Tips voor reeksen
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De topic bestond blijkbaar nog niet dus maak ik hem zelf aan. Welke series volgen jullie momenteel en zijn het aanraders?
Zelf heb ik net Adolescence gezien op Netflix. De serie wordt redelijk gehyped momenteel omdat het thema aanspreekt. Het gaat over een tiener (13) die beschuldigd wordt van de moord op een andere tiener. De reeks geeft een inkijk van de leefwereld van tieners vandaag de dag en de afstand tussen ouders, kinderen, leraars en de rest van de maatschappij en de invloed van asociale media en groepsdruk op nog ontwikkelende jonge mensen.
Vooral de eerste aflevering (van 4) is erg sterk. Alles lijkt veel realistischer dan de Amerikaanse waas die vaak over series/films hangt en grijpt naar de keel.
Ook technisch zit het goed in mekaar. Elke aflevering lijkt 1 shot waarbij je het gevoel krijgt dat je eigenlijk getuige bent van alles en gewoon meeloopt in het verhaal tussen de personages. De acteerprestaties zijn ook sterk.
Aanrader dus.
Zelf heb ik net Adolescence gezien op Netflix. De serie wordt redelijk gehyped momenteel omdat het thema aanspreekt. Het gaat over een tiener (13) die beschuldigd wordt van de moord op een andere tiener. De reeks geeft een inkijk van de leefwereld van tieners vandaag de dag en de afstand tussen ouders, kinderen, leraars en de rest van de maatschappij en de invloed van asociale media en groepsdruk op nog ontwikkelende jonge mensen.
Vooral de eerste aflevering (van 4) is erg sterk. Alles lijkt veel realistischer dan de Amerikaanse waas die vaak over series/films hangt en grijpt naar de keel.
Ook technisch zit het goed in mekaar. Elke aflevering lijkt 1 shot waarbij je het gevoel krijgt dat je eigenlijk getuige bent van alles en gewoon meeloopt in het verhaal tussen de personages. De acteerprestaties zijn ook sterk.
Aanrader dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
- Recent bedankt: 7 keer
+1 Adolescence de kracht van een mini serie ten volle benut
Masters of the air gezien van Steven Spielberg, Tom Hanks de producenten van Band of Brothers en The Pacific. Goede reeks, maar je mag echt niet vergelijken met band of brothers. Komt volgens mij omdat de missies voor een piloot anders ervaren worden dan door de soldaten die op de grond actief zijn. Opstijgen, bommen lossen en terugkeren.
De setting van het POW kamp had ik wel mijn bedenkingen bij of dit er echt zo luchtig aan toe ging.
https://tv.apple.com/be/show/masters-of ... icq738k5q2
Masters of the air gezien van Steven Spielberg, Tom Hanks de producenten van Band of Brothers en The Pacific. Goede reeks, maar je mag echt niet vergelijken met band of brothers. Komt volgens mij omdat de missies voor een piloot anders ervaren worden dan door de soldaten die op de grond actief zijn. Opstijgen, bommen lossen en terugkeren.
De setting van het POW kamp had ik wel mijn bedenkingen bij of dit er echt zo luchtig aan toe ging.
https://tv.apple.com/be/show/masters-of ... icq738k5q2
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb recentelijk de serie Slow Horses (2022-) gebingewatcht en dat beviel me wel goed, op een paar afleveringen na. Met Gary Oldman die als oudgediende spion een afdeling afdankertjes van MI5 onder z'n hoede heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 31 keer
The expanse op Amazon
Lovesick, Dark, Brand New Cherry Flavor, Manifest, 3 Body Problem, OA, Russian Doll, les 7 vies de lea, op Netflix
Toegevoegd na 1 minuut 28 seconden:
Lovesick, Dark, Brand New Cherry Flavor, Manifest, 3 Body Problem, OA, Russian Doll, les 7 vies de lea, op Netflix
Toegevoegd na 1 minuut 28 seconden:
Ook gezien en had ik meer van verwacht, beetje teveel geromantiseerd me dunkt
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
For All Mankind, Fallout, Dune: Prophecies, Foundation, His Dark Materials, Perry Mason, Wheel of Time, Philip K. Dick's Electric Dreams, American Gods, Good Omens
+1 voor The Expanse en Slow Horses
+1 voor The Expanse en Slow Horses

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
- Recent bedankt: 39 keer
Lach me nu niet uit, maar kobra kai bevalt me momenteel best. Spin off serie van the karate kid. Ok het voelt allemaal heel erg uitgemolken maar het is lang geleden dat ik nog eens een goeie marshal arts verfilming zag.
- devilkin
- Administrator
Puur voor de lachspieren: Ghosts
Verder ook nog wel goed, lichtere series: The regime, the residence, white lotus
Verder ook nog wel goed, lichtere series: The regime, the residence, white lotus
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ook veel plezier gehad met Ghosts (er zijn 5 seizoenen waarvan er maar 2 op Netflix staan).
Resident Alien vond ik ook niet slecht.
Kobra Kai was eigenlijk tijd dat het afgesloten werd. (Martin Kove ooit nog gezien op de set van Cagney and Lacey).
Kobra Kai was eigenlijk tijd dat het afgesloten werd. (Martin Kove ooit nog gezien op de set van Cagney and Lacey).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Super grappig dat je deze twee noemt in één adem. Dit zijn letterlijk de series die wij deze week zijn beginnen kijken omdat ze al zo lang op onze wishlist staan.on4bam schreef: 2 maanden geleden Ook veel plezier gehad met Ghosts (er zijn 5 seizoenen waarvan er maar 2 op Netflix staan).
Ghosts is inderdaad heel leuk en zijn korte afleveringen die je snel tussendoor kan bekijken. Resident Alien vind ik heerlijk gek en absurd.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Basically this list.devilkin schreef: 2 maanden geleden For All Mankind, Fallout, Dune: Prophecies, Foundation, His Dark Materials, Perry Mason, Wheel of Time, Philip K. Dick's Electric Dreams, American Gods, Good Omens
+1 voor The Expanse en Slow Horses![]()
Plus ook: Silo.
- cptKangaroo
- Elite Poster
Star Trek - Strange New Worlds (2022-)
Het derde seizoen komt er aan dus eindelijk de eerste twee eens bekeken, doch ik vond het nogal middelmatig. Teveel nadruk op de personages in plaats van de verhalen, wat enigszins te rechtvaardigen is bij de introductie van een nieuwe reeks maar het nieuwe seizoen mag toch wat spannender zijn.
Het derde seizoen komt er aan dus eindelijk de eerste twee eens bekeken, doch ik vond het nogal middelmatig. Teveel nadruk op de personages in plaats van de verhalen, wat enigszins te rechtvaardigen is bij de introductie van een nieuwe reeks maar het nieuwe seizoen mag toch wat spannender zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Ben nu ook aan die 1883 bezig en dat smaakt inderdaad. 1923 zal dan ook volgen dankzij je postnovie schreef: 1 maand geleden Zeker aan te raden: 1883 (Netflix) en vervolgens 1923 (2 sezoenen).
Allebei zeer goed.

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
The Last Of Us S02 is ook gestart 

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- lacer
- Elite Poster
Fargo seizoen 5, momenteel op VrtMax te zien, is de max. Persoonlijk vond ik dit ik de beste van alle 5 seizoenen.
The Handmaid's Tale seizoen 6 is reeds enkele weken lopende, niet te missen dus.
The Handmaid's Tale seizoen 6 is reeds enkele weken lopende, niet te missen dus.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
Waar kan je dit bekijken?cptKangaroo schreef: 1 maand geleden Star Trek - Strange New Worlds (2022-)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Staat dat niet op streams...die hebben toch paramount plus series sinds hbo daar weg is ..
Btw deze leunt sterk aan tegenover de originele reeks, ik vind ze beter dat discovery maar in seizoen 2 zit wel een kemel van een aflevering op basis van een musical pffff..die heb ik niet af gezien..
Btw deze leunt sterk aan tegenover de originele reeks, ik vind ze beter dat discovery maar in seizoen 2 zit wel een kemel van een aflevering op basis van een musical pffff..die heb ik niet af gezien..
- devilkin
- Administrator
Die vond ik zelf hilarisch 

- cptKangaroo
- Elite Poster
Op Play 6 zenden ze Strange New Worlds toevallig vannacht uit. De eerste 3 afleveringen van het eerste seizoen na elkaar.
Star Trek Discovery heeft betere verhaallijnen maar dat mens stond letterlijk iedere aflevering te bleiten om één of andere reden. Ik weet niet meer waar ik precies ben afgehaakt maar dat had er toch mee te maken.
Star Trek Discovery heeft betere verhaallijnen maar dat mens stond letterlijk iedere aflevering te bleiten om één of andere reden. Ik weet niet meer waar ik precies ben afgehaakt maar dat had er toch mee te maken.
- devilkin
- Administrator
Ik ben afgehaakt in seizoen 3 van Discovery.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Strange New Worlds is luchtiger en imo beter, ook episodisch waardoor ze zich kunnen permitteren om wat lichtere afleveringen te maken ipv dat alles altijd serieus moet zijn om het verhaal vooruit te duwen.
De crossover met Lower Decks is brilliant; de musical episode was mss niet iedereen zijn "cup of tea", maar het voordeel aan episodic stories is net dat je kan varieren.
De crossover met Lower Decks is brilliant; de musical episode was mss niet iedereen zijn "cup of tea", maar het voordeel aan episodic stories is net dat je kan varieren.
- lacer
- Elite Poster
Net de Deense serie Oxen (Seizoen 1) uitgekeken, een misdaadserie gebaseerd op de boeken van Jens Henrik Jensen, draait om de getraumatiseerde soldaat Niels Oxen die in een reeks moorden verzeild raakt.
Momenteel te zien op de Vrt en Vrt Max.
Hopelijk Seizoen 2 tegen volgend jaar, of misschien vroeger.
Momenteel te zien op de Vrt en Vrt Max.
Hopelijk Seizoen 2 tegen volgend jaar, of misschien vroeger.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
Bedankt voor de info. Ik ben de reeks aan het kijken op Goplay.cptKangaroo schreef: 2 weken geleden Op Play 6 zenden ze Strange New Worlds toevallig vannacht uit. De eerste 3 afleveringen van het eerste seizoen na elkaar.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik ga jaren later nog eens opnieuw kijken naar..
House of Cards
House of Cards
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Vandaag de laatste 3 afleveringen gezien. Om 1 of andere reden zat er toch iets in wat aan recente ontwikkelingen deed denken. Hulp van de gouverneur was niet genoeg maar de oranje clown moest gebeld worden... iets later klinkt YMCA... vreemd

Bye, Maurice