Hey! Mobile S ( mobiele abbo )

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
7zp
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

https://www.heytelecom.be/nl/hulp-en-su ... rnationaal
Je doet aan roaming wanneer je in het buitenland bent en oproepen doet of ontvangt, SMS/MMS stuurt of ontvangt en wanneer je op je gsm surft.

- In de landen van de Europese Unie en in het Verenigd Koninkrijk kan je bellen, SMS sturen of surfen alsof je in België bent. Je gebruikt dezelfde volumes die inbegrepen zijn in je abonnement (opgelet : Zwitserland, Andorra en Monaco zijn geen lid van de Europese Unie! 😉).
...
- Als je hey! 80 GB klant bent en je surft in de Europese Unie zal je verbruik afgetrokken worden van het EU Surfvolume, met een maximum van 25 GB. Als dit volume helemaal opgebruikt is zal je 0,002178 €/MB aangerekend worden tot je 60 € boven je abonnement bereikt. Daarna zal je op zoek moeten naar een WiFi verbinding.
Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Hier ook 3 X het 5 euro abonnement en 1 X het 35 GB abo aan 4 € voor 2 jaar = 19 € voor 4 Gsm abo's
29 € vast internet , totaal van 48 €
:)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
  • Citeer
  • Citeer

Zie printscreen van enkele maanden terug
Bijlagen
IMG-20250304-WA0002~2.jpg
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Wat tenslotte telt is je contract en niet de belabberde verwoording op hun website. Is elders al tig keer besproken/gediscuteerd.

De algemene voorwaarden van mobiele abonnementen zijn er ook nog steeds:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... ut%20S.pdf

Alleen is het een typisch Hey dingetje. We kijken naar hun XL formule.
Op hun website:

Code: Selecteer alles

200 GB data in BE
Waarvan 35 GB in de EU
Dan in de algemene voorwaarden:

Code: Selecteer alles

160 GB om te surfen met je Smartphone in België en 35 GB in roaming in een lidstaat van de Europese 
Unie; 
Dus 160 + 35 = 195 GB, dus je verliest 5 GB aan data in BE.

Dit had beter aangepakt geweest door Test Aankoop, dat hun website + bijhorende officiële documenten geen tegenstrijdigheden vertonen...
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer
  • Citeer
  • Citeer

en ondertussen is het 5 euro abonnement verdwenen.
Tenslotte, als er zoveel klachten zijn, gaan ze ervan uitgaan dat er veel terug gaan vertrekken.
Als ze zien dat er zoveel openstaande rekeningen zijn zou ik ook de link maken, van misschien kunnen ze proximus ook niet betalen, en zal proximus de stekker uittrekken.
En mensen mogen terug duurder abo zoeken.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer
  • Citeer
  • Citeer

Ze zouden gestopt zijn met het 5 euro abo omwille van de "toch niet zo pittige concurrentie van Digi". Deze laatste kent blijkbaar toch heel wat problemen:
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 06665.html
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
  • Citeer
  • Citeer

Heb eind april een poging gedaan om in te tekenen voor "S" maar heb nooit de SIM gekregen.
Enkele keren telefonisch contact gehad konden ze zien dat er een error was opgetreden.
Er zou een onderzoek volgen bla bla bla....
Ik ben al 8 jaar klant bij Orange en betaal 15€ maandelijks, error gevonden denk ik...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dixit
Member
Member
Bedankt: 5 keer
  • Citeer
  • Citeer

Tony8 schreef: 3 weken geleden Ik heb het 5 euro abonnement.
Als ik in "mijn producten" kijk staat daar 15 GB in BE.
Er staat niets meer over Europa.
Is bij dit abonnement data roaming in Europa afgeschaft?
Neen. Dat is een brakke vertaling uit het Frans. Je kan gewoon 15 GB opsurfen in de EU.

Overigens denk ik niet dat ze S zo kunnen downgraden dat het ineens niet meer toelaat je data in roaming uit de bundel te verbruiken. Dat zijn EU-richtlijnen: Roam like at home.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Bij mij staat er dit:
Screenshot 2025-05-13 at 18-16-51 hey.png
bogon
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
  • Citeer
  • Citeer

Petrikske schreef: 3 weken geleden Heb eind april een poging gedaan om in te tekenen voor "S" maar heb nooit de SIM gekregen.
Enkele keren telefonisch contact gehad konden ze zien dat er een error was opgetreden.
Er zou een onderzoek volgen bla bla bla....
Ik ben al 8 jaar klant bij Orange en betaal 15€ maandelijks, error gevonden denk ik...
Idem. Elke keer dat ik de """ helpdesk """ contacteerde, bleef het oneindig steken bij "een medewerker helpt u zo..."
Dan maar op een ander gegaan...
Lijkt me geen toeval.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Maar komaan, weer zo'n paranoïde veronderstellingen, die op niets gebaseerd zijn.

Bij Hey! blijft de levenslange korting behouden, ook bij volledige wijziging van hun tariefplannen. Vergeet dat bij de anderen.
Ook de 10 GB extra met vorige promo, zetten ze over.

Hoeveel mensen hebben effectief het 5 € abbo?

Ok, als je mss. laatste 2 weken of zo het probeerde...Rouwig zijn ze toch niet dat ze je als klant niet konden inlijven, de 'ALDI shoppers', want ze verdienden er niets op.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

"op niets gebaseerd"?
3 telefoongesprekken zijn op niets gebaseerd dus. 🤣
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

en wanneer? op 9/5 om 9 u., 14 u. en 19 u.? :-D
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

satsurfer schreef: 3 weken geleden Ok, als je mss. laatste 2 weken of zo het probeerde
Leveren wat je op je website vermeld misschien??
satsurfer schreef: 3 weken geleden en wanneer? op 9/5 om 9 u., 14 u. en 19 u.? :-D
Eerste contact was op 30/4
Wil je ook de rest, of zijn het toch maar vijgen na Pasen?
bogon
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
  • Citeer
  • Citeer

satsurfer schreef: 3 weken geleden Maar komaan, weer zo'n paranoïde veronderstellingen, die op niets gebaseerd zijn.

Bij Hey! blijft de levenslange korting behouden, ook bij volledige wijziging van hun tariefplannen. Vergeet dat bij de anderen.
Ook de 10 GB extra met vorige promo, zetten ze over.

Hoeveel mensen hebben effectief het 5 € abbo?

Ok, als je mss. laatste 2 weken of zo het probeerde...Rouwig zijn ze toch niet dat ze je als klant niet konden inlijven, de 'ALDI shoppers', want ze verdienden er niets op.
De bestelling is van 25 april en zou nog open moeten staan. Ik zal je laten weten wanneer die SIM-kaart toekomt die ik binnen de 2 werkdagen ging ontvangen.

Ik zie twee mogelijkheden: ofwel zijn het prutsers, ofwel doen ze het er om. In beide gevallen wil ik er geen klant zijn.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Hier op 9/5 de laatste DIGI sim overgezet naar Hey (niet wetende dat mobil S ging stoppen) vandaag sim ontvangen en geactiveerd. Alles goed verlopen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Opgekuist. Gelieve on topic en respectvol te blijven.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

satsurfer schreef: 3 weken geleden Rouwig zijn ze toch niet dat ze je als klant niet konden inlijven, de 'ALDI shoppers', want ze verdienden er niets op.
sterk dat je in de boeken van hey kan kijken, en zomaar kan zien dat ze niets verdienen op de 5-euro klanten.
tuurlijk zullen ze meer verdienen op degene die het grootste pakket bij orange zelf nemen ipv het kleinste pakket bij hun b-merk,
maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat ze er niets op verdienen.

base heeft ook nog altijd hun base 0 abbo, daar zullen ze ginds ook niet rijk van worden, maar een klant extra bij hun is nog steeds een klant minder bij de concurrent.
en ook dat telt.

mijn base 0 is trouwens een hey S geworden dit jaar, "omdat 5 euro het verschil wel waard is" - ik gebruik ze nog steeds weinig, maar heb er nu iets meer voor in ruil.
dat wil zeggen dat ik hey vrij weinig kost (want ik bel quasi niet, sms helemaal niet, en data gebruik ik -meestal- op mijn andere simkaart).
en dat is maar 1 voorbeeld van hoe zo'n goedkoop abbo hun best wel wat kan opbrengen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Splitter schreef: 3 weken geleden sterk dat je in de boeken van hey kan kijken, en zomaar kan zien dat ze niets verdienen op de 5-euro klanten.
https://techpulse.be/nieuws/481661/hey- ... an-5-euro/
Als jij niet tussen de regels kan/wilt lezen, tja...

Vroeger 7 € met beperkte belminuten en SMS en 5 GB, na DIGI 15 GB en onbeperkt bellen voor minder. Ik kan gelukkig wat rekenen.

"Een expliciete reden voor de schrapping wordt niet genoemd. In een reactie aan Data News zegt Orange-woordvoerder Sven Adams dat ‘strategische marketingredenen’ ten grondslag liggen aan het besluit."

"Hoewel het goedkope abonnement voor consumenten aantrekkelijk was, leverde het Orange waarschijnlijk weinig marge op; bij een prijs van 5 euro blijft er na belastingen en interne kosten nauwelijks iets over."

- massa's klachten bij DIGI de eerste maanden, enkel negatief nieuws, ook de ervaringen, behalve enkele fanboys/witte ridders 'we willen de telecommarkt openmaken' (en een bochtje van 180° toen ze zagen dat S zou geschrapt worden :-) )
ChatGPT Image 13 mei 2025, 23_52_30.png
- Ze betalen hun facturen niet/onderaannemers/server in woonhuis bij werknemers/Niet volgens arbeidsregels werken

Zeg nu, waarom zou Hey!/Orange met deze prutsers moeten meeconcurreren met een bedrijf die aan alles hun voeten veegt. En de klant die daar niet wakker van ligt -en ook bij Shein of Ali of amazon- bestelt, en zorgt voor kinderarbeid, uitbuiting,...die kiest wél voor DIGI. Hey! zal er niet wakker van liggen (en ik ook niet)
Laat de mensen die het onderste uit de kan willen, maar op de blaren zitten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

ik zeg niet dat orange moet "meeconcurreren" met een ander bedrijf, ze doen wat ze willen.
net zoals pxm & tn ook rustig elk jaar wel de prijzen wat verhogen, want slikken doen de belgen het toch.

bestellen bij amazon gelijkstellen met kinderarbeid is wel een leuke, zeker als je dan weglaat dat zowat elk groot merk al eens betrapt is erop
(denk aan nike, mars, nestlé, hershey, mcdonalds, ...)
hoe deze vergelijking trouwens bij je op komt in een thread over een mobiele dienst (waar dus geen goederen bij betrokken zijn) is ook maar vreemd,
maargoed, ieder zijn eigen hersenkronkels i guess.

verder zou ik ook niet weten wat ik bij het stuk in techpulse tussen de regels moet lezen,
er staat daar niets cijfermatigs dat zou duiden op een verliespost met het 5-euro abbo, buiten een gok van de schrijver.
wel is het natuurlijk logisch dat, indien de concurrentie de moeite niet is, de prijs omhoog gaat - en digi blijkt momenteel gewoon geen concurrent.

natuurlijk maakt me met 5 euro minder winst dan met 50 euro op hetzelfde product.
of je daar nu wat extra data/calls/smsjes bijgooit of niet (de kost die ze hebben, blijft nu eenmaal grotendeels hetzelfde, en orange -net zoals de andere grote jongens trouwens- hebben al een aantal decennia teveel kunnen aanrekenen om hun netwerk uit te bouwen, dus daar is het ook meer onderhoud & "meegaan met de technologie"... een kost die vele malen lager zal liggen als wat digi nu moet uitgeven)

maargoed, als jij je beter voelt met meer uit te geven en dan te denken dat er ineens geen misbruik meer gemaakt zal worden van zaken, en dat kinderarbeid en co enkel voorkomt bij goedkope zaken.... dan gun ik je dat (valse) gevoel graag.
dat wil echter niet zeggen dat ik daarom ineens graag teveel wil betalen voor een dienst, "gewoon omdat ze het kunnen vragen"
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer
  • Citeer
  • Citeer

Waarom sommige steeds op de man spelen en waarom de userbase crew deze mensen blijf toelaten. Verpest voor mij heel wat hier op het forum.
On Topic : De farce van test-aankoop zal ook wel meespelen. Aangezien S niet meer bestaat is de klacht van TA bij JEP nu immers zonder 'onderwerp' gevallen.
Dat de marge van S minder is dan op M is duidelijk maar er zitten hier (waaronder ikzelf) mensen die maar 4€ betalen voor M en maar 29€ (waaronder ikzelf) voor internet. Als je dan gaat beweren dat digi nooit winstgevend kan zijn met de huidige prijzen (zie buitenlandse websites van digi) dan zeg je er ook bij dat andere orange klanten voor u bijbetalen. Ik ga mezelf alvast geen profiteur noemen :)
Laatst gewijzigd door Fluppeke 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Voor mij is het overduidelijk : je hebt een bedrijf en wat doet een bedrijf winst maken.
Je kan als nieuwe speler proberen nieuwe klanten te ronselen en wat onder te prijs te gaan en je kan lijk digi doen nauwelijk winst nemen of verlies pakken (zoals veel amerikaanse bedrijven doen) om zo marktaandel te krijgen en dan beetje bij beetje de prijzen optrekken.
Als een andere speler daarop wilt anticiperen maar na verloop van tijd ziet dat daar geen winst in zit integendeel, dan is het hun goed recht om daarmee te stoppen. Ze konden evengoed zeggen de hudige klanten stoppen we ook of verhogen we de prijs. Het staat iedereen vrij van op te stappen.
Wat mij wel opvalt als er iets is van prijsverlagingen ofzo proximus daar vrij snel op antwoord, nu doen ze niks. Waarschijnlijk weten ze ook wel dat dit niet houdbaar is in belgie.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Proximus is een dure net zoals Telenet, die doen niets omdat ze weten dat de gemiddelde Belg (meeste van hun klanten) toch honkvast is.

En er is nog steeds dit voor diegenen die nu uit de boot vallen en geen DIGI brol willen:
Screenshot 2025-05-14 at 13-23-05 Beste mobiele en eSIM-abonnementen Lyca Mobile België.png
https://paymonthly.lycamobile.be/nl/pro ... month-plan
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Fluppeke schreef: 3 weken geleden waarom de userbase crew deze mensen blijf toelaten
ik heb 4 posts hierboven nog opgekuist. Graag de report knop gebruiken bij problematische posts of users. We kunnen niet alles lezen. Dank.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Splitter schreef: 3 weken geleden net zoals pxm & tn ook rustig elk jaar wel de prijzen wat verhogen, want slikken doen de belgen het toch.
Weeral veralgemenen. 'de Belgen' Ik zit al 25 jaar bij een alternatieve ISP, zoals EDPNET. Heb alle MVNO's gedaan, elk jaar andere gasbedrijf, en nu al 13 jaar bij Orange/Hey! en altijd correcte prijs betaald, tegen lage prijzen.

Ik betaal al 3 jaar enkel minder! bij Hey! 15->10->9>4 € (met telkens méér data en onbeperkt bellen, en promo's die ik kan meenemen naar volgende tariefplannen)
Al 3 jaar is hun vast internet een vaste prijs, of goedkoper met PROMO, in tegenstelling tot PXM en Teleca$h.
Splitter schreef: 3 weken geleden hoe deze vergelijking trouwens bij je op komt in een thread over een mobiele dienst (waar dus geen goederen bij betrokken zijn) is ook maar vreemd,
maargoed, ieder zijn eigen hersenkronkels i guess.
Nee, er zijn geen goederen bij betrokken. :-D :-D :-D
Ter info: een pakjesbedrijf is -net als een Telecomboer- een DIENSTENbedrijf. :-D :-D :-D Wie heeft er hersenkronkels?

Het personeel bij DIGI wordt -net als bij amazon- uitgebuit, maar dat deert de koopjesjager @Splitter niet. Low-Cost prijs, haal je wel door je personeel uit te buiten (cfr. Ryanair). Hoe denk je dat uw pakjes gratis tot aan uw voordeur gebracht worden? Door gratis overuren, uitbuiten met hongerloon, en arbeidswetgeving te negeren.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/28 ... en-boetes/

Zoals ik reeds schreef, je kan doen of je neus bloedt, of als een struisvogel je kop in het zand stoppen. Mss. ga je wakker schieten, als die niet-belgen plots geen single permit meer krijgen, en de Vlamingen die thuis zitten, terug moeten geactiveerd worden om pakjes rond te brengen. :-D :-D :-D (LOW COST TELCO vs GRATIS pakketjes)

En ik eigenlijk betaal ik nu ook te weinig. Als ze ooit die 5€ afschaffen, ga ik echt niet staan bleiten hoor, of angstvallig gaan zoeken naar nieuwe Telco.

https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~acd4fba7/
"Deels naar aanleiding van die publicatie kondigde de sociale inspectie verschillende controles aan bij het bedrijf. Daarbij zijn inmiddels ook verschillende inbreuken vastgesteld, ontdekte onze redactie. Tijdens één controle bleken minstens elf Roemeense gedetacheerde arbeiders in overtreding met de sociale wetgeving. Daarvoor zou DIGI een boete hebben gekregen van meer dan 100.000 euro.

"Verschillende pas ontslagen medewerkers zijn niet te spreken over de gang van zaken bij DIGI. “We stappen naar de sociale inspectie”, zegt één van hen. “Hier is sprake van een collectief ontslag, maar DIGI heeft daarin helemaal de wet niet gerespecteerd.” Bij een collectief ontslag geldt de wet-Renault. Een werkgever moet dan zijn werknemers informeren over de ontslagplannen en hierover minstens 30 dagen overleg plegen. Als dat niet gebeurt, kunnen de ontslagen nietig worden verklaard."

Allee, zal ik terug volledig gecensureerd worden? :banana:
Laatst gewijzigd door satsurfer 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

@splinterbyte hopelijk is hun data veel verbeterd !!! Want toen ik het teste gebrukte ze infeite een engelse provider voor date heen en weer te sturen met resultaat : Ge zette u op een bankje midden stad en je haalde bvb 100/20 en 2 min later op dezelfde plaats 1/0,05 nog enige tijd later 15/2. Je had noot een constante terwijl bij mobistar/orange (toen waren ze daar nog klant) wel een constante had.

Maar goed de tread gaat hier over hey, en ik vind dat het bedrijf zelf mag kiezen of ze al dan niet nog een formule aanbieden.
Volgens mij kan je hen niks verwijten. Als je door hun ganse bestaan heen kijk vind ik dat ze al heel mooie promos hebben aangeboden.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

proximusboyke schreef: 3 weken geleden Je had noot een constante
Ik had evengoed een aantal jaren terug met Orange in Antwerpen Berchem centrum belabberde snelheden (fluctueerde rond 10Mbps, ontvangst zelf was perfect) door een overbevolkte mast daar :) had er zelfs voor gebeld toen, konden er niets aan doen zogezegd...
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Upselling door de goedkoopste formule te verbergen in de FAQ is niet de meest transparante en eerlijke manier. Inderdaad mooie promo's 'for life'. En het is aan HEY om al die beslissingen te maken, hun klanten betalen verschillende prijzen voor hetzelfde produkt. Andere bedrijven kiezen ervoor om hun klanten hetzelfde te behandelen.
Test-aankoop zou als consumentenorganisatie hun resources en communicatie moeten inzetten voor zaken die maatschappelijk meer relevantie hebben. Bijvoorbeeld oplossingen op maat bij TN die enkel beschikbaar zijn via telefoon of het feit dat binnenkort daar ook geen TV meer zonder verplicht internet pakket (IP TV box) beschikbaar is. Dat treft meer mensen dan HEY die zijn goedkoopste tarief wat verstopt. Ofwel durven ze niet tegen de grote ofwel zijn ze echt zo incompetent .. iemand die het antwoord weet mag het me zeggen.
Tip voor testaankoop... misschien een nieuwe klacht omdat HEY-telecom verstopt is vanonder op de orange.be site (helemaal laatst onderaan bij 'onze aanbiedingen') of tegen de lokale supermarkt omdat de goedkoopste producten niet op ooghoogte staan ...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Andere bedrijven kiezen ervoor om hun klanten hetzelfde te behandelen.
Waarom denk je dat??
Zowel telenet als proximus bijvoorbeeldhebben er anders ook een handje van weg om mensen op een oud abonnement te laten zitten terwijl er al betere en goedkopere beschikbaar zijn.
Het is niet correct, daar ben ik mee akkoord, maar dat is nu eenmaal de realiteit, overal.

Een collega vertelde me dat hij al 20 jaar zijn verzekeringen niet had nagekeken. Na wat aandringen heeft hij een afspraak gemaakt met zijn makelaar en nu betaalt hij jaarlijks €1.000 minder voor een grotere dekking.

Ik heb €50 moeten betalen voor mijn fiber aansluiting bij edpnet. Als je dat nu doet moet je dat niet betalen.
En zo zijn er nog massa's voorbeelden te vinden.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

satsurfer schreef: 3 weken geleden Het personeel bij DIGI wordt -net als bij amazon- uitgebuit, maar dat deert de koopjesjager @Splitter niet.
ik zit niet bij digi, ik ben geen koopjesjager, en inderdaad, als een of ander groot bedrijf zijn personeel uitbuit, boeit mij ook niet (je kan gaan roepen zoals greta, maar wat gaat dat opbrengen? en je kan de koopjes laten liggen, maar de enige die er armer van zal worden, ben jezelf).
en of een pakje een dag of een week onderweg is, en of die prijs in de prijs zit of apart als verzending... maakt me ook beide niet uit.

op het eind van de rit is het aan de overheid om te zorgen dat een bedrijf de regels volgt, niet aan mij.
wél is het aan mij om te zorgen dat IK mijn rekeningen betaald krijg.

en door dan zelf niet de duurste dingen te nemen (of -zoals in de beginjaren van MV) een aangepast product te nemen), gaat dat nu eenmaal eenvoudiger.

dat hey met de overgedragen kortingen, waarbij klanten nu maar een paar euro meer betalen voor best een goed aanbod, eigenlijk amper nog zal verdienen lijkt me logisch.
maar in theorie (ik kan hun boeken niet zien) zouden ze er nog altijd "iets" aan moeten overhouden, want verkopen met verlies is bij wet verboden.
cadsite schreef: 3 weken geleden Zowel telenet als proximus bijvoorbeeldhebben er anders ook een handje van weg om mensen op een oud abonnement te laten zitten terwijl er al betere en goedkopere beschikbaar zijn.
Het is niet correct, daar ben ik mee akkoord, maar dat is nu eenmaal de realiteit, overal.
idd, de elektra & gasleveranciers zijn ook terug te vinden in dat lijstje van "laat ze maar betalen" :)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

@cadsite het zijn de bdrijven niet die moeten kijken, de klant zelf moet kijken wat voor hen goedkoop is. Een beetje initiatief. Dat is in alle landen en bij alle bedrijven hetzelfde. Misschien rare vergelijking maar spar okay zijn beide colruyt groep, maar als je voor hetzelfde product veel meer wilt betalen omdat ge persé naar spar of okay wilt gaan is dat de klant zijn probleem
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

@cadsite Inderdaad de realiteit is niet zo zwart/wit. Maar EDP en Hey doen het toch op een heel andere manier.
EDP zet de glasvezel en VDSL op exact hetzelfde prijsniveau (hoewel voor hun de achterliggende kosten anders zijn). Er zullen wellicht ook ndere commerciële belangen meespelen in die beslissing maar resultaat is wel dat je hetzelfde betaald ongeacht uw aansluiting (als PX beslist het koper af te schakelen).

HEY heeft een andere stijl en daar is op zich niets op tegen (het is maar aan de consument om op het juiste moment in te stappen). Wat wel op het randje is, is dat hun algemene voorwaarden, hun app en hun site voortdurend met elkaar in tegenspraak is. Om nog niet te beginnen over het overnemen of bijkrijgen van promo's wat ook willekeur blijkt te zijn.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

@Fluppeke Ik denk dat je niet goed gelezen hebt wat ik zei.
Ik heb een fiber aansluiting gevraagd via edpnet en betaalde daar €50 voor. Als je nu een fiber aansluiting vraagt bij hen betaal je daar niet voor. Mijn buur moet niet betalen, ik wel. Ik klaag niet hoor, maar ik wil gewoon aantonen dat er overal wel verschillen zijn voor hetzelfde product voor andere mensen.

@proximusboyke Weet ik wel, dat de klant moet kijken. Ik doe dat heel consequent. Als je dat doet kan je honderden tot duizenden €/jaar besparen ten opzichte van mensen die kopen zonder kijken. Mijn reactie was er eentje op Fluppeke die zei dat "andere bedrijven ervoor kiezen om klanten hetzelfde te behandelen", wat dus niet het geval is.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Kreeg daarstraks op m'n werk telefoon, dus kon niet opnemen.
Is dit een nummer van Hey Telecom? +3224319500
Er werd een boodschap ingesproken maar geen flauw idee waar het over ging omdat de geluidskwaliteit zo belabberd was, enige wat ik enigzins kon verstaan was "Hey Telecom" en de rest zelfs met een hoofdtelefoon was niet te verstaan.
Ik vermoed dat het 1 van m'n telefoongesprekken betreft.
gvo7
Plus Member
Plus Member
  • Citeer
  • Citeer

Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

@cadsite zelfs met 'eerlijk' in hun slogan is er verschil bij EDP. 'Hetzelfde' was misschien niet het juiste woord (eerder wishfull thinking) . Maar stijl en omgang verschilt toch. Ik heb zelf bij HEY goeie deals (29+4€) maar neemt niet weg dat je kritiek mag hebben.
Mensen kunnen zich bekocht voelen als ze hun maandelijkse Boni spaghetti veel duurder betalen in Spar. Maar kunnen zich evenzeer bekocht voelen als hun buur diezelfde spaghetti goedkoper kan kopen in colruyt dan jij dat kan omdat je ooit een promo misliep. Beide hetzelfde gevoel maar uiteindelijk maken ze bij spar toch meer winst ;).

Het probleem is niet dat een of ander everyday/Boni product al dan niet goedkoper of duurder is in spar / colruyt of okay.
Het probleem is dat de prijs , hoeveelheid en voorwaarden in de extra app , aan de rayon en aan de AI zelfscan kassa (a.k.a overbelaste chatbot waar het een dag duurt voor je tegen een mens kan typen) nooit overeen komen en elkaar voortdurend tegenspreken. En dat gecombineerd met gebrek aan transparantie rondom meeneembaarheid en al dan niet toekennen van lopende promo's bij bijv downgrade (dus noem ik het willekeur).
Laatst gewijzigd door Fluppeke 3 weken geleden, in totaal 2 gewijzigd.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Het is het nummer van de orange/hey telecom klantendienst. Ik heb ze vandaag aan de lijn gehad.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Half uurtje geleden plots een SMS dat m'n abonnement werd geactiveerd. ("S" voor 5€/maand.)

Download Mbps: 0.17
Upload Mbps: 0.22

Dat begint al goed..
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Heb je goede ontvangst?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
  • Citeer
  • Citeer

Alle blokjes gevuld (5G)
Zou toch geen probleem mogen zijn als je van Orange naar Hey Telecom gaat?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”