Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Net 2 films gezien met wat anciens er in: The Foreigner, met Jackie Chan en Pierce Brosnan, waarbij vooral die laatste mij heel erg aangenaam heeft verrast. Het is een actiefilm met toch redelijk wat plot en politieke thriller er bij.
En dan Captain Phillips. Wat een echte thriller is. Tom Hanks is toch een meesterlijke acteur. Vooral het einde heeft mij heel erg aangedaan.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

boran_blok schreef: 3 weken geledenTom Hanks is toch een meesterlijke acteur.
Zalige acteur, heb die film ook gezien.
Heb veel zin om nog eens naar Saving Private Ryan te kijken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Gisteren the accountant 2 gezien nadat ik deze week de 1 nog is had terug gekeken op hbo...de 2 is best een vermakelijke film, grappig op sommige momenten en met de nodige actie..

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Peanut Butter Falcon (2019) met Dokota Johnson en Shia Labeouf op VRTmax

Zak is een jonge man met het syndroom van Down die wegrent uit een verzorgingstehuis om zijn droom na te jagen om een professionele worstelaar te worden. Door een reeks omstandigheden ontmoet hij Tyler, een crimineel die ook op de vlucht is.

De film is leuk om te volgen omdat een vrij zwaar onderwerp toch licht aangepakt wordt en met de nodige humor. Het is een mooi verhaal van hoe iemand met een beperking bekeken en behandeld wordt in onze maatschappij.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer

tom35 schreef: 3 weken geleden Gisteren the accountant 2 gezien nadat ik deze week de 1 nog is had terug gekeken op hbo...de 2 is best een vermakelijke film, grappig op sommige momenten en met de nodige actie..

Tom
Oei, ik vond die net tegenvallen haha, de 1ste vond ik veel beter.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 3 weken geledenPeanut Butter Falcon (2019) met Dokota Johnson en Shia Labeouf op VRTmax
Had je die hier al eens niet gedeeld @Dizzy ? Of misschien was het iemand anders.
Inderdaad een goeie film, heb em al 2x gezien.

Ik heb nu Champions (2023) op de planning staan.

Afgaande op de trailer lijkt me dat ook een leuke film.

De originele Spaanse film "Campeones" uit 2018 zou blijkbaar nog beter zijn.

Net de trailer gezien en nu twijfel ik welke ik zal bekijken.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

nachtfilm..

Conclave (2024)

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

On the basis of sex (2018) te zien op VRTnu.

Biopic over de vroege jaren van opperrechter en feministisch icoon Ruth Bader Ginsburg. De film start in 1956, wanneer ‘RBG’ als jonge moeder studeert aan Harvard én zorgt voor haar ernstig zieke man. Vervolgens zien we hoe ze zich ontwikkelt tot een briljante advocaat die belangrijke overwinningen boekt in de strijd tegen discriminatie op basis van geslacht. Liefhebbers van vurige, emotionele rechtbankscènes worden in het laatste kwartier op hun wenken bediend.

De film is leuk om te zien omdat bepaalde ideeën over vrouwen al zo lang meegaan en vandaag de dag terug opgang maken of zoals the beastie boys het zongen, you've got to fight, for your right
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Kneecap (2024)

Semi waargebeurd verhaal over hip hop groep die in Noord Ierland in het Iers muziek maakt. Deze film gaat zeer diep over de Ierse cultuur die zijn rechten kent in Noord-Ierland waar de Engelsen het liever anders zien. De acteurs zijn trouwens de echte bandleden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Aller-retour (2024)

Belgische film met Ruth Beeckmans over de problematiek van vluchtelingen die via vrachtwagens in het VK trachten te geraken. Low budget en soms ongeloofwaardige acteerprestaties maar al bij al toch de moeite om eens te bekijken. Geeft ook een kijk op het leven van de vrachtwagenbestuurders.

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/aller-retour/
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Petrikske schreef: 3 weken geleden nachtfilm..
Conclave (2024)
:thumbs:
Een van de betere getrouwe boekverfilmingen met uitstekende setting en getrouw acteerwerk.
Boek is trouwens - net zoals meerder boeken van Richard Harris - ook een aanrader.
(Toch voor wie houdt van een fictief verhaal met een stevige historische achtergrond).
Spijtig dat de uitstekende verfilming (J'accuse) van zijn "An officer and a spy" (een historische roman over het Dreyfus-schandaal) een beetje in de schaduw kwam te staan van het "Polanski schandaal" en eindigde als een box office bomb.
Maar desondanks nog overladen met prijzen en nog steeds meer dan het bekijken waard.

Nachtfilm?
Op o.a. "Prime" vrij op een tijdstip naar keuze te bekijken
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 1 week geledenNachtfilm?
Op o.a. "Prime" vrij op een tijdstip naar keuze te bekijken
Voor sommige films kies ik ervoor om deze te kunnen te bekijken in alle rust, stilte en ingetogenheid van de nacht.
Om zodoende niet gestoord te worden door passages van voetgangers en auto of vrachtwagenverkeer.

Het is in ieder geval een hele mooie film en het gaf een goed gevoel om er ten volle van te kunnen genieten tijdens de nacht.
Heb hem ondertussen al voor een 2e keer gezien maar dan in het gezelschap van de familie. 😉
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Brutalist (2024)

Meesterwerk over Hongaarse immigrant die naar USA vertrekt na 2de wereldoorlog en daar probeert American "dream" te ervaren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Warfare (2025)

Gisteren bekeken, een stevig gehypete film en toch ben ik een beetje op m'n honger blijven zitten.
Als ik eerlijk mag zijn dan had ik hier toch meer van verwacht.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”