Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het eerste kwartaal van 2025 was het beste ooit op het vlak van zonne-instraling in de afgelopen 20 jaar. De voorbije 3 maanden waren alweer een pak zonniger dan gemiddeld. Alleen al in maart tekende het KMI liefst 103,7 kWh/m² instraling op, het beste resultaat sinds de start van de metingen in 1991. In totaal genoten we in het eerste kwartaal van liefst 166,4 kW/m² instraling, 41% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar en het beste resultaat ooit sinds de intrede van zonnepanelen op Belgische daken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik zit (veeel) te veel uren achter een PC en heb altijd een zwak gehad voor 'creëren'.
Ik volg avondschool 'mode', aka, 'naaien' om weer een nieuw vak te leren. Ik heb al redelijk wat kledij gemaakt en gisteren heb ik nog eens iets afgewerkt en afgegeven aan 1 van mijn dochters. Ze is 15 jaar en heel fel bezig met haar voorkomen en ze was heel blij met wat ik maakte voor haar.

(stof & patroon door haar gekozen)
Ik volg avondschool 'mode', aka, 'naaien' om weer een nieuw vak te leren. Ik heb al redelijk wat kledij gemaakt en gisteren heb ik nog eens iets afgewerkt en afgegeven aan 1 van mijn dochters. Ze is 15 jaar en heel fel bezig met haar voorkomen en ze was heel blij met wat ik maakte voor haar.

(stof & patroon door haar gekozen)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Waw, schoon gemaakt! Respect, mijn vriendin is ook behoorlijk bedreven met snit en naad, en wat die kan maken... Er kruipt veel tijd in maar het is het waard!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Dizzy
- Elite Poster
Knap en creatief, je mag er fier op zijn!
Na edit: vandaag een huurwagen geboekt en de prijs is 200 EUR goedkoper dan vorige week
Na edit: vandaag een huurwagen geboekt en de prijs is 200 EUR goedkoper dan vorige week

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Prachtig gedaan cadsite,
Heb je die zakken van die hoodie met een gewoon naaimachine kunnen doen of heb je ook een overlock/coverlock machine?
Heb je die zakken van die hoodie met een gewoon naaimachine kunnen doen of heb je ook een overlock/coverlock machine?
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- Mortov Molotov
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 55 keer
Na het grootste deel van de voorbije week hard te hebben gezwoegd en mij te hebben geïrriteerd, ben ik er finaal TOCH in geslaagd om via docker op mijn NAS een eigen virtuele ebook bibliotheek op te zetten:

Voor technische achtergrond, zie: viewtopic.php?t=66932

Voor technische achtergrond, zie: viewtopic.php?t=66932
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- cadsite
- userbase crew
Dank je.Block schreef: 1 maand geleden Prachtig gedaan cadsite,
De zakken zijn er op gestikt met de gewone machine. De randen zijn wel eerst met een overlock gedaan tegen het rafelen.
Een coverlock heb ik (nog?) niet.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Een kleine week doorgebracht in Berlijn op Choral space een koor festival met gast componist Ola Gjeilo.
5 dagen zingen, mensen leren kennen, lachen, goeie muziek...
vandaag was het hoogtepunt: optreden in de Kammermusieksaal van het Berliner Philharmonie. Wat een acoustisch fantastische ruimte! Publiek zien tranen wegpinken, In vervoering kijkende.
(koor) zanger zijn is fantastisch. Nu de (korte) werkweek overleven
Added in 23 hours 17 minutes 39 seconds:
Opnames: https://academy.choralspace.org/program ... beauty2025
5 dagen zingen, mensen leren kennen, lachen, goeie muziek...
vandaag was het hoogtepunt: optreden in de Kammermusieksaal van het Berliner Philharmonie. Wat een acoustisch fantastische ruimte! Publiek zien tranen wegpinken, In vervoering kijkende.
(koor) zanger zijn is fantastisch. Nu de (korte) werkweek overleven
Added in 23 hours 17 minutes 39 seconds:
Opnames: https://academy.choralspace.org/program ... beauty2025
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Visum voor 3 maand Thailand vandaag " Approved "ontvangen , kan ik verlengen tot 1 jaar voor 1900 Th (51 Euro
) baht (zo'n herhaling is jaarlijks mogelijk ....)
Dit had ik toen tot mijn terugkeer naar Belgikistan 11 jaar geleden al gedaan ......(echter spijt nu wegens
misrabele Be. toestand )... dat ik het had laten verlopen zonder verlenging .....
Reserve oplossing tegen dat Poetin zijn raketten e.a. richting hier stuurt

Dit had ik toen tot mijn terugkeer naar Belgikistan 11 jaar geleden al gedaan ......(echter spijt nu wegens
misrabele Be. toestand )... dat ik het had laten verlopen zonder verlenging .....
Reserve oplossing tegen dat Poetin zijn raketten e.a. richting hier stuurt

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Aangezien die dingen hier op enkele minuten zijn ga je nog niet eens weten dat ze vertrokken zijn.Matt555 schreef: 3 weken geleden Reserve oplossing tegen dat Poetin zijn raketten e.a. richting hier stuurt
Voor zoiets is er dus geen reserve oplossing... je zal zelfs de tijd niet hebben om in je eigen schuilkelder te kruipen moest je het al weten.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik denk dat je wel beter begrijpt wat ik bedoel dan je simpele commentaar , die wel degelijk juist is .DarkV schreef: 3 weken geleden Voor zoiets is er dus geen reserve oplossing... je zal zelfs de tijd niet hebben om in je eigen schuilkelder te kruipen moest je het al weten.
Maar mijn beeldspraak bedoeld het aanvoelen van de komende dreiging
(vandaar deze

ik bedoel met deze terug mijn easy toegang tot een aangenaam vluchtlandje ..... zoals er nu al vele (begoede) Russen en Oekrainers zitten aldaar.....

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Dizzy
- Elite Poster
Die vluchtelingen toch 

- cadsite
- userbase crew
Willy album 500 op de radio, 't is meestal goede muziek op Willy, maar nu is het toch echt wel mega-goed! (en erna de M-show, een auditief orgasme!)
Vandaag 2 collega's (eindelijk) zo ver gekregen dat ze hun telecom eens bekijken.
De ene betaalt voor het gezin een dikke €200/jaar (alles full-option telenet) en gaat de gsm's herbekijken. Besparing van minstens €300/jaar zonder verlies van mogelijkheden.
De andere betaalt telenet+televisie zonder de digicorder (of tv-box?) te gebruiken. Hij gaat naar de base/telenet shop (in Kortrijk zitten die samen) gaan en zal, na aankoop van een tp-link set, maandelijks zeker €30 besparen. Het eerste jaar dus ongeveer €200 korting, erna zo'n €300/ jaar.
Ik zeg dat dus al jaren hé, en nu eindelijk gaan ze overstag.
Vandaag 2 collega's (eindelijk) zo ver gekregen dat ze hun telecom eens bekijken.
De ene betaalt voor het gezin een dikke €200/jaar (alles full-option telenet) en gaat de gsm's herbekijken. Besparing van minstens €300/jaar zonder verlies van mogelijkheden.
De andere betaalt telenet+televisie zonder de digicorder (of tv-box?) te gebruiken. Hij gaat naar de base/telenet shop (in Kortrijk zitten die samen) gaan en zal, na aankoop van een tp-link set, maandelijks zeker €30 besparen. Het eerste jaar dus ongeveer €200 korting, erna zo'n €300/ jaar.
Ik zeg dat dus al jaren hé, en nu eindelijk gaan ze overstag.
Laatst gewijzigd door cadsite 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
200€ betalen en 300 besparen, wilikook 
J.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 30 keer
Vandaag van Google 456 $ (406 €) ontvangen omdat mijn Pixel 7a ook getroffen is door het batterijprobleem ( https://tweakers.net/nieuws/234280/goog ... ellen.html ).
Gelukkig net op tijd gelezen want de garantie op m'n toestel van bijna 2 jaar oud vervalt binnen enkele dagen.
Indien buiten garantie krijg je van Google maar 200 $ (178 €), een merkelijk verschil dus.
Enige nadeel aan deze zaak is dat ik nu onverwachts in de markt ben voor een nieuwe smartphone, maar daar kan ik wel mee leven.
Gelukkig net op tijd gelezen want de garantie op m'n toestel van bijna 2 jaar oud vervalt binnen enkele dagen.
Indien buiten garantie krijg je van Google maar 200 $ (178 €), een merkelijk verschil dus.
Enige nadeel aan deze zaak is dat ik nu onverwachts in de markt ben voor een nieuwe smartphone, maar daar kan ik wel mee leven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Ook dit jaar weer gratis WE toeganskaarten voor het Nerdland Festival kunnen scoren.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
Uitslag bloedonderzoek. Vorige keer was het OK behalve teveel cholesterol. Wat aanpassingen gedaan aan mijn eetgewoontes (iets minder rood vlees en geen koffiekoek in de ochtend bij de koffie en meer water drinken), wat meer beweging (lopen, fietsen, wandelen,...) en de nieuwe resultaten zijn serieus verbeterd. Dit geeft wel vertrouwen om verder te doen en het is leuk als inspanningen opleveren.
-
- Elite Poster
Meer dan gemiddeld zon en vroeg op het jaar in combinatie met weinig tot geen plensbuien leveren in 2025 een overvloedige aardbeienoogst op. De vruchten zijn dan ook nog eens uitzonderlijk groot en, in tegenstelling tot gecentraliseerde commerciële watercultuur, buitengewoon goed van smaak.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Gisteren en eergisteren met de trein gaan werken. Zeer aangenaam, rustgevend en comfortabel. Dus ook op de stakingsdag werkte de alternatieve dienstverlening perfect volgens de routeplanner in de app.
Ik zat in totaal in 8 treinen 2 trajecten per dag met telkens 1 overstap. Geen beestenwagentoestanden zoals elders beschreven in dit forum.
Ik zat in totaal in 8 treinen 2 trajecten per dag met telkens 1 overstap. Geen beestenwagentoestanden zoals elders beschreven in dit forum.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
... omdat het een aangekondigde actiedag was: wie de trein op die dag kan vermijden, doet dat ook. Tijdens corona reed ook alles vlot, zelfs de Brusselse N-Z-as. Mijn ervaring is dat de trein op dinsdag en donderdag beduidend drukker is dan maandag/woensdag/vrijdag (traject Brugge-Leuven).
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik neem elke dinsdag de trein naar Rotterdam en de eerste trein die bij ELKE stakingsdag wordt afgeschaft is de Eurocity Direct... Gisteren dus opnieuw meer dan 5 uur in de auto gezeten voor een tripje dat zonder files (of met de trein) amper 3 uur duurt. Wat mij betreft mogen ze er zo stilaan mee gaan ophouden (of een andere dag kiezen voor hun wekelijkse stakingen).R2D2 schreef: 1 week geleden Gisteren en eergisteren met de trein gaan werken. Zeer aangenaam, rustgevend en comfortabel. Dus ook op de stakingsdag werkte de alternatieve dienstverlening perfect volgens de routeplanner in de app.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Het pijnlijke is: ze staken niet tegen hun werkgever maar tegen de regering. NMBS kan er weinig aan doen en de regering trekt er zich niets van aan.
Ze zagen de tak af waarop ze zitten.
Ze zagen de tak af waarop ze zitten.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Maar jij bent dan ook een allom geprezen opper.. (bek dicht Petrik..)ivob schreef: 1 week geledenOok dit jaar weer gratis WE toeganskaarten voor het Nerdland Festival kunnen scoren.

Geniet ervan.

Welcome 2 my world..Dizzy schreef: 1 week geledenUitslag bloedonderzoek. Vorige keer was het OK behalve teveel cholesterol.
Alsmaar tanende gezondheid is alsmaar tanende sportieve prestaties en alsmaar toenemende 'versnaperingen'
Kom je stilaan in de gevaarlijke faze van.. "ik kan het toch maar hebben gehad" en..
"dit pakken ze mij niet meer af"
Bundels van respect voor alle mensen die hun hoop en vertrouwen blijven vestigen op ons openbaar vervoer.R2D2 schreef: 1 week geledenGisteren en eergisteren met de trein gaan werken. Zeer aangenaam, rustgevend en comfortabel. Dus ook op de stakingsdag werkte de alternatieve dienstverlening perfect volgens de routeplanner in de app.
Ik als werknemer ervan (+30 jaar) zou meer vertrouwen hebben in een auto met 3 wielen.
Zonder zagen zullen ze ook neerstorten.
Geen details betreffende collega's van de NMBS, kan enkel spreken over de Lijn.
Massa diensten worden zelfs zonder stakingsdag geschrapt wegens gebrek aan...
"het moet kapot"
Voor ons al lang een waarheid als een...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Geen idee waar ik al dan niet geprezen wordt voor wat dan ook maar in deze context komt de eer gewoon toe aan een "ex with benefits".
Moet je ook eens proberen.

Sol Invictus!
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 30 keer
In de doe-het-zelfzaak in de buurt een tegoedbon met een waarde van 32,50 € die vandaag precies een jaar vervallen was kunnen verzilveren.
Inwisselen steeds uitgesteld en uiteindelijk vergeten, de bon was 2 jaar geldig, dus 3 jaar in mijn bezit.
Wat een goodwill van de manager aldaar!
Inwisselen steeds uitgesteld en uiteindelijk vergeten, de bon was 2 jaar geldig, dus 3 jaar in mijn bezit.
Wat een goodwill van de manager aldaar!