Eurovisie Songfestival 2025

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

R2D2 schreef: 2 weken geleden Voor mij heeft deze draad de kern nog niet eens geraakt: de deelname van Israël. De olifant in de kamer.
Maar wellicht durft niemand uit schrik om als antisemiet afgeschilderd te worden.
Voor mij staat het nochtans vast: na wat vorig jaar allemaal gebeurd is zowel backstage als ook met de voting had dit jaar grondig anders aangepakt moeten worden. Wat niet gebeurd is (op een blauw tapijt na).
Ik had het ook al vermeld hoor :) "de hypocrisie van EBU (Rusland niet en Israël wel onder druk van het geld)"

Voor mij moeten ze gelijk behandeld worden, beide erin of beide eruit. Het hele ding mag ook afgeschaft worden natuurlijk :twisted:
Ze hebben beide extreem overmatig gereageerd op 'aanvallen'. Israël reageert op de gruwelijke en beestachtige Palestijnse aanval op ontschuldige festivalgangers en Rusland reageert op de verdrukking van de Russisch sprekende minderheid in Oekraine. Ik keur beide militaire acties af maar het is soms gemakkelijk om het hele plaatje te vergeten.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 13 keer
  • Citeer
  • Citeer

x0f schreef: 2 weken geleden Hmmm, moeten moderators neutraal zijn zoals paddestoel schrijft
Als deelnemer aan een discussie binnen een topic ben je nooit neutraal.
Trump is dat niet met zijn dubbele pet als ondernemer/beleidsmaker en een moderator met de pet van moderator en eentje van deelnemer aan de discussie evenmin.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

<OT> Mods moeten niet neutraal zijn maar objectief. </OT> (en laat dit nu geen OT discussie worden).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
  • Citeer
  • Citeer

Moh how seg!

Zet beide handen aan elke kant uwer hersenhelft en zet vervolgens die grijze massa aan het werk om hopelijk ooit te kunnen antwoorden op de vraag..

'welke richting van het politieke spectrum neigen onze creatieve geesten a la muzikanten, schrijvers, schilders en ander kuntminnend allooi"

En sorry hé, ik beken., ik ben een domme kloot zonder diploma want muziek maken was destijds voor mij belangrijker. :-p

Maar be my guest en heul mee met de HLN schaapjes, lang leve het geblaat van het rechtse allooi.
(dat laatste was een grapje, het is al wat later op de avond hé..) ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Is dit niet meer passend in.. "Grapje van de dag"?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Compleet off-topic maar heeft Trump nu echt niks beters te doen dan constant kwade tweets te versturen over Sprinsteen & Swift.
Kan mij niet inbeelden dat Dewever(of een van zijn voorgangers) constant zouden zitten te zagen op Twitter over bv. Raymond vh Groenewoud & Pommelien Thijs.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Petrikske schreef: 2 weken geleden Tijd voor verandering.
Terug naar de roots. Een live orkest, elk land zijn dirigent en als het een beetje kan elk in zijn eigen taal. En laat de discussies over de "bakjes" om de stem te versterken of vervormen ook maar terugkomen.
x0f
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer
  • Citeer
  • Citeer

Petrikske schreef: 2 weken geleden Is dit niet meer passend in.. "Grapje van de dag"?
Het was gewoon bedoeld als een ontschuldige en grappige knipoog naar een eerdere discussie in dit topic. Jammer dat het zonder verdere uitleg verwijderd moest worden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer
  • Citeer
  • Citeer

Stroper schreef: 2 weken geleden Compleet off-topic maar heeft Trump nu echt niks beters te doen dan constant kwade tweets te versturen over Sprinsteen & Swift.
Beter wat onnozele tweets versturen, dan onnozele beleidsmaatregelen nemen.
Stroper schreef: 2 weken geleden Kan mij niet inbeelden dat Dewever(of een van zijn voorgangers) constant zouden zitten te zagen op Twitter over bv. Raymond vh Groenewoud & Pommelien Thijs.
BDW schrijft dan boeken over niet-bestaande problemen (woke), hij zou zijn tijd beter besteden aan goed beleid.
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ik ken het systeem van elk land in Europa niet, maar de NPO dan? Is van de overheid, betaald met belastinggeld.
https://organisaties.overheid.nl/282120 ... eke_Omroep

Er zijn nog wel andere publieke omroepen in NL maar daar willen ze juist van af (komt uit de tijd van de verzuiling en is hopeloos ouderwets).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
  • Citeer
  • Citeer

marzman schreef: 2 weken geleden Is van de overheid, betaald met belastinggeld
De primaire inkomsten voor de Nederlandse publieke omroep zijn reclame (via STER - Stichting Ether Reclame, beter gekend via hun mascotte "Loeki de Leeuw"). De overheid past enkel het tekort bij, en dan ook enkel voor bepaalde programma's (educatief, nieuws, voorlichting, etc).

ESC zal wel geen tekort gehad hebben voor de Nederlandse omroep: ze moeten de feed gewoon maar uitzenden + reclame zal gegeerd zijn voor dat programma, enige kosten lijken me de kosten die EBU zelf aanrekent om het uit te zenden (indien al niet inbegrepen in lidmaatschap).

Dus nee, onze Noorderburen hebben geen belastingsgeld verspild aan ESC.
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer
  • Citeer
  • Citeer

De VRT heeft ook reclameinkomsten en inkomsten anders dan belastingen? (40 procent)
https://www.vrt.be/nl/over-ons/onze-org ... clameregie
https://www.vrt.be/nl/over-ons/nieuws-o ... ame-op-vrt

Als er genoeg reclameinkomsten zijn voor een programma is het volgende discussiepunt natuurlijk of het wel thuis hoort bij de publieke omroep.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

marzman schreef: 2 weken geleden De VRT heeft ook reclameinkomsten
Radio. Niet op TV, tenzij bepaalde uitzonderingen. Zo maakte de VRT op TV vermoedelijk reclame voor een Israëlische firma van uitstekende cosmeticaproducten, wat aantoont dat hun huidige verzet tegen Israel weinig geloofwaardig is. Maar anderzijds bleven de voorziene nationale reclameblokken vermoedelijk leeg en werden ze opgevuld met B-roll filmpjes.

Dat leidt dan soms tot onverklaarbaar lange/trage segmenten waarin niets gebeurt, dat zijn de segmenten waar omroepen die geen belastingsgeld verspillen reclame tonen, terwijl de omroepen die wel belastingsgeld verspillen een nutteloos bezigheidsfilmpje - dat niets bijdraagt aan het programma zelf - vertonen aan hun kijkers.

Ook tijdens de Olympische Spelen en andere internationale feeds heb je dat probleem met de VRT.

(Merk op dat CNN dat probleem zelf ook heeft, zonder belastingsgeld. Hun CNN International (dat hier te zien is) verkoopt veel minder reclame dan CNN USA. Wanneer CNN International een feed overneemt van CNN USA, dan moeten zij de reclameblokken ook opvullen met B-roll en fillers, veelal promo's voor hun eigen programma's. Dat gebeurt niet altijd even netjes en aan het begin of het einde van het reclamesegment zie je soms nog een fragmentje van de reclame die ze in de VS tonen.)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer
  • Citeer
  • Citeer

Wow. Ik hoor hier op het forum mensen altijd fulmineren tegen reclameblokken, maar hierboven leer ik nu dat die reclameblokken blijkbaar beter zijn dan een programma dat niet onderbroken wordt of opgevuld wordt met compromisblokken voor de reclamevrije zenders.

Laat ons zeggen dat het ESF één groot compromis was. Openbare omroepen die afhangen van commerciële inkomsten. ESF afhankelijk van Israëlische sponsor waardoor Israël uitsluiten onbespreekbaar was.

Maar toch komt onderhuids toch altijd weer de discussie rond de openbare omroep en het verkwiste belastingsgeld naar boven. En dan gaan we de Trumpiaanse toer op: afbouw van alles wat overheid is, collectief, zorg, onderwijs, solidariteit, onafhankelijke media, onafhankelijke rechtspraak etc. Traditionele populisten gebruiken die argumenten al van oudsher.

Opvallendste slachtoffer is de "waarheid". Want blijkbaar is dat niet meer zo belangrijk. Politici verkopen de grootste leugens en draaien de waarheid om. Volgens Trump is Zelensky de oorlog begonnen en volgens Bouchez heeft de Belgische bevolking massaal voor Israël gekozen want het votingsysteem was uiteraard zeer betrouwbaar.
Nog even en Bouchez voert het cijnskiesrecht weer in met de creditcard.

De waarheid ... De voorlopers van "de 7de dag" heette "Ieder zijn waarheid". Profetisch.

Trump zijn social kanaal heet Truthsocial. En de waarheid van de USSR stond in de de Pravda (=waarheid).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

R2D2 schreef: 2 weken geleden Ik hoor hier op het forum mensen altijd fulmineren tegen reclameblokken
Reclame is beter dan belastingsgeld verspillen hieraan. Bovendien is de ruimte ervoor voorzien.
R2D2 schreef: 2 weken geleden En dan gaan we de Trumpiaanse toer op: afbouw van alles wat overheid is
Niemand heeft het hier over afbouwen. Het zou gewoon veel beter zijn dat we het belastingsgeld dat naar ESC, voetbal of Olympische Spelen vloeit, zouden investeren in ons onderwijs. Ook al gaat dat dan niet over extreem hoge sommen, het gaat nog steeds over genoeg geld om een impact en significant verschil te maken voor ons onderwijs en de jongeren. Zonder dat we iets zouden missen want de commerciele omroepen zullen die programma's dan uitzenden, weliswaar met reclame maar dat is ook geen drama. Win-win.

In de VS is er geen publieke omroep* (lokale uitzonderingen niet te na gelaten), dus Trumpiaanse vergelijkingen stoppen daar. Daar zal wel iets goed mee zijn, gelet op hoeveel producties van Amerikaanse commerciele omroepen onze eigen omroepen overkopen (ook de VRT).

*De Amerikaanse federale overheid kan wel, bij noodgevallen, pre-emptive de programmatie overnemen, doorgaans is er daarvoor per stad/markt 1 commerciële zender aangeduid, die daarvoor speciale apparatuur moet laten installeren.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 2 weken geleden In de VS is er geen publieke omroep (lokale uitzonderingen niet te na gelaten). Daar zal wel iets goed mee zijn, gelet op hoeveel producties van Amerikaanse commerciele omroepen onze eigen omroepen overkopen (ook de VRT).
Daar raak je nu net de kern van de noodzaak van de openbare omroep. Neem de openbare omroep weg en de kwalitatieve inlandse producties verdwijnen. De enige reden dat VTM en Play ook in eigen fictie en eigen formats investeren is omdat ze zich moeten meten met de VRT. Anders zou het voornamelijk Amerikaanse aankoop zijn (cheap) en localisatie van formats.
Vergelijken met de Amerikaanse markt is onmogelijk, alleen al omwille van de schaal. Een nicheprogramma daar heeft al een groter bereik dan een succesprogramma hier. De productie is daar zo groot dat men flops kan compenseren met hits. En die hits kunnen dan nog eens wereldwijd verkocht worden. In onze markt bestaan die buffers niet. De beschermende maatregelen

Nog een aspect van het ESF: de technologische staalkaart. Of je nu de overdaad van licht en video-effecten kan smaken of niet, het valt niet te ontkennen dat er ieder jaar weer een technisch indrukwekkende show neergezet wordt. De hightech, de schaal en creativiteit zijn indrukwekkend. Daar zitten ook Belgen en Belgische bedrijven bij.
De making off filmpjes achteraf zijn inspirerend voor de hele entertainmentindustrie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

R2D2 schreef: 2 weken geleden de kwalitatieve inlandse producties
Welke kwalitatieve inlandse producties.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Tja, als je er zo over denkt....
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 13 keer
  • Citeer
  • Citeer

.... dan kijk je gewoon niet en kijk je naar een zender en programma van eigen voorkeur.

Persoonlijk vind ik het een hele verademing om naar een programma van eigen keuze te kijken dat niet om de haverklap onderbroken wordt door zinloze reclame waar ik niet om gevraagd heb.
En - mijn mening - mogen dat dan ook kwalitatieve - naar mijn voorkeur en smaak - buitenlandse programma's en reeksen zijn.
Naar het songfestival op de VRT keek ik niet maar dan weer wel reclamevrij naar (buitenlandse) programma's op Canvas, eveneens onderdeel van de VRT. :thumbs:
Keuzevrijheid genoeg.
En ik kies dan, blijkbaar nog met tienduizenden anderen, liever voor het aanbod van de VRT (waar je zelf in kan shiften) dan beperkt te zijn tot de VTM's en Play's van deze wereld waar je eerst reclame moet ondergaan om daarna bagger voorgeschoteld te krijgen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

R2D2 schreef: 1 week geleden Tja, als je er zo over denkt....
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt met "kwalitatieve inlandse producties". Kwaliteitsvolle producties zie je op bijvoorbeeld Netflix, wat de VRT produceert komt nooit in de buurt van dat niveau. Nee, FC De Kampioenen is geen kwaliteit, integendeel, het is een gedrocht van een productie dat we beter wegmoffelen en collectief vergeten (naar ik begrijp is dat voor bepaalde episodes ook al effectief gebeurd).

Ik begrijp niet dat je belastingsgeld liever naar ESC/F1/voetbal/OS ziet gaan dan naar ons onderwijs. Maar ja, ieder z'n ding he.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

We gaan niet redetwisten over smaak maar kijk naar Vlaamse producties en formats die prestigieuze prijzen wonnen, internationaal verkocht zijn of remakes kregen, soms ook met Vlaams personeel.

En leg me aub geen woorden in de mond die ik niet gezegd.
Ik heb hierboven zelf de hoge budgetten voor sporza in vraag gesteld.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

CCatalyst schreef: 1 week geledenNee, FC De Kampioenen is geen kwaliteit,
Denk dat de allochtone gemeenschap jou mening niet zal delen.
En ja al die herhalingen zullen zeker wel een publiek hebben, ik niet en jij ook niet maar voor andere mensen is het soms
een stap naar het leren van het Nederlands.
Spreek anders eens met die mensen, ze kunnen zo de one-liners afratelen.
CCatalyst schreef: 1 week geledenKwaliteitsvolle producties zie je op bijvoorbeeld Netflix, wat de VRT produceert komt nooit in de buurt van dat niveau
Het kost me dan ook geen 20€ elke maand.
R2D2 schreef: 1 week geledenWe gaan niet redetwisten over smaak maar kijk naar Vlaamse producties en formats die prestigieuze prijzen wonnen, internationaal verkocht zijn of remakes kregen, soms ook met Vlaams personeel.
Vaak gemaakt voor een fractie van de prijs van wat een soortgelijke productie in de US zou kosten.

Maar we wijken af, we wijken af.. :wink:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

CCatalyst schreef: 1 week geleden
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt met "kwalitatieve inlandse producties". Kwaliteitsvolle producties zie je op bijvoorbeeld Netflix, wat de VRT produceert komt nooit in de buurt van dat niveau.
Beau Séjour (VRT) staat op Netflix en viel blijkbaar zo goed in de smaak bij Stephen King dat hij complimenten postte op Twitter.
De Twaalf (VRT) staat ook op Netflix en kreeg ook complimenten op Twitter, dit keer van Ricky Gervais.
Knokke-Off(internationale titel: High Tides) (VRT) staat ook op Netflix en haalde in meer dan 40 landen de top-10 bij Netflix.

Niet alles wat de VRT doet is perfect, maar als je altijd moet grijpen naar FC de Kampioenen, dan toont dit eerder jouw gebrek aan kennis aan.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”