke grote operaties. Ik heb zo het gevoel dat je verwacht dat men in hun vingers gaat knippen en dat hopla alles opgelost zal moeten zijn. Echter als ze daarintegen in februari nog eens gaan schuiven dan kan ik het nog enigszins begrijpen dat je vragen stelt.
Je mag mij dat niet kwalijk nemen maar ik heb zo het gevoel dat heel deze boel eigenlijk moet falen. Dat dit je wens is. En voor wat ? Om nadien te kunnen zeggen, zoals je nu al heel de tijd doet, zie je wel... . Hell, ik hoop dat dit in orde komt, k'hoop dat een EDPnet slaagt al was het maar dat de macht van die 2 groten afbrokkelt. Dat is pas goed voor alle consumenten.
Ter info ik ben geen RealDSL of RealROOT klant. Thuis surf ik met Easynet, op het werk met evonet en onze servers staan bij combell (sluikreclame) of in nederland.
-
- Deel van't meubilair
Silence schreef:Het is grappig te zien hoe je mensen die niet klagen en zeggen dat hun verbinding voor hun wel goed werkt voor leugenaars uitmaakt
Het is inderdaad grappig als je dan ziet dat diezelfde mensen, de weinigen trouwens, die hier komen verklaren dat alles prima werkt bij hen op andere fora en threads schrijven dat ze wegens problemen met RDSL niet op internet kunnen.
- poohbeer
- Pro Member
kunnen we eindelijk eens ophouden met dat gezeik richting r2504?
Hij heeft groot gelijk. Al een dik half jaar lang is realdsl aan't beloven dat alles opgelost zal worden. Telkens is die datum dan weer opgeschoven. Nu noemt men via-via blijkbaar weer een datum terwijl men nog moet gaan onderhandelen om het contract met telenet vroegtijdig te kunnen afbreken. Dat zal zeker geen probleem zijn hoor.. mits ze dhet gewoon volledig betalen volgens contract maarhja.. daar moet je niet voor gaan onderhandelen he. Telenet zal verder trouwens heel erg toegeeflijk zijn rond de onderhandelingstafel waar ze absoluut niks te winnen hebben door iets toe te geven.
Ik hoop ook dat r2504 ooit eens ongelijk gaat krijgen maar als je objectief kijkt naar wat we weten (het verleden tot op heden) en niet naar wat we hopen dan kan je niet anders dan hem voorlopig gelijk geven.
Dat een paar user (of zelf een groot deel) geen problemen heetf is geen excuus. ALLE klanten verdienen een fatsoenlijke service in ruil voor het bedrag dat ze betalen. PUNT AMEN EN UIT! Tot realdsl dat ook effectief kan leveren verdienen ze absoluut negatief bekeken te worden. Dat jij (en ik) er dan nog steeds bij blijven zegt meer over de andere providers dan over realdsl zelf.
Dat realdsl hem maar eens keer z'n ongelijk bewijst.. ik hoop ook nog steeds dat't hen zal lukken maar ben ondertussen ook wel heel erg ongeduldig aan't worden.
Hij heeft groot gelijk. Al een dik half jaar lang is realdsl aan't beloven dat alles opgelost zal worden. Telkens is die datum dan weer opgeschoven. Nu noemt men via-via blijkbaar weer een datum terwijl men nog moet gaan onderhandelen om het contract met telenet vroegtijdig te kunnen afbreken. Dat zal zeker geen probleem zijn hoor.. mits ze dhet gewoon volledig betalen volgens contract maarhja.. daar moet je niet voor gaan onderhandelen he. Telenet zal verder trouwens heel erg toegeeflijk zijn rond de onderhandelingstafel waar ze absoluut niks te winnen hebben door iets toe te geven.
Ik hoop ook dat r2504 ooit eens ongelijk gaat krijgen maar als je objectief kijkt naar wat we weten (het verleden tot op heden) en niet naar wat we hopen dan kan je niet anders dan hem voorlopig gelijk geven.
Dat een paar user (of zelf een groot deel) geen problemen heetf is geen excuus. ALLE klanten verdienen een fatsoenlijke service in ruil voor het bedrag dat ze betalen. PUNT AMEN EN UIT! Tot realdsl dat ook effectief kan leveren verdienen ze absoluut negatief bekeken te worden. Dat jij (en ik) er dan nog steeds bij blijven zegt meer over de andere providers dan over realdsl zelf.
Dat realdsl hem maar eens keer z'n ongelijk bewijst.. ik hoop ook nog steeds dat't hen zal lukken maar ben ondertussen ook wel heel erg ongeduldig aan't worden.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
r2504 schreef:Silence schreef:Het is grappig te zien hoe je mensen die niet klagen en zeggen dat hun verbinding voor hun wel goed werkt voor leugenaars uitmaakt
Het is inderdaad grappig als je dan ziet dat diezelfde mensen, de weinigen trouwens, die hier komen verklaren dat alles prima werkt bij hen op andere fora en threads schrijven dat ze wegens problemen met RDSL niet op internet kunnen.
Als je het op mij hebt ga je me nooit horen zeggen dat het perfect werkt, toch niet perfect althans mij hoor je steeds zeggen dat mijn connectie wegvalt, maar dat dé snelheid al bij al best meevalt.. Als het perfect werkt hoef je ook geen overgang te doen naar een ander netwerk of het nu een eigen netwerk is of niet, .. maar da's niet terzake.. wat ik wel vind is dat die datum steeds verandert.. en we zullen zien wat de komende week brengt.
Trouwens ik heb nog steeds een routing probleem. 'k Had ooit een probleem dat sites gefiltered zouden zijn.. wat nog steeds is.. spijtig genoeg. Het vreemde is dat dit alleen bij een specifieke ip range is. Ik heb een office abo en mijn assigned ip werkt, maar de extra ips niet, of half althans.. wat ik vrij vreemd vind.. kan bijna geen config fout zijn want dan zou alles werken of niks. 'k Moet wel zeggen dat ik het een min puntje vind, dat dit zo lang duurt.
-
- Deel van't meubilair
poohbeer schreef:Ik hoop ook dat r2504 ooit eens ongelijk gaat krijgen maar als je objectief kijkt naar wat we weten (het verleden tot op heden) en niet naar wat we hopen dan kan je niet anders dan hem voorlopig gelijk geven.
Sommigen zullen het misschien niet geloven... maar ik hoop zelfs dat RealDSL zijn problemen opgelost krijgt. We hebben in het Belgische ISP landschap dringend behoefte aan ernstige concurrentie... en de enige die daar wat mij betreft echt in slaagt op dit moment is EDPnet.
Andere providers die het ernstig menen (voorlopig - beloftes tellen niet mee - is het bewijs bij RealDSL hier nul komma nul van) met een duidelijk verschil in aanbod (hetzij prijs, snelheid, volume of een combinatie heirvan) zijn dus hard nodig.
Providers die het niet ernstig nemen zijn alleen maar extra vuurkracht voor BGC en TN om aan te tonen dat hun prijs en volume setting verantwoord zijn... dus we zijn beter af zonder dergelijk gepruts.
Idd, dan zijn we het toch over een ding eens.r2504 schreef:poohbeer schreef:Ik hoop ook dat r2504 ooit eens ongelijk gaat krijgen maar als je objectief kijkt naar wat we weten (het verleden tot op heden) en niet naar wat we hopen dan kan je niet anders dan hem voorlopig gelijk geven.
Sommigen zullen het misschien niet geloven... maar ik hoop zelfs dat RealDSL zijn problemen opgelost krijgt. We hebben in het Belgische ISP landschap dringend behoefte aan ernstige concurrentie... en de enige die daar wat mij betreft echt in slaagt op dit moment is EDPnet.
Andere providers die het ernstig menen (voorlopig - beloftes tellen niet mee - is het bewijs bij RealDSL hier nul komma nul van) met een duidelijk verschil in aanbod (hetzij prijs, snelheid, volume of een combinatie heirvan) zijn dus hard nodig.
Providers die het niet ernstig nemen zijn alleen maar extra vuurkracht voor BGC en TN om aan te tonen dat hun prijs en volume setting verantwoord zijn... dus we zijn beter af zonder dergelijk gepruts.